Fødselstegn!

Ingen spesielle endringer før det satte i gang med rier med første. Hadde mye kynnere siste halvdel av svangerskapet, og kan ikke huske at de endret seg noe spesielt heller, før den dagen de gikk over til å bli rier. Skjedde to uker før termin da, så ble egentlig litt overrasket, selv om jeg visste det kunne skje når som helst :laughing002 Var så mentalt forberedt på å gå minst en uke på overtid siden jeg var førstegangsfødende. :rolleyes:

Med de to første kjente jeg ingenting før riene startet. Henholdsvis 8 og 9 dager etter termin. Ingen kynnere, ikke noe nedpress, ingen slimpropp.

Med nr 3 hadde jeg mye kynnere kvelden før, og slimproppen gikk noen timer før fødsel, mens jeg fremdeles var usikker på om det var kynnere eller rier.

Nå er jeg 39+5 med fjerdemann og har hatt kynnere siden uke 30, og på torsdag som var (39+1) kom de så tett at jeg rakk få barnevakt hit før vi konkluderte med falsk alarm. Det gikk ny falsk alarm på fredag og lørdag også, men i går var magen rolig. Har også kjent nedpress denne gangen. Aldri kjent nedpress før pressriene før.

Kontroll i dag viste at gutten har snudd seg ned men ikke festet seg enda. Så muligheten for at han kan snu seg igjen er jo der, men jeg håper at han tar til fornuften og fester seg :p
Estimert til 3260 gram nå, så det blir nok en 4 kg baby igjen

Kontroll i dag viste at gutten har snudd seg ned men ikke festet seg enda. Så muligheten for at han kan snu seg igjen er jo der, men jeg håper at han tar til fornuften og fester seg :p
Estimert til 3260 gram nå, så det blir nok en 4 kg baby igjen
Hvor langt på vei er du? Car samme her. Endelig snudd seg ned, men ikke festet :p estimert til ca 3150 g;p jeg er 36+1 i dag

Er førstegangs og 40+2, termin i morgen og skal til jordmor. Sist kontroll uke 38 var hode så vidt festet. Slimproppen begynte å gå i uke 39, kommer og går litt som det passer seg selv, ingen forskjell på mengde etter aktivitet eller hvile. Hatt murringer og nedpress i mange uker. Magen har sunket ned. Var sikker på å føde før termin, men ser ut til at vesla ikke har noen planer om det med det første.

I natt var jeg nesten på vei til å vekke mannen...! Jeg våknet kl to av vondt i magen.. Var usikker på om det bare var at jeg måtte på do.. Var på do, men fortsatt ingen forandring i smertene..
I ene øyeblikket var jeg sikker på at fødsel var i gang, for så å bli usikker..
Det var ingen tydelige start og stopp i «riene.»
Det var så sammenhengende og bølgete i styrke at jeg ble veldig forvirret :confused:
Sånn holdt det på i over to timer..!
Hadde jo blitt en bomtur hadde vi reist innover... Men samtidig er jeg litt redd for å vente for lenge hjemme når det virkelig skjer :bored:
Aldri hatt kynnere før, så dette er virkelig en ny og uforutsigbar greie for meg:joyful:

I natt var jeg nesten på vei til å vekke mannen...! Jeg våknet kl to av vondt i magen.. Var usikker på om det bare var at jeg måtte på do.. Var på do, men fortsatt ingen forandring i smertene..
I ene øyeblikket var jeg sikker på at fødsel var i gang, for så å bli usikker..
Det var ingen tydelige start og stopp i «riene.»
Det var så sammenhengende og bølgete i styrke at jeg ble veldig forvirret :confused:
Sånn holdt det på i over to timer..!
Hadde jo blitt en bomtur hadde vi reist innover... Men samtidig er jeg litt redd for å vente for lenge hjemme når det virkelig skjer :bored:
Aldri hatt kynnere før, så dette er virkelig en ny og uforutsigbar greie for meg:joyful:
Jeg hadde rundt 2 timer med nesten regelmessige kynnere torsdag, fredag og lørdag, men ikke søndag og mandag. Glad dette er siste svangerskapet. Respekt til de som gjennomfører flere svangerskap med kynnere. Jeg blir gal av disse lureriene:wacky:

Jeg hadde rundt 2 timer med nesten regelmessige kynnere torsdag, fredag og lørdag, men ikke søndag og mandag. Glad dette er siste svangerskapet. Respekt til de som gjennomfører flere svangerskap med kynnere. Jeg blir gal av disse lureriene:wacky:
Uff, jeg håper virkelig det ikke setter igang med sånne falske rier igjen i natt:arghh: Det var så slitsomt.. Og jeg var så trøtt, samtidig som jeg kjente på adrenalin, fordi jeg trodde jo fødselen var i gang en stund...! Trodde kynnere liksom skulle være veldig milde og vare veldig kort jeg:wideyed:
-Nei, nå kjenner jeg at jeg begynner å bli skikkelig lei... Har lest at babyen sender ut hormoner som gjør at fødselen starter..! Frøkna her er nok nærmere 4kg nå, så SEND I VEI :joyful:

Uff, jeg håper virkelig det ikke setter igang med sånne falske rier igjen i natt:arghh: Det var så slitsomt.. Og jeg var så trøtt, samtidig som jeg kjente på adrenalin, fordi jeg trodde jo fødselen var i gang en stund...! Trodde kynnere liksom skulle være veldig milde og vare veldig kort jeg:wideyed:
-Nei, nå kjenner jeg at jeg begynner å bli skikkelig lei... Har lest at babyen sender ut hormoner som gjør at fødselen starter..! Frøkna her er nok nærmere 4kg nå, så SEND I VEI :joyful:

:banghead: Ååååh jeg kjenner meg så igjen!!! Sånn jeg hadde det natt til søndag... Var så sjukt sliten etterpå, både i kroppen og hodet. Og trøtt da, siden det ikke ga seg før kl 03 og hadde absolutt null effekt mtp åpning /modning... :meh:

:banghead: Ååååh jeg kjenner meg så igjen!!! Sånn jeg hadde det natt til søndag... Var så sjukt sliten etterpå, både i kroppen og hodet. Og trøtt da, siden det ikke ga seg før kl 03 og hadde absolutt null effekt mtp åpning /modning... :meh:
Egentlig veldig godt å høre at flere opplever det samme:Heartred

Hjelp! Kl. 12.30 begynte noe og lekke mellom beina, hadde ikke sjans og knipe igjen. Usikker på om det var slimpropp eller fostervann så jeg ringte til jordmor. Hun var ganske sikker på at det er fostervannet som lekker og ba meg ringe KK. Jordmoren der mener det samme! Nå har jeg fått beskjed om og hvile og ringe tilbake til KK kl. 18 for og legge videre plan. Om dette er fostervann blir jeg igangsatt på torsdag (som er termindato) dersom ikke fødselen starter av seg selv.

Har til nå vært helt rolig og avslappet i forhold til fødsel, men nå er jeg litt svett og stresset :laughing002
Førstegangs, 40+1 idag og lille ligger heldigvis med hodet ned :Heartred

Så spennende :Heartred Da får du snart møte babyen din :rolleyes: Tipper riene starter snart ;)

Så spennende :Heartred Da får du snart møte babyen din :rolleyes: Tipper riene starter snart ;)

Veldig spennende! :happy: Skal inn for undersøkelse på KK imorgen, men jordmoren sa samtidig at "det kan jo godt hende du har født til den tid!". Jeg er fremdeles innstilt på og dra på 40-ukers kontroll hos jordmor på fredag :laughing002

Hjelp! Kl. 12.30 begynte noe og lekke mellom beina, hadde ikke sjans og knipe igjen. Usikker på om det var slimpropp eller fostervann så jeg ringte til jordmor. Hun var ganske sikker på at det er fostervannet som lekker og ba meg ringe KK. Jordmoren der mener det samme! Nå har jeg fått beskjed om og hvile og ringe tilbake til KK kl. 18 for og legge videre plan. Om dette er fostervann blir jeg igangsatt på torsdag (som er termindato) dersom ikke fødselen starter av seg selv.

Har til nå vært helt rolig og avslappet i forhold til fødsel, men nå er jeg litt svett og stresset :laughing002
Førstegangs, 40+1 idag og lille ligger heldigvis med hodet ned :Heartred
Å så spennede :Heartpink
Masse lykke til :wav

37+4 i dag og i dag har slimproppen gått. Mye murringer siste uka, tak i korsryggen i går kveld som ga seg.

Men nr 1 følte jeg jeg hadde masse tegn, både slimprop og alt mulig rart. Jeg gikk med 2 cm åpning i ca 2 uker men ingenting skjedde. Tilslutt ble jeg satt igang 14 dager overtid.

Med nr 2 lette jeg ikke etter tegn eller noe for jeg viste jeg skulle settes igang på termin.

Denne gang er det vel ekstra nedpress som teller forløbi, men tror og håper hun ikke kommer enda. Er 37 + 2 idag og bør vel pakke fødebagen snart!

Back
Topp