Fødselstegn!

Kystvaktkone

Flørter med forumet
Maiblomstene 2020
Ren nysgjerrighetstråd nå i siste innspurt ! :D

Hvilke tegn på at fødselen nærmer seg har du hatt? Dette svangerskapet, eller andre svangerskap.
Stemte det, og hvor lang tid fra tegn til fødsel?
 
Jeg har hatt en del murringer og rier, men uten noe særlig resultat. På 39+0 var livmorhalsen flat og litt åpning, baby festet seg selv om jeg er tredjegangs. Hadde vonde kynnere til tross for å ha fått en Paralgin Major fra ca 00-03, heeelt utslitt etterpå. :sorry:
I går kveld 39+1 gikk slimproppen. Merket at kroppen jobber litt, har "menssmerter" og er sliten i hele regionen, altså hofte/bekken/mage og nederst i ryggen.
Beklager detaljer men har i dag 39+2 masse blodblandet slim, både rosa og brunt. Sånn laaangt ekkelt slim :yuck:

Kontroll hos jm 13:30 i dag, skal få modningsakupunktur, og håper å få slappet litt av etter det.

Sist gikk slimproppen 2 uker før fødsel, men hadde ikke murringer da. Merket ikke proppen eller slim eller noe den gangen. Fødsel startet spontant 3 dager etter termin med rier.

Med førstemann gikk slimproppen etter stripping, og fødselen startet et døgn etter strippingen, men da ei uke etter termin.
 
Høres jo ut som du er nært forestående! :)

Er førstegangs og aner ikke hva jeg kan forvente selv, men tror kanskje fostervannet begynte å gå i går. Det har sildret litt og litt gjennom natta, men aldri så mye at jeg føler meg sikker på at det er fostervann. Ble bedt om å ta med bind i til sjukehuset dag for sjekk, og skal dit nå. Begynte også å få det jeg tror er rier ved 04-tiden, så er litt spent nå. Er 37+1 i dag.
 
Høres jo ut som du er nært forestående! :)

Er førstegangs og aner ikke hva jeg kan forvente selv, men tror kanskje fostervannet begynte å gå i går. Det har sildret litt og litt gjennom natta, men aldri så mye at jeg føler meg sikker på at det er fostervann. Ble bedt om å ta med bind i til sjukehuset dag for sjekk, og skal dit nå. Begynte også å få det jeg tror er rier ved 04-tiden, så er litt spent nå. Er 37+1 i dag.

Oi, så spennende!!

Hos meg har vannet gått spontant etter noen timer med murringer/rier de to første gangene. Merket et "knepp" i magen, og littegrann væske.

Har gått 7 og 4 dager over med de andre, så er liksom ikke helt klar, har hele tiden belaget meg på å gå over denne gangen også :eek:... Og det kan jeg jo ende opp med selvsagt, behøver ikke bety noe dette her. Hadde jo åpning , modning og gått slimpropp 2 uker før mellomste kom :rolleyes:

Lykke til på sjekken!! :signs003
 
Spennende tegn på dere begge over her, heldiggrisen :p
Med første så merket jeg bare at jeg hadde en del ubehag dagen i forkant av at riene startet, han kom på termin
Med nr to var det ingen tegn i forkant før riene startet 1 uke overtid
Foreløpig ingen tegn til nærstående fødsel her enda, uke 37+2 i dag.
Jeg skal på ultralyd i ettermiddag for å se hvordan han ligger inni magen, håper at han har snudd seg fra tverrleie nå og lagt seg til
Masse lykke til til dere begge, tror det blir baby på dere snart :dummy::dummy1:
 
Oi, så spennende!!

Hos meg har vannet gått spontant etter noen timer med murringer/rier de to første gangene. Merket et "knepp" i magen, og littegrann væske.

Har gått 7 og 4 dager over med de andre, så er liksom ikke helt klar, har hele tiden belaget meg på å gå over denne gangen også :eek:... Og det kan jeg jo ende opp med selvsagt, behøver ikke bety noe dette her. Hadde jo åpning , modning og gått slimpropp 2 uker før mellomste kom :rolleyes:

Lykke til på sjekken!! :signs003


Takk for det! Da skjønner jeg at jeg sikkert gjør lurt i å smøre meg med tålmodighet enn så lenge da :hilarious:
Lykke til du også, krysser fingrene for oss begge! :)
 
Spennende tegn på dere begge over her, heldiggrisen :p
Med første så merket jeg bare at jeg hadde en del ubehag dagen i forkant av at riene startet, han kom på termin
Med nr to var det ingen tegn i forkant før riene startet 1 uke overtid
Foreløpig ingen tegn til nærstående fødsel her enda, uke 37+2 i dag.
Jeg skal på ultralyd i ettermiddag for å se hvordan han ligger inni magen, håper at han har snudd seg fra tverrleie nå og lagt seg til
Masse lykke til til dere begge, tror det blir baby på dere snart :dummy::dummy1:

Lykke til på ultralyden! Krysser fingre og tær for at alt ligger til rette:happy:
 
Høres jo ut som du er nært forestående! :)

Er førstegangs og aner ikke hva jeg kan forvente selv, men tror kanskje fostervannet begynte å gå i går. Det har sildret litt og litt gjennom natta, men aldri så mye at jeg føler meg sikker på at det er fostervann. Ble bedt om å ta med bind i til sjukehuset dag for sjekk, og skal dit nå. Begynte også å få det jeg tror er rier ved 04-tiden, så er litt spent nå. Er 37+1 i dag.
Så spennende! :happy: Lykke til på sykehuset :)
 
Så spennende med en sånn tråd! Er 39+6 og har ingen tegn på at kroppen kjennes noe annerledes i dag enn for noen uker siden.. Så jeg belager meg på at dette fortsatt kan ta litt tid.
 
Spennende tegn på dere begge over her, heldiggrisen :p
Med første så merket jeg bare at jeg hadde en del ubehag dagen i forkant av at riene startet, han kom på termin
Med nr to var det ingen tegn i forkant før riene startet 1 uke overtid
Foreløpig ingen tegn til nærstående fødsel her enda, uke 37+2 i dag.
Jeg skal på ultralyd i ettermiddag for å se hvordan han ligger inni magen, håper at han har snudd seg fra tverrleie nå og lagt seg til
Masse lykke til til dere begge, tror det blir baby på dere snart :dummy::dummy1:

Lykke til på UL!
Bådr han her og forrige har ligget på tvers eller i seteleie helt til rundt uke 38, heldigvis snudd seg selv begge to :) Krysser fingre for det samme hos deg! Snart har vi alle sammen babyene våre i armene , det er helt merkelig egentlig :Heartred
 
Lykke til på UL!
Bådr han her og forrige har ligget på tvers eller i seteleie helt til rundt uke 38, heldigvis snudd seg selv begge to :) Krysser fingre for det samme hos deg! Snart har vi alle sammen babyene våre i armene , det er helt merkelig egentlig :Heartred
Frøkna gjorde også det sist, men hadde snudd seg til kontroll heldigvis :)
Ja, det er helt rart at det kommer en baby igjen snart, denne her var uplanlagt så det har enda ikke gått opp for oss :p:joyful:
 
Å ja, det glemte jeg! Det er vel et tegn det også... Har i går kveld og i dag løpt på do! :confused: Det samme skjedde før begge de andre fødslene, magen(tarmen?) tømt seg i forkant. Kan være tilfeldig selvsag, men kom på det nå når mannen min minnet meg på at det var sånn med de andre to :);)
 
Frøkna gjorde også det sist, men hadde snudd seg til kontroll heldigvis :)
Ja, det er helt rart at det kommer en baby igjen snart, denne her var uplanlagt så det har enda ikke gått opp for oss :p:joyful:

Samme her :oops: Men koselig er det når man får summet seg litt! :Heartred
 
Spennende å følge denne tråden her :)
Jeg er uke 37+3 i dag og er veldig spent på hvordan fødselen vil starte da dette er min første:) Skal på kontroll på onsdag da hun mest sannsynlig ligger i seteleie og krysser fingrene for at hu snur seg "riktig" vei før fødselen. Lykke til alle sammen :)
 
Sist gikk slimproppen i uke 36. Dagen før fødsel fikk jeg et akutt behov for å hvile. Dagen hun var født hadde jeg mye uregemessig kynnere og trodde det var bare kynnere helt til jeg var hos jorsmor og hun sa jeg hadde 3 cm. (Hadde
Mye kynnere hele svangerskapet). Hun ble født 37+2.
Er idag 37+5. Tror slimproppen gikk på fredag. Hatt litt blødnin hele helgen. Mer frisk blod idag. Har også hatt mye murring/ tak og vondter siden uke 36. Så tror det nærmer seg noe.
Prøver å hvile.
 
Å ja, det glemte jeg! Det er vel et tegn det også... Har i går kveld og i dag løpt på do! :confused: Det samme skjedde før begge de andre fødslene, magen(tarmen?) tømt seg i forkant. Kan være tilfeldig selvsag, men kom på det nå når mannen min minnet meg på at det var sånn med de andre to :);)
Det var tegn her også med forgje, sprang mye på do samme dag
 
Så spennende tråd :)
Jeg er førstegangs, 36+2, og har mye kynnere og murringer. Kynnere har jeg så og si hatt hele svangerskapet, men murringene kom for noen dager siden! Blir spennende å se jo mer det nærmer seg.
 
Med min første som kom 5 dager på overtid, var jeg dårlig i magen noen dager før og fikk sterke kynnere. Trodde fødselen var igang og fikk komme inn til observasjon, men ble sendt hjem igjen da de avtok i styrke. Kvelden før han kom fikk jeg masse energi og endte opp med å vaske alle vinduene i huset. Når jeg den samme kvelden gikk på do, kom slimproppen, og kl 21.30 dagen etter var han ute

Er nå i uke 39+5 med nr2 og ikke kjent noe spesielt til tegn på at han vil ut. Bare støl i bekkenet og periodisk trøtt og energifull. Jeg tror ikke det skjer noe før termin vertfall
 
Back
Topp