Fødselstegn!

Jepps, har hørt om det berømte fødefjeset men her er det heller mer fødekropp for tiden, har så mye vann i kroppen at jeg føler meg som en ballong :banghead:
Puster og peser som bare det :meh:
Hahaha uff!! Bør vel ikke le, men... Den siste tiden av en graviditet er jaggu fin si! :p

Babyverden-appen har hengt seg opp, den stoppet på dagen 40+1..men er i dag 40+5. Over termin.
Flere sin som har hengt seg opp?
Kanskje et fødselstegn? :D

Så du noen sammenheng mellom det berømmelige fjeset og når fødselen startet? Har liksom aldri hørt det før, men nå med barn nr 3 har jeg det tydeligvis :joyful: Ser det på leppene og kinnene.
Det ble ekstra tydelig ganske nært på fødsel, men husker dessverre ikke akkurat når. Jordmora mi kommenterte det også, og sa i ettertid at hun skjønte at det kom til å skje snart :)
Jeg ble så glad når jeg møtte det oppblåste trynet i speilet her en natt jeg var på toalettet, og ble så skuffet når det så mer normalt ut igjen dagen etter :joyful:

Termin i går:) Slimproppen gikk i dag ,og har mensmurringer og stikninger (som jeg har hatt en uke allerede) Sååååå spennende:happy: Er andregangsfødende og hadde håpet jeg slapp overtid denne gangen, men neida..:spitoutdummy:

20.30 var jeg på sykehuset med 8(!!!) cm åpning etter jeg postet dette..
ble komplikasjoner pga stjernekikker, men hun ble født retter etter tolv lørdag♥️

Så jeg satt og skrev det der midt i fødsel jeg!:) hihi

lykke til jenter! nå sitter jeg hjemme i sofakroken med verdens fineste mirakel!

Her har jeg konstante kynnere, som er harde!! Flere?! Synes de har forandret seg. Kommer hyppigere også, men de er ikke vonde.

Jeg har litt reisevei til føden, og pga rask fødsel med storesøster så er jordmora mi litt bekymret for styrtfødsel denne gang, så jeg fikk privat nr hennes i dag, så jeg kan ringe henne personlig hvis jeg føler jeg kommer til å føde før jeg rekker meg til sykehus:dummy1:

ble komplikasjoner pga stjernekikker, men hun ble født retter etter tolv lørdag♥️

lykke til jenter! nå sitter jeg hjemme i sofakroken med verdens fineste mirakel!
Gratulerer så masse med den lille :Heartred
Tenk, 8 cm når du kom inn, det må jo ha vært digg å vite da :)

Gratulerer så masse med den lille :Heartred
Tenk, 8 cm når du kom inn, det må jo ha vært digg å vite da :)

det var veldig intenst og vondt! Men det gikk jo fint til slutt♥️

Gratulerer så mye :Heartred
Legg gjerne inn i fødetråden :)

Jeg skal på kontroll på sykehuset etterpå, og jeg gruer meg og gleder meg.Er 40+5 i dag.
Det er oppdaget lite fostervann, så derfor ekstra kontroll i dag. Jeg blir kanskje satt i gang. Gruer meg. Hadde gledet meg til at fødsel ville starte av seg selv.
Og om jeg blir satt i gang, så håper jeg kroppen er moden så det er lite som skal til.

Last edited:
Jeg skal på kontroll på sykehuset etterpå, og jeg gruer meg og gleder meg.
Det er oppdaget lite fostervann, så derfor ekstra kontroll i dag. Jeg blir kanskje satt i gang. Gruer meg. Hadde gledet meg til at fødsel ville starte av seg selv.
Og om jeg blir satt i gang, så håper jeg kroppen er moden så det er lite som skal til.
Masse lykke til! :) Håper det går mest mulig den veien som du ønsker. Blir spennende å høre fra deg.

Jeg skal på kontroll på sykehuset etterpå, og jeg gruer meg og gleder meg.Er 40+5 i dag.

Lykke til! Du må oppdatere hvordan det går :) Jeg skal også på trivselskontroll i dag, spent på hva de sier :)

Lykke til! Du må oppdatere hvordan det går :) Jeg skal også på trivselskontroll i dag, spent på hva de sier :)
Jeg skal og :) Håper så inderlig jeg er moden nok til å settes i gang uten ballong og piller...!! Lykke til begge to :Heartred:Heartred

I går kveld/natt hadde jeg kynnere som vanlig (som hittil har grenset til å være vonde), men i går hadde jeg to stk som varte lenge, satt skikkelig godt i både mage og rygg, og fortsatte selv om jeg gikk på toalettet :bored: de var vonde! Tenkte at jeg skulle følge med på tiden, for jeg kjente de igjen som påbegynnende rier, men jeg sovnet jo og kjente ikke mer av de resten av natten.
Kan det være bekkensmerter som gjør at kynnerne setter seg i ryggen, eller kan det ha vært rier som ga seg?
De siste dagene har jeg hatt noen strålinger nedover lårene, og noen skikkelig VONDE kramper i venstre rumpeballe :hungover: kan det være bekkenproblem?

Masse lykke til! :) Håper det går mest mulig den veien som du ønsker. Blir spennende å høre fra deg.
Alt så bra ut på kontroll, ingen igangsettelse. Det ble jeg glad for.
Så nå er det bare å vente, jeg synes det er så koselig og spennende!

Alt så bra ut på kontroll, ingen igangsettelse. Det ble jeg glad for.
Så nå er det bare å vente, jeg synes det er så koselig og spennende!
Så godt å høre! :happy::happy: Det unner jeg deg virkelig. Enig i at det både er spennende og koselig. Og faktisk trygt å ha den lille inne i magen sin, for det er sånn man har hatt det i mange måneder nå :joyful: Mange som synes jeg har en rar tankegang, men med en gang ungen skal komme ut, så blir det jo noe nytt og ukjent igjen :D Det er jo spennende og koselig det og.

Menssmerter og kynnere her igår, men helt rolig igjen idag. :shifty:

Så det tynne håpet om spontan start før torsdagen er nok borte nå. :) Så da får vi bare nyte de siste 2 dagene før det braker løs med litt hjelp. :)

Jeg ligger her med strålinger i magen og i ryggen, kommer å går. Tenkte det bare var luftsmerter helt til jeg kom på at det bare er en uke til termin. Er førstegangs så egentligen har jeg bare ventet på mensen smerter, men det kan jo være noe dette også? Eller hva tenker dere? Har jeg hatt vondt så har det alltid hjelpt å gått på do eller lagt seg ned, nå har jeg både vært på do og ligge strekt ut. Stårlingene kommer og går og baby velter seg på venstre side..

Back
Topp