En fersken spire og? - Mangojenta

Okei girls :hilarious: sikkert en smertelig irriterende beskjed å komme med, men jeg har IKKE PEILING på når EL skjedde:banghead: Har bare latt være å komme innom her, rett og slett fordi jeg skammer meg over at jeg har gått glipp av EL IGJEN.

Hehe, neida så ille er det ikke. Vi la inn aksjer før helgen + mandag og i dag. Skulle egentlig hatt EL på mandag, men hadde både EL smerter før helgen og hatt skikkelig press i livmoren de siste dagene. I går så ille at jeg måtte ligge med varmeflaske i sengen:wideyed:Håper jo såå klart at jeg hadde EL før helgen, og at det er et egg som fester seg, men kan også ha hatt EL i går. Er i hvert fall 100% sikker på at jeg har hatt det! Og at vi har lagt inn aksjer de aktuelle dagene!

Jeg blødde jo mer sist mens enn jeg har gjort til sammen siden MA'en, og hatt sååå sinnsykt vondt rundt EL så håper jo at det er et godt tegn! At livmoren virkelig fikk tømt seg og er griseklar for en spire :p Var vel i februar/mars vi ble gravide sist da vi faktisk kom til uke 8, så merker det også gir meg et lite snev av håp!

Og for å si det sånn! De j*** sure oppstøtene har meldt seg sterkere enn noen gang de siste to dagene. Får jo ikke sove på morningen, og i dag ble det så ille at jeg rett og slett kastet opp!

Merker det hadde vært så utrooooolig koselig å gå våren i møte med en spire i magen og dra til svigermor (corona vennlig) med en god nyhet i påsken:Heartpink:Heartpink Mannen er også SKIKKELIG motivert for tiden på babyfronten og kaster seg rundt med sengekos selv om han ikke er hjemme før 02 om natten nå med nattevakter:D Sier ikke nei takk jeg altså:smug:

Så det var dagens oppdatering. Tenker **PRØVER HARDT** å vente noen dager med testing. I følge EL smertene kan jeg være alt fra 1 til 6 dpo. Faen at jeg ikke holdt meg til EL testingen altså :wtf:

Jaja. Men er HELT sikker på at det har skjedd mellom fredag og i går. Så får vi se da :dummy1::Heartblue:Heartpink Nå trenger jeg alt babystøvet jeg kan få samlet! Har SÅ SINNSYKT GOD FØLELSE DENNE GANGEN! Og blitt litt mentalt kokko av hele prøve kjøret. Men det visste dere jo allerede pp 2 i fjor:hilarious:
HALLO, jeg minte deg jo på el-tester og alt jo:p Jaja, blir nok en spennende testetøs-pp dette da:hilarious: Gleder meg til tester!

HALLO, jeg minte deg jo på el-tester og alt jo:p Jaja, blir nok en spennende testetøs-pp dette da:hilarious: Gleder meg til tester!
Ja verste av alt er jo at jeg kjøpte det OG begynte å teste forrige uke... men så løp plutselig dagene fra meg :shy:
Testetøs pp blir det! Mannen får jo kvelds tillegg for å jobbe kvelds vakter, så har gitt han klar beskjed om at det må tåles at noe går til tester siden han tross alt er med på å lage den ungen:hilarious: Og det blir jeg som må gjennomgå! Da skal jeg fader meg få dempet teste trangen i hvert fall :D

Fortsatt ikke peiling på dpo:bag:

God morgen og god fredag:Heartpink INGENTING er bedre enn å våkne til sol og blå himmel på en fredag og vite at rett over helgen, går vi inn i mars!!!!

Våren betyr så utrolig mye for meg. Jeg har slitt hele livet med diverse psykiske plager etter mye traumer i oppveksten. Men når våren kommer, da blir alltid alt litt bedre. Nye, lysere og friske tider med varme og mange fine minner i vente!
Og så sitter jeg jo her og krysser fingrene for at våren skal bringe med seg positiv test og en liten blomst av en spire i magen:flower

Måtte nå i hvert fall sette frem bøtta i natt da jeg hadde så mye sure oppstøt som dro med seg kvalmen. Heldigvis slapp jeg en runde til, men våknet i dag til SKIKKELIGE murringer. Føltes nesten ut som jeg var 3 mnd på vei. Helt øm og rar nederst på magen. Men men. Skal ikke håpe for mye, for da begynner kroppen å tulle med vilje:p Prøver å holde meg bittelitt til med testing da puppene ikke er så harde enda:rolleyes:

Måtte nok en gang (sikkert 8 gangen under pandemien) ommøblere litt i går kveld/natt. Kom pluttselig på en skikkelig bra layout til stue/kjøkken. Så da var det bare å brette opp armene! Veldig fornøyd i dag :Heartpink Og det gjør noe med motivasjonen det og:)

Ha en deilig fredag og en super fin helg:hug003

Må innom en bitteliten tur med oppdatering:)

Våknet 08 av at jeg hadde så kraftige sure oppstøt at jeg kastet opp igjen!?! Skjønner ingenting, andre gangen på 3 dager. Jeg MÅ jo være lenger i dpo land enn jeg har trodd hvis det er et frø som ødelegger formen. Er liksom ikke kvalm fra start, men får såpass mye sterke sure oppstøt at jeg blir kvalm. Måtte ta pause flere ganger under taco laging i går og:wideyed:

Helt glemt å skrive det ned og, men hadde jo sinnsykt hjertebank her tidligere i uken. Sånn ubehagelig sterkt.

I går murret det også såpass sterkt at jeg var sikker i min sak om at det er noe der, men så var det liksom helt rolig igjen i dag morges utenom kvalmen da. Men kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har hatt så mye sure oppstøt ut av det blå.

Så smalt jo på med en test. Mannen sier han ser noe. Jeg ser også en skygge, men usikker på om det bare er tullestrek eller ikke. Har bare 25 mlU... Får ikke helt klart bilde av den heller, og klarer ikke tro på det med tanke på at jeg har trodd jeg bare er rundt 4 dpo. Men som sagt tidligere kan jeg jo være 8 allerede og. Hmmm.. Det hadde jo vært så sinnsykt hvis det er en liten spire der inne nå:Heartpink

Går nok en test i morgen og! Så får vi se om det utvikler seg til en ordentlig strek eller om vi blir rundlurt :hilarious: Drømmer mye og føler meg litt rar i selve kroppen, så skulle ikke forundre meg om det er starten på noe i hvert fall.

ser jo nå at man i hvert fall ikke kan se noe på bildet her inne:banghead: jaja, jeg klarer å skimte noe, men jeg har jo sett den i virkeligheten da. eller i hvert fall skyggen som vi kan kalle det enn så lenge:p
A47F959F-0892-471C-BF15-33778A9CF7A2.jpeg

hvorfor blir alltid innleggene mine så lange:hilarious: :banghead: :bag: må lære meg å skrive det aller viktigste og så holde kjeft:smiley-bounce022

Last edited:
Spennende å følge med her i dagene fremover nå! Nå må det jo snart være din tur vel ❤️

Må innom en bitteliten tur med oppdatering:)

Våknet 08 av at jeg hadde så kraftige sure oppstøt at jeg kastet opp igjen!?! Skjønner ingenting, andre gangen på 3 dager. Jeg MÅ jo være lenger i dpo land enn jeg har trodd hvis det er et frø som ødelegger formen. Er liksom ikke kvalm fra start, men får såpass mye sterke sure oppstøt at jeg blir kvalm. Måtte ta pause flere ganger under taco laging i går og:wideyed:

Helt glemt å skrive det ned og, men hadde jo sinnsykt hjertebank her tidligere i uken. Sånn ubehagelig sterkt.

I går murret det også såpass sterkt at jeg var sikker i min sak om at det er noe der, men så var det liksom helt rolig igjen i dag morges utenom kvalmen da. Men kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har hatt så mye sure oppstøt ut av det blå.

Så smalt jo på med en test. Mannen sier han ser noe. Jeg ser også en skygge, men usikker på om det bare er tullestrek eller ikke. Har bare 25 mlU... Får ikke helt klart bilde av den heller, og klarer ikke tro på det med tanke på at jeg har trodd jeg bare er rundt 4 dpo. Men som sagt tidligere kan jeg jo være 8 allerede og. Hmmm.. Det hadde jo vært så sinnsykt hvis det er en liten spire der inne nå:Heartpink

Går nok en test i morgen og! Så får vi se om det utvikler seg til en ordentlig strek eller om vi blir rundlurt :hilarious: Drømmer mye og føler meg litt rar i selve kroppen, så skulle ikke forundre meg om det er starten på noe i hvert fall.

ser jo nå at man i hvert fall ikke kan se noe på bildet her inne:banghead: jaja, jeg klarer å skimte noe, men jeg har jo sett den i virkeligheten da. eller i hvert fall skyggen som vi kan kalle det enn så lenge:p
Vis vedlegget 349960

hvorfor blir alltid innleggene mine så lange:hilarious: :banghead: :bag: må lære meg å skrive det aller viktigste og så holde kjeft:smiley-bounce022

Syns eg ser eg og altså❤ håpe det er terminspiren som henger seg godt fast for dei neste 9mnd :)

Og der ble puppene harde! :nailbiting:

Dette begynner faktisk å bli veldig spennende. Har like murringer som om jeg skulle tatt lutinus, men det gjør jeg jo ikke denne pp'en. Heldigvis litt roligere med sure oppstøt enn så lenge. Ellers er jeg trøtt, men det kan jo selvfølgelig komme fra en lang uke:rolleyes:

Har ikke testet enda i dag, har ikke turt :bag: Og heller ikke klart å holde meg mer enn 1-2 timer om gangen :hilarious: (ikke rart når jeg har drukket både vann, smoothie og en iskaffe :smug:

Edit: nå har det gått to timer siden jeg presset ut hver minste dråpe, og har kun hatt en slurk kaffe. HVORDAN skal jeg klare 2 timer til:wtf:

Legger ut testen når jeg får holdt meg i 4 timer uten å bli super duper tørst i mellom.

Guri så spent jeg plutselig ble:wideyed: :eek:

Last edited:
Okei her kommer dagens test:shy: :Heartred

Klarte ikke holde meg mer enn 3 timer og urinen var fortsatt veldig lys og blank... Men men. Nå skal jeg kose meg med pizza og sånn med mannen og da orker jeg ikke holde meg en runde til i kveld. Krysser fingrene for en sterkere test i morgen!

Syntes jeg ser en strek der... men kan jo være ønske tenkning:bag: Er nok i hvert fall ikke mer enn mellom 6 og 7 dpo.
Krysser alt jeg har for at dette er vår-spiren vår!

DE04C58F-D37A-4E00-8481-836E8585E658.jpeg

D5721137-E2AA-4064-9313-0F2887DE47CF.jpeg

71CEA7F0-0613-454E-9900-312619B6328E.jpeg

Last edited:
God mandag:) Liten oppdatering herfra før jeg må stupe i pensumbøkene!

Jeg klarte altså ikke å holde meg i dag tidlig, lenge nok til å finne verken tissekopp eller test:hilarious: Og da vet jeg jo at dagen er kjørt, med tanke på at jeg ikke klarte å holde meg lenge nok i går heller. Så prøver igjen i morgen!

Men, puppene er harde og FULLE av blodårer. Ikke så mye sure oppstøt lengre, men har SÅ mye luft og raper seriøst 24/7. Måtte beklage meg flere ganger til venninnen min på facetime i går.

Ellers murrer det fortsatt. Rar følelse jeg går med om dagen. Samme som jeg hadde da vi nettopp begynte å prøve: altså at jeg føler meg super gravid på kvelden, og så mister håpet hver morgen:wtf:
Kjennes ut som EL smerter hvis jeg skulle forklart det. Murrer i livmor hele tiden, men så kommer det EL smerter i tak.

Jaja, noe får vi jo vite snart uansett. HVIS det viser seg at jeg hadde EL siste dagen med smerter, er jeg jo bare 6 DPO, så er jo fortsatt mye håp igjen. Prøver på samme tid å ikke håpe for mye:Heartpink Men har fortsatt den lille følelsen som sier at det er noe der.

Last edited:
Som den testetøsa jeg er, klarte jeg selvøleglig ikke å holde meg unna:bag:

Semi-konsentrert urin med kaffe og vann. Men syntes faktisk det er en bitteliten økning:eek: Altså er sikkert mange her inne som ikke ser at det er strek en gang, så for dere må det høres veldig dumt ut:hilarious: Men ja, min dagbok:smug: Hvis jeg kun er 6 dpo så er det jo ikke veldig merkelig at det er en ultrasvak strek :shy:

Slenger ut bildene.

E4A0AB80-C8BE-4530-813C-59A0E9CA14B2.jpeg
4A637AE4-48C8-47F8-9A9E-4F3F8F32A848.jpeg

Ca 7 dpoo_O tror jeg i hvert fall:hilarious:

I dag kom endelig streken såpass at man kan se på bilde... ikke mye enda, men det stresser jeg ikke med 7 dpo. Håper på litt tydelig i morgen:Heartpink

Dagens symptomer:
- ekstremt irritabel
- våknet 2 timer før vekkeklokken:banghead:
- sovnet PÅ telefonen med mannen i går kveld:bag:
- klarer seriøst ikke å holde meg mer enn 3 timer om gangen nå, begynner allerede å måtte tisse etter 1,5
- litt harde pupper, stikker av og til
- sykt mye murring i livmor og eggstokk (spesielt på ettermiddag/kveld)
- SULTEN. HELE TIDEN! En time etter middag i går, måtte jeg helt seriøst lage meg 2 skiver
- plutselige kramper i hele magen
- og fikk utrolig nok et kast av kvalme midt under frokost med mannen i dag

lang liste til å være 7 dpo... hehe. men skriver bare ned alt jeg føler på, så får vi se om det ender i en terminspire denne gangen:smug:

Men nå må jeg avslutte, for nå er jeg sulten og MÅ ha middag:p

Bildet er tatt med blits

Vedlegg

• 42B17E78-B6E6-477B-9AFF-8D63EFD1886C.jpeg
    42B17E78-B6E6-477B-9AFF-8D63EFD1886C.jpeg
    25,7 KB · Visninger: 136
Last edited:
Ca 7 dpoo_O tror jeg i hvert fall:hilarious:

I dag kom endelig streken såpass at man kan se på bilde... ikke mye enda, men det stresser jeg ikke med 7 dpo. Håper på litt tydelig i morgen:Heartpink

Dagens symptomer:
- ekstremt irritabel
- våknet 2 timer før vekkeklokken:banghead:
- sovnet PÅ telefonen med mannen i går kveld:bag:
- klarer seriøst ikke å holde meg mer enn 3 timer om gangen nå, begynner allerede å måtte tisse etter 1,5
- litt harde pupper, stikker av og til
- sykt mye murring i livmor og eggstokk (spesielt på ettermiddag/kveld)
- SULTEN. HELE TIDEN! En time etter middag i går, måtte jeg helt seriøst lage meg 2 skiver
- plutselige kramper i hele magen
- og fikk utrolig nok et kast av kvalme midt under frokost med mannen i dag

lang liste til å være 7 dpo... hehe. men skriver bare ned alt jeg føler på, så får vi se om det ender i en terminspire denne gangen:smug:

Men nå må jeg avslutte, for nå er jeg sulten og MÅ ha middag:p

Bildet er tatt med blits
Jeg har ikke sett noe på de tidligere bildene, men på denne er det strek! Krysser fingrene for deg nå!

Ser strek! :) Tar du noe støttemedisin denne mnd?

Ser strek! :) Tar du noe støttemedisin denne mnd?
Nei valgte å bare ha en "prøve naturlig" pp som da vi startet opp. Det er jo 1 års pp'en hvis man kan si det sånn:hilarious: Og av en eller annen grunn har jeg så fryktelig lyst til å få det til på egen hånd. Har jo heller ikke sett noe stor forskjell da jeg tok lutinus. Men mulig jeg må prøve det neste pp hvis det ikke går nå. Vet det absolutt ikke er noe nederlag å bli gravid med lutinus, tvert imot. Hva som helst for å komme til målet:Heartpink Men har som sagt ikke merket noen forskjell. Og det er mye gris + penger hver mnd hvis jeg skal gå på det hver pp i et år f.eks.

Nei valgte å bare ha en "prøve naturlig" pp som da vi startet opp. Det er jo 1 års pp'en hvis man kan si det sånn:hilarious: Og av en eller annen grunn har jeg så fryktelig lyst til å få det til på egen hånd. Har jo heller ikke sett noe stor forskjell da jeg tok lutinus. Men mulig jeg må prøve det neste pp hvis det ikke går nå. Vet det absolutt ikke er noe nederlag å bli gravid med lutinus, tvert imot. Hva som helst for å komme til målet:Heartpink Men har som sagt ikke merket noen forskjell. Og det er mye gris + penger hver mnd hvis jeg skal gå på det hver pp i et år f.eks.

Det skjønner jeg! Du må jo bare gjøre det som føles riktig for deg, tror du kommer lengst med det jeg :)
Herlighet, er det 1 år siden du begynte å prøve allerede! Har jo fulgt med på dagboken din hele veien egentlig. Nå må det snart være din tur ❤️

Det skjønner jeg! Du må jo bare gjøre det som føles riktig for deg, tror du kommer lengst med det jeg :)
Herlighet, er det 1 år siden du begynte å prøve allerede! Har jo fulgt med på dagboken din hele veien egentlig. Nå må det snart være din tur ❤️
Oi så koselig at du har fulgt med hele veien:Heartpink:Heartpink:Heartpink ja håper virkelig det snart er min tur til å kose meg med hemmeligheten igjen:shy: må Ha vært en av de fineste tidene i livet mitt, midt på våren i karantene med en liten hemmelighet i magen:Heartred

Back
Topp