En fersken spire og? - Mangojenta

God lørdag :)

Så koselig å titte innom her og så at det er så mye liv her inne selv om jeg har vært litt fraværende. Jeg er nå rundt CD 9, og hadde selvfølgelig :banghead: EL- smerter på torsdag kveld. Så irriterende når jeg ikke hadde tester:p Vi la nå i hvert fall inn aksjer bare i tilfelle, men siden EL egentlig skal komme på mandag, blir det nok en runde i kveld og muligens i morgen og!

Jeg må innrømme at denne pp'en raser jo avgårde i hundre :shy: Føler det nettopp var nyttår, men har vel bare brukt energien på å komme inn i rutiner og komme i gang med nye emner i studiet, og plutselig det EL-uke og aksje dager :eek: Jeg som hadde planer for både temping, grapefrukt juice og det ene og det andre, og så har det ikke blitt noe av noe, utenom aksjer. Og det har vært så godt for meg og mannen og bare fokusere på oss de siste ukene:Heartpink Skal ikke så mye til for at forelskelsen blomstrer om man bare gjør en liten innsats fra begge sider :Heartred

Så ja, det er ståa her:) en rolig pp, med sommerfugler i magen og mye sengekos:smiley-angelic006 :facepalm: :hilarious: Litt irritert på meg selv når jeg har klaget i lange tider på at jeg ønsker kontroll på syklusen, og når først tanta kommer så renner dagene bare som sand i mellom fingrene:wtf: MEN! Dette er siste pp'en før jeg kan si at vi har prøvd i et åro_O HVOR ble tiden av:wideyed:

Blir nok som vanlig litt mere oppdateringer så fort jeg kommer meg over til DPO-land. Det blir godt! Og hvis ikke det skulle klaffe denne pp'en blir det full kontroll neste med oppdateringer minst et par ganger i uken! :hilarious:

Ha en fin helg videre, damer :Heartpink
Kaster masse babystøv din vei. Håper dette er din pp! ❤

Hei hei :) Det som har skjedd er nok en skyggestrek 3 dpo, men 5 dpo er det mange som får strek ;) Og at el var såpass forsinket fikk jeg jeg jo bekreftet i og med at mensen kom såpass forsinket også.
Veldig slitsomt med så mye opp og ned ja, men som skrevet tidligere så vil det jo absolutt være verdt det når spiren setter seg for godt :Heartpink krysser fingrene for dere også :Heartpink:Heartpink

5dpo?:wideyed: aldri hørt om nåken som har fått strek så tidlig. Egget har jo knapt blitt blastosyst, og det må jo bli blastosyst før det fester seg skikkelig trudde eg...? o_O men er vell som med alt veldig individuelt og EL kan jo være på eit tidspunkt det ikkje heilt er lett å vite sikkert :)
Lykke til i ny PP! ❤

God torsdag:) har vært mye stille fra meg her inne i det siste:p sånn blir det av og til, men her kommer en meget spennende oppdatering!

Jeg skrev jo i sist innlegg at jeg hadde sterke EL smerter på torsdag forrige uke, men at jeg avventet da jeg egentlig skulle ha EL denne mandagen. Kjente ingenting på mandag, så da satser jeg på at EL kom tidlig og at jeg nå er 7 DPO. Det stemmer i hvert fall med symptomer for å si det sånn!

Tisser hele tiden, kvalm og sure oppstøt, brekker meg og kastet opp i dag morres. Ellers er puppene fulle men ikke «harde» enda. Men det tydeligste symptomet er vel SKIKKELIGE mensen murringer og vondt/murring i korsryggen! Og det har jeg aldri i mitt liv hatt SÅ tidlig. Har hatt stølhet osv i livmoren, men ikke sånne skikkelige mens murringer allerede 7 DPO. Så her krysser vi det vi kan.

Det pleier ofte å bli spennende her inne i DPO dagene mine:hilarious: men denne gangen har jeg en god og rolig følelse. I hvert fall med konstant murring og vondt i korsrygg:arghh: Krysser fingrene for at det er en liten der inne:Heartpink og hvis ikke så kommer det alltids en ny pp:)

Er alt bra med dere andre her inne?

God torsdag:) har vært mye stille fra meg her inne i det siste:p sånn blir det av og til, men her kommer en meget spennende oppdatering!

Jeg skrev jo i sist innlegg at jeg hadde sterke EL smerter på torsdag forrige uke, men at jeg avventet da jeg egentlig skulle ha EL denne mandagen. Kjente ingenting på mandag, så da satser jeg på at EL kom tidlig og at jeg nå er 7 DPO. Det stemmer i hvert fall med symptomer for å si det sånn!

Tisser hele tiden, kvalm og sure oppstøt, brekker meg og kastet opp i dag morres. Ellers er puppene fulle men ikke «harde» enda. Men det tydeligste symptomet er vel SKIKKELIGE mensen murringer og vondt/murring i korsryggen! Og det har jeg aldri i mitt liv hatt SÅ tidlig. Har hatt stølhet osv i livmoren, men ikke sånne skikkelige mens murringer allerede 7 DPO. Så her krysser vi det vi kan.

Det pleier ofte å bli spennende her inne i DPO dagene mine:hilarious: men denne gangen har jeg en god og rolig følelse. I hvert fall med konstant murring og vondt i korsrygg:arghh: Krysser fingrene for at det er en liten der inne:Heartpink og hvis ikke så kommer det alltids en ny pp:)

Alltid spennende når du er i dpo-land!!:woot::Heartred Når blir det test??

Dette høres jo fryktelig lovende ut! :eek: Krysser fingrene for deg :)

Alltid spennende når du er i dpo-land!!:woot::Heartred Når blir det test??
Gikk på en testesmell i dag:hilarious: men 7 DPO med vanlig 25 mlu er nok litt tidlig:p skal prøve å vente til lørdag, hvis jeg klarer å tenke på andre ting i morgen:)

CD 2

Hei og hopp fra ei som har stått opp fra de døde :p Virker jo i hvert fall sånn på hyppigheten av oppdateringer her inne... :rolleyes:

EN UKE forsinket kom tanta i går. Ingen strek på testene, så ventet egentlig bare på henne. Hadde heller ikke tatt Lutinus denne gangen, så merkelig at TR ble såå forsinket :wideyed: Men men, kroppen trengte kanskje å resette seg litt. Kjennes i hvert fall sånn ut med smerter fra H**** og ganske heavy blødning.

Ellers suser ukene avgårde. Mannen jobber kveldsvakt noen uker nå, med arbeidstid fra 16 - 01 som vil si at han drar 15 og er hjemme 02. Noe som har passet meg ypperlig:shy:

Er jo en skikkelig kvelds-kreativ person:) Glad i morgenen og sånt, men på kvelden våkner jeg liksom ordentlig til live, så har både organisert hele kjøkkenet, renset ut og organisert kjøleskap og frys, og i dag er planen å organisere badet og muligens klesskapet. Med andre ord, jeg koser meg! Og er jo utrolig koselig å ha muligheten til å stå opp sammen i 10 tiden, spise frokost sammen og få gjort ting som handling og sånt. Så leser jeg på ettermiddagen før jeg diller og daller langt ut på sene kvelden:)

Kjenner meg klar for ny pp også nå! Vi går mot lysere tider og har vært strålende sol i noen dager, så humøret er på topp. Gleder meg til EL nermer seg, men først skal jeg ha en liten fest med de aller nærmeste jentene til neste helg:Heartpink (selvfølgelig innen for restriksjonene) DET skal jeg nyte!

Dere må minne meg på å kjøpe EL tester litt tidlig denne pp'en så jeg kan finne ut når det faktisk er denne gangen! :p

Ha en nydelig fredag og en god helg!

CD 2

Hei og hopp fra ei som har stått opp fra de døde :p Virker jo i hvert fall sånn på hyppigheten av oppdateringer her inne... :rolleyes:

EN UKE forsinket kom tanta i går. Ingen strek på testene, så ventet egentlig bare på henne. Hadde heller ikke tatt Lutinus denne gangen, så merkelig at TR ble såå forsinket :wideyed: Men men, kroppen trengte kanskje å resette seg litt. Kjennes i hvert fall sånn ut med smerter fra H**** og ganske heavy blødning.

Ellers suser ukene avgårde. Mannen jobber kveldsvakt noen uker nå, med arbeidstid fra 16 - 01 som vil si at han drar 15 og er hjemme 02. Noe som har passet meg ypperlig:shy:

Er jo en skikkelig kvelds-kreativ person:) Glad i morgenen og sånt, men på kvelden våkner jeg liksom ordentlig til live, så har både organisert hele kjøkkenet, renset ut og organisert kjøleskap og frys, og i dag er planen å organisere badet og muligens klesskapet. Med andre ord, jeg koser meg! Og er jo utrolig koselig å ha muligheten til å stå opp sammen i 10 tiden, spise frokost sammen og få gjort ting som handling og sånt. Så leser jeg på ettermiddagen før jeg diller og daller langt ut på sene kvelden:)

Kjenner meg klar for ny pp også nå! Vi går mot lysere tider og har vært strålende sol i noen dager, så humøret er på topp. Gleder meg til EL nermer seg, men først skal jeg ha en liten fest med de aller nærmeste jentene til neste helg:Heartpink (selvfølgelig innen for restriksjonene) DET skal jeg nyte!

Dere må minne meg på å kjøpe EL tester litt tidlig denne pp'en så jeg kan finne ut når det faktisk er denne gangen! :p

Ha en nydelig fredag og en god helg!
Så merkelig at kroppen er sånn da:wideyed: Men det blir bra dette høres det ut som! Det er så deilig at det går mot lysere tider:joyful: Blir bra med el-testing denne mnd:hilarious: KJØP TESTER!!:hilarious:

Ja så rart med så forsinka tr, har hatt det samme selv, men da har eg i seinere tid når eg har testa etter el skjønt at el var like sein. så da stemte alt :hilarious: så etter det blir det alltid å ta el test ! fy kor viktig det er for å treffe altså ! trur vi har bomma på noen eggløsninger de siste 2 åra pga ikkje testing av el.... :(

Ja så rart med så forsinka tr, har hatt det samme selv, men da har eg i seinere tid når eg har testa etter el skjønt at el var like sein. så da stemte alt :hilarious: så etter det blir det alltid å ta el test ! fy kor viktig det er for å treffe altså ! trur vi har bomma på noen eggløsninger de siste 2 åra pga ikkje testing av el.... :(
Ja har jo egentlig alltid vært flink til å bruke el tester, men siden jul ca så har jeg blitt litt slapp. Sikkert fordi det er kjipt å bruke mye penger hver måned på at det ikke går.. merker motivasjonen dabber av litt av og til. Men da er det bare å minne seg selv på målet! Du er flink som har holdt på så lenge:Heartpink

CD 5

GOD mandag damer:) Allerede godt i gang med ny pp, ikke at det skjer så fryktelig mye spennende helt enda! Men i dag har jeg kjøpt inn EL tester for første gang siden jul, og ikke minst grapefrukt juice! Så nå blir det pp skal vi se!

Eneste jeg tenker litt på er jo, som sagt, at jeg får et par venninner hit på lørdag og vi skal ha litt vin osv. Og det ser ut til at EL havner på mandag:wideyed: Håper ikke det forstyrrer EL eller gjør noe med svømmerne til mannen. Men etter så mange mnd med prøving kan man ikke stoppe hele livet hver mnd lenger. Kommer ikke til å drikke etter EL denne pp'en da. (Før noen nye prøvere her inne kommer med pekefinger, så gikk jeg et halvt år mer eller mindre uten alkohol da vi startet prøvingen altså, og gjorde ALT etter boken:))

Og denne pp'en er det faktisk 1 HELT ÅR siden vi begynte å prøveo_O HVOR ble tiden av:p Tross en MA, en del SA'er og pandemien så har det utrolig nok vært et ekstremt fint år! Jeg og mannen har kommet mye nærmere hverandre, fått nye folk inn i livet, lært og opplevd mye til at det sosiale har vært litt begrenset.

Det er ikke noe som ødelegger for motivasjonen at vi bikker ett år. Nå er det faktisk et vennepar av oss som også begynner å tenke på prøving. TENK så gøy om vi kunne blitt gravid innen samme året og delt opplevelsen:Heartpink Det hadde vært utrolig fint. Men det jeg har lært mest av i løpet av året som har gått er at ting blir ikke alltid som man planlegger:wtf: Men nå kan vi jo håpe på å bli gravide akkurat på 1-års dagen med prøving:D Hihi, vi får se. Men alt skal i hvert fall ligge til rette med EL tester og grapefrukt juice. Tenker å kutte litt på karbo også, da jeg vet det kan hjelpe.

Krysser fingrene:Heartpink Hadde vært så fint å gå våren i møte med en spire i magen:dummy1: :shy:

Helt enig med Dråpeblomst ! Kos deg ! Det gjør tiden det tar mye lettere :Heartred rødvin hjelper uansett på blodgjennomstrømingen der nede :D

Jeg hadde tidenes bursdagsfeiring når mini ble laget, så bare å kose seg! Prøvingen er slitsom nok som den er, så prøv å kose deg så mye du kan, og lev så normalt som mulig føre positiv test:happy:

Det er sååå mange som blir gravide etter en fest eller to så at dere koser dere med vin like før el tror jeg ikke kommer til å ha noen negativ effekt i det heletatt. :)
Dere må prøve å kose dere når dere kan :)
Håper 2021 er deres år! Kaster masse babystøv deres vei. :)

Gynekologen min sa hun hadde hatt mange par oppigjennom som ga opp prøvingen, dro på ferie, drakk masse vin og spiste alt mulig rart - og de ble gravide. Så jeg fikk omtrent beskjed om å drikke vin når vi prøvde :p Jeg er imot å si sånn: bare slapp av, så skjer det. For det er så himla lett for andre å si, irriterende å høre og jeg synes det var umulig å slappe av. Men det jeg vil frem til er drikk vin med god samvittighet! Kos deg! Dette skal være året deres - jeg krysser fingrene ❤️

Okei girls :hilarious: sikkert en smertelig irriterende beskjed å komme med, men jeg har IKKE PEILING på når EL skjedde:banghead: Har bare latt være å komme innom her, rett og slett fordi jeg skammer meg over at jeg har gått glipp av EL IGJEN.

Hehe, neida så ille er det ikke. Vi la inn aksjer før helgen + mandag og i dag. Skulle egentlig hatt EL på mandag, men hadde både EL smerter før helgen og hatt skikkelig press i livmoren de siste dagene. I går så ille at jeg måtte ligge med varmeflaske i sengen:wideyed:Håper jo såå klart at jeg hadde EL før helgen, og at det er et egg som fester seg, men kan også ha hatt EL i går. Er i hvert fall 100% sikker på at jeg har hatt det! Og at vi har lagt inn aksjer de aktuelle dagene!

Jeg blødde jo mer sist mens enn jeg har gjort til sammen siden MA'en, og hatt sååå sinnsykt vondt rundt EL så håper jo at det er et godt tegn! At livmoren virkelig fikk tømt seg og er griseklar for en spire :p Var vel i februar/mars vi ble gravide sist da vi faktisk kom til uke 8, så merker det også gir meg et lite snev av håp!

Og for å si det sånn! De j*** sure oppstøtene har meldt seg sterkere enn noen gang de siste to dagene. Får jo ikke sove på morningen, og i dag ble det så ille at jeg rett og slett kastet opp!

Merker det hadde vært så utrooooolig koselig å gå våren i møte med en spire i magen og dra til svigermor (corona vennlig) med en god nyhet i påsken:Heartpink:Heartpink Mannen er også SKIKKELIG motivert for tiden på babyfronten og kaster seg rundt med sengekos selv om han ikke er hjemme før 02 om natten nå med nattevakter:D Sier ikke nei takk jeg altså:smug:

Så det var dagens oppdatering. Tenker **PRØVER HARDT** å vente noen dager med testing. I følge EL smertene kan jeg være alt fra 1 til 6 dpo. Faen at jeg ikke holdt meg til EL testingen altså :wtf:

Jaja. Men er HELT sikker på at det har skjedd mellom fredag og i går. Så får vi se da :dummy1::Heartblue:Heartpink Nå trenger jeg alt babystøvet jeg kan få samlet! Har SÅ SINNSYKT GOD FØLELSE DENNE GANGEN! Og blitt litt mentalt kokko av hele prøve kjøret. Men det visste dere jo allerede pp 2 i fjor:hilarious:

Back
Topp