Det største ønske

Legen vår er klar på at han ikke vet noe særlig om fertilitetesdelen etc men han sender oss gjerne videre. Så tror vi spør gyn om progesteronstøtte, men kan jo spørre legen om blodprøve i hvert fall, så vi er litt på vei. Tenker at jeg kan jo få noe støtte etter EL, så det er større sjanse for at egget fester seg (hvis et egg blir befruktet og er levedyktig).
Ikke sant
For min del så har det vanlige progesteron-tilskuddet ikke hjulpet noe ift abort, men det jeg har nå ser ut til å fungere

TR har fremdeles ikke kommet helt. Litt blod og små"klumper" (beklager detaljer) i morges, og tenkte at nå er hun på vei. Men nei. Litt rosa på papiret et par ganger utover dagen. Hun kommer vel med et brak i natt tenker jeg. Har hatt litt murringer i dag. Så da var det nok ikke CD1 i dag likevel da. En dag lenger LF, ikke at det har noen betydning når man har begynt å spotte.

Ikke sant
For min del så har det vanlige progesteron-tilskuddet ikke hjulpet noe ift abort, men det jeg har nå ser ut til å fungere
Hva bruker du nå? Er det Lutinus og Crinone som er den vanlige støtten? Finnes det flere?

Ja det gjør de virkelig, jeg og vil være med :( Spennende fremover da ja. Håper brevet er rett rundt hjørnet :)
Jeg og!! Men nå er vi de neste i køen, basta ❤️ Det håper jeg og! Spent på hvor lang tid det tar før vi får komme på forsamtale, og etterhvert får starta opp :)

Jeg og!! Men nå er vi de neste i køen, basta ❤️ Det håper jeg og! Spent på hvor lang tid det tar før vi får komme på forsamtale, og etterhvert får starta opp :)
Det er vi!!! ❤️
Håper det ikke er så lang ventetid på samtalen, og rask oppstart :)

Hva bruker du nå? Er det Lutinus og Crinone som er den vanlige støtten? Finnes det flere?
Lutinus og Crinone er det vanligste, usikker på om det er flere av de som har vanlig markedsføringstillatelse i Norge.
Så finnes Utrogest og Utrogestan, tror det finnes ihvertfall en til og.
Da kan lege/gyn skrive ut resept til deg (ikke alle apotek har dette inne), men må så si ifra/søke til Legemiddelverket for å fortelle hvorfor du får det preparatet istedet for de vanlige (som også er dyrere....)
Jeg prøvde først Crinone og Lutinus, men får nå Utrogestan. Skal visst kunne tas oralt og, men tar ikke helt sjansen på at det virker som det skal da...

Lutinus og Crinone er det vanligste, usikker på om det er flere av de som har vanlig markedsføringstillatelse i Norge.
Så finnes Utrogest og Utrogestan, tror det finnes ihvertfall en til og.
Da kan lege/gyn skrive ut resept til deg (ikke alle apotek har dette inne), men må så si ifra/søke til Legemiddelverket for å fortelle hvorfor du får det preparatet istedet for de vanlige (som også er dyrere....)
Jeg prøvde først Crinone og Lutinus, men får nå Utrogestan. Skal visst kunne tas oralt og, men tar ikke helt sjansen på at det virker som det skal da...
Takk for info :) Blir spennende å se hva evt gyn sier. Må kanskje bestille time først :rolleyes:

PP26 (pp10 etter kjemisk/SA) - CD1

Da var det ikke CD1 i går likevel men i dag kom hun, ingen tvil :p Krampene går det litt opp og ned med. Prøver meg på paracet og varmeflaske så langt det går, før jeg evt må ty til ibux, som er egentlig det eneste som virker på meg.
Klarte å gå ned 0,8kg denne uka. Skal si meg veldig fornøyd når innveiinga var på CD1 også. Bruker som regel å gå opp litt ved TR besøk, håper det ikke blir så altfor mye denne gangen. Men skal kose meg litt i dag og i morgen med litt av hvert ;) Ikke drukket brus på to uker så skal kose meg med pepsi max'en min ;)
Begynte på maca i dag, teste ut det. Egentlig ingen smak på de kapslene, men likevel så fikk jeg en svak smak når jeg tok den så brekte meg litt :meh: Skal tas 1-3 ganger dagen, så får se hvor mange ganger jeg tar den i løpet av dagen.

Var på Skeidar for en stund siden og kjøpte sånn snopepose på salg som vi skal kose oss med i helga :)

AE5BC5B8-F6F7-47E0-A06C-CF7854EB2DBF.jpeg

Last edited:
Da ligger vi ca likt denne pp! Håper februar er mnd for oss begge :Heartred

Takk for info :) Blir spennende å se hva evt gyn sier. Må kanskje bestille time først :rolleyes:
Et lurt første skritt ja.
Verdt å prøve tenker jeg, men har hørt noen leger er mer skeptiske til det uten påvist mangel.

kos deg i helga. Ikke å forakte den posen med godis ser det ut som

kos deg i helga. Ikke å forakte den posen med godis ser det ut som
Det var godt å kose seg litt ekstra i helga, og har igjen til neste helg :)

Et lurt første skritt ja.
Verdt å prøve tenker jeg, men har hørt noen leger er mer skeptiske til det uten påvist mangel.
Tenkte kanskje å spørre legen aller først likevel, siden jeg skal spørre om div blodprøver. Vet ikke når evt gyn har ledig så det blir jo ikke denne pp der hvertfall.

Last edited:
PP26 - CD4

Allerede CD4 og ser ut til at tanta har dratt :) TR var sånn sett kort denne gangen. Lett blødning på dag 1 og 2, og spottinga fra dag 3 (eller en blanding mellom veldig lett og spotting. Trengte ikke bind den dagen). Bruker som regel ha lett blødning på dag 1 og 3 og medium på dag 2. Klarte meg ganske så bra uten smertestillende også :) Tok to 500mg paracet på de to første dagene, når egentlig paracet ikke virker på meg, men måtte ty til en 400mg ibux på kvelden første dag. Varmeflaska var en god venn ;) men krampene var heldigvis ikke så ille denne gangen. Sterke murringer med opphold på mange timer så gikk ganske så bra.
Blir spennende å se når EL kommer denne gangen. Er det det nye med å få EL på CD14 nå kanskje?? Er hvertfall klar for ny pp. Like optimistisk om at denne gangen skal vi klare det med termin i november ;)
I gang med andre uke med slankekrigen :) Fikk gått 11 000 skritt i dag og trent i 50 min ++. Kjenner jeg er sliten, stiv, støl og har fått hodepine. Men veldig greit å få bevegd kroppen. I morgen blir det en litt roligere dag :)
Begynte tempinga i dag. Monitoren vil jeg skal begynne å teste allerede på cd6 siden jeg har fått tidligere max på den de siste pp. Får se når jeg starter.

Det var godt å kose seg litt ekstra i helga, og har igjen til neste helg :)

Tenkte kanskje å spørre legen aller først likevel, siden jeg skal spørre om div blodprøver. Vet ikke når evt gyn har ledig så det blir jo ikke denne pp der hvertfall.
Taper ingenting på å spørre. Jeg følte at jeg fikk Prednisolon kun fordi jeg ba om det, at gyn ikke hadde særlig tro på det, men samtidig var det jo han som sa jeg skulle ta det når jeg ble gravid (etter å ha sluttet på det flere måneder før). Albyl-e tror jeg også var bare for å ha prøvd.
Progesteron var ikke noe problem å få, men jeg gikk jo i evigheter før vi fant noe som fungerte

Imponerende innsats altså!
Og så er det dette optimistiske humøret og viljen din som virkelig er et eksempel til etterfølgelse

Håper inderlig det blir denne PP’n, for det SKAL bli 2018-baby på deg MiniMe! :Heartred
Takk! Ja det skal det bli! 2018 er året vi alle har ventet på ;) :Heartred

(Lykke til på OUL i morgen :Heartred )

Taper ingenting på å spørre. Jeg følte at jeg fikk Prednisolon kun fordi jeg ba om det, at gyn ikke hadde særlig tro på det, men samtidig var det jo han som sa jeg skulle ta det når jeg ble gravid (etter å ha sluttet på det flere måneder før). Albyl-e tror jeg også var bare for å ha prøvd.
Progesteron var ikke noe problem å få, men jeg gikk jo i evigheter før vi fant noe som fungerte
Spurte legen i dag om progesteronstøtte. Han hadde ikke så lyst å bare skrive det ut til meg, men skulle sjekke det ut først. Håper jo at svaret er ja, og at jeg kan allerede begynne på det denne pp :) Skader jo ikke å prøve tenker jeg.
Imponerende innsats altså!
Og så er det dette optimistiske humøret og viljen din som virkelig er et eksempel til etterfølgelse
Takk :Heartred

Last edited:
PP26 - CD5

Andre dag med temping og tempen er stabil. Var så utslitt etter i går at jeg ikke merket at mannen sto opp i morges, så tempet litt "sent". I morgen skal jeg egentlig begynne på monitoren, men tenker jeg drøyer den til torsdag eller fredag. Kommer EL på CD14 denne gangen også så er det jo ikke før torsdag om en uke. Men spørs om den følger det eller kommer dagene etter. Spurte legen om progesteronstøtte. Han skulle sjekke det litt opp og så får jeg svar forhåpentlig en av de neste dagene. Håper jeg får et ja og kan begynne denne pp :)
Fikk trent masse i dag. 60 minutt og gått over 10 000 skritt. Pusher på denne uka med trening, og neste uke så blir det litt lettere, før ruginga begynner ;) :hilarious:

Back
Topp