Desember 2023

Ja, er du gæærn, jeg vil absolutt unngå å bli så dårlig, så støtter det jo, er bare en mental omstilling fra det som var planen.
Trøster meg med at da kan jeg ta meg noen øl og vin i jula og, så det er jo ikke så galt at det ikke er vondt for noe osv :’D

Men takk! Jeg er jo glad de fant egg og har respondert på hormonene, så nå er det bare å håpe noen blir befrukta og deler seg slik de skal :Heartpink

Hvordan går det med el-testinga di, var det idag du hadde kontroll?
Ja skjønner det 100%, i alle fall hvis du var forespeilet innsett/at totslfrys ikke var snakket om før :D veldig bra responsering på stimulering da, de har virkelig truffet med dosen!

Ja :/ det gikk jo så som så. Alt var smått, den gode nyheten er at alt var smått på samme str - det var ikke stor follikel og liten slimhinne fks. Men det betyr ny kontroll neste uke og høyere dose medisin :)

Ja skjønner det 100%, i alle fall hvis du var forespeilet innsett/at totslfrys ikke var snakket om før :D veldig bra responsering på stimulering da, de har virkelig truffet med dosen!

Ja :/ det gikk jo så som så. Alt var smått, den gode nyheten er at alt var smått på samme str - det var ikke stor follikel og liten slimhinne fks. Men det betyr ny kontroll neste uke og høyere dose medisin :)
Ja, planen var innsett mandag, og Porsgrunn hadde ikke nevnt det. Jeg frykta det litt da kontrollen på mandag sa 22 follikler, men jeg tenkte den avgjørelsen ble tatt i forkant om jeg da skulle ta ovitrelle eller den andre (gonapeptyl?). Så da det ble ovitrelle trodde jeg det ble innsett liksom, men sånn ble det ikke :’D

Menmen. Uansett fornøyd med at det var egg å finne, og så snart smertene fra dagens romstering er borte blir det bra <3

Ja, sant. Kjedelig det og, så da er det jo bare å håpe det fungerer med litt mer medisiner og at det ser bedre ut til neste kontroll! :Heartpink

Ja, planen var innsett mandag, og Porsgrunn hadde ikke nevnt det. Jeg frykta det litt da kontrollen på mandag sa 22 follikler, men jeg tenkte den avgjørelsen ble tatt i forkant om jeg da skulle ta ovitrelle eller den andre (gonapeptyl?). Så da det ble ovitrelle trodde jeg det ble innsett liksom, men sånn ble det ikke :’D

Menmen. Uansett fornøyd med at det var egg å finne, og så snart smertene fra dagens romstering er borte blir det bra <3

Ja, sant. Kjedelig det og, så da er det jo bare å håpe det fungerer med litt mer medisiner og at det ser bedre ut til neste kontroll! :Heartpink
For en fangst :gen014

Pleier å få ut mellom 5-10 egg, og aldri noen på frys jeg. Så har alltid uttak ved hvert forsøk. Har troa på gull egg blant 23 egg:)

Formen min er upåklagelig ;)
Kjenner det jobbes i eggstokkene, gleder meg til UL på fredag. Se om sprøytene har gjort jobben sin. Kjenner spesielt mye på venstre side, og der er det ekstra vondt å ha uttak for meg. Blir bare å bite tennene sammen da:nailbiting:

@mamlala hvordan går det? Kjempespennende dager, vil jeg tro :) krysser fingrene mine for deg!
Hyggelig at du spør ❤️

I og med at det er siste gangen vår har jeg lovet mannen å vente med testing. Er for så vidt greit, blir jo så knust av alle de negative testene. Håper å klare å vente til lørdag (14 dpo) for da tar jeg litt vin på kvelden med en venninne om den er negativ. Har heldigvis ingen tester hjemme (klarte å gå forbi et apotek etter jobb i dag uten å kjøpe!). Kjøper nok test på fredag.

Heldigvis er hverdagen veldig travel (svigermor på besøk, mannen er bortreist og mye overtid på jobb) så får ikke så mye tid på å tenke. Brystene er fremdeles ømme og jeg er kortpustet men tror nok det er mest psykisk fordi jeg ønsker å ha symptomer.

Formen min er upåklagelig ;)
Kjenner det jobbes i eggstokkene, gleder meg til UL på fredag. Se om sprøytene har gjort jobben sin. Kjenner spesielt mye på venstre side, og der er det ekstra vondt å ha uttak for meg. Blir bare å bite tennene sammen da:nailbiting:

Hvis det kjennes sånn ut så har det vel hvertfall skjedd -noe- ja :D Men det blir spennende å se på fredag! Masse lykke til - også håper jeg du får nok smertelindrende til uttaket så det ikke blir så galt:nailbiting:

Hyggelig at du spør ❤️

I og med at det er siste gangen vår har jeg lovet mannen å vente med testing. Er for så vidt greit, blir jo så knust av alle de negative testene. Håper å klare å vente til lørdag (14 dpo) for da tar jeg litt vin på kvelden med en venninne om den er negativ. Har heldigvis ingen tester hjemme (klarte å gå forbi et apotek etter jobb i dag uten å kjøpe!). Kjøper nok test på fredag.

Heldigvis er hverdagen veldig travel (svigermor på besøk, mannen er bortreist og mye overtid på jobb) så får ikke så mye tid på å tenke. Brystene er fremdeles ømme og jeg er kortpustet men tror nok det er mest psykisk fordi jeg ønsker å ha symptomer.
Herlig at du greier å vente så lenge :-) der t viser styrke å gå forbi det apoteket, altså! det er spesielt siden det er siste gang... gode tanker fra meg!

Herlig at du greier å vente så lenge :) der t viser styrke å gå forbi det apoteket, altså! det er spesielt siden det er siste gang... gode tanker fra meg!
Det er nok siden det er siste gangen. Vanligvis sprekker jeg ganske tidlig Kommer aldri mer til å ta en graviditetstest så da vil jeg utsette det til resultatet er sikkert (og leve litt lenger i spenningen som jeg ikke kommer til å oppleve igjen). Nå tenker jeg faktisk å utsette enda litt lenger bare for å utsette skuffelsen.

Hvordan går det med deg?

Då var det blodprøve + UL-kontroll i dag. Dessverre hadde ikkje folliklane vakse nok, så må skru opp dosen og ny kontroll igjen over helga (måndag).

Litt frustrerande heile denne runden her. Første IVF-runde me gjekk gjennom klaffa alt på første forsøk, så var litt overraska då legen kom med eit anna opplegg denne gangen (frå kort til lang protokoll, og lågare dosering av Gonal-F). Prøvde å be om begrunning for kvifor dei endra opplegget, men det var heller ikkje mogleg å få :facepalm: Førte til at me måtte utsette oppstart ein del, og no må eg auke dosen opp igjen til det eg hadde sist, og halde fram med alt av sprøyter ei vekes tid til. Sukk. Legen eg snakka med i dag, forstod ikkje kvifor dei hadde justert dosen ned.. Irriterande, men men. Det kunne absolutt vore verre, håper berre det ser betre ut ved neste kontroll.

Hvis det kjennes sånn ut så har det vel hvertfall skjedd -noe- ja :D Men det blir spennende å se på fredag! Masse lykke til - også håper jeg du får nok smertelindrende til uttaket så det ikke blir så galt:nailbiting:
12 timer til UL- er så spent :nailbiting:

6 år siden sist jeg var gjennom IVF, og blitt 6 år eldre. Håper det er noen egg der og at de har vokst som de skal:smiley-angelic001

Ferdig på egguttak - og de fikk ut 23 egg! Er en blanding av veldig skuffa over totalfrys og potensielt dårlig kvalitet når det er så mange, og glad for at jeg hvertfall har respondert godt på stimuleringa og at det er egg igjen.

Men da blir det ingen innsett på meg i denne runden, så da får jeg antagelig slenge meg inn i januargruppa jeg og. :( :)
Har du fått noe info enda? Angående befruktning og antall?

Har du fått noe info enda? Angående befruktning og antall?
Nei, de skulle ringe meg til uka sa de. De følger visst ikke opp dag til dag, men nå er de ferdig grodd :’D så håper bare no news er good news og at de hadde ringt hvis ingen ble befrukta, etc.

Det er nok siden det er siste gangen. Vanligvis sprekker jeg ganske tidlig Kommer aldri mer til å ta en graviditetstest så da vil jeg utsette det til resultatet er sikkert (og leve litt lenger i spenningen som jeg ikke kommer til å oppleve igjen). Nå tenker jeg faktisk å utsette enda litt lenger bare for å utsette skuffelsen.

Hvordan går det med deg?
Veldig forståelige følelser ❤️

Jeg hadde kontroll onsdag, men alt var for smått...ny kontroll mandag. Antar innsett enten mandag 18 eller avbrutt :-)

Så veldig bra du fikk gratis forsøk! Det fikk ikke jeg! Der er jeg ikke tøff nok, fordi vi skulle absolutt krevd noe fra klinikken. Men vi hadde bestemt oss for et forsøk til og mannen var redd det ble dårlig stemning på det forsøket hvis vi krevde noe. De ville heller ikke vedkjenne at jeg fikk eggløsning fordi jeg gikk for lenge før uttak før vi var godt inn i neste forsøk - uprofesjonelt av de å ikke ta en skikkelig prat med oss og å "legge seg flat". De sa at de var helgestengt og da kan det skje at man går for lenge, ved neste uttak skal de heller hente ut en dag før enn å la meg gå ei helg ekstra.... dette var Spiren ikke Medicus. Sånn i ettertid når hormonene har lagt seg og jeg har fått ting på avstand, så var det veldig slett behandling. Angrer på at vi la igjen så mye penger hos de...
Ja du burde absolutt sluppet å betale for forsøket. Det ble jo et avbrutt forsøk som de sa. Medisinene derimot må vi betale for. Men nå kommer vi over den grensen der vi vil få betalt tilbake fra helsenorge. Så hvis vi trenger 2 forsøk til etter dette så slipper vi heldigvis å betale for medisinene.

Ønsker deg masse lykke til ❤️ håper du snart blir gravid.

Da har jeg vært på UL. Litt skuffa. Merker at man har blitt eldre.

Var 3 eggposer på venstre side, av lik størrelse. Og 2 litt mindre. Ingen på høyre side. Slimhinnen var perfekt. De var fortsatt litt små de eggposene. Blir uttak på onsdag morgen. Håper de små har kommet seg slik at det blir 5 ut :smiley-angelic001

Back
Topp