Desember 2023

Høsteple

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Jeg prøver en gang til å lage en samletråd:) desember er ikke langt unna og jeg håper vi er mange som kan gå inn i det nye året som gravide!

Legg inn info som følgende:
Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - oppstart/innsett

I ventemodus

Daisybloom- 41- B1- Forsøk 2- Medicus- Pergoveris, Fyremadel, Ovitrelle, ?- desember eller januar


Stimulerer

Ruger


Nerinna - 36 - prøver på første - Porsgrunn - Første fryseforsøk - progynova, cyclogest og prolutex - innsett 9. desember

Perleonske_94 - 29 - B2 - Haugesund - Forsøk 1, innsett 2 på søskenforsøk offentlig - Primolut, letrozol, kanskje ovitrelle og regner med cyclogest etter innsett- oppstart letrozol 2/12. Innsett uke 50/51

Månen - 34- B1- St Olavs- FER 1 av ivf #2- naturlig syklus med progesteronstøtte-

Trønderen1998 - 25 - B1 - St. Olavs - FER#1 av IVF#1- Letrozol og Lutinus, innsett 21/12



Totalfrys

Håpefull-86 - 37 - b1 - Porsgrunn - 1 - Menopur, Fyremadel - Oppstart rundt 24/11

Marf91 - 32 år - Barn nr 1. Har en naturlig fra før med annen mann - porsgrunn - Forsøk nr. 1 - menopur og fyremadel - oppstart ca 26/11. Innsett en gang første uka i desember.



Avbrutt

Ch82- 41 - B1 - Forsøk 1 - Medicus- Pergoveris, Fyremadel, Ovitrelle, gonapeptyl - startet med pergoveris 23.11, egguttak 04.12 og egginnsett 8.12

Balderina - 36 - B1 - St. Olavs - FER#2 fra ICSI/TESA#1 - Cyclogest

Januarjenta38 - 38 - b4 (3 barn fra tidligere forhold, dette blir første med nåværende samboer) - 1 ivf forsøk - Aleris- procren, gonal f, menopur, ovitrelle, cyclogest, prednisolon. Uttak uke 50



Gravid
Mammadrømmer - 30 år - Barn nr 2 - st Olavs - søskenforsøk nr 1 - cyclogest - innsett 3. desember, fryseforsøk i naturlig syklus av 5 dagers blactocyst

mamlala - 39 - B3 - Medfem (Johannesburg) - Forsøk nr ? - fragmin, progesteron mm - Innsett 30. novembe


Ikke gravid


Høsteple - 33 - b1 - medicus - fer3 fra ed1- lavdose meriofert, ovitrelle, prolutex, prednisolon, albyl e og klexane - innsett rundt om 20 desember.

Kiwikiwi - 32 år - B2 - Rikshospitalet - Forsøk: Litt usikker på nummereringa. Me har eit barn som kom etter første forsøk med IVF i 2020, deretter hadde me eit fryseforsøk no i juni som endte i kjemisk. Dette blir første ferskforsøk på barn nr 2 - Primolut N, Gonapeptyl, Gonal-F, Ovitrelle, Cyclogest - Oppstart Primolut N + Gonapeptyl 16/11, håper å starte på Gonal-F rundt 30/11 og innsett rundt midten av desember :Heartred
 
Last edited:
Marf91 - 32 år - Barn nr 1. Har en naturlig fra før med annen mann - porsgrunn - Forsøk nr. 1 - menopur og fyremadel - oppstart ca 26/11. Innsett en gang første uka i desember.
 
Er disse gruppene bare for uttak/innsett, eller for inseminasjoner også? Mye medisiner som skal inn i forkant:oops:
 
Da har jeg hentet ut medisin! Ennå ikke fått eggløsning så har god tid, men bor i gokk så greit å ha det i hus :) var litt nervøs en stund om vi skulle rekke innsett I desember (krisemaksimerer!), men medicus er åpne til og med 22.12, så det bør jeg rekke.
 
Da har jeg hentet ut medisin! Ennå ikke fått eggløsning så har god tid, men bor i gokk så greit å ha det i hus :) var litt nervøs en stund om vi skulle rekke innsett I desember (krisemaksimerer!), men medicus er åpne til og med 22.12, så det bør jeg rekke.
Krysser alt som krysses kan for deg kjære Høsteple :Heartred
 
For en dag.

Time hos Aleris gikk supert. Avtalt 3 pakk med IVF.

Time på Ahus idag for å fjerne spiral, fytti grisen. Satt fast langt inni livmora. Fikk adrenalin som lindring, fikk hjertebank. Utrolig ekkelt. Fikk til slutt inn en ringrev, eldre herremann, som klarte det til slutt. Jippi.

Og dermed kunne jeg sette nedreguleringssprøyta idag, procren. Så da er vi igang. Oppstart sprøyter om 2 ukers tid.
 
Jeg kaster meg inn her, jeg! Blir nok ikke oppstart før i januar, men jeg hååååper jeg rekker å få mensen tidsnok til å hive meg på i desember :happy:

Daisybloom- 41- B1- Forsøk 2- Medicus- Pergoveris, Fyremadel, Ovitrelle, ?- desember eller januar
 
For en dag.

Time hos Aleris gikk supert. Avtalt 3 pakk med IVF.

Time på Ahus idag for å fjerne spiral, fytti grisen. Satt fast langt inni livmora. Fikk adrenalin som lindring, fikk hjertebank. Utrolig ekkelt. Fikk til slutt inn en ringrev, eldre herremann, som klarte det til slutt. Jippi.

Og dermed kunne jeg sette nedreguleringssprøyta idag, procren. Så da er vi igang. Oppstart sprøyter om 2 ukers tid.
Så spennende! Og så skummelt med spiralen- det hadde jeg blitt stressa av også! :nailbiting: Godt at det finnes ringrever:happy:

Jeg hadde en lengre samtale med sykepleier fra Medicus idag, og jeg skal starte forsøk 2- mest sannsynlig i januar, men kanskje jeg klarer tidsvinduet i desember! Det blir spennende! Siden det var litt færre egg enn forventet som klarte seg tilslutt i første forsøk har de gjort litt om på medisinene. Jeg skal ta Pergoveris istedenfor Gonal-F, så nå er jeg spent! Håper virkelig det gjør susen, og at det blir både blasto og egg på frys. Noen som har brukt Pergoveris her? Fikk beskjed om at det var god effekt på «jenter på min alder»:joyful: (altså 40+).
 
Jeg slenger meg inn i denne tråden for første gang på dette forumet :)

37 år, første barnet, tilhører Porsgrunn, og er også første ivf-forsøk nå etter å ha prøvd siden ca mars (veldig glad jeg har kommet SÅ raskt igang hos Porsgrunn! :Heartred). Skal på Menopur og fyremadel. Har litt lav amh, så skal ha ganske stor dose menopur (400). Oppstart antagelig rundt 25/11, og er veldig spent på hele prosessen egentlig.
 
Du kan gjerne legge inn meg også.

Januarjenta38 - 38 - b4 (3 barn fra tidligere forhold, dette blir første med nåværende samboer) - 1 ivf forsøk - Aleris- procren, gonal f, menopur, ovitrelle, cyclogest, prednisolon. Uttak uke 50
 
Jeg slenger meg inn i denne tråden for første gang på dette forumet :)

37 år, første barnet, tilhører Porsgrunn, og er også første ivf-forsøk nå etter å ha prøvd siden ca mars (veldig glad jeg har kommet SÅ raskt igang hos Porsgrunn! :Heartred). Skal på Menopur og fyremadel. Har litt lav amh, så skal ha ganske stor dose menopur (400). Oppstart antagelig rundt 25/11, og er veldig spent på hele prosessen egentlig.
Kan du skrive deg opp som i første innlegg så legger jeg deg inn? :)
 
Da tror jeg at jeg har lagt alle inn! Si fra om det er noen jeg ikke har fått med meg :)

Veldig kjekt at vi blir en liten gjeng i desember ❤️
 
Har endret brukernavn til noe litt mer forståelig nå :'D

Håpefull-86 - 37 - b1 - Porsgrunn - 1 - Menopur, Fyremadel - Oppstart rundt 24/11
 
Balderina - 36 - B1 - St. Olavs - FER#2 fra ICSI/TESA#1 - Cyclogest

Håper vi rekker innsett i desember før julestenging. FER#1 i oktober endte i kjemisk/tidlig SA 5+4, klinikken vil derfor vente en syklus før neste innsett.
 
Kiwikiwi - 32 år - B2 - Rikshospitalet - Forsøk: Litt usikker på nummereringa. Me har eit barn som kom etter første forsøk med IVF i 2020, deretter hadde me eit fryseforsøk no i juni som endte i kjemisk. Dette blir første ferskforsøk på barn nr 2 - Primolut N, Gonapeptyl, Gonal-F, Ovitrelle, Cyclogest - Oppstart Primolut N + Gonapeptyl 16/11, håper å starte på Gonal-F rundt 30/11 og innsett rundt midten av desember :Heartred

Fann tilbake til forumet her etter å ha vore ganske aktiv ila. den førre graviditeten min i 2020/2021. Kjekt å dele reisa med nokon andre som er i same "boble" :)
 
Hei!
Første forsøk nå, på Fertilitetsavdelingen Sør i Porsgrunn, etter å ha prøvd i 1,5 år på egenhånd. Har visst lav eggreserve- og kvalitet, til tross for alder - 29 år.
Startet i går med 300 Menopur, og Fyremadel starter om noen dager.
Har et barn fra før på naturlig vis med en annen mann - 2014.
 
Hei!
Første forsøk nå, på Fertilitetsavdelingen Sør i Porsgrunn, etter å ha prøvd i 1,5 år på egenhånd. Har visst lav eggreserve- og kvalitet, til tross for alder - 29 år.
Startet i går med 300 Menopur, og Fyremadel starter om noen dager.
Har et barn fra før på naturlig vis med en annen mann - 2014.
Masse lykke til :D
 
Balderina - 36 - B1 - St. Olavs - FER#2 fra ICSI/TESA#1 - Cyclogest

Håper vi rekker innsett i desember før julestenging. FER#1 i oktober endte i kjemisk/tidlig SA 5+4, klinikken vil derfor vente en syklus før neste innsett.
Lykke til! Har st Olavs julestengt?
 
Back
Topp