Desember 2023

Hu hei som det går. Dag 4 med sprøyter ikveld. Til fredag er det UL. Hodepinen har gitt seg, kom nok fra procren sprøyta og nedreguleringen. Levde på paracet.

Plutselig begynt å tenke på noe, den procrensprøyta har jeg aldri tatt før. Bare brukt nesespray før. Da tok man jo nesespray hele veien mens man tok sprøyter også for å forhindre EL. Nå tar jeg bare sprøyter. Håper alt funker for det.

Skal ta prednison tabletter fra uttak. Hva med dere andre som bruker det, når starter dere med de? Lest om andre som starter opp samtidig som sprøytene.

Ch82- 41 - B1 - Forsøk 1 - Medicus- Pergoveris, Fyremadel, Ovitrelle, gonapeptyl - startet med pergoveris 23.11, egguttak 04.12 og egginnsett 8.12.

Jeg tar jo lavdose fsh for å få god slimhinne. Er på cd 7 og begynte å teste etter el i går, bare fordi jeg er så redd den skal komme før kontroll :nailbiting: noe som er litt teit, har kontroll cd 10 og hadde aldri uttak før cd 14 - men synes testen er litt sterk altså. Dette er typisk "to tre dager før positiv" for meg. 20231203_141256.jpg

Skulle ha egguttaket i dag. Men når jeg kom i dag så hadde jeg allerede hatt eggløsning. Jeg er visst en av de 2% der den type medisin for å hindre eggløsning ikke funket på. Så da får vi en annen type medisin og satser på at vi får prøvd på nytt i starten av januar. ❤️

Skulle ha egguttaket i dag. Men når jeg kom i dag så hadde jeg allerede hatt eggløsning. Jeg er visst en av de 2% der den type medisin for å hindre eggløsning ikke funket på. Så da får vi en annen type medisin og satser på at vi får prøvd på nytt i starten av januar. ❤️
Så utrolig leit ❤️ har opplevd det selv en gang og det er så utrolig frustrerende etter å ha brukt tid og penger og mental helse på å stimulere. Masse lykke til I januar!

Jeg tar jo lavdose fsh for å få god slimhinne. Er på cd 7 og begynte å teste etter el i går, bare fordi jeg er så redd den skal komme før kontroll :nailbiting: noe som er litt teit, har kontroll cd 10 og hadde aldri uttak før cd 14 - men synes testen er litt sterk altså. Dette er typisk "to tre dager før positiv" for meg. Vis vedlegget 421315
Da skjønner jeg du blir litt stressa - hvordan ser den ut idag? Får håpe det var en litt vipp opp men at den holder seg nede slik den skal noen dager til! :nailbiting: :happy:

Åh, så utrolig skuffende det må være :Heartpink som høsteple sa, går med mye av alt på å gå og stimulere, så kan se for meg at det er et enormt antiklimaks :(

Krysser fingrene for nytt forsøk i januar og at ny medisin fungerer bedre! :Heartpink

Åh, så utrolig skuffende det må være :Heartpink som høsteple sa, går med mye av alt på å gå og stimulere, så kan se for meg at det er et enormt antiklimaks :(

Krysser fingrene for nytt forsøk i januar og at ny medisin fungerer bedre! :Heartpink
Så utrolig leit ❤️ har opplevd det selv en gang og det er så utrolig frustrerende etter å ha brukt tid og penger og mental helse på å stimulere. Masse lykke til I januar!

Tusen takk ❤️

Ja det var skikkelig dritt. Var ikke forberedt på at det kunne skje. Vi hadde ikke fått vite at det faktisk var en mulighet. Vi var forberedt på at det kunne være dårlige egg, ingen befruktning eller rett og slett at det ikke ville feste seg. Men at vi ikke skulle få hentet ut engang kom som et sjokk.

Kjente på eggløsning smerter i går kveld/natt. Men siden dette var vårt første forsøk så trodde jo vi det skulle være sånn.

Høsteple: måtte dere betale fult for det som et vanlig forsøk? Eller skjedde det kanskje med offentlig ivf for deg?
De skulle ringe meg senere I dag. Håper virkelig ikke dette vil koste oss så mye for så å måtte betale samme pris for nytt forsøk. For det er jo skikkelig mye penger oppi alt dette og. ❤️

Tusen takk ❤️

Ja det var skikkelig dritt. Var ikke forberedt på at det kunne skje. Vi hadde ikke fått vite at det faktisk var en mulighet. Vi var forberedt på at det kunne være dårlige egg, ingen befruktning eller rett og slett at det ikke ville feste seg. Men at vi ikke skulle få hentet ut engang kom som et sjokk.

Kjente på eggløsning smerter i går kveld/natt. Men siden dette var vårt første forsøk så trodde jo vi det skulle være sånn.

Høsteple: måtte dere betale fult for det som et vanlig forsøk? Eller skjedde det kanskje med offentlig ivf for deg?
De skulle ringe meg senere I dag. Håper virkelig ikke dette vil koste oss så mye for så å måtte betale samme pris for nytt forsøk. For det er jo skikkelig mye penger oppi alt dette og. ❤️
Åh, ekstra kjipt når dere går privat og det er så mye penger involvert i det og.. håper virkelig de er litt rause med dere og at dere ikke må betale full pris når det endte uten uttak!

Hvilken dag i stimulering var dere på første kontroll og hvor lenge måtte dere stimulere? Sendt melding i crypho og er allerede på dag 3, men de svarte ikke på når jeg skal komme ned. Planen var dag 9, men det blir til søndagen :p

Hvilken dag i stimulering var dere på første kontroll og hvor lenge måtte dere stimulere? Sendt melding i crypho og er allerede på dag 3, men de svarte ikke på når jeg skal komme ned. Planen var dag 9, men det blir til søndagen :p
Jeg hadde første kontroll på dag sju, også andre kontroll på dag 10 (idag), og da var de fornøyde, så jeg skal ta otrivelle i kveld :D

Jeg hadde første kontroll på dag sju, også andre kontroll på dag 10 (idag), og da var de fornøyde, så jeg skal ta otrivelle i kveld :D
Oi, spennende. Kanskje jeg får kontroll til fredag da. Syntes det er litt rart de ikke skrev noe i crypho siden jeg sa fra at jeg var i gang. Masse lykke til! Spennende fremover. Blir ikke så langt unna hverandre i prosessen da :D

Ja, det kan jo godt hende. Jeg hadde egentlig fått satt opp dag 8 og lørdag, men den ble flytta til fredag når første dag falt som den gjorde.

Tusen takk! Veldig spent på hvordan det blir de neste dagene med alt som skal skje, men kjenner det blir godt å kunne lukke igjen bukseknappene igjen, så gleder meg til uttak er ferdig :hilarious:

Og ja, vi er jo ganske tett, det er jo litt gøy :)

Åh, ekstra kjipt når dere går privat og det er så mye penger involvert i det og.. håper virkelig de er litt rause med dere og at dere ikke må betale full pris når det endte uten uttak!
Fikk tlf fra de før I dag. Heldigvis ble det et avbrutt forsøk så må ikke betale for nytt forsøk. Selvom medisiner må betales for på nytt då.

Men starter på progresteron i dag og frem til 17 desember. Så kommer da forhåpentligvis mensen 21 desember. Starter da på andre medisiner denne gangen og får forhåpentligvis egguttak 2 januar.

Er ikke en enkel mental prosess å gå gjennom dette kjenner jeg ❤️

Fikk tlf fra de før I dag. Heldigvis ble det et avbrutt forsøk så må ikke betale for nytt forsøk. Selvom medisiner må betales for på nytt då.

Men starter på progresteron i dag og frem til 17 desember. Så kommer da forhåpentligvis mensen 21 desember. Starter da på andre medisiner denne gangen og får forhåpentligvis egguttak 2 januar.

Er ikke en enkel mental prosess å gå gjennom dette kjenner jeg ❤️

Nei, det er jeg helt enig i. Er ganske tøft med alt av medisiner og ubehag som følger med, og jeg kan veldig godt forestille meg skuffelsen over at det ikke ble noe uttak.

Jeg merker at nå som vi er igang med ivf, så er jeg like håpefull/naiv ( :hilarious: ) som jeg var da vi først begynte å prøve og jeg ble overrasket hver måned over at jeg ikke var gravid. Etterhvert mista jeg troa på at det skulle gå, og forventet heller negativ test.
Nå som jeg plutselig håper på en annen måte på et positivt utfall så kan jeg se for meg at et hvilket som helst annet utfall enn positiv test (enten det er for ingen egg til uttak, ingen befruktet, ingen delt seg riktig, eller ikke festet seg) vil gi meg en solid liten nedtur. Så selv om jeg ikke er der selv (enda), så kan jeg hvertfall forestille meg skuffelsen

Skjønner veldig godt at det er en solid nedtur når det plutselig er noe utenom :Heartpink

Og, enda godt dere ikke må betale for nytt! Godt å høre :)

10dpo og har ømme pupper. Men er veldig flink til å lure meg selv så det er mest sannsynlig bare psykisk og ikke et tegn :bag:

Satt ovitrelle en uke før innsett så tørr ikke teste for tidlig. Prøver å vente til 14dpo.

10dpo og har ømme pupper. Men er veldig flink til å lure meg selv så det er mest sannsynlig bare psykisk og ikke et tegn :bag:

Satt ovitrelle en uke før innsett så tørr ikke teste for tidlig. Prøver å vente til 14dpo.
Åh, så spennende! Hvor mange dager er det siden innsett? Krysser fingrene for deg! :love7

Back
Topp