✨ IKM UKE 51 ✨

Noen i nær slekt fikk akkurat positiv test igjen. Hun har dessverre mistet, og jeg er så glad på hennes vegne for at hun er gravid igjen. Men samtidig er jeg knust. For hun har blitt gravid 2 ganger på de 5 mnd vi har prøvd, og jeg fortsetter å ikke bli gravid. Det er utrolig ekkelt å føle seg så lei seg for noe man egt skal være glad på andres vegne for. Vi har jo «bare» holdt på i 5 mnd. Men når andre får til på første forsøk hele tiden så føler man seg så mislykka som kvinne tbh.. føler kroppen min hater meg og jeg er egt bare veldig lei meg. Og trengte å si det til noen da ingen vet vi prøver…

Jeg kjenner meg så godt igjen i tankene dine. Vi er i PP5 nå, og folk rundt meg blir gravide «på slump». Blir selvsagt glad på deres vegne, men samtidig så triller det noen tårer når jeg er alene, for det føles så urettferdig at det ikke er meg :(

Jeg kjenner meg så godt igjen i tankene dine. Vi er i PP5 nå, og folk rundt meg blir gravide «på slump». Blir selvsagt glad på deres vegne, men samtidig så triller det noen tårer når jeg er alene, for det føles så urettferdig at det ikke er meg :(

Helt enig! Syns også det må være lov å føle på det. Men det er litt ekkelt når man føler seg alene om det… glad vi har sidene her :Heartbigred sender babystøv og klem!​

Noen i nær slekt fikk akkurat positiv test igjen. Hun har dessverre mistet, og jeg er så glad på hennes vegne for at hun er gravid igjen. Men samtidig er jeg knust. For hun har blitt gravid 2 ganger på de 5 mnd vi har prøvd, og jeg fortsetter å ikke bli gravid. Det er utrolig ekkelt å føle seg så lei seg for noe man egt skal være glad på andres vegne for. Vi har jo «bare» holdt på i 5 mnd. Men når andre får til på første forsøk hele tiden så føler man seg så mislykka som kvinne tbh.. føler kroppen min hater meg og jeg er egt bare veldig lei meg. Og trengte å si det til noen da ingen vet vi prøver…
Sitter med de samme tankene.. har mange venninner som enten er nettopp blitt gravid, eller snart skal føde.. føler meg ikke glad på deres vegne, selv om jeg egentlig er det!! :(

Sitter med de samme tankene.. har mange venninner som enten er nettopp blitt gravid, eller snart skal føde.. føler meg ikke glad på deres vegne, selv om jeg egentlig er det!! :(

Veldig rar og litt ekkel skyldfølelse… men veldig forståelig :Heartbigred snart vår tur:Heartred

Trodde el kom tidlig, men så ble strekene bare svakere igjen :shifty:

Vedlegg

• Screenshot_20211203-072010_Premom.jpg
    Screenshot_20211203-072010_Premom.jpg
    420,4 KB · Visninger: 64
Trodde el kom tidlig, men så ble strekene bare svakere igjen :shifty:
Har du ikke misset den mellom CD9 og cd11? :happy: Streken på CD9 var jo på god vei til å bli positiv så ville kanskje tippet at testen hadde blitt positiv om du hadde testet igjen på kvelden, samt dagen etterpå?

Har du ikke misset den mellom CD9 og cd11? :happy: Streken på CD9 var jo på god vei til å bli positiv så ville kanskje tippet at testen hadde blitt positiv om du hadde testet igjen på kvelden, samt dagen etterpå?
Nei, testet igjen på cd 10 og der syntes ikke streken en gang, så gadd ikke å legge den inn en gang :rolleyes:
Har brukt fertilitetsmonitor hver dag og, og den fanger heller ikke opp annet enn økning i østrogen..

Men la inn aksjer på cd 10 i tilfelle :happy:

Nei, testet igjen på cd 10 og der syntes ikke streken en gang, så gadd ikke å legge den inn en gang :rolleyes:
Har brukt fertilitetsmonitor hver dag og, og den fanger heller ikke opp annet enn økning i østrogen..

Men la inn aksjer på cd 10 i tilfelle :happy:

jeg hadde en rar topp rett etter tr også

Jeg fikk akkurat mail av billigtester at pakken min har blitt borte! Så nå kommer ikke pakken før enda en uke :eek: Har hatt utrolig mye å gjøre så har ikke engang rukket å teste etter el da jeg ikke har hatt det liggende. Kjenner skikkelig el smerter og er veldig sikker på at egget løsner i dag tross kjemisk forrige pp. Whohooo - syklus kanskje tilbake? Må innom apoteket og kjøpe el tester, hva burde jeg kjøpe? Kun brukt billigtester og aner ingenting om andre merker.

Jeg fikk akkurat mail av billigtester at pakken min har blitt borte! Så nå kommer ikke pakken før enda en uke :eek: Har hatt utrolig mye å gjøre så har ikke engang rukket å teste etter el da jeg ikke har hatt det liggende. Kjenner skikkelig el smerter og er veldig sikker på at egget løsner i dag tross kjemisk forrige pp. Whohooo - syklus kanskje tilbake? Må innom apoteket og kjøpe el tester, hva burde jeg kjøpe? Kun brukt billigtester og aner ingenting om andre merker.
Makesure er greie! Finner de på meny :happy:

Jeg fikk også akkurat Mail fra billige-tester om at min pakke var blitt forsvunnet. Heldigvis graviditetstester med ukeindikator så haster ikke. Veldig kjedelig at eggløsningstestene dine har forsvunnet.

Hvilken cd er du på? :) Jeg hadde også kjemisk forrige pp, så veldig spent på når el kommer denne pp.

Andre som føler seg håpefulle og håpløse omhverandre?
Ja... går hånd i hanske, det der.
Prøver å la håpet ta størst plass, da.
Men det er ikke alltid like lett.

Ja!
Tenker at «forrige gang gikk det i PP5, kanskje det blir denne gangen også?». Også blir jeg stressa av at de få som vet at vi prøver på nr 2 sier «kanskje du ødelegger for deg selv ved å stresse?». Vet at man ikke kan ødelegge av å stresse, folk blir gravide i krigssoner også, men så sniker det seg inn en liten tanke om at jeg ødelegger mulighetene. Så veksler mellom å være optimistisk og regelrett pessimistisk.

Ja!
Tenker at «forrige gang gikk det i PP5, kanskje det blir denne gangen også?». Også blir jeg stressa av at de få som vet at vi prøver på nr 2 sier «kanskje du ødelegger for deg selv ved å stresse?». Vet at man ikke kan ødelegge av å stresse, folk blir gravide i krigssoner også, men så sniker det seg inn en liten tanke om at jeg ødelegger mulighetene. Så veksler mellom å være optimistisk og regelrett pessimistisk.

Den får jeg også høre, av de få som vet... jeg føler ikke at jeg stresser, men jeg trenger å vite at jeg gjør det jeg kan, for å øke oddsen. Jeg trenger i det minste å tro det har noe for seg, den ekstra innsatsen jeg legger i dette.
Og hvordan skal man IKKE la dette ta fokuset, det er vel ingenting annet som opptar oss eller som er like viktig for oss, som dette.

Min siste ble jeg på vei med i min mest stressende periode av livet.
Skal ikke gå inn på det her, men det gikk fint med henne.
Så da tenker jeg at det de kaller stress nå, som vi ser på som innsats.
Det bør søren meg også gå bra.

Det er så mye som spiller inn, som jeg ikke har erfart før, at man kan ikke forenkle det på den måten.
Jeg har ikke vært nødt til å være prøver før, for det har klaffet så fort.
Men nå som jeg er på PP3, prøver jeg å trøste meg selv med...

La oss være ærlig.
Jeg veit da faen.

Det er bare drit urettferdig at det kommer til ved slums hos noen, men vi som virkelig ønsker dette, må prøve igjen og igjen.
Merkelig opplegg, den kroppen vår.

Men EN ting vet jeg, og det er at når vi først sitter der med kulemage og såre ribbein, har vi lagt denne prøvetiden bak oss.
Og dit skal vi.

Absolutt!

Jeg er så glad vi har dette forumet og hverandre både i glede, sorg og frustrasjon. For vi føler jo på alt dette.

Min samboer er overbevist om at det går denne gangen siden det gikk sist pp selv om det endte i kjemisk. Kjenner på en slags redsel for å skuffe hvis TR skulle komme, og ekstra kjipt hvis den kommer når IKM er siden det er i juleuken. Vil så gjerne at det skal gå. Jeg har vært klar i så mange år og har ventet på at min samboer skal være klar. Og så måtte jeg vente på dose 1 og dose 2 av covid 19 vaksinen før vi kunne starte. Og så blir syklusene helt på bærtur, sist syklus tok jeg eggløsningstester i 28 dager for å finne den… var så lei tester til slutt.

Så enig med dere, er så vondt i ville så veldig og så blir folk gravid bare av å lukte på en mann…

Det var dagens lille… Krysser alt utenom bena på at dette blir perioden vi alle får to streker :love7

Jeg fikk også akkurat Mail fra billige-tester om at min pakke var blitt forsvunnet. Heldigvis graviditetstester med ukeindikator så haster ikke. Veldig kjedelig at eggløsningstestene dine har forsvunnet.

Hvilken cd er du på? :) Jeg hadde også kjemisk forrige pp, så veldig spent på når el kommer denne pp.

Da er det kanskje fler av oss som får ting litt senere denne gangen :p på mail sa de at pakken var forsvunnet men de svarer så raskt, og har allerede sendt ny pakke med el tester. Jeg er CD14 i dag, pleier å ha el på CD 15 til vanlig. Så hos meg er syklus tilbake til normalen første måned etter kjemisk, men vet at veldig mange får el senere.
Har du noen symptomer på el? Eller har du testet etter el? :happy:

Konstant kamp om håpefull og pessimistisk her også. Kjenner meg så utrolig igjen.
Jeg klarer ikke slutte å tenke på det - så om jeg får høre "det går den måneden du ikke tenker på det" så spyr jeg. Fullstendig klar over at man må prøve å ikke stresse, men gi meg heller en oppskrift på hvordan jeg skal gjøre det. Jeg ønsker jo så innmari det her, og hjernen min ønsker også å tenke på det hele tiden. Føler jeg stresser mer med å ikke tenke på graviditet. Denne måneden har mannen fortalt at han ikke har noe sexdriv pga mye vanskeligheter på jobb. Så har nesten ikke fått lagt inn aksjer heller - og denne helgen er vi bortreist fra hverandre. Så sjansen er minimal - men håpet er der likevel for at en seig jævel av en sædcelle ligger klar nå og hopper inn i egget i en helvettes fart.

Er såå glad for at jeg har et forum å lufte meg i - og samtidig vet jeg at hver og en forstår savnet, håpet og skuffelsene man bærer på

Da er det kanskje fler av oss som får ting litt senere denne gangen :p på mail sa de at pakken var forsvunnet men de svarer så raskt, og har allerede sendt ny pakke med el tester. Jeg er CD14 i dag, pleier å ha el på CD 15 til vanlig. Så hos meg er syklus tilbake til normalen første måned etter kjemisk, men vet at veldig mange får el senere.
Har du noen symptomer på el? Eller har du testet etter el? :happy:

Så bra at du har el ca på samme tidspunkt. Begynte å ta el tester 1. desember som var CD6. Legger ved bilde fra premom. Andre periode jeg bruker el test så litt usikker når el egentlig er, og har hatt veldig uregelmessige sykluser etter uttak av spiral i november 20 og etter dose to av vaksinen. :(

Vedlegg

• 35D37F45-8B60-4285-BE76-A1ABD27B351E.png
    35D37F45-8B60-4285-BE76-A1ABD27B351E.png
    2,9 MB · Visninger: 49
Last edited:
Back
Topp