✨ IKM UKE 51 ✨

:angelic:
Konstant kamp om håpefull og pessimistisk her også. Kjenner meg så utrolig igjen.
Jeg klarer ikke slutte å tenke på det - så om jeg får høre "det går den måneden du ikke tenker på det" så spyr jeg. Fullstendig klar over at man må prøve å ikke stresse, men gi meg heller en oppskrift på hvordan jeg skal gjøre det. Jeg ønsker jo så innmari det her, og hjernen min ønsker også å tenke på det hele tiden. Føler jeg stresser mer med å ikke tenke på graviditet. Denne måneden har mannen fortalt at han ikke har noe sexdriv pga mye vanskeligheter på jobb. Så har nesten ikke fått lagt inn aksjer heller - og denne helgen er vi bortreist fra hverandre. Så sjansen er minimal - men håpet er der likevel for at en seig jævel av en sædcelle ligger klar nå og hopper inn i egget i en helvettes fart.

Er såå glad for at jeg har et forum å lufte meg i - og samtidig vet jeg at hver og en forstår savnet, håpet og skuffelsene man bærer på

Skjønner godt hva du mener.. her har vi plutselig fått corona i hus også så hele aksjeleggingen blir vel blåst ut av vinduet… :banghead: og at det hjelper å ikke tenke på det er bare piss. Hva har det med saken p gjøre liksom. Det skal så sykt mye til å klaffe for å lage et frisk barn, så eggcellen må være god nok, sædcellen god nok, matchen mellom genene god nok osv og så må celledelingen gå fint før seg og implantasjonen fungere, osv. og man vet jo alt dette… men når andre blir gravid bare de sniffer på mannen sin omtrent, og på prevensjon osv osv. så føler man seg liksom så mislykka:sorry::sorry: men det er vi altså ikke!! Vi venter bare på at det riktige barnet skal bli skapt for vår familie, og hen kommer når hen er klar… det er bare at vi kanskje var klar det sekundet vi begynte å prøve :) ikke nok med det mn nå har altså 2 stk av mine svigerinner blitt gravide iløpet av 2 dager (altså de fortalte det asap i går og idag). Og jeg sitter igjen etter å ha prøvd snart et halvt år; med corona syk mann, en rar kropp som ikke følger med i timen og et knust hjerte.. heldigvis har jeg førstemann som hjelper mye.. :Heartbigred og jeg gledet meg til å bli tante igjen. Jeg trodde bare kanskje at jeg skulle rekke å bli mamma til nr 2 før de fikk både nr 2 Og 3 ettersom vi ble foreldre først.. :(

Skjønner godt hva du mener.. her har vi plutselig fått corona i hus også så hele aksjeleggingen blir vel blåst ut av vinduet… :banghead: og at det hjelper å ikke tenke på det er bare piss. Hva har det med saken p gjøre liksom. Det skal så sykt mye til å klaffe for å lage et frisk barn, så eggcellen må være god nok, sædcellen god nok, matchen mellom genene god nok osv og så må celledelingen gå fint før seg og implantasjonen fungere, osv. og man vet jo alt dette… men når andre blir gravid bare de sniffer på mannen sin omtrent, og på prevensjon osv osv. så føler man seg liksom så mislykka:sorry::sorry: men det er vi altså ikke!! Vi venter bare på at det riktige barnet skal bli skapt for vår familie, og hen kommer når hen er klar… det er bare at vi kanskje var klar det sekundet vi begynte å prøve :) ikke nok med det mn nå har altså 2 stk av mine svigerinner blitt gravide iløpet av 2 dager (altså de fortalte det asap i går og idag). Og jeg sitter igjen etter å ha prøvd snart et halvt år; med corona syk mann, en rar kropp som ikke følger med i timen og et knust hjerte.. heldigvis har jeg førstemann som hjelper mye.. :Heartbigred og jeg gledet meg til å bli tante igjen. Jeg trodde bare kanskje at jeg skulle rekke å bli mamma til nr 2 før de fikk både nr 2 Og 3 ettersom vi ble foreldre først.. :(

Nei, så kjedelig å ha fått corona i hus.:(

Synes du skrev det på en veldig fin måte at vi venter på det riktige barnet og at det er faktisk endel som skal klaffe!

Ekstra tøft å føle at man ikke får det til når kvinner rundt blir gravide.

Håper din mann kommer seg raskt og at dere andre slipper å bli syk :Heartred

Hei alle sammen! :greet025

Venter på lillebror/lillesøster - 34 år - B2 - PP8 - EL ? (5-7.12) - IKM ? (20.-22.12)

Er på CD 14 i dag. Estimert IKM var opprinnelig 18.12, så jeg hang meg på IKM uke 50. Men så fikk jeg først «high» på EL-testene mine i dag, så da hopper jeg heller over hit. Hadde tidlig SA 16.10, så dette er 2. syklus etter det. Første var på 37 dager fra SA-blødning startet (normal syklus på 27-28 dager), så sikkert litt kluss med systemet fortsatt. Dermed er syklusen min litt usikker, og EL og IKM er vanskelig å fastsette. Oppdaterer dere når jeg får «peak» på testene og dermed vet bedre!

Fikk merkelig nok «peak» på EL-test på tirsdag (CB advanced) som var. Temperaturen har holdt seg lav siden dette og jeg fikk jo «high» i dag på to forskjellige EL-tester (CB fertilitetsmonitor og CB advanced), så det var nok feil med EL tidligere i uken. Kan det være fordi egget ikke slapp? Noen som har opplevd lignende?

Vedlegg

• 226C61A7-0B12-4260-9301-F1B4977F8FC6.jpeg
    226C61A7-0B12-4260-9301-F1B4977F8FC6.jpeg
    268 KB · Visninger: 42

Å nei, så kjedelig med covid! :( Jeg kjenner så på dette her og føler med deg! ❤️ Prøvd på barn 2 i 8 mnd, og nå skal nesten hele venninnegjengen ha en liten til i april - juli. De har alle sammen en fra før som er omtrent like gammel som min første. De knipser liksom bare med fingrene og vipps der var de gravide. Så blir det permisjonskos for de sammen og masse babysnakk hele tiden. Hjelper jo ikke på stresset. Jeg (som deg) gleder meg på deres vegne, men føler meg likevel så utenfor!

I tillegg hadde jeg en tidlig SA i oktober og tror kanskje det er noen utfordringer med progesteronnivået mitt/lutealfasen min. Skal sjekke med blodprøver i midten av desember, men det hjelper jo ikke på denne prøveperioden :sad010

Har i tillegg ila prøveperioden fått påvist celleforandringer, så måtte stoppe prøvingen litt. Viser seg at jeg må operere, men etter rådførende med lege og gyn kan jeg prøve på baby først og følges opp med celleprøver og undersøkelse av gyn (pluss vevsprøve så lenge jeg ikke er gravid) hver 3. mnd. Men det betyr at vi ikke har all verdens tid pp oss før operasjon heller.

Dagens utblåsning :sick009

Last edited:
Tror jeg må melde meg ut herfra. Tror jeg fikk mensen i dag. Litt rart i og med at jeg hadde utskrapning for 2 uker siden. Men syklusen er vel ute å kjører. Ikm blir i såfall i uke 52 :happy:

Men henger gjerne her litt til :happy:

Å nei, så kjedelig med covid! :( Jeg kjenner så på dette her og føler med deg! ❤️ Prøvd på barn 2 i 8 mnd, og nå skal nesten hele venninnegjengen ha en liten til i april - juli. De har alle sammen en fra før som er omtrent like gammel som min første. De knipser liksom bare med fingrene og vipps der var de gravide. Så blir det permisjonskos for de sammen og masse babysangen. Hjelper jo ikke på stresset. Jeg (som deg) gleder meg på deres vegne, men føler meg likevel så utenfor!

I tillegg hadde jeg en tidlig SA i oktober og tror kanskje det er noen utfordringer med progesteronnivået mitt/lutealfasen min. Skal sjekke med blodprøver i midten av desember, men det hjelper jo ikke på denne prøveperioden :sad010

Har i tillegg ila prøveperioden fått påvist celleforandringer, så måtte stoppe prøvingen litt. Viser seg at jeg må operere, men etter rådførende med lege og gyn kan jeg prøve på baby først og følges opp med celleprøver og undersøkelse av gyn (pluss vevsprøve så lenge jeg ikke er gravid) hver 3. mnd. Men det betyr at vi ikke har all verdens tid pp oss før operasjon heller.

Dagens utblåsning :sick009

Åh! så kjedelig ! Her er det også gyn sjekk for blant annet prolaps i januar. Men det hjelper jo ikke nå som du sier.. jeg er også student og tiden det passer mtp siste studie år renner ut mtp permisjon. Vi er nok glad på deres vegne alle sammen. Men fy flate for en prøvelse det er på hjertet den prøvingen når man virkelig ønsker noe :( krysser fingre og sender babystøv din vei:Heartbigred

Nei, så kjedelig å ha fått corona i hus.:(

Synes du skrev det på en veldig fin måte at vi venter på det riktige barnet og at det er faktisk endel som skal klaffe!

Ekstra tøft å føle at man ikke får det til når kvinner rundt blir gravide.

Håper din mann kommer seg raskt og at dere andre slipper å bli syk :Heartred

Tusen takk :Heartbigred ja det er så kjekt for de, men man føler seg selv bare litt ekstra dårlig med egen krop:shifty:

Åh! så kjedelig ! Her er det også gyn sjekk for blant annet prolaps i januar. Men det hjelper jo ikke nå som du sier.. jeg er også student og tiden det passer mtp siste studie år renner ut mtp permisjon. Vi er nok glad på deres vegne alle sammen. Men fy flate for en prøvelse det er på hjertet den prøvingen når man virkelig ønsker noe :( krysser fingre og sender babystøv din vei:Heartbigred
Å nei, så kjipt å måtte vente på sånne ting! Og skjønner at det er veldig kjedelig når man føler timingen forsvinner. Jeg synes spesielt tiden fra mens gir seg til man får positiv EL-test og siste uken før IKM er det tøffeste. Prøver å unngå googling og «å kjenne etter» for mye, men går i fella hver eneste gang. Like nedtur når mensen kommer, selv om man heller burde forvente det og bli positiv overraskelse om den ikke skulle dukke opp.

Krysser fingrene for at det ordner seg for dere og at babydrømmen blir virkelig snart ❤️

Tror jeg må melde meg ut herfra. Tror jeg fikk mensen i dag. Litt rart i og med at jeg hadde utskrapning for 2 uker siden. Men syklusen er vel ute å kjører. Ikm blir i såfall i uke 52 :happy:

Men henger gjerne her litt til :happy:
Åh, så kjipt med syklus på bærtur. Jeg fjerner deg fra listen, men du er hjertelig velkommen til å fortsette å henge med oss allikevel :happy::Heartred

Jeg sniker her litt varsomt. Dette er første pp etter SA, og kan virke som kroppen lar seg vente på el. Er i dag cd21. El-testene er negative og tempen er lav. El-slimet forsvant i to dager, men er tilbake igjen i dag. Veldig forvirrende… :bored::bored: må vel bare prøve å ha litt tålmodighet :bag:
C0AC612C-D133-44CA-9C90-FA10B6CC5AAA.pngA3F27780-B104-46A7-A45C-E9ABEB7302A4.png

Åh nei så utrolig kjipt. Håper dere blir raskt friske igjen, tiden står liksom stille når man ikke får "prøvd ordentlig". Korona i seg selv er jo ikke akkurat erotisk og pirrende :mad:
Skjønner så utrolig godt du synes det er vanskelig at de tar dere igjen. Her også drysser det med babymager og snakk om barna. De sier at 60% er gravide innenfor 6 mnd, og 90% innen et år. Mest sannsynlig er du godt over halvveis :Heartred Heier på dere. Og god bedring!

Så bra at du har el ca på samme tidspunkt. Begynte å ta el tester 1. desember som var CD6. Legger ved bilde fra premom. Andre periode jeg bruker el test så litt usikker når el egentlig er, og har hatt veldig uregelmessige sykluser etter uttak av spiral i november 20 og etter dose to av vaksinen. :(

Du har fortsatt god tid til å finne el siden du er tidlig ute :) og det sies at gjennomsnittlig tid etter uttak av spiral før ny el er 17 dager (dette er jo da første syklus etter uttak).
Så håper jeg du slipper å må teste i evigheter. Tester du på ettermiddagen?
Jeg tester kun ettermiddag (kl 16/17) da de sier at det er større sannsynlighet for å fange opp LH stigningen utover dagen vs på morgenen.
Skjønner du syns det er dritt å måtte teste hele tiden. Jeg styret mye de første månedene jeg også om det er noen trøst :Heartred

Du har fortsatt god tid til å finne el siden du er tidlig ute :) og det sies at gjennomsnittlig tid etter uttak av spiral før ny el er 17 dager (dette er jo da første syklus etter uttak).
Så håper jeg du slipper å må teste i evigheter. Tester du på ettermiddagen?
Jeg tester kun ettermiddag (kl 16/17) da de sier at det er større sannsynlighet for å fange opp LH stigningen utover dagen vs på morgenen.
Skjønner du syns det er dritt å måtte teste hele tiden. Jeg styret mye de første månedene jeg også om det er noen trøst :Heartred

Forrige periode så testet jeg til alle mulige tidspunkt :p. Prøver nå at det i vert fall er etter kl 12. Men lest flere plasser at ettermiddag er best. Nesten vanskelig å gå på do uten å teste, tenker ofte men den kan jo ha steget haha:p

Godt å høre at vi er flere i samme båt!

Fikk pakken min fra billig tester i dag så jeg begynner å teste i morgen på cd 9 med clearblue digital, så er planen å legge inn aksjer fra blinkende smiley til og med dagen etter fast smiley pluss 1 dpo for sikkerhetskyld, med conceive pluss i tilegg, men vi får se hvordan det går da:rolleyes: Vi har brukt denne taktikken to ganger nå og har blitt gravide en av de, så håper det holder denne gangen også

Jeg er en av de som har innstilt meg på at det fort kan ta 1 år å bli gravid, også heller blir positivt overrasket. Nå ble jeg gravid i oktober som desverre endte i SA i uke 7, MEN jeg har valgt å se på det positive, nemlig at vi klarer å bli gravide. Det har jeg ikke tatt som en selvfølge etter å ha sett flere venninner prøve i lang tid og ende med ivf. Det ordner seg nok for oss alle her. Jeg har troen

Jeg er en av de som har innstilt meg på at det fort kan ta 1 år å bli gravid, også heller blir positivt overrasket. Nå ble jeg gravid i oktober som desverre endte i SA i uke 7, MEN jeg har valgt å se på det positive, nemlig at vi klarer å bli gravide. Det har jeg ikke tatt som en selvfølge etter å ha sett flere venninner prøve i lang tid og ende med ivf. Det ordner seg nok for oss alle her. Jeg har troen
Tenker det samme som deg :) Traff på første pp i oktober, men endte dessverre i SA i uke 6. Godt å få bekreftet at vi klarer å bli gravide. Håper selvfølgelig at det treffer snart, men er innstilt på at det kan ta tid, og at det tar den tiden det tar :happy:

Det jeg derimot synes er dritt nå er den uforutsigbare tiden i første syklus etter sa. Aner jo ikke når kroppen bestemmer seg for el eller noe som helst… :dead: Blir sliten av stresset med testing og ingen fremgang på noe.. Cd21 i dag.

Jeg kan forresten skrives opp på lista:
SmåØnsker2022 - 25 - PP1 (etter SA) - B2 - EL usikkert - IKM usikkert

Jeg aner ikke når jeg EL denne gangen her.
Er ikke akkurat mye utslag på de EL-testene jeg har tatt til nå.
Litt sterkere i går, men ultrasvakt igjen i dag.
Men vet det er tidlig ennå, på CD11.
Men startet testingen, siden jeg har så uregelmessige sykluser.

Kan det ta litt tid før man får EL igjen etter kjemisk, eller skal det normalt sett ikke ha noe å si?
:anyone

Back
Topp