✨ IKM UKE 51 ✨

Jeg har hatt el smerter mange dager før el, gjennom flere sykluser (ofte en uke før. Jeg tolker de smertene som super positive. Så for meg hadde dette vært at kroppen sa fra om "nå skjer det snart jippi".

Også har det hendt at jeg har disse smertene rett etter tr, da har el oftest kommet før tiden.
:):):)

Oh... da skal jeg og være glad for dem, om det var slike smerter.
For det vet jeg egentlig ikke.
:hilarious:

Men skal ta EL-tester hver dag fremover, så det blir spennende!
:smiley-angelic001

Fortsatt ingen tegn til TR her annet enn den normale spottinga som har vart ei uke nå, så mulig jeg må flytte meg til neste IKM-gruppe. Avventer litt til jeg ser når TR og etterhvert EL kommer.

Utrolig irriterende at tanta sku vente på seg denne pp! Temperaturen har vært litt merkelig denne syklusen da den sank til under linja på mandag (som forventet), men hoppet kraftig opp igjen i går, for så å falle laaaangt ned igjen i dag. Skal ta blodprøver i morra og er da avhengig av å være på dag 1-4 av syklusen, så kroppen må ta seg sammen og TR bør komme i løpet av dagen, hvis ikke må blodprøvene vente til mandag :smiley-angry026

1.Desember:santa

Nå er endelig desember her dere! Og vi kan glede oss til en drøss av positive EL-tester -og etterhvert DPO land :angelic: Forhåpentligvis får mange av oss en gledelig overraskelse når vi skal teste om noen uker :shy: Og siden vi er inne i en hektisk førjulstid nå, så tipper jeg at ventetiden vil gå ganske så fort :happy:Denne IKM gruppa fortjener virkelig mange positive tester siden vi er så mange her inne som har mistet! Krysser fingrene for oss alle:Heartred

Hvordan går det med dere om dagen? Er dere i gang med juleforberedelser? Jeg håper alle gleder seg til jul, og sender en klem til alle dere som kanskje gruer seg :Heartred Måtte denne tiden bli fin for alle!

Personlig gleder jeg meg veldig til jul. I år blir det min aller første jul på 33 år hvor jeg ikke feirer julaften sammen med mine foreldre. I år skal jeg og mannen min feire jul hjemme hos oss med alle de 4 barna våre:love7 Det er første gang jeg føler meg komfortabel med å feire på en annen måte enn før. Mannen min har ønsket det en god stund, så han er veldig fornøyd med avgjørelsen vår. Nå er det vi som skal begynne å lage våre egne tradisjoner. Og jeg har troen på at det kommer til å bli veldig koselig:Heartred Vi skal kose oss med god julefrokost, en tur ut for å ake og leke litt i snøen, vi skal se på julefilmer, kose oss med pinnekjøtt og multekrem, og så blir det sikkert en haug med gaver som ungene skal åpne :happy: Har en god følelse for julen i år og julestemningen er allerede på plass :shy:

Fått beskjed om at vi skal snart få dose 3 på jobben hos oss. Det har jeg ikke lyst til nå kjenner jeg :oops:

1.Desember:santa
Nå er endelig desember her dere! Og vi kan glede oss til en drøss av positive EL-tester -og etterhvert DPO land :angelic: Forhåpentligvis får mange av oss en gledelig overraskelse når vi skal teste om noen uker :shy: Og siden vi er inne i en hektisk førjulstid nå, så tipper jeg at ventetiden vil gå ganske så fort :happy:Denne IKM gruppa fortjener virkelig mange positive tester siden vi er så mange her inne som har mistet! Krysser fingrene for oss alle:Heartred

Hvordan går det med dere om dagen? Er dere i gang med juleforberedelser? Jeg håper alle gleder seg til jul, og sender en klem til alle dere som kanskje gruer seg :Heartred Måtte denne tiden bli fin for alle!

Personlig gleder jeg meg veldig til jul. I år blir det min aller første jul på 33 år hvor jeg ikke feirer julaften sammen med mine foreldre. I år skal jeg og mannen min feire jul hjemme hos oss med alle de 4 barna våre:love7 Det er første gang jeg føler meg komfortabel med å feire på en annen måte enn før. Mannen min har ønsket det en god stund, så han er veldig fornøyd med avgjørelsen vår. Nå er det vi som skal begynne å lage våre egne tradisjoner. Og jeg har troen på at det kommer til å bli veldig koselig:Heartred Vi skal kose oss med god julefrokost, en tur ut for å ake og leke litt i snøen, vi skal se på julefilmer, kose oss med pinnekjøtt og multekrem, og så blir det sikkert en haug med gaver som ungene skal åpne :happy: Har en god følelse for julen i år og julestemningen er allerede på plass :shy:

Herlig med egne tradisjoner! Det blir sikkert fint :)

I år skal barna være med faren sin, så det blir min første jul uten dem og jeg kjenner at jeg gruer meg veldig. Vi skal være hos mine svigers og de er helt fantastiske og jeg tror det kommer til å bli utrolig koselig, men det blir nok også vondt å være uten barna på julaften så jeg kommer vel til å måtte ta litt time-out underveis og har sagt fra om dette på forhånd. Håper på klaff snart så det blir baby her i hus neste jul når ungene skal være her igjen :Heartred

Ellers har jeg pyntet litt med julestjerne og lys på verandaen, men ikke så mye mer ennå. Tenkte å få opp litt mer gradvis frem til bittelillejulaften, da skal treet opp :) Pynter vanligvis treet lillejulaften, men i år tar vi det dagen før siden jeg ønsker å gjøre det sammen med barna.

I dag fikk jeg termometer i posten.
upload_2021-12-1_12-47-5.png

Vet man skal tempe før man står opp, men la inn dagens resultat i appen likevel.
Det står jo klokkeslettet der.

Har aldri gjort dette før, så det kan bli spennende!

Kjøpte med denne også, av en eller annen grunn... mest for moro skyld, for jeg aner ikke hvordan jeg bruker den.
upload_2021-12-1_12-48-43.png

Håper el-testene fra babyplan kommer imorgen! Hadde enda litt håp om at jeg var gravid siden jeg hadde tidenes rareste mens med 1,5 dag med lite blødning mot de normale 4 dagene jeg har, med mye blødning dag 2 og normal mengde de resterende. Har hatt mye knip og livmora har føltes stram/støl ut, samt litt mer spotting idag på CD5. Men negative tester idag så regner med syklusen bare har vært litt teit, håper EL kommer til normal tid rundt CD 10-11 nå :happy:

Vi har kjøpt adventskalender fra Satisfyer samt bestilt concieve+ så vi er klare for å sette inn støtene (bokstavelig talt:angelic:) denne måneden! Satser på at kalenderen gir oss en ekstra boost :D

Så morsomt! Vi kjøpte kalender i fjor - har dratt den frem igjen i år og satser på at i år blir den litt mer brukt (i fjor fikk begge omgangssyke så var ikke like aktuelt da :hilarious:)

Heia heia - concieve pluss sverger jeg til. Om det så er placebo, om graviditeten hadde skjedd uten eller hva en bryr jeg meg ikke om. Det føles så godt å "gjøre noe".

Jeg tror at alle får spire til jul i år jeg! Vi er alle gravide inntil tr kommer :p

Så morsomt! Vi kjøpte kalender i fjor - har dratt den frem igjen i år og satser på at i år blir den litt mer brukt (i fjor fikk begge omgangssyke så var ikke like aktuelt da :hilarious:)

Heia heia - concieve pluss sverger jeg til. Om det så er placebo, om graviditeten hadde skjedd uten eller hva en bryr jeg meg ikke om. Det føles så godt å "gjøre noe".

Jeg tror at alle får spire til jul i år jeg! Vi er alle gravide inntil tr kommer :p

Vi prøvde Conceive plus for første gang i går.
Har den tuben, så jeg skjønte ikke helt hvordan jeg skulle få det langt nok inn i meg.
Men jeg prøvde så godt jeg kunne og lå med ræææva i været, mens mannen tok kveldsstellet.
Aner ikke hvor mye man skal bruke, må man bruke mye på ham eller bare smøre på?

:confused004

Håper el-testene fra babyplan kommer imorgen! Hadde enda litt håp om at jeg var gravid siden jeg hadde tidenes rareste mens med 1,5 dag med lite blødning mot de normale 4 dagene jeg har, med mye blødning dag 2 og normal mengde de resterende. Har hatt mye knip og livmora har føltes stram/støl ut, samt litt mer spotting idag på CD5. Men negative tester idag så regner med syklusen bare har vært litt teit, håper EL kommer til normal tid rundt CD 10-11 nå :happy:

Vi har kjøpt adventskalender fra Satisfyer samt bestilt concieve+ så vi er klare for å sette inn støtene (bokstavelig talt:angelic:) denne måneden! Satser på at kalenderen gir oss en ekstra boost :D

Oh... så gøy med kalender!
:woot:
Det kjøpte vi i fjor, husker ikke fra hvor.
Men det var veldig spennende!
Ikke alt vi følte for teste, men vi testet NESTEN alt.

Veldig viktig å huske på sånt, at ikke ALT blir til noe man må gjøre for å få baby... kose seg.
Bevare romantikken.
:joyful:

Trodde el skulle komme tidlig, men virker ikke sånn likevel, så da venter jeg :rolleyes:
Syns dagene mot el er kjedeligere enn dpo land, skjer jo ingenting :singing:
Håper bare ikke el blir mer enn 4 dager forsinket, for da havner den når samboern er borte neste gang :wacky: snakk om planlegging liksom :hilarious:

I går var siste blødningsdag etter kjemisk. Begynte likså godt å teste etter el i dag, vil virkelig ikke misse toppen.

Vi har bestilt julekalender fra Kondomeriet som kommer i morgen :hug003 Tenker det er viktig å bevare spenningen at ikke alt blir å bli gravid!

I går var siste blødningsdag etter kjemisk. Begynte likså godt å teste etter el i dag, vil virkelig ikke misse toppen.

Vi har bestilt julekalender fra Kondomeriet som kommer i morgen :hug003 Tenker det er viktig å bevare spenningen at ikke alt blir å bli gravid!

Det er SÅ gøy med sånne julekalendere!
Jeg har og begynt med EL-tester allerede.
Bare for å være på den sikre siden.
:happy:

Vi prøvde Conceive plus for første gang i går.
Har den tuben, så jeg skjønte ikke helt hvordan jeg skulle få det langt nok inn i meg.
Men jeg prøvde så godt jeg kunne og lå med ræææva i været, mens mannen tok kveldsstellet.
Aner ikke hvor mye man skal bruke, må man bruke mye på ham eller bare smøre på?

:confused004
Jeg bruker også conceive, ble gravid første PP når jeg brukte disse, men ikke sist PP selv om jeg brukte de. Men jeg skal fortsette å bruke de hehe, jeg bruker de små tubene før sex, ca 15 minutter før, også smører vi med den store tuben på han før vi setter i gang og litt underveis hvis det drøyer litt:p

Blir så sykt oppgitt, er på 7!!!! Dagen med blødning. Men bare 2 dager med ordentlig blødning. De 5 andre er med rosa på papiret ved dobesøk! Helt høl i haue.. har alltid hatt regelmessig mens, omtrent på klokka, med samme mengde etc. og når vi endelig begynner å prøve går alt til helvette :))))))))))))) har en del smerter i livmora området også.. og kjenner det bra jeg har gyn Time tidlig i januar… men føles likevel for lenge for nå begynner jeg å bekymre meg

God morn damer! I går kveld kom endelig TR her, så da er jeg vel CD2 i dag og vipper mellom ikm uke 51 og 52 alt etter når EL kommer. Blir vel å henge litt i begge gruppene hvis det går fint :) Mannen er bortreist denne uka, så det var litt dumt at mensen kom et par dager etter planen for jeg hadde planlagt mye sengekos når han kommer tilbake siden vi har barnefri i helgen :hilarious:

Har tatt blodprøver for å sjekke fertilitet nå (litt usikker på hva det egentlig er, men tror det er for å sjekke egg og kvaliteten på de?) Da jeg tok UL tidligere i uka telte gyn 9 egg til modning på ene siden og 3 på andre siden. "Du har godt med egg" sa han etter sjekk av den første og "..men her var det bare tre" på andre siden. Noen som vet hvilket antall som er vanlig? Får svar på blodprøvene om ei ukes tid sa de, så da blir det vel omtrent samtidig som mannen får svar på sædprøven. Spennende og skummelt! :nailbiting:

Da tror jeg TR har dratt sin vei for denne gang, håper det blir lenge til jeg ser henne igjen:rolleyes: begynner å teste etter EL rundt CD 8/9 og håper den kommer tidsnok, hadde vært veldig greit å ha mulighet for å få positiv test før div julebord osv.. Kjenner jeg begynner å bli lei av å ikke drikke alkohol ved slike anledninger når jeg ikke en gang er gravid.. mulig jeg faktisk tar meg noen glass på julebord dersom testen et negativ samme dag, er bare 10 dpo i såfall.. mulig dette er litt tabu å si:oops:

Noen i nær slekt fikk akkurat positiv test igjen. Hun har dessverre mistet, og jeg er så glad på hennes vegne for at hun er gravid igjen. Men samtidig er jeg knust. For hun har blitt gravid 2 ganger på de 5 mnd vi har prøvd, og jeg fortsetter å ikke bli gravid. Det er utrolig ekkelt å føle seg så lei seg for noe man egt skal være glad på andres vegne for. Vi har jo «bare» holdt på i 5 mnd. Men når andre får til på første forsøk hele tiden så føler man seg så mislykka som kvinne tbh.. føler kroppen min hater meg og jeg er egt bare veldig lei meg. Og trengte å si det til noen da ingen vet vi prøver…

Da tror jeg TR har dratt sin vei for denne gang, håper det blir lenge til jeg ser henne igjen:rolleyes: begynner å teste etter EL rundt CD 8/9 og håper den kommer tidsnok, hadde vært veldig greit å ha mulighet for å få positiv test før div julebord osv.. Kjenner jeg begynner å bli lei av å ikke drikke alkohol ved slike anledninger når jeg ikke en gang er gravid.. mulig jeg faktisk tar meg noen glass på julebord dersom testen et negativ samme dag, er bare 10 dpo i såfall.. mulig dette er litt tabu å si:oops:

Jeg var på julebord forrige uke, da var jeg 10dpo og gjorde det samme som deg. Testen var helt blenda på morra og igjen på kvelden før vi dro, så jeg tok noen glass med god samvittighet :)

Noen i nær slekt fikk akkurat positiv test igjen. Hun har dessverre mistet, og jeg er så glad på hennes vegne for at hun er gravid igjen. Men samtidig er jeg knust. For hun har blitt gravid 2 ganger på de 5 mnd vi har prøvd, og jeg fortsetter å ikke bli gravid. Det er utrolig ekkelt å føle seg så lei seg for noe man egt skal være glad på andres vegne for. Vi har jo «bare» holdt på i 5 mnd. Men når andre får til på første forsøk hele tiden så føler man seg så mislykka som kvinne tbh.. føler kroppen min hater meg og jeg er egt bare veldig lei meg. Og trengte å si det til noen da ingen vet vi prøver…

Kjenner meg igjen i tankene dine :Heartred Det er bare å lette på trykket her inne! Slitsomt å være prøver..

Back
Topp