✨ IKM UKE 51 ✨

Så trist at det er så mange av oss i denne tråden som er her etter kjemisk og abort...
Jeg velger å tru det blir babyboom i september 2022, og verdens fineste julegave til oss, når vi tester i juleuka.
:smiley-angelic001:Heartred

Ja jeg syns det er veldig mange av oss, altfor mange som kommer rett fra SA/MA/kjemisk! Har ingen venner som har opplevd det før - i allefall ikke som de snakker om.

Jeg skal teste først på IKM (har egentlig sagt 4 dager over IKM men hallo: hvem prøver jeg å lure :hilarious:).

Uff. Jeg forventer liksom å bli gravid igjen nå denne pp. Må prøve å dempe forventningene - men hvordan gjør man det?
Dersom jeg ikke får positiv test nå så går det jo greit - gjort det før. Men begynner å bli så sinnsykt utålmodig. Alle rundt meg er gravide, alle venner, familie. Føler meg som den eneste i verden :( Lite hjertesukk fra meg.

Satser på positive tester på alle sammen og at denne gruppa får i historie bøkene for flest positive pr. "innbygger".
:D:D:D:D

Ja jeg syns det er veldig mange av oss, altfor mange som kommer rett fra SA/MA/kjemisk! Har ingen venner som har opplevd det før - i allefall ikke som de snakker om.

Jeg skal teste først på IKM (har egentlig sagt 4 dager over IKM men hallo: hvem prøver jeg å lure :hilarious:).

Uff. Jeg forventer liksom å bli gravid igjen nå denne pp. Må prøve å dempe forventningene - men hvordan gjør man det?
Dersom jeg ikke får positiv test nå så går det jo greit - gjort det før. Men begynner å bli så sinnsykt utålmodig. Alle rundt meg er gravide, alle venner, familie. Føler meg som den eneste i verden :( Lite hjertesukk fra meg.

Satser på positive tester på alle sammen og at denne gruppa får i historie bøkene for flest positive pr. "innbygger".

Jeg kjenner følelsen og utålmodigheten så altfor godt.
Har bestemt meg for å vente til minst 10 dpo, for lenger enn det kommer jeg ikke til å klare.
Hvis jeg i det hele tatt klarer de 10.
:hilarious:

For jeg og FORVENTER, nesten forlanger, å bli gravid i denne syklusen her.
Har tross alt planlagt å sitte nypræggers på julaften!
Så det må bare bli sånn.
:rulez
Spesielt med tanke på alle de duppedingsene jeg trøkker i meg om da'n.

Og det er klart det er sårt når man ser andre får det til rundt seg, mens man ennå går og venter på klaff.
Det er helt menneskelig.
Men det SKAL bli vår tur snart.
Og selvfølgelig aller helst til jul.

Ja... setter manifestasjon på det, jeg.
Her og nå.
:wav

Min teori er at vi som henger på diverse forum fyrer opp hverandre og tester tidligere og dermed får med oss kjemiske/tidlig SA mer enn andre. Med førstemann testa jeg ikke før mensen ikke dukket opp, det var ikke i tankene mine engang å teste før det. I tillegg til at det er litt tabu og at spontaborter er sånt man ikke egentlig snakker så mye om kanskje :dontknow

Min teori er at vi som henger på diverse forum fyrer opp hverandre og tester tidligere og dermed får med oss kjemiske/tidlig SA mer enn andre. Med førstemann testa jeg ikke før mensen ikke dukket opp, det var ikke i tankene mine engang å teste før det. I tillegg til at det er litt tabu og at spontaborter er sånt man ikke egentlig snakker så mye om kanskje :dontknow

Ja... du er nok inne på noe der.
Virker fornuftig.
Derfor har jeg lyst til å vente lenger med å teste denne gangen.
For om det blir kjemisk, vil jeg helst ikke få det med meg.

Flere her inne som snuser? :oops:

Jeg hadde sluttet sist gang jeg ble gravid, men midt oppi ma og alt så startet jeg desverre igjen.
Idag har jeg bestemt meg for å slutte med snus og med koffein! Jeg er redd for at min snusing og høye koffeininnhold før jeg fant ut at jeg var gravid kan ha noe å gjøre med utfallet.

Er uansett greit å slutte i god tid før et svangerskap. Noen som snuser som vil slenge seg på?

Jeg har ikke opplevd avbrutt svangerskap selv, men vil tro ca halvparten av venninnene mine har opplevd det ❤

Ja, tror du er inne på noe der.

Jeg hadde sluttet sist gang jeg ble gravid, men midt oppi ma og alt så startet jeg desverre igjen.
Idag har jeg bestemt meg for å slutte med snus og med koffein! Jeg er redd for at min snusing og høye koffeininnhold før jeg fant ut at jeg var gravid kan ha noe å gjøre med utfallet.

Er uansett greit å slutte i god tid før et svangerskap. Noen som snuser som vil slenge seg på?

Sluttet å snuse når jeg fant ut at jeg var gravid nå nylig. SA i uke 7. hadde sååå lyst å begynne igjen, men har klart å la være foreløpig. Jeg heier på deg.

Syns eltestene begynner å bli sterkere allerede, mulig el kommer tidlig, hadde passet bra i såfall :happy:

Jeg røyka før, og var fast bestemt på å slutte med det i det jeg ble prøver.
Det var ikke så lett, før jeg erstattet røyken med snus.
Så jeg snuser, dessverre.
MEN jeg har ikke røyket på snart 3 måneder.
Prøver å trøste meg selv med at det i det minste er bedre enn røyk... selv om det ikke er optimalt.
Så slutter jeg når jeg får positiv test.
:joyful:

CD7 allerede.
Tok en EL-test i morges, siden jeg har uregelmessige sykluser ennå.
Det kom en svak strek der, så da fortsetter jeg å ta dem til den ene forhåpentligvis blir MINST like sterk som kontrollstreken.
Deretter fortsetter jeg å ta dem til de blir betraktelig svakere.
Legger dem inn i Premom.

SÅ er planen å ta Wild Yam, som skal hjelpe egget med å feste seg.
Har lest om de som har vært 40+ og lykkes når de har tatt dem, så jeg tenker det er verdt et forsøk.
:rolleyes:
Men det står også at de kan hindre eggløsning, så derfor vil jeg være helt sikker på at EL har vært og er ferdig, før jeg tar dem.
Egget skal jo vandre noen dager uansett, så jeg tenker det er en god plan, jeg.

:anyone

Jeg kjenner følelsen og utålmodigheten så altfor godt.
Har bestemt meg for å vente til minst 10 dpo, for lenger enn det kommer jeg ikke til å klare.
Hvis jeg i det hele tatt klarer de 10.
:hilarious:

For jeg og FORVENTER, nesten forlanger, å bli gravid i denne syklusen her.
Har tross alt planlagt å sitte nypræggers på julaften!
Så det må bare bli sånn.
:rulez
Spesielt med tanke på alle de duppedingsene jeg trøkker i meg om da'n.

Og det er klart det er sårt når man ser andre får det til rundt seg, mens man ennå går og venter på klaff.
Det er helt menneskelig.
Men det SKAL bli vår tur snart.
Og selvfølgelig aller helst til jul.

Ja... setter manifestasjon på det, jeg.
Her og nå.
:wav

Jeg signerer! :D Godt å høre jeg ikke er eneste som er utålmodig. Er nok helt sikkert like vanlig for alle å miste, bare føler at når det er 4 SA/kjemiske jeg har, at dette er skjebnen min fremover. Meeeeen håpet er der fortsatt så ingenting galt med det heldigvis.
Krysser så innmari fingrene. Skal til gynekolog nå snart - håper hun kan fortelle meg at "her er det virkelig optimale forhold!". :hilarious:

Gøy å høre du trykker i deg alt mulig - jeg skal bruke concieve pluss så det tyter ut av ørene mine fremover. :angelic::facepalm: Det har i det minste gitt meg positive tester! Snart el tror jeg. Kjenner det ruger litt. Kanskje ikke den blir så forsinket denne måneden likevel :eek::D

Jeg signerer! :D Godt å høre jeg ikke er eneste som er utålmodig. Er nok helt sikkert like vanlig for alle å miste, bare føler at når det er 4 SA/kjemiske jeg har, at dette er skjebnen min fremover. Meeeeen håpet er der fortsatt så ingenting galt med det heldigvis.
Krysser så innmari fingrene. Skal til gynekolog nå snart - håper hun kan fortelle meg at "her er det virkelig optimale forhold!". :hilarious:

Gøy å høre du trykker i deg alt mulig - jeg skal bruke concieve pluss så det tyter ut av ørene mine fremover. :angelic::facepalm: Det har i det minste gitt meg positive tester! Snart el tror jeg. Kjenner det ruger litt. Kanskje ikke den blir så forsinket denne måneden likevel :eek::D

Jeg er oppriktig lei meg for at du har måtte oppleve det så mange ganger.
Men det er IKKE skjebnen din fremover, de var noen vonde, tunge dumper i veien mot mål!
Så fokuser på håpet ditt, du. Det har uante krefter i seg.
Velger jeg å tenke.

Vi skal og bruke Conceive plus, både på ham og meg. Jeg får ham til å klemme det i meg, la det vente noen minutter... har forberedt ham på morsomme vorspiel fremover.:hilarious:
Men hvis det begynner å tyte ut av ørene våre, trur jeg vi må endre taktikk og sikte bedre på riktig inngang.
:smiley-ashamed004:hilarious:

Så spennende! Håper EL er rett rundt hjørnet!
Jeg har lest at det er de dagene opp mot EL hvor de fleste lykkes med å ha seg.
Heia, heia!
:smiley-bounce015

...sykt vondt i magen plutselig... høyre siden av magen og ryggen.
Kan ikke huske å hatt sånn mellom TR og EL.
Synes det er merkelig og skikkelig teit.
Var så vidt strek på dagens EL-test, målt til 0.16.
Så jeg tviler på at det har noe med det å gjøre.

EL-smerter kommer vel mye nærmere selveste EL, eller skjer det akkurat når egget løsner?

Håper el-testene fra babyplan kommer imorgen! Hadde enda litt håp om at jeg var gravid siden jeg hadde tidenes rareste mens med 1,5 dag med lite blødning mot de normale 4 dagene jeg har, med mye blødning dag 2 og normal mengde de resterende. Har hatt mye knip og livmora har føltes stram/støl ut, samt litt mer spotting idag på CD5. Men negative tester idag så regner med syklusen bare har vært litt teit, håper EL kommer til normal tid rundt CD 10-11 nå :happy:

Vi har kjøpt adventskalender fra Satisfyer samt bestilt concieve+ så vi er klare for å sette inn støtene (bokstavelig talt:angelic:) denne måneden! Satser på at kalenderen gir oss en ekstra boost :D

Jeg er oppriktig lei meg for at du har måtte oppleve det så mange ganger.
Men det er IKKE skjebnen din fremover, de var noen vonde, tunge dumper i veien mot mål!
Så fokuser på håpet ditt, du. Det har uante krefter i seg.
Velger jeg å tenke.

Vi skal og bruke Conceive plus, både på ham og meg. Jeg får ham til å klemme det i meg, la det vente noen minutter... har forberedt ham på morsomme vorspiel fremover.:hilarious:
Men hvis det begynner å tyte ut av ørene våre, trur jeg vi må endre taktikk og sikte bedre på riktig inngang.
:smiley-ashamed004:hilarious:

Så spennende! Håper EL er rett rundt hjørnet!
Jeg har lest at det er de dagene opp mot EL hvor de fleste lykkes med å ha seg.
Heia, heia!
:smiley-bounce015

Haha nå ler jeg skikkelig her :hilarious::hilarious::hilarious: Takk for varme, fine ord. Jeg suger til meg alt sammen - har masse håp og tro om at dette går så absolutt rette veien. Og for deg også!

Masse lykke til med C+, høres ut som dere har noen morsomme dager foran dere :hilarious:
(Har erfart at hvis jeg tar det 15 min før, og godt oppi der, så blir det mindre gris under selve akten :p)
Ellers så blir det litt gris uansett. Også ligger jeg med bena i sky etterpå. Herregud :laughing002 Alt man gjør!

EL-smerter kommer vel mye nærmere selveste EL, eller skjer det akkurat når egget løsner?

Jeg har hatt el smerter mange dager før el, gjennom flere sykluser (ofte en uke før. Jeg tolker de smertene som super positive. Så for meg hadde dette vært at kroppen sa fra om "nå skjer det snart jippi".

Også har det hendt at jeg har disse smertene rett etter tr, da har el oftest kommet før tiden.
:):):)

Jeg er på CD3 i dag, og har startet opp med Letrozol for denne gang. Får det fordi jeg har hatt ekstremt lange sykluser etter ammeslutt. Det er tredje syklus jeg tar det nå. For to sykluser siden fikk jeg EL på CD19, forrige fikk jeg på CD14. Håper den kommer tidligere heller enn senere denne syklusen også :notworthy

Kan bare svare for min del, men jeg har EL smerter av og på i opp til fire dager før EL:rolleyes:

Back
Topp