✨ IKM UKE 51 ✨

Vi kjører annenhver dag fra mensen er ferdig til jeg vet at EL har vært, så blir det en liten pause om det trengs:hilarious: Fungerer ikke hver dag for oss, blir fort bare plikt og lite kos :rolleyes:
Annenhver dag er også plikt hos oss, så nå kjenner jeg meg litt desperat kjenner jeg.

Og i det jeg begynte å lure når denne kroppen skulle slippe egg, og om den i det hele tatt kom til å gjøre det...
Hva skjer?!
:woot:
Jo... masse EL-slim i dag!
Tok først en ny EL-test, fordi det er så mange som skriver at morgenurinen ikke er den beste å teste på.
Så det var mest for moro skyld.
Men den stiger, i hvert fall!
upload_2021-12-6_13-15-22-png.372679

Så har vi lagt inn aksjer hver dag siden TR, minus en dag... og den var for 4 dager siden.
Fortsetter med daglige aksjer nå, så trur det skal være innafor i hvert fall.
For jeg vet jo ikke når EL faktisk skjer ennå.

Har ikke tempet lenge nok til å kunne bruke den, men den var litt høyere i går morges enn de andre dagene jeg tempet.
Aner ikke hva det har å si, men fortsetter å tempe kl.06:00 hver dag.
upload_2021-12-6_13-19-33-png.372680

CD11 og testene ligger fremdeles på rundt 0,20. Irriterende!! Men skal ikke klage egentlig, har jo veldig kort syklus i forhold til mange andre som ikke får EL før mye senere... merker at jeg begynner å bli våtere nedentil nå da, så regner med det blir om en dag eller to. Tålmodigheten lenge leve! Aksjer blir lagt inn ikveld igjen hvertfall ;)

Noen flere som har mensenmurringer ved EL? Aldri opplevd det før, men både denne og forrige syklus (begge etter SA) har det vært skikkelige murringer.

Jeg pleier å ha det, sånn ca rett før.
:)
Eller akkurat når det er... Eller egentlig er jeg litt usikker, men sånn i det området er det ihvertfall.

Jeg syntes denne i grunn var ganske sterk, jeg... Var helt håpløst å fo noe godt bilde av den.
Dette er den fra i stad.
Skal ta ny før jeg legger meg.

Vedlegg

• Screenshot_20211206_200446.jpg
    Screenshot_20211206_200446.jpg
    12 KB · Visninger: 49
Jeg er kun på CD9 i dag, men kjenner fortsatt at jeg er skuffa over at jeg ikke kjenner på noen tegn til EL eller får sterkere streker på EL-test. Forrige syklus kom det helt plutselig, så skal smøre meg med tålmodighet, men er så vanskelig når jeg bare vil ha EL nå, og komme meg over i DPO-land…

Hei
Ellinelli - 34 - B1- PP2 - EL 7/12 - IKM 20/12

Har ventet en stund på EL. Har til vanlig en syklus på ca 31 dager. Fikk EL på dag 27. Forrige prøveperiode fikk jeg blødning i uke 6, så var spent på når EL kom denne gangen.

Gleder meg til å følge alle her

Nei... det har jeg dessverre ikke.
Kjenner det er litt dumt nå, at jeg ikke skaffet det.
:wideyed:

Det går jo bra uten også, tempøkning vil bekrefte EL, og når LH synker igjen vil jo testene bli svakere :bookworm:
Jeg er bare syk nok i hodet til å teste med både strimmel, rosa CB digital OG lilla CB digital. Her skal det ikke være noen tvil, for å si det sånn :angelic:

Det går jo bra uten også, tempøkning vil bekrefte EL, og når LH synker igjen vil jo testene bli svakere :bookworm:
Jeg er bare syk nok i hodet til å teste med både strimmel, rosa CB digital OG lilla CB digital. Her skal det ikke være noen tvil, for å si det sånn :angelic:
Kunne lett ha gjort det samme selv, om jeg hadde de testene.
Hvis jeg har EL i kvel, eller i morgen... når kan jeg forvente at tempen stiger?
Temper kl.06:00 hver morgen.
:happy:

Kunne lett ha gjort det samme selv, om jeg hadde de testene.
Hvis jeg har EL i kvel, eller i morgen... når kan jeg forvente at tempen stiger?
Temper kl.06:00 hver morgen.

Dagen etter eggløsning pleier min temp å stige, hvertfall! Forrige syklus hadde jeg mest sannsynlig EL på natta, og da hadde jeg ikke tempstigning den morgenen, men morgenen etter. Men FF setter kryss når man har 3 dager med temp over baseline, så det pleier å synes ganske greit :happy:

Dagen etter eggløsning pleier min temp å stige, hvertfall! Forrige syklus hadde jeg mest sannsynlig EL på natta, og da hadde jeg ikke tempstigning den morgenen, men morgenen etter. Men FF setter kryss når man har 3 dager med temp over baseline, så det pleier å synes ganske greit :happy:
Så bra.
Da ordner det seg sikkert uansett.
For det er i FF jeg legger tempen min.

Jeg har skikkelig menssmerter ved eggløsning og dagene før, men så har jeg endometriose da så det er nok noe av grunnen:rolleyes: Men jeg vet at det er mange som får litt murringer rundt EL
Takk for svar ☺️ Vet du forresten om endometriose er noe man kan få etter fødsel? Hatt betydelig økte smerter ved mens, større blødninger, spotting, samt sterke og akutte smerter nederst i magen når jeg må på do innimellom mv det siste året sammenlignet med før fødsel (har en toåring). I tillegg til at det er skikkelig utfordrende å bli gravid, noe det ikke var forrige gang. Hva ble jeg se etter?

Last edited:
Takk for svar ☺️ Vet du forresten om endometriose er noe man kan få etter fødsel? Hatt betydelig økte smerter ved mens, større blødninger, spotting, samt sterke og akutte smerter nederst i magen når jeg må på do innimellom mv det siste året sammenlignet med før fødsel (har en toåring). I tillegg til at det er skikkelig utfordrende å bli gravid, noe det ikke var forrige gang. Hva ble jeg se etter?
Det vet jeg ikke noe om dessverre.. I følge legen min er det heller ikke noen sammenheng mellom hvor mye symptomer man har og hvor mye endometriose vev det faktisk er, altså man kan ha lite symptomer men mye arrvev og mye symptomer og lite arrvev. For min del har jeg veldig mange synptomer, sterke smerter og ekstremt sterke smerter når det kommer til å gå på toalettet rundt menstruasjon, men jeg har derimot ikke mye endometriosevev når de har vært inne å sett. Men det er jo noe som kan endre seg hele tiden:oops: Vet dessverre ikke så mye i forhold til fødsel da jeg ikke har født selv enda, derimot hører jeg om veldig mange som blir bedre av endometriosen etter de har født en gang, så jeg vil nok ikke tro at man kan få endometriose på grunn av fødsel, men her kan det være jeg tar feil!​

Back
Topp