✨ IKM UKE 51 ✨

Åååh leit å høre :( skikkelig urettferdig at du skal gjennom en kjemisk en gang til:sorry:

Nå må du bare stå på krava dine og få den hjelpen du trenger for at egget skal klamre seg fast ❤️

Tusen takk, vennen.
Men det går overraskende greit med meg nå.
Tror jeg fikk gråte ut i går.
Var forberedt på dette nå.
:Heartred

Skal få ham til å henvise meg.
Var hos en gynekolog her på Jessheim for 3 år siden, da jeg byttet spiral.
Var hun som sa "Her ser det så fint ut, at du kan få barn, hvis du vil".
Jeg likte henne, så jeg nevnte det for ham i dag.
Sånn at jeg kan komme til henne.

Har aldri hatt noen problemer med å fullføre svangerskap før, men så har jeg ikke prøvd siden jeg fikk yngste heller.
Og hun er snart 11 år.
Så må vel bare innse at kroppen er endret, og at jeg nå sannsynligvis må ha et dytt i riktig retning.

Tusen takk, vennen.

Har aldri hatt noen problemer med å fullføre svangerskap før, men så har jeg ikke prøvd siden jeg fikk yngste heller.
Og hun er snart 11 år.
Så må vel bare innse at kroppen er endret, og at jeg nå sannsynligvis må ha et dytt i riktig retning.

ja kroppen forandrer seg jo over tid, vi er ikke de samme som vi var da vi fikk våre eldste (mi er snart 12 :eek:)
Men jeg tror med litt hjelp så går dette kjempebra!!❤️ Og så bra at du kan få en gynekolog du liker, er så mye enklere og forholde seg til mennesker man har kjemi med ❤️

QUOTE="FruMartinsen, post: 27197198, member: 31333"]Tusen takk, vennen.

Og hun er snart 11 år.
Så må vel bare innse at kroppen er endret, og at jeg nå sannsynligvis må ha et dytt i riktig retning.[/QUOTE]

Dette var trist å lese. Veldig lei meg på dine vegne. Vet ikke om det er noen fattig trøst men jeg har hatt flere kjemiske (med utslag på digital) og 1 SA. Det er fortsatt ingenting galt med meg, og ikke sikkert det er det med deg heller: rett og slett uflaks (eller flaks) at kroppen ordner opp selv. Jeg vet ikke med deg, men for meg er det en fattig trøst. Jeg hadde kjemisk forrige måned - og jeg har smilt og ledd masse denne måneden selv om det har blitt mye sjokolade og gulrøtter (råd fra dere). Du har lov til å være lei deg nå - også må jeg si at jeg gleder meg til å følge deg i neste IKM gruppe allerede. Dette suger - men det kommer til å være verdt det senere.

Det får bli en måned til med concieve plus, hostesaft og leting etter EL. Men vi skal i det minste oppleve å få nye positive tester igjen. For noen var dette siste gang :Heartbigred

QUOTE="FruMartinsen, post: 27197198, member: 31333"]Tusen takk, vennen.

Og hun er snart 11 år.

Dette var trist å lese. Veldig lei meg på dine vegne. Vet ikke om det er noen fattig trøst men jeg har hatt flere kjemiske (med utslag på digital) og 1 SA. Det er fortsatt ingenting galt med meg, og ikke sikkert det er det med deg heller: rett og slett uflaks (eller flaks) at kroppen ordner opp selv. Jeg vet ikke med deg, men for meg er det en fattig trøst. Jeg hadde kjemisk forrige måned - og jeg har smilt og ledd masse denne måneden selv om det har blitt mye sjokolade og gulrøtter (råd fra dere). Du har lov til å være lei deg nå - også må jeg si at jeg gleder meg til å følge deg i neste IKM gruppe allerede. Dette suger - men det kommer til å være verdt det senere.

Det får bli en måned til med concieve plus, hostesaft og leting etter EL. Men vi skal i det minste oppleve å få nye positive tester igjen. For noen var dette siste gang :Heartbigred[/QUOTE]

Tusen takk for gode ord!
Ser litt frem til å komme i gang med ny syklus.
Nytt håp.
Og godt å tenke at det ikke nødvendigvis er noe galt med meg.

Spennende natt/dag i møte her! Ikm første juledag... Masse mensmurringer i går, og noen skikkelige stikk/"skrapinger" langt nede på venstre side etter at jeg hadde lagt meg. Halsbrann, kvalme og metallsmak i munnen. Tempdropp i dag tidlig, ikke under coverline men likevel et skikkelig dropp. En ørliten blodflekk i trusa idag! Kan det være at det har gått denne gangen, etter tre år med skuffelser? :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
97C83BE9-B618-435C-95E2-B8650A8FA506.jpeg

Spennende natt/dag i møte her! Ikm første juledag... Masse mensmurringer i går, og noen skikkelige stikk/"skrapinger" langt nede på venstre side etter at jeg hadde lagt meg. Halsbrann, kvalme og metallsmak i munnen. Tempdropp i dag tidlig, ikke under coverline men likevel et skikkelig dropp. En ørliten blodflekk i trusa idag! Kan det være at det har gått denne gangen, etter tre år med skuffelser? :nailbiting::nailbiting::nailbiting:Vis vedlegget 373720
Jeg har trua! For noen symptomer du har hatt :woot: Når tenker du å teste? :)

Spennende natt/dag i møte her! Ikm første juledag... Masse mensmurringer i går, og noen skikkelige stikk/"skrapinger" langt nede på venstre side etter at jeg hadde lagt meg. Halsbrann, kvalme og metallsmak i munnen. Tempdropp i dag tidlig, ikke under coverline men likevel et skikkelig dropp. En ørliten blodflekk i trusa idag! Kan det være at det har gått denne gangen, etter tre år med skuffelser? :nailbiting::nailbiting::nailbiting:Vis vedlegget 373720
Oooh, jeg tipper du har hatt festeblødning og at det er en festedipp vi ser på grafen din :happy: Krysser fingrene for positiv test om noen dager :shy:

Tusen takk, vennen.

Og hun er snart 11 år.
Kjære deg❤️ Ville bare si at jeg ble gravid med nr. 1 på første PP for 2,5 år siden og har prøvd i 9 mnd på nr. 2. Hatt 1 SA og 1 kjemisk som jeg vet om, og antageligvis minimum 1 kjemisk til (tester ofte ikke før IKM, så vanskelig å vite). Vet ikke om det er noen trøst for deg å vite dette, men (hvis det går veien for meg nå, bank i bordet) så er det sant som noen sa før at da er det min tur denne gangen og DIN tur vil komme ❤️ Jeg hadde nesten gitt opp og trodde det aldri ville gå. Gyn fortalte meg at det er helt supert at egget blir så lett befruktet og at det er mye som kan gjøres for å få det til å sitte! Poenget mitt er; plutselig sitter det og da er all ventingen og alle tårer verdt det. Jeg er sikker på at det her er på vei til å gå for deg, det tar bare litt mer tid enn man skulle ønske seg. Det er selvfølgelig beintøft og det er lov å være lei seg! Bare vit at vi er mange som har vært der. Det har ordnet seg for oss, vil det ordne seg for deg også ❤️ Heier på deg!!!

Kjære deg❤️ Ville bare si at jeg ble gravid med nr. 1 på første PP for 2,5 år siden og har prøvd i 9 mnd på nr. 2. Hatt 1 SA og 1 kjemisk som jeg vet om, og antageligvis minimum 1 kjemisk til (tester ofte ikke før IKM, så vanskelig å vite). Vet ikke om det er noen trøst for deg å vite dette, men (hvis det går veien for meg nå, bank i bordet) så er det sant som noen sa før at da er det min tur denne gangen og DIN tur vil komme ❤️ Jeg hadde nesten gitt opp og trodde det aldri ville gå. Gyn fortalte meg at det er helt supert at egget blir så lett befruktet og at det er mye som kan gjøres for å få det til å sitte! Poenget mitt er; plutselig sitter det og da er all ventingen og alle tårer verdt det. Jeg er sikker på at det her er på vei til å gå for deg, det tar bare litt mer tid enn man skulle ønske seg. Det er selvfølgelig beintøft og det er lov å være lei seg! Bare vit at vi er mange som har vært der. Det har ordnet seg for oss, vil det ordne seg for deg også ❤️ Heier på deg!!!
Tusen takk for vakre ord!
Jeg er helt sikker på at du har rett.

Er nok TR hos meg. Blir altid skuffet, selv om det er første pp. Men gleder meg på vin og gløgg:p

Og der kom TR.
Så da er jeg allerede i gang med ny syklus.

Masse lykke til, til alle som fortsatt venter på å teste!
Jeg kommer til å følge med videre her og heie på dere alle.
:woot:

Jeg gjør sånn, jeg.
upload_2021-12-20_21-11-39-png.373699

Nå er jeg rett før ny mens, da. Skal komme i løpet av de neste dagene.
Så da vet jeg ikke hvordan tallene burde sett ut nå.
13 DPO.

Gynekologer ønsker vel at hormonprøver skal tas på cd1-4, du ser i området for referanseområde står det tidl. folikkelfase, så det er innenfor det referanseområdet tallene skal ligge når man er på cd1-4. Folikkelfase er den delen av syklusen før den fertile fasen/ovulasjonsfasen/eggløsning. Jeg var også inne rundt ikm og fikk beskjed om å komme tilbake når mensen hadde kommet for å ta blodprøver. Progesteron skal helst måles midt i dpo-land ca en uke før IKM, så da var jeg tilbake i går da jeg var 7dpo Jeg vet ikke hvor stor forskjell det utgjør, men feks progesteron vil nok kanskje ikke stemme helt siden du er på slutten av syklusen din. Når du blir henvist vil sannsynligvis gynekologen ta nye prøver til rett tidspunkt tenker jeg, men veldig bra du fikk måle hcg! For din del var nok det det viktigste å få svar på akkurat nå :Heartred

Veldig bra at du blir fulgt opp! Jeg dro også til lege/gyn (privat) etter 3pp da jeg ikke har slitt med å bli gravid da jeg var yngre og ville sjekke at alt fortsatt sto greit til nå når jeg har blitt 37.

Nyt vinen, så krysser jeg alt jeg har for en spire som sitter neste pp!

Har testa siden 5DPO - trodde egentlig jeg var 7dpo men FF satte meg tilbake. Alt for tidlig, jeg vet jeg vet, men testetøsa må dyppe pinne... Negativ i dag tidlig, på Babyplan sin 25ml test.
Sist pp fikk jeg svak tidlig test etter festeblødning dagen før, så det fortsatt håp! :joyful:

Gynekologer ønsker vel at hormonprøver skal tas på cd1-4, du ser i området for referanseområde står det tidl. folikkelfase, så det er innenfor det referanseområdet tallene skal ligge når man er på cd1-4. Folikkelfase er den delen av syklusen før den fertile fasen/ovulasjonsfasen/eggløsning. Jeg var også inne rundt ikm og fikk beskjed om å komme tilbake når mensen hadde kommet for å ta blodprøver. Progesteron skal helst måles midt i dpo-land ca en uke før IKM, så da var jeg tilbake i går da jeg var 7dpo Jeg vet ikke hvor stor forskjell det utgjør, men feks progesteron vil nok kanskje ikke stemme helt siden du er på slutten av syklusen din. Når du blir henvist vil sannsynligvis gynekologen ta nye prøver til rett tidspunkt tenker jeg, men veldig bra du fikk måle hcg! For din del var nok det det viktigste å få svar på akkurat nå :Heartred

Veldig bra at du blir fulgt opp! Jeg dro også til lege/gyn (privat) etter 3pp da jeg ikke har slitt med å bli gravid da jeg var yngre og ville sjekke at alt fortsatt sto greit til nå når jeg har blitt 37.

Nyt vinen, så krysser jeg alt jeg har for en spire som sitter neste pp!

Tusen takk for informativt svar!
For min del tenker jeg at det viktigste er det med progesteron, siden jeg har blitt gravid to ganger.
Det vitner jo om at problemet ligger i å få ruget det frem.

Ja, det viktigste var absolutt å vite, så jeg slapp å styre noe mer med de dumme testene.
Overtolket hver eneste svake strek, og med blodprøven ble det liksom ikke noe mer tvil.

:happy:

Og der kom TR.
Så da er jeg allerede i gang med ny syklus.

Masse lykke til, til alle som fortsatt venter på å teste!
Jeg kommer til å følge med videre her og heie på dere alle.
:woot:
Så leit! :( men sikkert litt godt også, siden det ikke blei noe mer ut av testene, så får du startet igjen❤️ Prøv å tenk at det er ikke lenge til neste EL ❤️❤️ Kommer til å følge med på deg og lese i dagboken din ❤️

Så leit! :( men sikkert litt godt også, siden det ikke blei noe mer ut av testene, så får du startet igjen❤️ Prøv å tenk at det er ikke lenge til neste EL ❤️❤️ Kommer til å følge med på deg og lese i dagboken din ❤️

Tusen takk.
Det går fint, altså.
Husker hvor overrasket jeg var da DPO-dagene starte nå, over hvor fort det hadde gått siden forrige gang.
Trøster meg med det nå, men kommer ikke til å ha like store forventninger fremover, tror jeg.
Må bare skåne meg selv så godt jeg kan. Og håpe jeg får noe før EL, som jeg kan ta etter EL som hjelper egget med å feste seg og bli der.

12 dpo idag, og litt antydning til farge på papiret ved nyeste dobesøk... Ikke så vondt i puppene lengre, men de er fortsatt hovne og tunge. Begynte plutselig å blø neseblod også, omtrent samtidig som dobesøket, så skjønner ikke helt. Var ikke helt som spotting heller, litt sånn.. gul-brun farge, og ganske slimete. Så nå er jeg bare forvirra :mad: Blør fra tannkjøttet på morgenen, ikke så mye på kvelden, våkna tidlig i natt også for å tisse. :banghead: Kjemisk kanskje... får vel aldri vite siden jeg ikke har testa noe.

12 dpo idag, og litt antydning til farge på papiret ved nyeste dobesøk... Ikke så vondt i puppene lengre, men de er fortsatt hovne og tunge. Begynte plutselig å blø neseblod også, omtrent samtidig som dobesøket, så skjønner ikke helt. Var ikke helt som spotting heller, litt sånn.. gul-brun farge, og ganske slimete. Så nå er jeg bare forvirra :mad: Blør fra tannkjøttet på morgenen, ikke så mye på kvelden, våkna tidlig i natt også for å tisse. :banghead: Kjemisk kanskje... får vel aldri vite siden jeg ikke har testa noe.
Krysser alt for at det ikke er kjemisk!
Holder med en kjemisk i denne gruppa...

Brente av en test til jeg - har jeg først startet klarer jeg ikke slutte å håpe det vil forandre seg.
Ingen tr enda - men heller ikke to streker.

Så da venter jeg også på at ny syklus skal starte. Er 14 dpo fra el i dag - tipper tr kommer imorgen/torsdag :angry4

Back
Topp