Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
1 DPO
Okey... så er jeg i DPO-land igjen.
Overraskende hvor fort det gikk, siden sist.
Har kjøpt inn gulrøtter og spist 2 allerede i dag.
Fortsetter med Maca og Vitex, i tillegg til vitaminene.
Men dropper Grapefruktkjerneekstrakten nå som EL-testen var nesten helt blank i dag.
Har brukt Conceive plus i nesten en uke og lagt inn aksjer hver dag. Noen dager opptil flere ganger.
Nå føler jeg i det minste jeg har gjort det jeg kan.
Så tenker jeg å starte med Wild Yam i morgen.
Har fått noen tips her inne om å ta to morgen og kveld frem til en FORHÅPENTLIGVIS positiv test, for så å trappe ned til 2 tabletter om dagen i 3 dager og deretter 1 tablett i 3 dager.
Dette er ALTFOR spennende.
Spennende Jeger også 1 DPO i dag!
Lyst til å dele hva de ulike tingene gjør? Feks wild jam, Maca og Vitex? Er det på eget initiativ og reseptfritt eller på anbefaling fra lege/gyn?
Jeg skal til gyn på mandag for å måle progesteronnivået mitt. Det var litt lavt i forrige syklus. Tenker å spise litt ekstra gulrøtter nå fremover, men er usikker på om det er dumt om jeg tar noe ellers (reseptfritt) som booster verdiene før neste test, med tanke på fremtidig oppfølging og «behandling». Noen med erfaring fra dette?
Spennende Jeger også 1 DPO i dag!
Lyst til å dele hva de ulike tingene gjør? Feks wild jam, Maca og Vitex? Er det på eget initiativ og reseptfritt eller på anbefaling fra lege/gyn?
Jeg skal til gyn på mandag for å måle progesteronnivået mitt. Det var litt lavt i forrige syklus. Tenker å spise litt ekstra gulrøtter nå fremover, men er usikker på om det er dumt om jeg tar noe ellers (reseptfritt) som booster verdiene før neste test, med tanke på fremtidig oppfølging og «behandling». Noen med erfaring fra dette?
Ååh, jeg kjenner meg så godt igjen i dette! Fra "slutt og tenk så går det" til en mann med hodet en annen plass til de gode tankene rundt forumet her! Det er ikke ofte man støter på SÅ mange håpefulle, omsorgsfulle og snille mennesker på en plass altså! Og etter to måneder her har jeg fortsatt ikke støtt på en eneste kommentar som en negativ eller nettroll Man blir møtt av så mye forståelse, uansett hvor mye man klager.Konstant kamp om håpefull og pessimistisk her også. Kjenner meg så utrolig igjen.
Jeg klarer ikke slutte å tenke på det - så om jeg får høre "det går den måneden du ikke tenker på det" så spyr jeg. Fullstendig klar over at man må prøve å ikke stresse, men gi meg heller en oppskrift på hvordan jeg skal gjøre det. Jeg ønsker jo så innmari det her, og hjernen min ønsker også å tenke på det hele tiden. Føler jeg stresser mer med å ikke tenke på graviditet. Denne måneden har mannen fortalt at han ikke har noe sexdriv pga mye vanskeligheter på jobb. Så har nesten ikke fått lagt inn aksjer heller - og denne helgen er vi bortreist fra hverandre. Så sjansen er minimal - men håpet er der likevel for at en seig jævel av en sædcelle ligger klar nå og hopper inn i egget i en helvettes fart.
Er såå glad for at jeg har et forum å lufte meg i - og samtidig vet jeg at hver og en forstår savnet, håpet og skuffelsene man bærer på
Tusen takk for masse god informasjon
Dette er første syklusen hvor jeg tar disse tingene, så jeg kan ikke annet enn å bare håpe på at det fungerer.
Har lest om mange som har lykkes, ved bruk av disse. Det er også en del som bare har brukt en av dem.
Det er på eget initiativ etter å ha lest masse om det her inne, og reseptfritt.
Vitex fikk jeg av ei dame her inne i forumet, det har jeg tatt fra CD1.
Fant dette på nettet:
Studier har vist at frukter av kyskhetstre primært stimulerer hypofysen til å redusere mengden follikkelstimulerende hormon (et hormon fra hypofysens forlapp som stimulerer produksjonen av østrogen fra eggstokkene hos kvinner, og produksjonen av spermier hos menn), mens urten øker frigjøringen av luteiniserende hormon og prolaktin. Slik støtter den eggstokkens corpus luteum ("det gule legeme") i produksjonen av hormonet progesteron gjennom den siste halvdelen av kvinnens menstruasjonssyklus og balanserer dermed hormonene som regulerer menstruasjonen, fertiliteten og andre prosesser..
Maca kan du lese mer om her:
www.veientilhelse.no/fordeler-med-maca-kvinner/
Husker ikke når jeg begynte å ta de, om det var første dag med TR eller før.
Wild Yam
Begynte nå for en time siden, siden EL-testene er såpass svake nå.
Så da er jeg sikker på at EL har vært.
Skal hjelpe til så egget fester seg lettere.
Fra nettet: Wild yam er bra. Det inneholder dioksidin, som ligner progesteron. Det må tas fra rett etter eggløsning til menstruasjon og kan hjelpe egget med å feste seg.
Har ikke noe erfaring med det andre du spør om.
Ja, er en vanskelig problemstilling det der. Jeg lurer på om jeg skal øke gulrotinntaket (spiser jo jevnlig uansett), men ikke teste andre ting enda. Fordelen med å prøve noen ting er jo at det kan fungere og man blir gravid, men ulempen er jo at dersom man ikke blir det kan det hindre at man får nødvendig hjelp fremover.Har også tenkt i samme baner, jeg skal også sannsynligvis inn og måle progesteron når jeg har passert EL. Jeg spiser en del gulrot til normalt, kanskje annenhver dag + restene fra ungene sine (sender med de gulrotstaver i matpakka hver dag) men sist syklus spiste jeg minst én ekstra rå hver dag. Syns jeg spotta litt mindre og lutealfasen var litt lengre, men det kan jo ha vært tilfeldig. Jeg har jo tenkt jeg ikke bør spise noe ekstra denne syklusen for å være så "naturlig" som mulig, men jeg er usikker
CD 12 i dag og blinkende smiley på clearblue i dag, så da regner jeg med at EL kommer om 3-4 dager, men man vet aldri, sist periode hadde jeg 9(!!!) dager med blinkende smiley før den ble positiv
Når er der du skal ha EL da? For min del er CD 11 for tidlig å få noe utslag på noe som helst. Også kan jo EL tester gå fra 0 til maks på bare noen få timer hos enkelteJeg er på CD11, kjent litt på murringer, fått litt vannete utflod (sorry TMI), men EL-testene er HELT blanke. Rund sirkel på CB digital advanced også. Skjønner ikke… Blir skikkelig frustrert
Limer inn fra nettet;
Gulrot er en næringsrik grønnsak proppfull av vitaminer, mineraler, antioksidanter og fiber som som bedrer fertiliteten. Gulroten er rik på betakaroten som er kjent for å booste produksjonen av hormonet progesteron. Progesteron er viktig for at egget skal feste seg i livmoren.
Når er der du skal ha EL da? For min del er CD 11 for tidlig å få noe utslag på noe som helst. Også kan jo EL tester gå fra 0 til maks på bare noen få timer hos enkelte
Da satser vi på at den er rett rundt hjørnet! Jeg har alltid hatt 28 dagers syklus med EL på dag 15, men etter dose to av vaksinen har jeg hatt EL på CD 19 først også 17 sist runde, så jeg håper den kommer litt tidligere denne runden og at jeg snart er tilbake på normalDet er litt vanskelig å si. Får letrozol siden syklus var helt på vidda etter at jeg sluttet å amme, og første syklus på medisiner fikk jeg EL på CD19, andre syklus på CD14. Da kjente jeg på hele kroppen at EL kom, så testa tidlig (fra CD11). Håper på at EL kommer tidlig denne syklusen også, er litt derfor jeg får letrozolen. Uten den har jeg hatt 42-43 dager lange sykluser etter ammestopp.
Når pleier du å få?
Du er ikke alene!Spennende!
Altså jeg har sagt det før men sier det igjen...jeg skjønner ikke hvordan dere har tid og mulighet til å legge inn aksjer hver dag Er det bare jeg som er utslitt på kvelden, spesielt nå i førjulskaoset?
2 DPO
I følge tester, EL-slim og i det hele tatt, hadde jeg EL den 7.desember.
Har blitt frarådet å fortsette med tempingen nå, for å få mest mulig ro denne fasen.
Så jeg vurderer å lytte til det rådet etter hvert.
Trengte bare å få en bekreftelse på at EL har vært. Enda en.
Selv om jeg ikke har tempet lenge, ser jo dette bra ut, slik jeg har forstått det.
Vis vedlegget 372854
Og som det kommer frem, blir det ikke aksjelegging (eller sex, som vi kaller det her hjemme) HVER dag.
Bare nesten.
Og det er i grunn sånn vi alltid har hatt det.
Er liksom noe som mangler når vi ikke har den intimiteten.
Vår egen helt spesielle tid sammen.
Glad det er sånn.
Men sånn som i går la mannen min seg før meg, for jeg bare MÅTTE se at Meredith Grey våknet etter fallet i vannet.
Jada, jeg har begynt fra starten på Greys Anatomy.
Ser på det når mannen er opptatt med andre ting.
Anyway... da ble det ikke noe i går kveld.
Ble i morges i steden.