✨ IKM UKE 51 ✨

I dag har mannen levert sædprøve og den så helt fin ut! :dance011

Litt sårt at det evt er meg det står på, men veldig glad svømmerne hans er i orden! Vi har jo denne + 2pp til før vi evt går mot IVF. Jeg skal sannsynligvis måle progesteron ila neste uke når jeg er over i DPO-land, så får vi bare kjøre på til da!

Jeg villet tempet til ff satt kryss hvertfall, men skjønner godt det med å bli frarådet pga ro. Vurderer det selv også denne pp å ta en tempepause fra 4-5dpo frem til ikm. Merker at jeg sover mye bedre under mensen når jeg ikke temper, kanskje underbevisstheten som ligger og venter på at klokka ringer og jeg må huske å tempe før jeg våkner skikkelig osv! Men jeg har jo 3pp med temping bak meg nå da, så jeg vet ganske greit hvor temperaturen min ligger før og etter EL
Ja... jeg er litt spent på hvordan det der med krysset fungerer, så jeg må nok få med meg det.
:happy:

Lurer på mye rart...
Men jeg har jo trudd og lest at egget bruker opptil flere dager på reisen gjennom eggstokken.
Samtidig som jeg VET man ikke er fertil i flere dager etter EL.
Så det er jo litt rart at jeg har tenkt sånn.

Men så leser jeg dette:
Det tar omtrent et døgn for egget å komme igjennom egglederen til livmoren. I livmoren blir endometriet tykkere ved at det vokser flere blodårer inn i slimhinnen. Dersom egget blir befruktet vil det feste seg til slimhinnen i livmoren og begynne å vokse og utvikle seg.

Vil det ikke da si at egget KAN feste seg allerede et døgn etter EL?
:anyone

Da skjønner jeg liksom ikke denne her likevel:
upload_2021-12-9_11-31-3.png

Da satser vi på at den er rett rundt hjørnet! Jeg har alltid hatt 28 dagers syklus med EL på dag 15, men etter dose to av vaksinen har jeg hatt EL på CD 19 først også 17 sist runde, så jeg håper den kommer litt tidligere denne runden og at jeg snart er tilbake på normal:rolleyes:

Åh!! Jeg «gruer» meg litt til dose 3 nå, er så usikker på om den tuller til. Fikk dose 1 og 2 mens jeg ammet, så vet ikke egentlig om syklusen ble påvirket. Vil jo ikke at syklus skal bli lengre igjen…

Ingen stigning i temp i dag. Helt likt som i går faktisk. Håper imorgen :smiley-angelic001 Hvis ikke aner jeg ikke hva som skjer :( Ingen sorger er tatt på forskudd, og fortsetter å måle temperaturen :D
Vis vedlegget 372886

Vedlegg

• 89C5976E-8662-4928-B446-A61C60E87E1D.jpeg
    89C5976E-8662-4928-B446-A61C60E87E1D.jpeg
    250,3 KB · Visninger: 47
Da kan jeg endelig registrere meg her jeg også :happy:

Ninja10 - 36 - pp3 - B2 - El 11.12 - IKM 25.12

Skal sette Ovitrelle sprøyten imorgen så EL blir ca. 11/12.
Har selvfølgelig klart å bli syk så er ikke så veldig optimistisk på denne PP heller, men vi skal prøve å få lagt inn noen aksjer uansett :D

Anine - 33 - PP1 - B2 - EL 09/12 - IKM 22/12

Da er jeg klar for å prøve på barn nummer 2, føler meg litt vågal som ønsker to tette:hilarious:

Last edited:
Nye datoer på meg: Trondheimsjenta - 25 år - B1 - PP6 - El 9/12 - IKM 23/12.

CD14, EL idag regner jeg med. Legger ved denne månedens innsats :p Ble ikke noe igår, prestasjonsproblemer fra mannen sin side, han ble skikkelig lei seg men jeg klarer jo seff ikke å styre hvor skuffet jeg blir så ble litt dårlig stemning… men skal da holde på selve el-dagen også :rolleyes: Kjenner det skjer ting nedi området nå. Så, i morgen begynner ventinga! Skal til Stockholm en tur neste uke så da går tiden litt fortere heldigvis.

D3E9647C-0455-4BC3-A1E5-C5E8436D5F19.jpeg

Endelig blinkende smiley på CB digital. Helt blank strimmeltest da… Så spørs hvor lang tid det tar før EL kommer. Kan være jeg må over i uke 52-gruppa. Vil helst at EL bare kommer nå! :arghh:

Nå blir det spennende hadde bestemt meg for å ikke teste med el- test men så kjøpte jeg en pakke og tok en test i går egentlig litt for morroskyld. Den var positiv - jeg trodde egentlig jeg hadde hatt el.
Tok en ny i dag og den var negativ. Betyr det da at jeg er 1 dpo nå? Håper nesten det for med 11 dager på rad med full rulle er det greit med ei litta pause Eller burde vi ta en runde i dag også?

Dette er barn nummer 3, men med ny mann og jeg føler meg helt ny. De to andre kom til på første forsøk egentlig uten å bevisst prøve
Håper så inderlig det blir en liten julespire på oss alle

Nå blir det spennende hadde bestemt meg for å ikke teste med el- test men så kjøpte jeg en pakke og tok en test i går egentlig litt for morroskyld. Den var positiv - jeg trodde egentlig jeg hadde hatt el.
Tok en ny i dag og den var negativ. Betyr det da at jeg er 1 dpo nå? Håper nesten det for med 11 dager på rad med full rulle er det greit med ei litta pause Eller burde vi ta en runde i dag også?

Dette er barn nummer 3, men med ny mann og jeg føler meg helt ny. De to andre kom til på første forsøk egentlig uten å bevisst prøve
Håper så inderlig det blir en liten julespire på oss alle

tror positiv betyr at el kommer Ila 24-48t men er ikke helt sikker

tror positiv betyr at el kommer Ila 24-48t men er ikke helt sikker
Da får man glemme at man er trøtt i kveld også Føler at jeg ikke har noen tid å miste så er litt opphengt i at ingen sjanser må gå fra oss

Åh!! Jeg «gruer» meg litt til dose 3 nå, er så usikker på om den tuller til. Fikk dose 1 og 2 mens jeg ammet, så vet ikke egentlig om syklusen ble påvirket. Vil jo ikke at syklus skal bli lengre igjen…
Nei det forstår jeg godt! For min del så opplevde jeg ekstremt sykluskluss pluss spontanabbort etter vaksinen, kan selvfølgelig ikke si sikkert at dette har skjedd på grunn av vaksinen, så jeg skal nok tenke meg godt om før jeg tar noen dose 3

Hurra, der kom endelig krysset og på samme dag som både EL-testene og jeg antok:happy093

Første syklus med temping, så var nesten litt gøy dette her! Rart hvordan en sånn ting kan bli et så stort høydepunkt :laughing002 Temper dere videre etter krysset eller tar dere en pause? Hva bør jeg se etter om jeg skal fortsette å tempe? Når faller evt. tempen hvis dere ikke har lykkes i å bli gravid?

Vi har gjort alt etter boken og lagt inn aksjer EL-dagen og de to foregående, men jeg har fortsatt en litt dårlig følelse for denne PPen. Flere som har det sånn? Er kanskje bare erfaringer etter så mange PPer som ikke har lykkes!? Orker ikke enda en negativ opplevelse, så kanskje det er hodet som beskytter for det ved å anta at det heller ikke går nå? Skal prøve å forbli positivt innstilt, men er ikke så lett!

Flere som er 3 DPO i dag?

Vedlegg

• 105AF5F9-9990-4A67-B600-DA9326A98800.jpeg
    105AF5F9-9990-4A67-B600-DA9326A98800.jpeg
    308,8 KB · Visninger: 44
Hurra, der kom endelig krysset og på samme dag som både EL-testene og jeg antok:happy093

Første syklus med temping, så var nesten litt gøy dette her! Rart hvordan en sånn ting kan bli et så stort høydepunkt :laughing002 Temper dere videre etter krysset eller tar dere en pause? Hva bør jeg se etter om jeg skal fortsette å tempe? Når faller evt. tempen hvis dere ikke har lykkes i å bli gravid?

Vi har gjort alt etter boken og lagt inn aksjer EL-dagen og de to foregående, men jeg har fortsatt en litt dårlig følelse for denne PPen. Flere som har det sånn? Er kanskje bare erfaringer etter så mange PPer som ikke har lykkes!? Orker ikke enda en negativ opplevelse, så kanskje det er hodet som beskytter for det ved å anta at det heller ikke går nå? Skal prøve å forbli positivt innstilt, men er ikke så lett!

Flere som er 3 DPO i dag?
Tempen faller alt fra noen dager før ikm til samme dag. Er spennende å tempe i dpo-land, og følge med den høye tempen! :joyful: veldig fin graf du har!

Og der økte tempen her også gitt :woot: 1 eller 2 dpo i dag. La inn i går at jeg hadde sovet dårlig, og sirkelen ble plutselig blank. Våknet mange ganger i går natt, og hadde ikke fått 3-4 timer sammenhengende i forkant av temping, så kan være tempen hadde vært annerledes dersom jeg hadde sovet bedre og sammenhengende. Men det kan være det samme! I dag økte den som forventet. Heldigvis :angelic::angelic: Deilig å være i dpo-land!

Da kan jeg oppdateres i lista:
SmåØnsker2022 - 25 - PP1 (etter SA) - B2 - EL 9.12 - IKM 23.12

Vedlegg

• 5C30B64B-33D2-4CED-8B5A-6982981714EB.jpeg
    5C30B64B-33D2-4CED-8B5A-6982981714EB.jpeg
    288,8 KB · Visninger: 45
Skjønner fint lite.. stiplet kryss betyr jo at FF er usikker.. æsj altså

Vedlegg

• 74657292-2A9F-41D2-B114-049D966A2A41.png
    74657292-2A9F-41D2-B114-049D966A2A41.png
    618,5 KB · Visninger: 55
Back