✨ IKM UKE 51 ✨

Noen som vil avtale testedate? Tror jeg har godt av en dag å teste sammen noen andre så jeg slipper å tenke på testing. Vet det er lenge til ikm, men har litt trua nå, så da tripper jeg liksom bare å venter på å teste.

Hurra, der kom endelig krysset og på samme dag som både EL-testene og jeg antok:happy093

Første syklus med temping, så var nesten litt gøy dette her! Rart hvordan en sånn ting kan bli et så stort høydepunkt :laughing002 Temper dere videre etter krysset eller tar dere en pause? Hva bør jeg se etter om jeg skal fortsette å tempe? Når faller evt. tempen hvis dere ikke har lykkes i å bli gravid?

Vi har gjort alt etter boken og lagt inn aksjer EL-dagen og de to foregående, men jeg har fortsatt en litt dårlig følelse for denne PPen. Flere som har det sånn? Er kanskje bare erfaringer etter så mange PPer som ikke har lykkes!? Orker ikke enda en negativ opplevelse, så kanskje det er hodet som beskytter for det ved å anta at det heller ikke går nå? Skal prøve å forbli positivt innstilt, men er ikke så lett!

Flere som er 3 DPO i dag?

Jeg er 3 DPO i dag!
:happy093
upload_2021-12-10_11-23-20.png

Noen som vil avtale testedate? Tror jeg har godt av en dag å teste sammen noen andre så jeg slipper å tenke på testing. Vet det er lenge til ikm, men har litt trua nå, så da tripper jeg liksom bare å venter på å teste.
Hvis du vil være veeeldig flink så kan du teste med meg hehe, men jeg ser at 22. er din IKM dato så vet ikke om du tenker å vente så lenge, jeg er 10 dpo 22. og skal på minijulebord den kvelden så jeg tester før jeg drar dit:rolleyes:

Jeg har ikke testet positivt før IKM de to gangene jeg var gravid (1 barn, 1 SA). Da hadde jeg negative tester frem til hhv 31 DPO og 29 DPO (begge ca 13-14 DPO). Målet mitt er derfor å teste tidligst 20.12 (dagen før IKM), men kjenner jeg meg rett går det nok med noen tester før det, spesielt i helgen før. Hvor lenge er ambisjonen din å vente? ☺️

Så gøy ❤️ Når tenker du å starte å teste?
Jeg er mye roligere nå enn forrige gang.
Samtidig som jeg er livredd for å oppleve det samme nå...
Orker ikke jage etter svake skygger som må granskes etter med lupe.
Er man gravid, så er man gravid.
Og da er ikke streken til å ta feil av.
Sist.... jeg ble så glad da jeg fikk den streken min, og så knust da den ble borte igjen.
Så jeg er litt usikker på når jeg kommer til å tørre å teste denne gangen.
Håper på nærmere 10 DPO, minst.
Med mindre jeg blir stappfull av symptomer etter hvert og en magefølelse.
Sist klarte jeg liksom ikke å koble meg på gravid-bobla, sånn som jeg gjorde da jeg gikk med barna mine.
Så jeg tror man bare vet, mer enn man tror.

Dette ble et langt svar på et kort spørsmål...:hilarious:
Men det er ikke lett å vite, med andre ord.

Du, da?
:Heartred

Ser dårlig ut med el. Skal egentlig ha den på søndag men ville vel vært høyere verdier nå da, men samtidig er streken tydeligere enn forrige uke når jeg begynte å teste. Mulig jeg må melde meg inn i IKM uke 52 i stedet.:(

Vedlegg

• 380ADDF3-BDBF-4D54-AC9C-898BF09E44B2.png
    380ADDF3-BDBF-4D54-AC9C-898BF09E44B2.png
    2,9 MB · Visninger: 45
  • F29DEAC7-F086-4669-BAD8-3C845EB61FB8.png
    F29DEAC7-F086-4669-BAD8-3C845EB61FB8.png
    3,1 MB · Visninger: 51
Ser dårlig ut med el. Skal egentlig ha den på søndag men ville vel vært høyere verdier nå da, men samtidig er streken tydeligere enn forrige uke når jeg begynte å teste. Mulig jeg må melde meg inn i IKM uke 52 i stedet.:(
Fortsatt noen dager igjen :angelic: krysser fingrene for at EL plutselig kommer !:)

Nå nærmer det seg! Mye sterkere tester idag, og de blir sterkere og sterkere. Så håper på fullt utslag i løpet av ettermiddagen :angelic:
A517B506-C8BC-4EBF-B6A3-0F727535E8E5.jpeg

Vet ikke hvordan det har vært for deg tidligere, men for min del så er testene like svake helt frem til selve EL dagen da jeg starter med nesten positiv fra morgen også blir den helt positiv utover ettermiddagen, men før selve EL dagen ser jeg ingen stigning på tester

Tisser dere oftere i DPO-land?
Bare legger merke til at jeg må oftere tisse nå enn jeg er vant med.
Drikker ikke mer, tror jeg.
Har gått over til koffeinfri kaffe, for lengst.
Kan det ha noe å si?

Følger mye mer med på kroppen min, temping/ kurver og alt sånt, og finner det veldig fascinerende.
Det å se hvordan alt dette med stigende temperatur, EL-slim, positive EL-tester, ømme bryster (de hadde en pause i går, men er ømme igjen i dag)... hvordan alt dette henger sammen.
SPENNENDE!
:woot:

Hormoner, altså.
Syklus.

1 dpo idag! Endelig :woot: Har så sykt såre nipler. Lurer nesten på om kroppen min hoppa over eggløsning forrige måned med tanke på at jeg hadde "mensen" i 1,5 dag og hadde nada el-smerter sist. Denne måneden var det tilbake til de normale el-smertene, og sykt ømme nipler. :bored: Vet jo syklusene kan være forskjellige fra gang til gang, men. Morsomt å finne på litt teorier for å få ventetiden til å gå :angelic:

1 dpo idag! Endelig :woot: Har så sykt såre nipler. Lurer nesten på om kroppen min hoppa over eggløsning forrige måned med tanke på at jeg hadde "mensen" i 1,5 dag og hadde nada el-smerter sist. Denne måneden var det tilbake til de normale el-smertene, og sykt ømme nipler. :bored: Vet jo syklusene kan være forskjellige fra gang til gang, men. Morsomt å finne på litt teorier for å få ventetiden til å gå :angelic:

Det er sånn jeg holder på også.
ALT for å holde meg rolig disse dagene.
:joyful:

Jeg har så trua på at det blir skikkelig babyboom i denne tråden, siden så mange har mistet... og så mange fikk TR i forrige.
:smiley-angelic001:Heartred

Det er sånn jeg holder på også.
ALT for å holde meg rolig disse dagene.
:joyful:

Jeg har så trua på at det blir skikkelig babyboom i denne tråden, siden så mange har mistet... og så mange fikk TR i forrige.
:smiley-angelic001:Heartred
Har en god følelse denne gangen selv, håper det stemmer for samtlige i gruppa :Heartred

Er også 1 dpo i dag :woot: Når tenker du å teste? :angelic:

Vet ikke hvordan det har vært for deg tidligere, men for min del så er testene like svake helt frem til selve EL dagen da jeg starter med nesten positiv fra morgen også blir den helt positiv utover ettermiddagen, men før selve EL dagen ser jeg ingen stigning på tester

Dette er andre perioden jeg tar el tester. Sist periode så det sånn ut dagene før el. Du har nok rett i det at de går fra lav til nesten helt positiv på kort tid:) Bare så utålmodig :smiley-angelic006

Vedlegg

• D3962293-30D5-4DEF-B084-79353729D8CD.png
    D3962293-30D5-4DEF-B084-79353729D8CD.png
    3 MB · Visninger: 42
Må bare fortelle om opplevelsen min siste to dagene angående temp. Jeg har termometeret liggende på nattbordet. Jeg tok tempen min i går, målte først 36,13, så tok jeg den to ganger etter på som viste 36,18. Samme i dag, så målte jeg tempen først til 36,19, ble super skuffa! Men så tenkte jeg på gårsdagen hvor tempen hadde steget litt, og jeg valgte å kontrollmåle en gang til. Da hoppet plutselig temperaturen opp til 36,38, og 36,37 ved tredje måling. Tror at termometeret kanskje blir kald av å ligge på nattbordet, og må varmes opp først… Merkelig, men absolutt noe å tenke på. Når jeg jobbet innen pleie, så vet jeg derfra at man alltid skal kontrollmåle, både temp og blodtrykk. Men tenkte jo ikke det på meg selv :facepalm: Jaja, noe å ta med seg videre :angelic: Bruker forresten Makesure sitt termometer.

Fortsatt svake tester her også, så jeg tviler på at EL kommer på søndag, hvis den ikke skyter i været i morgen og EL kommer dagen etter da. Men må sannsynligvis gå helt over til ikm uke 52 jeg også (men kommer til å fortsette å snike og heie her inne!)

Forresten, er det flere som har slitt med EL-testene fra babyplan/billige tester denne runden?

Kopierer inn det jeg skrev i ikm uke 52:

Tok en el-test nå og jeg må si, dette partiet fra babyplan som jeg kjøpte på black friday fra billige tester imponerer meg ikke akkurat. De har stappa så mange oppi posen at de ytterste testene er skikkelig bøyd, redd de har blitt ødelagt. Og den jeg tok i dag hadde veldig dårlig farge på kontrollstreken og bakgrunnen så rosa ut frem til 2mm før teststreken der bakgrunnen var kritthvit. Veldig vanskelig å ta bilde av, så måtte legge inn manuelt i premom. Teststreken var omtrent som den i går med 0,10, men i forhold til at kontrollstreken var så svak var det ikke like stor forskjell... Kanskje jeg burde tatt en ny i kveld? Typisk at jeg helte ut urinen før jeg sjekka testresultatet :banghead:

Back
Topp