✨ IKM UKE 51 ✨

Noen som vet betydningen av luteal-linjen i FF? Dukket opp i dag, men ser at mange andre sine grafer ikke har denne (de har sikkert fjernet den som funksjon). På FF står det at det er en baseline og man kan se fluktuasjoner i temperatur ut fra den. Men er det sånn at temperaturen bør/må holde seg over den? Kan man lese noe om hvordan utviklingen er ut fra denne eller er den ikke så viktig? Noen som vet?

Hilsen newbie på temping!

Jeg hadde tenkt å spørre om det samme.
Er newbie på temping selv.
Jeg og fikk den greia i dag.

:eek:

Screenshot_20211211_105105.jpg

Skulle hatt fast smiley på EL testen i dag, men den blinker den.. så da ser det ut som jeg må flytte over i neste IKM gruppe etterhvert.. er så kjedelig når ting ikke skjer når det skal

Flere som har mye el-slim etter eggløsning? Unnskyld tmi, men rundt el må jeg liksom ta en finger opp i der og sjekke, men etter el kommer det liksom mer ut. Så i dag har jeg maaasse el-slim. Hadde jeg ikke testet etter el eller målt tempen, så hadde jeg gjettet at el er i dag :p

Flere som har mye el-slim etter eggløsning? Unnskyld tmi, men rundt el må jeg liksom ta en finger opp i der og sjekke, men etter el kommer det liksom mer ut. Så i dag har jeg maaasse el-slim. Hadde jeg ikke testet etter el eller målt tempen, så hadde jeg gjettet at el er i dag :p

Jeg gikk inn i appene mine og sjekket nå.
Jeg får EL-slim dagen før EL og selve EL-dagen.
Dagen etter er jeg tilbake til sånn som minner om body lotion.
:p

Jeg tester jevnlig gjennom dagene når jeg vet det nærmer seg el da jeg har hurtig stigning gjennom dagen. Anbefaler alle å teste mer enn morgen/kveld. Her ser dere stor forskjell på bare få timer! Nærmer seg positiv snart :love7 og vi skal til på 3 kveld med aksjelegging:laughing002 tidogere har vi bare lagt aksjer 2-3 ganger og en smule slitne og halvhjertet kanskje. Men nå har vi vært hjemme temmelig lenge pga ferie og corona. Dessuten så har vi begynt på maca root og det har gjort underverker for begges libido:angelic: så visst man mangler lyst og energi er det verdt å prøve altså! Masse lykke til frem mot den store uka!

Vedlegg

• 28810277-FC4F-4CD5-9153-6197BCBED32E.png
    28810277-FC4F-4CD5-9153-6197BCBED32E.png
    1,4 MB · Visninger: 57
Jeg tester jevnlig gjennom dagene når jeg vet det nærmer seg el da jeg har hurtig stigning gjennom dagen. Anbefaler alle å teste mer enn morgen/kveld. Her ser dere stor forskjell på bare få timer! Nærmer seg positiv snart :love7 og vi skal til på 3 kveld med aksjelegging:laughing002 tidogere har vi bare lagt aksjer 2-3 ganger og en smule slitne og halvhjertet kanskje. Men nå har vi vært hjemme temmelig lenge pga ferie og corona. Dessuten så har vi begynt på maca root og det har gjort underverker for begges libido:angelic: så visst man mangler lyst og energi er det verdt å prøve altså! Masse lykke til frem mot den store uka!

Jeg og tar Maca.
:hilarious:

Blir spennende å se hva du får i kveld!
:woot:
Altså... testen.
:laughing002

hahhahahah:laughing001:laughing001:laughing001 jaa regner med positiv ikveld! Er du fornøyd med maca så langt?

Veit da søren, jeg.
Merker ikke noe forskjell på noe av det jeg tar.
Og husker ikke hva som skal gjøre hva.
Så jeg bare tar det, jeg.
Har hatt den samme libidoen siden vi ble sammen for snart 4 år siden.
Men har hatt litt mer utflod, så det er jo bra.
Men om det er Maca, Vitex, grapefruktekstrakten eller hva, det aner jeg ikke.
:wacky:

Men er skikkelig tissatrengt om da'n.
Må tisse veldig ofte.
Sa det til mannen nå... "Herregud, jeg har NETTOPP tissa, jooo..."
Han bare... "Ja, og det kommer nok bare til å bli verre".
:wideyed:
Så jeg tror han og har trua denne syklusen her.

Veit da søren, jeg.
Merker ikke noe forskjell på noe av det jeg tar.
Og husker ikke hva som skal gjøre hva.
Så jeg bare tar det, jeg.
Har hatt den samme libidoen siden vi ble sammen for snart 4 år siden.
Men har hatt litt mer utflod, så det er jo bra.
Men om det er Maca, Vitex, grapefruktekstrakten eller hva, det aner jeg ikke.
:wacky:

Men er skikkelig tissatrengt om da'n.
Må tisse veldig ofte.
Sa det til mannen nå... "Herregud, jeg har NETTOPP tissa, jooo..."
Han bare... "Ja, og det kommer nok bare til å bli verre".
:wideyed:
Så jeg tror han og har trua denne syklusen her.

Herlig! Tipper alt gjør litt susen :laughing002

Ikke fått positiv strimmel enda… :( Men det kjennes ut som om jeg har tidenes verste hold i livmoren/eggstokken på venstre side. Litt merkelig, siden jeg opp til nå har hatt EL-smerter fra høyre side, og jeg vet at egget slapp fra venstre side forrige syklus. Hmm. Er det noen som opplever at egget slipper fra samme side flere sykluser på rad?

4 DPO i dag og skal på julebord med noen venninner nå. Typisk gjeng der det er forventninger om faststemning og vinpakke, drinker og geneeelt høyt alkoholinntak. Jeg ønsker ikke å si noe om situasjonen, da vi har prøvd lenge uten å lykkes. Men ønsker heller ikke å drikke så mye. Mange sier jo at det ikke er før fosteret deler blod med deg at dette er noe å tenke på, men jeg tenker jo på det likevel. Antar at egget ikke har festet seg enda heller (det er jo tidligst 6 DPO ref under). Men kan alkohol påvirke sjansen for at man lykkes tidlig etter EL? Hva tenker dere andre? Hvordan forholder dere dere til dette?

Vedlegg

• 393DD867-2F99-41A3-8A1E-842ECAD6C190.png
    393DD867-2F99-41A3-8A1E-842ECAD6C190.png
    359 KB · Visninger: 53
4 DPO i dag og skal på julebord med noen venninner nå. Typisk gjeng der det er forventninger om faststemning og vinpakke, drinker og geneeelt høyt alkoholinntak. Jeg ønsker ikke å si noe om situasjonen, da vi har prøvd lenge uten å lykkes. Men ønsker heller ikke å drikke så mye. Mange sier jo at det ikke er før fosteret deler blod med deg at dette er noe å tenke på, men jeg tenker jo på det likevel. Antar at egget ikke har festet seg enda heller (det er jo tidligst 6 DPO ref under). Men kan alkohol påvirke sjansen for at man lykkes tidlig etter EL? Hva tenker dere andre? Hvordan forholder dere dere til dette?

Jeg har lest at man bør være forsiktig med alkohol.
Men samtidig har jeg jo blitt gravid uten å ta hensyn til det tidligere.
Så jeg vet ikke.
Men jeg velger å kjøre helt alkoholfritt i DPO-land.
Du må gjøre det som føles rett for deg.
Du kan ikke alliere deg med en av dem, sånn at det blir litt i smug på en måte, at du drikker alkoholfritt?
Unnskylde deg med litt dårlig form, eller at du må kjøre..?
Ikke lett, det der.

Jeg har lest at man bør være forsiktig med alkohol.
Men samtidig har jeg jo blitt gravid uten å ta hensyn til det tidligere.
Så jeg vet ikke.
Men jeg velger å kjøre helt alkoholfritt i DPO-land.
Du må gjøre det som føles rett for deg.
Du kan ikke alliere deg med en av dem, sånn at det blir litt i smug på en måte, at du drikker alkoholfritt?
Unnskylde deg med litt dårlig form, eller at du må kjøre..?
Ikke lett, det der.
Takk for svar! ❤️ Synes det er mye motstridende informasjon, så vanskelig å vite hva man skal stole på. Lurer på om ærlighet kanskje faktisk varer lengst. De merker det fort om jeg drikker alkoholfritt pga at vi er på restaurant og må bestille ved bordet

jeg personlig drikker ikke i dpo land. Men jeg ville enten «vært sjoff» ikveld. Eller faket drikkingen. Sup og fyll på med jamne mellomrom og ha det gøy. Mange alkoholfrie drikker som de fleste ikke vet hvordan ser ut også.

Takk for svar! ❤️ Synes det er mye motstridende informasjon, så vanskelig å vite hva man skal stole på. Lurer på om ærlighet kanskje faktisk varer lengst. De merker det fort om jeg drikker alkoholfritt pga at vi er på restaurant og må bestille ved bordet
Hva med å avtale med de som jobber der over telefon på forhånd, at de serverer noe til deg som like gjerne kunne vært alkohol, men at du får det du ber om uten alkohol i smug?
Hvis du forklarer det for dem, ser jeg for meg at det bør gå?
Men jeg vet ikke om jeg hadde stolt på dem, da.
Sååå.... hvis du er fortrolig med å fortelle dem sannheten, er jo det lettest.
:Heartbigred

Jeg lever som normalt frem til ikm. Veldig dumt å sette livet på vent i 14 dager hver måned. Det blir nesten et halvt år til sammen hvis man har prøvd ett år. Det stemmer det du sier, at egget har ikke festet seg, og man deler ikke næring før etter flere uker ut i svangerskapet. Det handler ikke om å drikke i mengder, men at man fremdeles kan kose seg, da særlig i spesielle anledninger f.eks. julebord. Med førstemann fant jeg ut om graviditeten i uke 7-8. Var på julebord og hele pakka og da var jeg 6-7 uker på vei. Gikk bra det også. Forrige pp var vi ute med svigers, og jeg drakk tre glass vin i løpet av kvelden. Tre dager senere testet jeg positivt. Jeg mistet dessverre to uker senere. Var selv ute i går og drakk med noen kolleger, uten noen bekymringer. Jeg er ikke typen som drikker til vanlig, men jeg velger kose meg de få gangene jeg kan. Personlig tror jeg det er viktigere å ikke drikke for mye underveis i det fertile vinduet (5 dager før el, el-dagen og en dag etter el).

Last edited:
Åhh, endelig, på tampen av dagen kom det jeg vil anse som positiv strimmel! Da kan jeg holde meg i gruppa her allikevel :D

Vedlegg

• B3B0E82E-77CC-4C72-9927-B735032E3E21.jpeg
    B3B0E82E-77CC-4C72-9927-B735032E3E21.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 53
Back
Topp