Å gå ned i vekt på en god måte skader jo ikke. Jeg skynder med langsomt og har gått ned 15-16 kg siden februar i fjor. Jeg har bare kuttet ned på usunt, fått mer struktur på hverdagen min og gått mer tur.
Har mannen sjekket sæden sin? Det nytter ikke om alt er fint og flott hos oss dersom det skorter hos mannen. Og det er ikke noe poeng om gyn eller lege setter deg på all verdens hormonkurer om mannen ikke har svømmere. Og den sjekken er enklere og billigere enn for oss. De skal bare gjøre som de alltid gjør, bortsett fra at spruten må siktes i en kopp når den kommer. Folk snakker om mannens stolthet.. kanskje det. Men det ligger ikke noe stolthet i å ha en golfball-endocyste heller, som kanskje føkker opp alt heller.
Sorry, ble en liten rant dette her. Hadde vi sittet og snakket over en kaffe hadde jeg nok vært rolig men bestemt i toneleiet, og ikke sint.
poenget mitt er at dette er en tomannsjobb. Du har sjekket deg på ul. Neste steg blir antakelig at begge parter leverer fra seg litt kroppsvæsker, i form av blod- og sædprøver. Også går det jo an å høre om du kan prøve Femar/letrozol.
Jeg håper på graviditet i 2020 for oss begge!