Da var det vel min tur!

Nordingen

Blir kjent med forumet
Hei! xsmile9 Jeg har lenge vurdert å skrive dagbok, men kanskje ikke turt da jeg faktisk ikke har fortalt noen at jeg/vi prøver å bli gravid. Bare å skrive det høres helt rart ut.. Men i så fall; her er litt om meg!

Jeg og kjæresten har vært sammen i 4 år nå. Vi har vel begge hatt lyst på en liten selv siden første møtet med onkel/tantebarnet vårt for over to år siden. Begge synes dette var alt for tidlig å begynne å tenke på da, men er vel begynt å bli klar nå. Han er i fast jobb og elsker den, jeg er student på første året og har jobb på siden. Dette med jobb- og skolesituasjonen min er kanskje den største grunnen til at jeg ikke har turt å si noe høyt om at jeg vil ha barn da jeg er litt redd for reaksjoner og at folk kanskje ser litt ned på sånne som meg som vil ha barn uten at alt er "på plass".

Jeg begynte på prevensjon(P-stav) nesten med en gang vi ble sammen, men tok den ut i slutten av 2017 da jeg ble helt gal av den, gråt av alt og hadde sterke mensensmerter. Begynte etter det på P-piller en liten stund før jeg fant ut at det ikke funket heller. Begynte ikke på noe nytt etter det så det men begynte vel ikke å prøve før kanskje rett før sommeren. Trodde jeg kom til å bli gravid med en gang da det er det du nesten blir lært opp til å tro når du er mindre.. Er kommet helt ut av hvilken pp jeg er i, men regner med jeg snart har vært prøver i 2 år, og begynner å miste motivasjonen så smått selv om jeg vet det ikke er noen ting i forhold til det menge andre prøver. Vet moren min slet en del med å bli gravid, det er nesten tre år mellom meg og alle søstrene mine, så jeg slekter vel litt på henne. Har i senere tid funnet ut at jeg «lider» av PCOS dessverre..

Dette ble MYE lenger innlegg enn jeg hadde tenkt men ville liksom gi et klart bilde av situasjonen hehe.

Da jeg er mye innom babyverden og liker å lese på forumet om andre i min eller lignende situasjon så håper jeg noen får noe ut av å lese min historie slik jeg har søkt trøst og støtte fra andre her inne :Heartred
 
Last edited:
Har sjekket Flo appen min der det sto at jeg skal ha eggløsning i dag, den 19. Har vel lagt inn aksjer de siste 4-5 dagene å blir fort et par forsøk til denne perioden bare for å være sikker haha. Krysser fingrene for at dette er denne gangen der spiren sitter haha. Håper bare tiden går foooort frem til jeg kan begynne å teste
 
I dag er jeg vel på CD 15 eller 16 og kjenner helt ærlig at jeg ikke har mye tro på at jeg blir gravid denne måneden.. Har hatt menslignende smerter som jeg går ut fra er eggløsningssmerter i 5 dager nå og vært ganske hormonell på samme tid, aka ikke verdens mest morsomme person å være sammen med skal jeg tro samboeren haha. Selv om troen på en spire denne syklusen er liten er håpet fortsatt stort for at det skal sitte denne gangen. I dag er jeg 1 dpo så det blir spennende å se om jeg begynner å få noen symptomer snart! Er jeg lik moren min får jeg minimalt med symptomer men akkurat nå tar jeg heller mange irriterende symptomer enn ingen baby i magen. Blir spennende å se videre!
 
I dag er jeg vel 4 eller 5 dpo, er litt usikker på om man teller med selve dagen man får el eller om det er dagen etterpå, er jo tross alt helt ny på alt dette haha :smiley-ashamed004 Som sagt så har jeg ikke mye håp for denne pp.. Føler ikke vi har gjort noe annet enn det vi har gjort tidligere før/under/etter el men har bare en følelse av at ting ikke gikk slik det skal når du blir preggo. På dette tidspunktet føler jeg det at jeg blir gravid er like sannsynlig som å vinne i Lotto eller se en enhjørning, selv om jeg håper det ikke er tilfellet :nailbiting: Ellers er det helt umulig å gå på symptomjakt. Er ofte plaget med å være kvalm, ha luft i magen, vondt i hodet, trøtt og sliten så ser ikke på dette som tegn på å være gravid, i starten var jeg overbevist om at det var tilfellet men etter flere mnd med dette ser jeg at det nok bare er slik kroppen er haha. Som de fleste som prøver vet går tida utroooolig sakte frem til ikm og jeg sjekker både bv, Preglife å Flo appen flere ganger hver dag for å se på eventuelle navn, hva jeg kan forvente i et eventuelt svangerskap osv osv og håper det snart ikke bare er et ønske men er realitet at jeg er gravid:flower
 
:dontknowGlemte forresten å skrive over her at jeg har hatt svake mensenlignende smerter nede i magen der man som oftest kjenner mensensmertene. Får ofte menssmerter opptil over en uke før ikm men synes vel dette var i tidligste laget. Hadde lignende smerter i 5 dager før el også så jeg vet helt ærlig ikke hva jeg skal tolke av det :wtf Har tidligere tenkt at det kan være tegn på endometriose men jeg føler liksom ikke jeg har så syke mensensmerter eller uregelmessig mens så jeg aner virkelig ikke.. kan jo ikke være normalt å kjenne så mye ubehag neste HELE syklusen :dontknow
 
Kjenner også nå at jeg får en slags sting i høyre bryst men prøver å ikke legge så mye i det. Det er vel lov å håpe litt også eller?? o_O
 
Last edited:
Lykke til!
Er helt utrolig hvor mye rare tegn kroppen sender ut når man virkelig lytter etter den :)
 
Tusen takk! Føler meg nesten gal her jeg sitter og kjenner etter AKKURAT hvordan jeg føler meg:smiley-ashamed004 Men det er vel en del av eventyret..
Tror det er endel av pakka, men også litt av grunnen til at det er sjukt slitsomt på sikt å prøve. Derfor jeg prøver å ikke tenke så mye på det mellom EL og mulig mens stort sett.
 
Tror det er endel av pakka, men også litt av grunnen til at det er sjukt slitsomt på sikt å prøve. Derfor jeg prøver å ikke tenke så mye på det mellom EL og mulig mens stort sett.
At det er slitsomt ja! Vært ganske opptatt hele denne pp at jeg skal ta ting som det kommer, men har i hele dag sittet å kjent etter overalt i kroppen etter den minste antydning til at noe vokser der inne :smiley-angelic001
 
I dag er jeg 6 eller 7 dpo, har fortsatt ikke lært helt hvordan man skal telle dagene hehe. Både i dag og i går har jeg hatt ganske mye stikking rundt omkring nedre del av magen. Prøver å ikke få alt for store forventninger allerede men du vet jo aldri hva det er når du får press eller smerter rund eggstokkene ol. Det kan være luft, menssmerter, el smerter osvvvv. Har vel også kjent litt stikking eller «draing» ned mot lysken som jeg ikke tror jeg har kjent før, men tør ikke håpe på det da jeg nettopp har lest om at det er en ting folk kan ha når de er gravid og er litt redd for at jeg bare lurer meg selv :wacky: Ellers har jeg hatt myyye halsbrann i går, men tror helt ærlig det har med det jeg har spist haha :smiley-angelic006 Er ikke meninga ellers å virke så pessimistisk men føler heller det er bedre å tenke at jeg ikke er gravid så jeg ikke skal bli så alt for lei meg om tr kommer..
 
I dag er jeg 11 dpo og ikm er rett rundt hjørnet. Har vel skjønt de siste dagene at jeg ikke er gravid denne pp heller... Har hatt ganske mye mensensmerter de siste dagene som vanlig før mensen og alt som ellers hører med når tanta kommer :confused1 Har hatt ganske sensitive bryst som jeg ikke bruker å ha til vanlig, så jeg hadde et lite håp om at det endelig skulle gå min vei, men ser nå at det ikke blir slik da.. Håper bare mensen kommer og går fort sånn at neste pp og el kommer fort som fy :goodnight
 
Hei fra 12 dpo! Som jeg sa over her så har jeg blitt innforstått med at det ikke blir noen baby i juni 2020, og i dag fikk jeg enda en bekreftelse på det.. litt lyst rosa blod på dopapiret og myyye menssmerter :dead: Litt som et slag i fjeset. Regner med tr kommer i løpet av de neste dagene og ser frem til neste el. Har kjøpt el tester og driver nå å søker litt på ting man kan gjøre for å «hjelpe» kroppen litt, som babyklister å andre ting.. wish me luck :angel8
 
Da har jeg kommet over i prøveperiode 6 og er på CD 1 :D Hadde egentlig tenkt å dra å kjøpe salvie te i dag, men hadde så mye menssmerter at det ble ikke noe av. Har også bestilt conceive pluss fra billige-tester.no for å se om det hjelper. Har også kjøpt el tester så planlegger å begynne et par dager etter mens er ferdig (for å teste om salvie teen faktisk funker) for så å spise ananas i dagene etter el. Om jeg ikke blir gravid denne pp’en tenker jeg å prøve babyklister, og om det ikke funker tror jeg bare jeg bestiller meg en legetime. Har fortalt legen min at vi prøver så får håpe at hun kan hjelpe. «Planen» min var egentlig å få et barn i starten av året, da jeg selv er født på siste dagen i året og har hatet stortsett alt med det. Men det går jo selvfølgelig ikke an å planlegge sånt har jeg funnet ut haha. Er med nytt mot og håper på bedre lykke denne pp’en :blob5
 
Last edited:
CD 7! Har drukket salvie te i 3-4 dager nå og har trent litt ekstra denne uka. El er vel 7-8 dager unna og jeg tenker å begynne å teste for el om et par dager. Begynner vel å bli litt utålmodig nå, og vurderte i går om jeg bare skal slette alle appene osv å bare slutte å prøve aktivt og heller bare ta ting som dem kommer. Trene å spise litt sunnere, kose meg med venner, familie og kjæreste og så kommer det når det kommer.. Har ikke helt bestemt meg enda men begynner å bli så lei av å bli skuffet hver gang tr kommer.. Har forresten meldt meg inn i ikm 44 gruppa for å ha noe å se frem til. Det var dagens utblåsning og satser på bedre lykke denne måneden!
 
Lykke til! Fin dagbok :Heartred
Jeg og far til mine barn prøvde da jeg var 18 år. Tok 4 PP, men det var nok fordi jeg ikke skjønte EL syklus og alt den gang. Med nr 2 leste jeg meg opp masse, som du, og da gikk det på første PP. Krysser fingrene for deg :Heartred
Poenget mitt er, jeg var ung (og kanskje dum) og hadde ikke jobb. Gikk jo på videregående. Men alt ordner seg som regel! I dag har jeg bachelorgrad og jobber 100%. Er 27 år :happy: ikke alltid man må følge "fasiten" på hvordan man skal gjøre ting :happy:
 
Lykke til! Fin dagbok :Heartred
Jeg og far til mine barn prøvde da jeg var 18 år. Tok 4 PP, men det var nok fordi jeg ikke skjønte EL syklus og alt den gang. Med nr 2 leste jeg meg opp masse, som du, og da gikk det på første PP. Krysser fingrene for deg :Heartred
Poenget mitt er, jeg var ung (og kanskje dum) og hadde ikke jobb. Gikk jo på videregående. Men alt ordner seg som regel! I dag har jeg bachelorgrad og jobber 100%. Er 27 år :happy: ikke alltid man må følge "fasiten" på hvordan man skal gjøre ting :happy:
Hei, så hyggelig at du tittet innom og vil følge meg på denne reisen!:Heartred Ja ser nå i ettertid at jeg ikke hadde helt peiling jeg heller i de første pp’ene.. Nei det er jo litt «uvanlig» å faktisk prøve på barn og ikke bare bli gravid uten å planlegge det i den situasjonen vi begge er/var i :happy: Jeg kommer selv fra en stor familie med masse søsken/fostersøsken/søskenbarn osv og ønsker det samme selv+ jeg er ekstremt familiekjær, og starte litt ungt føler jeg ikke er noe negativt, man får bare mer tid med barna:dummy1: Jeg er heller ikke noe glad i å feste å drikke meg full hver helg så føler ikke det er noe jeg «mister» heller.
 
Høres ut som at du jobber i helsevesenet med den stillingsprosenten der :p Men foreldrepenger beregnes jo ut fra hva du har tjent siste 6 (?) mnd, så er jo ikke noe i veien med å prøve på barn selv om du kun har vikariat! Lykke til med prøvingen videre, håper det klaffer snart :happy:
 
Høres ut som at du jobber i helsevesenet med den stillingsprosenten der :p Men foreldrepenger beregnes jo ut fra hva du har tjent siste 6 (?) mnd, så er jo ikke noe i veien med å prøve på barn selv om du kun har vikariat! Lykke til med prøvingen videre, håper det klaffer snart :happy:
Haha nei ikke helt, jobber for et bemanningsbyrå der jeg har to faste vakter i mnd, men jobber mer 3-4 nattevakter i uka. Ja mener også at foreldrepengene regnes ut fra di 3-6 siste månedene. Tusen takk for det og superhyggelig at du tittet innom her og la igjen en kommentar :Heartred
 
I dag er det CD 12 og el er rett rundt hjørnet! Flo appen viser el den 15.10 og så langt er det lagt inn aksjer hver dag den siste tida hehe. Begynte å drikke salvie te denne pp’en, og drakk det vel i 4-5 dager, men begynte å bli veldig kvalm og dårlig, og siste dagen jeg drakk det ble jeg helt rar.. svimmel, kvalm, veldig dårlig i magen, så dårlig osv så da stoppet jeg bare å drikke det. Har spist veeeldig dårlig (mye godteri og søppelmat) så har hatt en del halsbrann og vært kvalm. Sliter også ekstremt med søvnen nå for tida og er veldig i underskudd på søvn.

I siste oppdatering var jeg vel litt usikker på om jeg skulle fortsette med den aktive prøvingen og har vel egentlig bestemt meg for å slutte med alle ekstra tiltak og heller bare la det gå sin gang. Kose meg med familien, venner og livet generelt. Jeg vet jo at det (forhåpentligvis) kommer til å skje før eller senere så jeg får vel bare kose meg frem til det skjer og ikke stresse noe. Kommer til å fortsette å oppdatere her i dagboka og lignende, bare ikke stresse med noe som helst.
 
Last edited:
Back
Topp