Jeg kjenner meg selv igjen på det du skriver. Jeg sammenligner meg selv ofte med andre i min IKM-gruppe, og jeg er alltid den som har prøvd lengst. Nå er jo det nye året startet også, så da er det mange som har begynt prøvingen i årsskiftet. Jeg var veldig aktiv i IKM-gruppene før, men har nok trukket meg litt tilbake da jeg føler det tar mer av meg enn det gir. Slenger inn en kommentar her og der, men melder meg ganske ut når alle de positive testene kommer, og jeg selv sitter og venter på tr igjen. Det jeg ville si, er at du er ikke alene om å føle deg sånn
Det er ganske mange av oss her på forumet, men tror mange etterhvert slutter å poste i IKM-gruppene av nøyaktig samme grunn.
Så over til spørsmålene dine. Jeg gikk til gynekolog etter ca 7-8 mnd pga veldig uregelmessige sykluser. Det ble tatt ultralyd og blodprøver. Jeg fikk medisiner for at jeg skulle få eggløsning og stabil syklus. Da det var gått ett år tok mannen sædprøve og blodprøver. Jeg skulle fortsette med tablettene til over sommeren. Siden vi ikke var blitt gravid innen da, henviste hun oss til en fertilitetsklinikk. Skulle egentlig begynt med prøverør i slutten av november, men så hadde jeg lavt stoffskifte som måtte forbedres, og derfor er vi enda ikke i gang med det. Vi prøver fortsatt selv, men kjenner jeg blir ganske motløs etter 18 pp´er uten hell.
Du kan enten bestille time hos din fastlege som mest sannsynlig vil henvise deg videre til gynekolog, ellers kan du ordne time hos gyn privat
Da kan det ta noen måneder før du får time (avhengig av hvor i landet du bor), men jeg bestilte time privat og kortet ned på ventingen (måtte likevel vente i 3 måneder før jeg fikk timen min).