Da var det vel min tur!

Hei. Spennende p lese :)
Har du brukt eggløsningstester?
Lykke til! :smiley-angelic003
Hei og takk for det! :happy: Har kjøpt det ja men ikke brukt det enda.. Skulle egentlig bruke det denne pp’en men har ikke orket stresset med å ikke tisse på sånn 4 timer da jeg et ganske tørst å drikker ganske mye ila en dag.. Dårlig unnskyldning men jaja :rolleyes:
 
Så koselig å stikke innom!
Jeg som er 22 år tenkte også at «dette går jo sikkert fort å få til»... startet prøvingen med en gang jeg sluttet på pilla, i tilfelle det skulle mot formodning klaffe med en gang :p
Viste seg at etter jeg slutta på pilla i september 2018, at jeg har kjempekort lutealfase... steg etter noen måneder til 9 dager, deretter begynte jeg på B-vitaminer som gjør at jeg kommer opp i 12 dager...
nå sitter jeg her enda, uten noen spire i magen.. vært prøver i litt over 1 år, men samtidig tar jeg det med ro enda, da kroppen har vært mye i ulage etter pilleslutt... :) Satser på at det stabiliserer seg etter hvert nå, som det ser ut til! Er idag 9-10 dpo, og tror jeg svir av en test ikveld da jeg er alt for nysgjerrig, til tross for at jeg egentlig har gitt litt opp :p
 
Så koselig å stikke innom!
Jeg som er 22 år tenkte også at «dette går jo sikkert fort å få til»... startet prøvingen med en gang jeg sluttet på pilla, i tilfelle det skulle mot formodning klaffe med en gang :p
Viste seg at etter jeg slutta på pilla i september 2018, at jeg har kjempekort lutealfase... steg etter noen måneder til 9 dager, deretter begynte jeg på B-vitaminer som gjør at jeg kommer opp i 12 dager...
nå sitter jeg her enda, uten noen spire i magen.. vært prøver i litt over 1 år, men samtidig tar jeg det med ro enda, da kroppen har vært mye i ulage etter pilleslutt... :) Satser på at det stabiliserer seg etter hvert nå, som det ser ut til! Er idag 9-10 dpo, og tror jeg svir av en test ikveld da jeg er alt for nysgjerrig, til tross for at jeg egentlig har gitt litt opp :p
Hei og så hyggelig at du tok turen inn hit! :p Ja man regner jo nesten med at man blir gravid dagen etter man slutter på prevensjon liksom haha. Oi det har jeg ikke tenkt kunne være tilfellet, har liksom bare stolt 100% blindt på Flo appen.. Har selv følt at det ikke er noe «i veien» med syklusen min (ikke at jeg faktisk vet noe som helst om det da jeg ikke har sjekket haha). Jeg og samboeren pleier egentlig også å ta multivitamin til vanlig, men har ikke gjort det «ordentlig» og ikke i det hele tatt i det siste da jeg er i en slags protest mot kroppen min fordi den ikke har gjort meg gravid enda hahaha. Så trist at du har prøvd så lenge uten å lykkes, det er en utrolig stor belastning å gå rundt å ikke skjønne hvorfor ting ikke går og hva som eventuelt er galt (selv om ingenting trenger å være galt en gang) føler jeg.. Jeg krysser alt som krysses kan for deg å håper at spist sitter nå! :Heartred
 
Da har el kommet og gått (15.10) og vi har faktisk ikke hatt sex dagen før el og heller ikke på selve dagen el var, så håpene for denne pp’en er ikke høye.
 
CD 7! Har drukket salvie te i 3-4 dager nå og har trent litt ekstra denne uka. El er vel 7-8 dager unna og jeg tenker å begynne å teste for el om et par dager. Begynner vel å bli litt utålmodig nå, og vurderte i går om jeg bare skal slette alle appene osv å bare slutte å prøve aktivt og heller bare ta ting som dem kommer. Trene å spise litt sunnere, kose meg med venner, familie og kjæreste og så kommer det når det kommer.. Har ikke helt bestemt meg enda men begynner å bli så lei av å bli skuffet hver gang tr kommer.. Har forresten meldt meg inn i ikm 44 gruppa for å ha noe å se frem til. Det var dagens utblåsning og satser på bedre lykke denne måneden!
Det er lett å bli utolmodig særlig hvis det stadig vekk dukker opp nye gravide rundt deg. Og er ikke lett å vite om en skal drite i hele greia og bare ha masse sex eller om man skal time det med hjelp av app, el tester og/eller temping. Håper det ordner seg snart for dere.
 
Det er lett å bli utolmodig særlig hvis det stadig vekk dukker opp nye gravide rundt deg. Og er ikke lett å vite om en skal drite i hele greia og bare ha masse sex eller om man skal time det med hjelp av app, el tester og/eller temping. Håper det ordner seg snart for dere.
Ja det skal være sikkert og visst! Blir nok å ta det ganske rolig nå fremover, da jeg jobber natt og har veldig «vanskelig» døgnrytme har jeg begynt å tenke at det kanskje har noe med saken å gjøre.. Får bare krysse alt som krysses kan :Heartred
 
Hei fra 5 dpo! Dagene går sakte som vanlig i dpo land som alle vet. Ikke noen symptomer enda, ikke at jeg er så veeldig håpefull da vi faktisk ikke hadde sex verken dagen før eller på selve dagen jeg hadde eggløsning. Har egentlig et ganske stappa program frem til ikm så håper tida går fort frem til neste pp :smiley-angelic001 Gruer meg litt til alle oppdateringene i ikm gruppa begynner å komme og jeg må skrive at jeg ikke ble gravid denne gangen heller:sorry:
 
Da har jeg kommet til 13 dpo :happy: Tida har gått overraskende fort da jeg har hatt mye å gjøre. Det har vært mye sosialt som har resultert i mye hygge og en del alkohol. Ikm er den 30 og som regel bruker jeg å få menssmerter rundt 4/5/6 dager før, noe jeg ikke har fått denne gangen, det har vært litt murringer i går og litt i dag men jeg prøver å være litt positivt innstilt enda. Ingen symptomer ellers. Har som sagt et litt mer avslappet forhold nå til det å bli gravid enn jeg hadde litt over her, så om det ikke skulle gå denne gangen heller er det ikke så alt for stress. Kommer vel en oppdatering de neste dagene for om det blir en ny prøveperiode eller om vi var heldig denne gangen! :hilarious:
 
Da har jeg kommet over i prøveperiode 7! Tanta kom på besøk to dager på overtid, altså 1.11 :p Litt kjedelig, men ok, selv om det selvfølgelig ikke har noe som helst å si når babyen kommer så synes jeg det er ok at den ikke trenger å komme i juli 2020. Jeg er nå litt mer forberedt/innstilt på en høstbaby og det synes jeg høres veldig kos ut! Jeg skal til gynekologen 6 november - altså snart for å ta celleprøve da jeg har lette celleforandringer og HPV viruset, så jeg tenker å bare be om å få sjekket at alt ser ok ut down there så det ser jeg egentlig veldig frem til! Bare håper jeg er sluttet å blø før det, for det blir vel dårligere resultat om jeg enda blør? Jaja! Håper på bedre lykke denne gangen:Heartred
 
Last edited:
Da har jeg kommet over i prøveperiode 7! Tanta kom på besøk to dager på overtid, altså 1.11 :p Litt kjedelig, men ok, selv om det selvfølgelig ikke har noe som helst å si når babyen kommer så synes jeg det er ok at den ikke trenger å komme i juli 2020. Jeg er nå litt mer forberedt/innstilt på en høstbaby og det synes jeg høres veldig kos ut! Jeg skal til gynekologen 6 november - altså snart for å ta celleprøve da jeg har lette celleforandringer og HPV viruset, så jeg tenker å bare be om å få sjekket at alt ser ok ut down there så det ser jeg egentlig veldig frem til! Bare håper jeg er sluttet å blø før det, for det blir vel dårligere resultat om jeg enda blør? Jaja! Håper på bedre lykke denne gangen:Heartred
Jeg liker tanken på høstbaby, for da kan jeg strikke masse til den!:D

Nå er det vår tur. :)
 
Leste igjennom dagboka nå og noen har kanskje reagert på at jeg stort sett ikke tester før ikm. Jeg er altså ikke en av disse såkalte «testetøsene» haha. Jeg testet litt i starten av prøvinga men fant fort ut at jeg nesten ble mer skuffet og lei meg etter negativ graviditetstest enn jeg ble når tr kom. Jeg har aldri hatt en positiv test, men tror nok at egget har streifet borti der nede. Synes ikke et par dager fra eller til gjør så veldig mye. I dag er jeg på CD 3 og el er den 14 så det ser jeg litt fram til. Tror kanskje jeg skal prøve el tester (selv om jeg sa at jeg ikke skulle gjøre noe denne pp’en) bare for å se når/om jeg faktisk får eggløsning. Har jo i senere tid funnet ut/blitt fortalt at det slettes ikke er sikkert at man har el når man tror man har det haha.
 
Leste igjennom dagboka nå og noen har kanskje reagert på at jeg stort sett ikke tester før ikm. Jeg er altså ikke en av disse såkalte «testetøsene» haha. Jeg testet litt i starten av prøvinga men fant fort ut at jeg nesten ble mer skuffet og lei meg etter negativ graviditetstest enn jeg ble når tr kom. Jeg har aldri hatt en positiv test, men tror nok at egget har streifet borti der nede. Synes ikke et par dager fra eller til gjør så veldig mye. I dag er jeg på CD 3 og el er den 14 så det ser jeg litt fram til. Tror kanskje jeg skal prøve el tester (selv om jeg sa at jeg ikke skulle gjøre noe denne pp’en) bare for å se når/om jeg faktisk får eggløsning. Har jo i senere tid funnet ut/blitt fortalt at det slettes ikke er sikkert at man har el når man tror man har det haha.
Krysser fingrene for oss to denne PP! Jeg tenker tanken om å teste etter EL, men nå har vi jo sex nesten hver dag uansett, og neste uke blir det ihvertfall! Så er kanskje ikke noen vits allikevel hehe.. annet enn at IKM kanskje blir flyttet litt på da.. men jeg har alltid hatt 28 dagers syklus, så ser ikke hvorfor den plutselig skal være noe annerledes nå hehe.. æsj får ikke bestemt meg her jeg :hilarious: har ihvertfall bestilt babyplan tidlig tester. 15 stk så har nok til å teste meg grønn fra 10 dpo hehehe.. siste PP før pause fra prøving her da så får bare sette inn støtet
 
Krysser fingrene for oss to denne PP! Jeg tenker tanken om å teste etter EL, men nå har vi jo sex nesten hver dag uansett, og neste uke blir det ihvertfall! Så er kanskje ikke noen vits allikevel hehe.. annet enn at IKM kanskje blir flyttet litt på da.. men jeg har alltid hatt 28 dagers syklus, så ser ikke hvorfor den plutselig skal være noe annerledes nå hehe.. æsj får ikke bestemt meg her jeg :hilarious: har ihvertfall bestilt babyplan tidlig tester. 15 stk så har nok til å teste meg grønn fra 10 dpo hehehe.. siste PP før pause fra prøving her da så får bare sette inn støtet
Ja denne pp’en skal bli vår! Vi har jo sex hver til annenhver dag stortsett hele syklusen og vil tør å påstå at jeg har en ganske regelmessig syklus jeg også så vet ikke hva jeg skal skylde på haha :joyful: Jeg har begynt å lure på om det kan ha noe med at jeg er våken om natta og sover på dagen og kroppen da er litt i ulage.. Vi får vente å se! Tenker å dra til legen om det ikke ordner seg snart, har lurt på om jeg kanskje har noe som feiler meg (endometriose, pcos osv osv) føler jeg må ha noe å skylde på siden jeg er så ung å jeg ikke blir gravid.. Jeg krysser fingrene for oss :Heartred
 
Hei fra CD 6 :p I dag har jeg vært hos gynekologen, som jeg har sett frem til for å kanskje få noen svar. Timen gikk greit, legen min hadde skrevet et notat om at jeg prøver å få barn så hun fortalte litt om det. Så tok vi innvendig ultralyd bare for å se hvordan til var (og at det ikke var noe barn der inne haha) vi så en tom livmor, to fine eggstokker og et egg som holdt på å modnes. Etter celleprøven fortalte hun at jeg ikke kan ha sex på en uke, og det er ikke før den 13 og Flo sier at jeg har el den 14. Det skal bli spennende! Det hun også sa var at det kan være litt større sjangs for at egget fester seg seg siden det er større blodgjennomstrømning etter såret som skal heales :D Blir spennende å se fremover! Vi høres
 
Hei fra CD 14 å (ifølge Flo) el! Det gikk jo ikke heelt etter planen å ikke ha sex på en uke.. vi klarte 5 dager haha :hilarious: Har dessverre vært helt sykt usunn i det siste og tør faktisk ikke gå på vekta.. har også vært syk med en (jeg vil si) kraftig forkjølelse så har vært borte fra jobb stortsett hele uka. Ikm er 29 november og det er egentlig helt greit! Tror tida kommer til å gå fort da det blir mest fokus på jul osv. Eneste som kanskje er lott kjipt med å ikke skulle ha termin første halvdel av året er at du går glipp av alle di syke black Friday tilbudene:dead: jaja, ikke det værste å slite med kanskje :hilarious:
 
I dag er jeg 9 dpo! Kjenner ikke håpet er så stort som det det var i starten av denne syklusen.. Gynekologen sa jo når jeg var der at det kunne være litt større sjangs for å bli gravid denne perioden da såret i livmorhalsen kom til å øke blodgjennomstrømminga så jag må nok innrømme at jeg hadde litt mer håp. Har vært noen rare dager nå. Som sagt klarte vi jo ikke å holde oss med å ikke ha sex på en uke, jeg så egentlig ikke noe galt i det før jeg leste at det er infeksjonsfare, så nå er jeg faktisk sikker på at jeg har fått en infeksjon av noe slag. Har menssmerter som starta rett etter el, som ikke er så vanlig, og noen av dem var ganske vonde også. Gyno sa jo at det hørtes litt ut som jeg kunne ha endometriose så. Tenker å ta en graviditetstest i morgen bare for å kanskje bli positivt overrasket i disse førjulstider. Wish me luck!
 
I dag er jeg 9 dpo! Kjenner ikke håpet er så stort som det det var i starten av denne syklusen.. Gynekologen sa jo når jeg var der at det kunne være litt større sjangs for å bli gravid denne perioden da såret i livmorhalsen kom til å øke blodgjennomstrømminga så jag må nok innrømme at jeg hadde litt mer håp. Har vært noen rare dager nå. Som sagt klarte vi jo ikke å holde oss med å ikke ha sex på en uke, jeg så egentlig ikke noe galt i det før jeg leste at det er infeksjonsfare, så nå er jeg faktisk sikker på at jeg har fått en infeksjon av noe slag. Har menssmerter som starta rett etter el, som ikke er så vanlig, og noen av dem var ganske vonde også. Gyno sa jo at det hørtes litt ut som jeg kunne ha endometriose så. Tenker å ta en graviditetstest i morgen bare for å kanskje bli positivt overrasket i disse førjulstider. Wish me luck!
Jeg er også 10dpo imorgen! Krysser fingrene for positive tester, og at du ikke har infeksjon :D
 
Tok som sagt graviditetstest i dag og den var så hvit som man får det, men det er ok, jeg var egentlig forberedt på det ut ifra di symptomene jeg har hatt.. Mye menssmerter helt siden el og skikkelig pms (igår gråt jeg av en sang haha) så da er det vel bare å vente på ikm å begynne å glede seg til neste pp :happy:
 

Vedlegg

  • 400996B7-57FA-4985-8E97-590AB964B252.jpeg
    400996B7-57FA-4985-8E97-590AB964B252.jpeg
    12 KB · Visninger: 95
Di siste dagene har vært helt jævlige (om det er lov å si det) har hatt tidenes hodepine hele gårsdagen som fortsetter i dag. Ingenting hjalp, ikke Paracet eller Ibux, måtte bare ligge i senga helt mørkt og kaldt. Hadde også veldig løs mage. Ikm er om to dager så jeg prøver å bare gjøre ting sånn at tida går litt fortere. Har begynt å vaske til jul å planlegger å gjøre det meste klart til 1 desember siden jeg skal jobbe på søndag uansett.
 
Back
Topp