Da var det vel min tur!

Hei!:happy: Leste litt igjennom dagboken din, kjente meg igjen i litt her og der. Hvor lenge har dere prøvd nå? Lurer på om vi ligger ganske likt.:rolleyes: blir kjekt å følge med! Håper det snart klaffer og at lammene hjelper!:laughing002:love017
Hei og så hyggelig at du følger med :happy: Vi har prøvd i litt over et år, jeg husker ikke akkurat nå hvor mange pp’er, men over 12 i alle fall. Tusen takk, håper det klaffer for deg også :Heartred
 
Dro dere til undersøkelse? Fikk dere noen svar isåfall?
Håper det løsner for dere snart :Heartred Masse lykke til!
 
Dro dere til undersøkelse? Fikk dere noen svar isåfall?
Håper det løsner for dere snart :Heartred Masse lykke til!
Oi, det har jeg faktisk glemt! Vi har dessverre ikke fått gjort noe av det.. korona skjedde og vi fikk ny time igjen i mai, som vi faktisk også må avlyse siden vi ikke har fått tatt di nødvendige prøvene (sædprøve og blodprøve i starten av syklusen) for å kunne komme oss videre i prosessen. Så det er veldig kjipt.. men satser på at det blir ila juni :D Tusen takk :Heartred
 
Hei fra CD 5! Det ble ikke noe baby den syklusen heller, men det kjente jeg jo ganske tidlig. Har faktisk gått ganske bra sånn følelsesmessig, ikke blitt så trist som det jeg vanligvis blir. Tror det har å gjøre med at det er så mye annet å tenke på i lamminga og jeg er faktisk helt utslitt.. Vi drar hjem igjen i helga som kommer, så da håper jeg vi får tatt testene så fort som mulig. Typen har begynt å kjenne på ganske mye skyldfølelse og tror at det er hans feil at det ikke går, jeg føler med han. Jeg tenker at det har jo ikke noe med hvem av oss det er noe «galt» med, vi er jo sammen om det og nødvendige grep kommer til å bli tatt uansett. Over og ut fra meg :p
 
Hei å hå fra CD 17 og 17 mai! :p El har vel akkurat vært, tester fortsatt ikke, men ut fra hvor lang syklusen er ca så er det rundt denne tida. Jeg har gjort noe rart. Skjønner ikke helt at jeg har gjort det heller.. Jeg har nemlig kjøpt en outfit i størrelse 50(Body, bukse og lue). Jeg fant ut at jeg måtte ha en body, for kos, støtte og bare for å se et lys i enden av tunellen egentlig.. Jeg er så lei av at det aldri går og håpet daler litt mer for hver måned mensen kommer, så da tenker jeg det er fint å bare ha en body å ha og ta på som motivasjon :happy: Jeg skal også å ta celleprøve(vevsprøve) i slutten av mai og denne syklusen, så da regner jeg med at mensen blir skjøvet en uke, som den har blitt alle di siste gangene. Regner jo ikke med at jeg blir gravid denne måneden heller, det har jeg egentlig sluttet å tro.. Ellers er det over og ut fra meg :D
 
CD 26

Nå har endelig sommeren begynt å melde seg og når været blir bedre blir som regel også humøret det. Ikm er bare noen dager unna og jeg kjenner som vanlig at det ikke ble noe baby denne syklusen heller. Som forventa.

Fikk høre I dag at svigersøstra og typen prøver på Nr 2 nå, og i om med at svigermor var så stolt og skrøt over at det gikk for dem på første pp sist så kjenner jeg på press og litt sorg. Press fordi på den tida dem mest sannsynlig har klart å lage 2 har vi fortsatt ikke laget 1 en gang.. Sorgen forklarer vel seg selv også..
 
CD 29

Akkurat nå sitter jeg i bilen utenfor sykehuset å venter på typen som er inne å leverer sædprøve. Da er det endelig gjort! Jeg var hos gyno i går å tok celleprøven og spurte da om det var normalt at mens ble utsatt en uke ekstra når man tok slike prøver, det var det tydeligvis ikke, mer sa hun ikke. Skulle egentlig hatt mensen i morgen men tviler sterkt på at den kommer. Har hatt såå sterke menssmerter i snart en uke som bare forsvant helt etter jeg tok celleprøven.. Har fått ny time til gyno om en liten mnd der vi skal gå gjennom alle prøveresultatene så får vi se hva veien videre bringer :happy: Gru-gleder meg til å få vite hva som er «galt»/ikke galt, typen er bare dritstressa for hva sædprøven hans vil vise haha. Ønsk oss lykke til :Heartred
 
CD 29
Akkurat nå sitter jeg i bilen utenfor sykehuset å venter på typen som er inne å leverer sædprøve. Da er det endelig gjort! Jeg var hos gyno i går å tok celleprøven og spurte da om det var normalt at mens ble utsatt en uke ekstra når man tok slike prøver, det var det tydeligvis ikke, mer sa hun ikke. Skulle egentlig hatt mensen i morgen men tviler sterkt på at den kommer. Har hatt såå sterke menssmerter i snart en uke som bare forsvant helt etter jeg tok celleprøven.. Har fått ny time til gyno om en liten mnd der vi skal gå gjennom alle prøveresultatene så får vi se hva veien videre bringer :happy: Gru-gleder meg til å få vite hva som er «galt»/ikke galt, typen er bare dritstressa for hva sædprøven hans vil vise haha. Ønsk oss lykke til :Heartred
Masse lykke til med resultatene!:Heartred
 
CD 1

Da har en ny syklus startet og jeg kjenner at det passer så j**lig dårlig i dag! Skal på jobb og det finnes nesten ikke noe værre enn jobb og første dag av mens :dead: Menssmertene er heelt uutholdelig! Det andre er at jeg skulle ta blodprøver på dag 2,3 eller 4 av syklus som da ikke går siden det er helligdag på mandag så jeg kan tidligst ta dem på cd5! At det går an altså.. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre, om det i det hele tatt er noe som kan gjøres?.. Ellers er jeg med godt håp :happy:
 
Da har vi vært hos gynekolog og fått svar på litt prøver å sånt. Det tok en uventet vei vil jeg si... Det viser seg at jeg har pcos og sambo har litt dårlige svømmere, litt som at den døve leder den blinde haha. Så neste steg er prøverør, om vi ikke vil prøve mer selv. Hadde tenkt at det kom til å prøves mye annet før det kom til prøverør, det gjorde det altså ikke. Vet ikke helt hva jeg føler nå heller. Sambo og jeg har bestemt oss for å ta dagen i dag til å tenke å finne ut hva vi vil.. spent på veien videre
 
Last edited:
Da har vi vært hos gynekolog og fått svar på lott prøver å sånt. Det tok en uventet vei vil jeg si... Det viser seg at jeg har pcos og sambo har litt dårlige svømmere, litt som at den døve leder den blinde haha. Så neste steg er prøverør, om vi ikke vil prøve mer selv. Hadde tenkt at det kom til å prøves mye annet før det kom til prøverør, det gjorde det altså ikke. Vet ikke helt hva jeg føler nå heller. Sambo og jeg har bestemt oss for å ta dagen i dag til å tenke å finne ut hva vi vil.. spent på veien videre

Godt å få noen svar på hvorfor det ikke treffer! Det er naturligvis sjokk, og blir gsnske også litt lei seg for at en ikke får det til på egenhånd, jeg kjente hvert fall på det når ivf ble nevnt for oss. Men etter noen dager med tanken så ble tankene litt og litt mer over på hvor befriende drt kunne være å skulle slippe alt det styret med prøving fra, spesielt fra el- ikm, for det er jo slitsomt i lengden :wtf:
Ta tiden dere trenger, snakk om det, søk og les inne på assistert! ❤ mulighetene er jo hvert fall der til at dere kan få ønskespiren:dummy:
 
Godt å få noen svar på hvorfor det ikke treffer! Det er naturligvis sjokk, og blir gsnske også litt lei seg for at en ikke får det til på egenhånd, jeg kjente hvert fall på det når ivf ble nevnt for oss. Men etter noen dager med tanken så ble tankene litt og litt mer over på hvor befriende drt kunne være å skulle slippe alt det styret med prøving fra, spesielt fra el- ikm, for det er jo slitsomt i lengden :wtf:
Ta tiden dere trenger, snakk om det, søk og les inne på assistert! ❤ mulighetene er jo hvert fall der til at dere kan få ønskespiren:dummy:
Ja det tenker jeg også. Blir jo selvfølgelig trist hver mnd når mensen kommer, men er faktisk ganske lettet over at mye av det jeg har følt i alle år har fått en forklaring, som trøtthet, humørsvingninger, hodepine osv.. Er spent på hva tiden bringer! Hvor lang tid tok det fra du fikk høre om ivf og til du fikk time på sykehuset og tatt ut egg osv? Har jo hørt så mye om at det tar lang tid og vi er jo på tur godt inn i fellesferien også.. uansett, tusen takk for at du tar deg tid til å lese å kommentere :Heartred
 
Ja det tenker jeg også. Blir jo selvfølgelig trist hver mnd når mensen kommer, men er faktisk ganske lettet over at mye av det jeg har følt i alle år har fått en forklaring, som trøtthet, humørsvingninger, hodepine osv.. Er spent på hva tiden bringer! Hvor lang tid tok det fra du fikk høre om ivf og til du fikk time på sykehuset og tatt ut egg osv? Har jo hørt så mye om at det tar lang tid og vi er jo på tur godt inn i fellesferien også.. uansett, tusen takk for at du tar deg tid til å lese å kommentere :Heartred

Ja, ikke sant! Får en forklaring og ikke bare noe du tror du har følt, men det stemmer faktisk!
Vi skulle forsøke en "siste gang" selv me# letrozol føre vi skulle på samtale til ivf, og da kom jo corona og vi fikk det faktisk til selv! Så vi "slapp unna" :happy:
Tror nok desverre corona har satt litt lenger kø for oppstart av ivf offentlig, men tror også det er velsig individuelt hvor fort det går!
Masse lykke til!❤
 
Ja, ikke sant! Får en forklaring og ikke bare noe du tror du har følt, men det stemmer faktisk!
Vi skulle forsøke en "siste gang" selv me# letrozol føre vi skulle på samtale til ivf, og da kom jo corona og vi fikk det faktisk til selv! Så vi "slapp unna" :happy:
Tror nok desverre corona har satt litt lenger kø for oppstart av ivf offentlig, men tror også det er velsig individuelt hvor fort det går!
Masse lykke til!❤
Ja kjenner at det er en lettelse og får meg faktisk til å slappe litt mer av. Oi så fantastisk!! Jeg vil tro det er litt lenger kø enn vanlig jeg også. Det får meg til å tenke at vi kanskje bare burde søke om ivf med en gang, selv om vi vil prøve litt selv,bare fordi det er så lang kø liksom.. Tusen takk ❤️
 
Ja kjenner at det er en lettelse og får meg faktisk til å slappe litt mer av. Oi så fantastisk!! Jeg vil tro det er litt lenger kø enn vanlig jeg også. Det får meg til å tenke at vi kanskje bare burde søke om ivf med en gang, selv om vi vil prøve litt selv,bare fordi det er så lang kø liksom.. Tusen takk ❤️

Ja, det er jo ikke dumt å komme i systemet, også er det jo alltids sjanse for å få det til selv i mellomtiden ❤
 
Da har vi vært hos gynekolog og fått svar på litt prøver å sånt. Det tok en uventet vei vil jeg si... Det viser seg at jeg har pcos og sambo har litt dårlige svømmere, litt som at den døve leder den blinde haha. Så neste steg er prøverør, om vi ikke vil prøve mer selv. Hadde tenkt at det kom til å prøves mye annet før det kom til prøverør, det gjorde det altså ikke. Vet ikke helt hva jeg føler nå heller. Sambo og jeg har bestemt oss for å ta dagen i dag til å tenke å finne ut hva vi vil.. spent på veien videre
Det er jo bare å stille seg i kø, og ev ombestemme seg senere. :)

Her ble vi henvist og havnet på venteliste, men klarte det selv i mellomtiden. ❤️ Drøyde til nærmere uke 13 med å si fra om at jeg var gravid, for det var så godt å ha tanken om at vi venter på hjelp der framme som en trygghet. Noen ville gjøre det de kunne for at vi skulle få det til. Og selv om ivf ikke står eller sto på toppen av lista over ønskede måter å unnfange et barn på, var det en god plan B. Og et langt bedre alternativ enn å legge bort alt dersom plan A ikke fungerer.

Dere rekker å prøve en stund selv selv om dere blir henvist. Her ble vi henvist rundt 1. april og fikk forsamtale i begynnelsen av juli. Jeg antar at vi hadde fått behandling i august, kanskje. Det gir jo noen sykluser det. :)
 
Det er jo bare å stille seg i kø, og ev ombestemme seg senere. :)

Her ble vi henvist og havnet på venteliste, men klarte det selv i mellomtiden. ❤️ Drøyde til nærmere uke 13 med å si fra om at jeg var gravid, for det var så godt å ha tanken om at vi venter på hjelp der framme som en trygghet. Noen ville gjøre det de kunne for at vi skulle få det til. Og selv om ivf ikke står eller sto på toppen av lista over ønskede måter å unnfange et barn på, var det en god plan B. Og et langt bedre alternativ enn å legge bort alt dersom plan A ikke fungerer.

Dere rekker å prøve en stund selv selv om dere blir henvist. Her ble vi henvist rundt 1. april og fikk forsamtale i begynnelsen av juli. Jeg antar at vi hadde fått behandling i august, kanskje. Det gir jo noen sykluser det. :)
Det er jo bare å stille seg i kø, og ev ombestemme seg senere. :)

Her ble vi henvist og havnet på venteliste, men klarte det selv i mellomtiden. ❤️ Drøyde til nærmere uke 13 med å si fra om at jeg var gravid, for det var så godt å ha tanken om at vi venter på hjelp der framme som en trygghet. Noen ville gjøre det de kunne for at vi skulle få det til. Og selv om ivf ikke står eller sto på toppen av lista over ønskede måter å unnfange et barn på, var det en god plan B. Og et langt bedre alternativ enn å legge bort alt dersom plan A ikke fungerer.

Dere rekker å prøve en stund selv selv om dere blir henvist. Her ble vi henvist rundt 1. april og fikk forsamtale i begynnelsen av juli. Jeg antar at vi hadde fått behandling i august, kanskje. Det gir jo noen sykluser det. :)
Så fint å høre at det gikk på egen hånd for dere, kanskje det er håp for oss også :D Ja vi tenker nok litt i samme bane vi også.. Sa dere til sykehuset at dere var gravide før dere valgte å avlyse timen eller skjedde alt bare så fort at det ikke var nødvendig å snakke med sykehuset før dere avlyste? Tenker bare å høre hvordan ting funker her i gården, alt er nytt å skummelt haha :hilarious:
 
Så fint å høre at det gikk på egen hånd for dere, kanskje det er håp for oss også :D Ja vi tenker nok litt i samme bane vi også.. Sa dere til sykehuset at dere var gravide før dere valgte å avlyse timen eller skjedde alt bare så fort at det ikke var nødvendig å snakke med sykehuset før dere avlyste? Tenker bare å høre hvordan ting funker her i gården, alt er nytt å skummelt haha :hilarious:
Vi ventet til vi hadde vært på ultralyd 12+5 før vi gav beskjed til sykehuset. Skrev bare at vi har blitt gravide på egenhånd og hadde derfor ikke behov for timen vår. Håper det er noen andre som fikk bruk for den. :)
 
Da er jeg kommet til CD 4 og aner ikke lenger hvilken pp jeg er i, er egentlig bare deprimerende å telle nå haha :hilarious:
Vi har bestemt oss for å ta skrittet å få hjelp til å få den/di babyen(e) vi så sårt ønsker oss. Gyno sendte henvisning til sykehuset i går. Jeg regner med det er lang ventetid, i alle fall 3-4 mnd, jeg kjenner at det er både godt og trist. Godt fordi jeg vil så gjerne få dette til på egen hånd, trist fordi vi vil jo så gjerne ha babyen i går liksom :wacky:

Kjenner også at det har vært en stor lettelse for meg i alle fall å få vite at jeg har pcos, jeg slapper mer av å har noe å skylle på når jeg har humørsvingninger, trøtt å sliten osv. Vet egentlig ikke hvorfor dette har gjort prøvingen og skuffelsen litt lettere å takle men jeg føler meg bedre nå en på en god stund.
 
Jeg har et problem og litt panikk her jeg ligger i di sene nattetimer.. Da jeg startet prosessen om utredning for ufrivillig barnløshet spurte di om vekt.. Jeg var ærlig og fortalte vekta, den var nok litt for høy for det som egentlig er bra/sunt men fortsatt under maksgrensa for bmi på 32 eller noe, dette var rett før korona. I dag har vi fått brev fra sykehuset om å oppgi vekt og alt det der for å få vite om vi faktisk kan prøve ivf. Det værste var at i brevet fra sykehuset sto det at de anbefalte at jeg gikk ned 5 kg, og når jeg i tillegg har gått opp 7(!!!!!) kg TIL, som altså betyr at jeg må gå ned 12 kg ser jeg så utrolig mørkt på dette.. Jeg er over maksgrensa i dag.. Jeg har panikk. Føler bare for å legge planene om barn på hylla i frykt for at jeg ikke klarer å gå ned så mye som jeg må.. Frykt for å bli sett ned på av legene og personalet på sykehuset fordi jeg ikke har klart å slanke meg, det er jo ikke så vanskelig.

Jeg vet egentlig ikke hva jeg ville med dette innlegget, sikkert bare å få ut litt frykt og panikk/stress. Jeg vet jo hva jeg må gjøre, det er bare at frykten for å mislykkes er så stor fordi premien er så stor.
 
Back
Topp