Sykehuset Østfold Kalnes

Personalet,hvordan jeg ble møtt av sure damer som tydelig mistrives i jobben sin. De satt seg ikke inn i min forhistorie og skremte livet av meg for så å feie det under matta og be meg slappe av.

Også logistikken dems fungerer ikke,det virker som de ikke snakker sammen og skylder på systemfeil.

Mener ikke å skremme noen,var så sint når jeg skrev innlegget igår og har sendt en skriftlig klage til sykehuset. Det er mye mer som hat skjedd,men det er for mye å gå inn på. Men det er snakk om dødfødt og oppfølging.

Så utrolig leit å høre at du har hatt denne erfaringen :( Det er jo ikke slik det skal være... Selv opplevde vi at logistikken og oppfølgingen virkelig fungerte da vi var der inne for et år siden. Vi opplevde at de tok ting på høyeste alvor, og hadde god kontroll på ting.

Jeg håper du får et godt svar på klagen din!
 
Ja, man kan føde i dobbeltseng. Er vel ikke fullverdig dobbeltseng, men nesten.

Hadde vært fint å vite eventuelle fordeler/ulenper med det :)
Vi var innom der på omvisning husker jeg, men prøvde den ikke når jeg fødte...men tror jordmor sa noe om at den ble brukt gjerne ved ukompliserte naturlige fødsler. At det å ligge i en vanlig dobbeltseng kanskje kunne være mer avslappende eller no ;)
 
Bumper denne litt opp. Førstegangs og skal føde her i oktober, vil gjerne høre flere erfaringer :) Føler selv jeg har fått god oppfølging på poliklinikken (risikosvangerskap), selv om det er noen råtne egg blant personalet. Har veldig dårlig erfaring med Fredrikstad sykehus, men har hørt at fødeavdelingen skal være bedre enn resten, også på Kalnes?
 
Bumper denne litt opp. Førstegangs og skal føde her i oktober, vil gjerne høre flere erfaringer :) Føler selv jeg har fått god oppfølging på poliklinikken (risikosvangerskap), selv om det er noen råtne egg blant personalet. Har veldig dårlig erfaring med Fredrikstad sykehus, men har hørt at fødeavdelingen skal være bedre enn resten, også på Kalnes?
Har ikke erfaring fra andre steder enn fødeavdelingen på Kalnes, men der kunne jeg ikke hatt det bedre :)
Flotte fødestuer og barselrom, og supre jordmødre og barnepleiere ;) To tomler opp fra meg ;)
 
Kjempe fornøyd med både mottagelse, opphold og hjelpen vi har fått under og etter fødsel! Makan til flotte mennesker som jobber på barsel og føden skal man lete lenge etter. Vi har ikke noe negativt og si, annet enn at når det ble bestemt at jeg skulle få epidural, så tok det en time før anestesilegen kom pga mye trafikk ellers på sykehuset.
 
Hadde både 12 ukers og OUL på kalnes denne gangen. Flink jordmor som tok den OUL, men misfornøyd med undersøkelsene på 12ukers ul som ble utført av lege.
Det er meget forvirrende å finne frem oppe på føden, men de fleste er stort sett veldig greie.
Måtte krangle med inn på føden med premature rier i uke 34 og det var ikke OK.
Maten er ymse og helt greit med buffet der man ellers kan hente brødmat og drikke. Etter 3 uker der inne (var på NFI) opplevde jeg personalet som veldig hyggelige, proffe og menneskelige :)
Synd at det ligger så øde til bare. 3 uker der inne uten bil ble noe kjedelig i lengden.
 
Ja, man kan føde i dobbeltseng. Er vel ikke fullverdig dobbeltseng, men nesten.

Hadde vært fint å vite eventuelle fordeler/ulenper med det :)
Fødte begge mine i samme dobbeltseng på B7 Fredrikstad :) knall fornøyd , fordi det ikke var så sykehus aktig på den avdelinga. Badekaret sto midt i rommet også :) håper de hyggelig ansatte flyttet til Kalnes. Mener å huske det var ei som var små striks og sur der.
 
Fødte begge mine i samme dobbeltseng på B7 Fredrikstad :) knall fornøyd , fordi det ikke var så sykehus aktig på den avdelinga. Badekaret sto midt i rommet også :) håper de hyggelig ansatte flyttet til Kalnes. Mener å huske det var ei som var små striks og sur der.
Hørtes flott ut :) Hvordan er det å føde i en dobbeltseng egentlig?
 
Hørtes flott ut :) Hvordan er det å føde i en dobbeltseng egentlig?

I utgangspunktet satt jeg i badekaret , men riene dabbet av utti natta og vannet ble kaldt, så måtte opp å gå. Men det er ikke godt å gå heller når man har et menneske på vei ut høna. Det var veldig greit å være i senga. Samboern fikk mer plass. Hadde dyna opp i ryggen ...
Så gikk veldig greit . året etter kom neste mann i samme seng , han kom så fort , så fødte liksom på sida i senga ...

For jeg skulle tross alt opp å drite som jeg sa til km, men ho ville sjekke først...så da var hode der. Stor kosa meg veldig, var så glad for at det ikke var så sykehus aktig der.
 
Noen som har vært førstegangsfødende på Kalnes i det siste? Jeg kjenner ingen som har født der, og er veldig spent. Vært en del på gynekologisk og innom fødepol for UL, men er veldig spent på OUL og selve fødselen.
 
Noen som har vært førstegangsfødende på Kalnes i det siste? Jeg kjenner ingen som har født der, og er veldig spent. Vært en del på gynekologisk og innom fødepol for UL, men er veldig spent på OUL og selve fødselen.

Vet ikke om for snart to år siden kvalifiserer til «i det siste» men var veldig fornøyd da ihvertfall [emoji6]
 
Last edited:
Noen som har vært førstegangsfødende på Kalnes i det siste? Jeg kjenner ingen som har født der, og er veldig spent. Vært en del på gynekologisk og innom fødepol for UL, men er veldig spent på OUL og selve fødselen.

Førstegangsfødende og fødte i mai. Kjempegode opplevelser. Følte jeg virkelig ble hørt og var så trygg hele tiden, selvom fødselen gikk fortere enn det vi forventet :) De ansatte er veldig hyggelig og flinke i jobben sin. Fikk veldig god kontakt med ene barnelegen også, som jeg nesten vil bli kjent med på privaten og. :laughing002
 
Back
Topp