Sykehuset Østfold Kalnes

En tråd i 'Fødesteder i Norge' startet av Forumansvarlig Tamara, 18 Nov 2015.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Knerten3 Glad i forumet

Så godt å høre :Heartpink vært å titta og det ser veldig fint ut der. Uke 37 og fått vite at baby ligger i sete, og er så deppa for det.. vil så gjerne føde naturlig. Håper han snur seg

2. Prinsessa- Forumet er livet Marsipanene 2019 VIP Sommerfuglene

Min nr 2 snudde seg i slutten av uke 38 . På leie kontroll ,hadde han snudd seg :)

Fint rom, TV og god mat :p

• Hjertelig Hjertelig x 1
  3. Vil ha en baby til Forumet er livet Julegavene 2019 Januarlykke 2020

Dere som nylig har født på Kalnes, vet dere om det er bleier eller bind i barselavdelingen til de som har født?

4. Bjørkekvist Forelsket i forumet Desemberlykke 2018

Det er bind, fra megasvære til Libresse:p

• Liker ikke Liker ikke x 1
  5. Vil ha en baby til Forumet er livet Julegavene 2019 Januarlykke 2020

Likte bleiene best sist jeg fødte :(

6. Bkno5485992 Første møte med forumet

Heisann. Noen som har noen tips? Har termin om en drøy ukes tid. Føler jeg har alt på plass til meg selv men en samboer som er litt usikker. Tenker mat og sånn. Skjønner han kan kjøpe kald mat som brød og slikt som er tilgjengelig hele døgnet. Men middag? Er det muglihet for medbrakt som fjordland eller lignende? Pakket snacks til oss begge og no rett i koppen men usikker på hva mere som er greit å ha.

7. Skywalker84 Forelsket i forumet Februarbarna 2020

Kald mat som brød/knekkebrød, pålegg, yoghurt og drikke (saft, vann, juice, kaffe/te, isbiter) er tilgjengelig hele tiden. Mannen min valgte å gå ned i kafeen og kjøpte seg varm mat der. Både for å få en liten «luftetur» og fordi der var det mer å velge i. Jeg så ingen mikroovn, men tittet ikke bevisst etter det heller. Snacks til begge er lurt, ikke bare til selve fødselen men også dagene etterpå. Jeg trengte brått rask energipåfyll på natten. Men er jo også en kiosk som har det meste så man kan få kjøpt det man evt savner. Masse lykke til, jeg hadde en veldig fin fødselsopplevelse på Kalnes for snart tre uker siden! :)

8. Bkno5485992 Første møte med forumet

Takk. Foreløpig fått ned litt søt og salt av snacks. Han sier selv han ikke ønsker å gå ut av avdelingen pga corona viruset,derfor han tenkte å evt være føre var å ta med mat inn. (han er litt kresen)

• Liker Liker x 1
  9. Tiriltoppen Gift med forumet ❤ Oktoberbaby 2016 ❤ Julikulene 2020

Hvordan er det med utlån av klær til babyen på Kalnes? Er det alltid klær tilgjengelig eller bør man ha med en del selv?

10. Skywalker84 Forelsket i forumet Februarbarna 2020

Jeg fikk vite på fødselsforberedende kurs at de har det man trenger av klær til utlån, men jeg hadde med eget og brukte bare det. :)

11. Tiriltoppen Gift med forumet ❤ Oktoberbaby 2016 ❤ Julikulene 2020

Ah okei, takk! :) jeg brukte kun utlånsklær sist (på et annet sykehus) da jeg ikke takler tanken på å la nye babyklær med bæsj og gulp ligge flere dager :hilarious: men tar med litt just in case :)

12. GulSitron Flørter med forumet

Er det noen som vet når/om de har omvisning på føden?
    Ser at de har det en dag i uka på Bærum, men jeg flytter til østfold i slutten av sept/starten av okt og tett opp mot fødsel. Hadde vært greit å "ta en tur" for å vite litt hvor jeg skal og hvordan det ser ut. :love2

13. Dette står på sykehusets hjemmeside:

Vi tilbyr omvisning i grupper på fødeavdelingen. Omvisningen kan bestilles på telefon 69 86 33 59, hverdager klokken 08.00-15.00.

• Liker Liker x 1
    • Nyttig Nyttig x 1
  14. GulSitron Flørter med forumet

Tusen takk!:smiley-bounce012 Fant ikke frem til det da jeg var på siden dems på søndag :)

15. Tiriltoppen Gift med forumet ❤ Oktoberbaby 2016 ❤ Julikulene 2020

Dette er vel utenom corona? Tror ikke de har omvisning der nå.

Del denne siden