Sykehuset Østfold Kalnes

En tråd i 'Fødesteder i Norge' startet av Forumansvarlig Tamara, 18 Nov 2015.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Elma5 Gift med forumet Oktoberfruene 2018 ♡Junigull 2016♡

Dere må oppdatere telefonnr, det er feil

2. Elma5 Gift med forumet Oktoberfruene 2018 ♡Junigull 2016♡

Telefonnummeret er feil [emoji85]

3. Klumpen2018 Glad i forumet Desemberlykke 2018

Vi hadde en helt fantastisk opplevelse på føde- og barselavd.! Alle vi traff på var varme, omsorgsfulle og virkelig på tilbudssiden! Vi var så heldige at jordmor som tok imot jenta vår, fulgte oss opp hver eneste dag under oppholdet, og det ga en ekstra trygghet!

• Liker Liker x 2
  4. Bjørkekvist Forelsket i forumet Desemberlykke 2018

Skriver under på det Klumpen2018 skriver. Vi var der i romjulen og fikk 5 dager på familierom for å få i gang melkeproduksjonen og få babyen opp i vekt. Vi spurte om vi kunne få familierom og på grunn av kapasitet ordnet det seg veldig fint! Alle kommuniserte godt med hverandre og oss, og vi opplevde at de jobbet likt for å hjelpe oss i gang med melkeproduksjonen. Fødselsopplevelsen var veldig god, og anestesilegen på vakt var innmari dyktig og satt en epidural med sykt god effekt helt til fødselen var overstått. Skal definitivt føde på Kalnes neste gang!

• Liker Liker x 2
    • Hjertelig Hjertelig x 1
  5. Prinsessa- Forumet er livet Marsipanene 2019 VIP Sommerfuglene

Jeg hører at noen må dele rom. Har det med kapasiteten å gjøre ?

Hadde familie rom alle gangene på Fredrikstad.

Veldig godt å høre at dere hadde en fin opplevelse :)

6. Klumpen2018 Glad i forumet Desemberlykke 2018

Det vet jeg ikke. Vi fikk et lite enkeltrom. Sykehusseng til meg og seng i skapet til pappaen. Hadde ikke vært plass til to sykehussenger der.

7. Prinsessa- Forumet er livet Marsipanene 2019 VIP Sommerfuglene

Merker jeg savner gamle sykehuset ..... hadde dobbeltseng . Hadde det på rommet jeg fødte også :p

8. sctr Flørter med forumet

Er rom med dobbeltseng på Kalnes også ;)

• Liker Liker x 1
  9. Prinsessa- Forumet er livet Marsipanene 2019 VIP Sommerfuglene

Men hvilken avdeling må dele rom ?
    Så bra , gleder meg til å komme dit jeg nå haha...

10. Knerten3 Glad i forumet

Jeg også. Var såå glad i B7. Så dette blir spennende:)

11. Dilldall_ Forumet er livet Marslykke 2016 Marsipanene 2019 ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Tror ikke det har skjedd så mange ganger etter at de utvidet. Men det har skjedd ja, og da er det pga kapasitet..

• Liker Liker x 1
  12. Prinsessa- Forumet er livet Marsipanene 2019 VIP Sommerfuglene

Ja, B7 var himmelsk. Var så stille og rolig der . Fødte de 2 første på samme rom der , der badekaret sto i rommet

13. Dilldall_ Forumet er livet Marslykke 2016 Marsipanene 2019 ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Vet dere om de selger bæretube på Kalnes? :)

14. Prinsessa- Forumet er livet Marsipanene 2019 VIP Sommerfuglene

Vet ikke hva det er en gang ... ta og hør med dem :) fortsatt en mnd til jeg skal dit

• Liker Liker x 1
  15. Mamma09og19 Gift med forumet Junibarna 2019

Nå er det jo 100 år siden dette innlegget, men dette høres rart ut. Ingen jeg kjenner som har hatt OUL på verken SØF eller SØK er blitt nektet å få vite kjønn. Inkludert meg selv, to ganger.

16. Strella Elsker forumet Marsipanene 2019

Hadde OUL i høst, og jordmor forsøke å se kjønn. Brukte litt tid, og hun kom med kvalifisert gjetning. Babyen lå fryktelig vanskelig til, men hun prøvde. Legen klarte ikke se kjønn nå i uke 36 heller, for rumpa til baby er godt plassert ned i bekkenet. Nå prøvde ikke legen å se kjønn heller, men uansett litt morsomt at lille er så lite samarbeidsvillig

17. Mamma09og19 Gift med forumet Junibarna 2019

Nei, så seint så er det vel enda mer vanskelig. :p

18. Lille A Forelsket i forumet Marsipanene 2019

Fødte nå i vinterferien. Litt preget av ferie, og mange fødsler ble jeg «glemt» etter fødsel og ingen var inne hos meg fra jeg ringte en gang midt på natten og til jeg ringte rundt 11 på formiddagen... tenk om noe hadde skjedd liksom fikk en beklagelse og frokost da. Ellers superfornøyd med alle ansatte og måten vi ble møtt og tatt vare på:)

• Liker Liker x 1
  19. Knerten3 Glad i forumet

Hvordan var fødselen din der? :)

20. Prinsessa- Forumet er livet Marsipanene 2019 VIP Sommerfuglene

Den var fin, de to siste gangene har det gått altfor fort. Kommer inn med ingen åpning og skal sove og vips går vannet og hue står i åpningen . Så rekker aldri badekar eller noe. Men de er flinke og jeg har kost meg veldig der i barsel tiden ❤ føler at man blir fulgt godt opp :)

Del denne siden