Sykehuset Østfold Kalnes

To tomler opp til føde/barsel på Kalnes. Fra første stund følte jeg meg godt tatt vare på og i trygge hender. Dyktige og hyggelige jordmødre og barnepleiere som gjorde alt de kunne for at vi skulle ha en god opplevelse rundt fødselen. Noe vi så absolutt hadde :)
 
Du får gjerne utdype litt mer om hva du mener... hva er det som gjør at du ikke er fonrøyd, om man kan spørre?

Personalet,hvordan jeg ble møtt av sure damer som tydelig mistrives i jobben sin. De satt seg ikke inn i min forhistorie og skremte livet av meg for så å feie det under matta og be meg slappe av.

Også logistikken dems fungerer ikke,det virker som de ikke snakker sammen og skylder på systemfeil.

Mener ikke å skremme noen,var så sint når jeg skrev innlegget igår og har sendt en skriftlig klage til sykehuset. Det er mye mer som hat skjedd,men det er for mye å gå inn på. Men det er snakk om dødfødt og oppfølging.
 
Uffda, høres ikke bra ut. :(

Skjønner at det ikke er meningen å skremme noen, men ofte så er det å vite hva man skal være obs på en bra ting. Skal jo dit å føde om ikke så lenge, så ble mer urolig av at du var så kortfattet som du var. :p

De få gangene jeg har vært der har folk vært hyggelige, men jeg har alltid en følelse av at den ene ikke vet hva den neste gjør som ikke gjør at en føler seg trygg akkurat.

Håper du får et svar fra dem som gir noe inntrykk av at de tar det på alvor da.
 
Hei alle sammen! Jeg fødte selv på Kalnes for 2 uker siden. Og siden den dagen vi kom hjem (omtrent) har jeg vært på jakt etter vaskeservietter lignende de som er på Kalnes. Altså tørre engangsservietter som man fukter i vann når man bytter bleie. Er det noen som har noen tips til hvor jeg kan kjøpe slike? Jeg har bare funnet de som er betydelig mindre og tynnere, både på apotek og matbutikker. :)
 
Hei alle sammen! Jeg fødte selv på Kalnes for 2 uker siden. Og siden den dagen vi kom hjem (omtrent) har jeg vært på jakt etter vaskeservietter lignende de som er på Kalnes. Altså tørre engangsservietter som man fukter i vann når man bytter bleie. Er det noen som har noen tips til hvor jeg kan kjøpe slike? Jeg har bare funnet de som er betydelig mindre og tynnere, både på apotek og matbutikker. :)
Tror rema1000 har noen lignende ? Litt usikker :)
 
Hei alle sammen! Jeg fødte selv på Kalnes for 2 uker siden. Og siden den dagen vi kom hjem (omtrent) har jeg vært på jakt etter vaskeservietter lignende de som er på Kalnes. Altså tørre engangsservietter som man fukter i vann når man bytter bleie. Er det noen som har noen tips til hvor jeg kan kjøpe slike? Jeg har bare funnet de som er betydelig mindre og tynnere, både på apotek og matbutikker. :)

Jeg liker ikke de fra Rema, men de fra apotek 1 er i grunn ålreite, men de er jo tynnere :) Mulig de har noe på barnebutikk kanskje?
 
Nå husker ikke jeg helt hvordan de på kalnes så ut, men vi kjøpte noen i sverige som var 20x20 ca, hadde de i matbutikken på nordby
 
Nå husker ikke jeg helt hvordan de på kalnes så ut, men vi kjøpte noen i sverige som var 20x20 ca, hadde de i matbutikken på nordby
Å så kjekt! Mannen er faktisk på vei til Nordby akkurat nå! Hvilken av matbutikkene var de på? Det er vel 2 matbutikker der om jeg ikke husker feil?
Lå de sammen med bleier og annet utstyr til baby? :)
 
Ikke maxi mat men den andre ;) Ligger der sammen med bleier og nan å sånt ;)
 
Jeg har veldig godt inntrykk av kalnes generelt. Mye flinke og empatiske jordmødre. Var borti utallige de fem dagene jeg var der. Flere hjalp meg masse ifht rier og amming. Barsel var trivelig, fine rom osv, nå i ettertid føler jeg litt på at det ble samlebånd preg siste dag.. En periode var at de tre stk inne for å informere oss, teste baby ol. Ble for mye på en gang. Var viktigere å få gjort det de skulle enn at vi fikk med oss info kunne det virke som. Gjennomgang av fødsel syns jeg var for dårlig. Spes siden fødsel ble alt annet enn forventet. Jeg måtte rett i operasjon etter barnet kom til, pga stor rift, jeg mener dette kunne vært unngått hvis jordmor hadde kommunisert bedre hvor langt vi var kommet i forløpet. Jeg ble ikke fprtalt at barnet bar påtur ut. I tillegg måtte jeg føde på rygg, noe jeg ikke ønsket. Så dette er jeg litt bitter på. Kunne også tenkt meg oppfølging av rift på kalnes før den oppsatte seks mnd kontrollen. Som andre sykehus har
Flott oppfølging under graviditet.
 
Back
Topp