Sykehuset Østfold Kalnes

Hei, jeg lurer på hvor lenge dere har vært på sykehuset etter fødselen? Jeg leste et sted at man blir bare 6 timer er det riktig?
 
Hei, jeg lurer på hvor lenge dere har vært på sykehuset etter fødselen? Jeg leste et sted at man blir bare 6 timer er det riktig?
Det har vært snakk om å innføre ambulant fødsel, dvs. at om mor og barn har det bra - og vil - kan dere reise hjem etter 6 timer. Har ikke hørt om noen som har gjort det enda (men kan jo være). Det vanlige er å bli 2 netter, som nevnt. Jeg fødte mandag ettermiddag og reiste onsdag ettermiddag. Da tok jeg føllingsprøven dagen etter der igjen, fordi jeg måtte allikevel ta gulsottprøver. :)
 
Noen som har vært på omvisning? Eller fødselsforberedende kurs?

Jeg har termin 4. September og fikk vite på OUL at man må ringe og bestille time. Tenker ikke det er nødvendig før til sommeren, men det er kanskje lang ventetid?

Hvordan er det med kurs? Bør jeg booke allerede? Tilbyr de kurs?
 
Noen som har vært på OUL på Kalnes? Lurer på om dere fikk vite kjønnet på OUL?

Jeg vet og respekterer at kjønn ikke er en del av OUL-undersøkelsen, men vet jo at mange steder så får man muligheten til å vite dette likevel hvis det er synlig. Bare lurer på om vi burde tenke på privat UL for å se kjønnet hvis de ikke bruker å opplyse om kjønn der :)

Edit: ser at det er skrevet i Fredrikstad blad at man nektes å vite kjønn på Kalnes på OUL, så da blir det vel privat UL isteden :)
De forsøkte å se etter kjønn for meg hver gang jeg hadde UL, måtte bare spørre
 
Fødte her denne mnd. Dessverre er kapasiteten helt sprengt. Men ble allikevel veldig godt ivaretatt, og de ansatte var flinke til å ikke la seg påvirke av stresset. Kjempeflott fødestue, og fine barselrom. Enerom til alle, men den dagen jeg reiste måtte de legge to inn på enerom pga plassmangel, noen måtte sove på fødestuer. Opplevde ikke parkeringsproblemer, enda sambo kjørte til og fra flere ganger. Jeg var i alle fall kjempefornøyd. :)
Jeg fødte også den perioden, og det var sprengt da vi var der også! Men det løste seg veldig fint Jeg var heldig nok til å ha eget rom, men jeg var dårlig så passet seg best.
 
Noen flere som har født her og vil dele erfaringer? :)
Jeg fødte her i uke 34+5 med akutt sectio, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd! De var så dyktige, både med meg og den lille :) De handlet utrolig raskt når det ble akutt, og alt fungerte helt supert til tross for full avdeling! De var trygge på det de gjorde, og kunne sakene sine. Jeg endte opp med truende eklampsi og hellp, og er heldig som da tilhørte et sykehus som dette som var rustet for situasjonen. Rommene er og fine, med eget bad og greier. Fantastiske jordmødre.
 
Jeg fødte her i uke 34+5 med akutt sectio, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd! De var så dyktige, både med meg og den lille :) De handlet utrolig raskt når det ble akutt, og alt fungerte helt supert til tross for full avdeling! De var trygge på det de gjorde, og kunne sakene sine. Jeg endte opp med truende eklampsi og hellp, og er heldig som da tilhørte et sykehus som dette som var rustet for situasjonen. Rommene er og fine, med eget bad og greier. Fantastiske jordmødre.
Likte ikke det første i tråden, da... :( Hørtes veldig dramatisk ut! Håper alt er bra med dere begge nå? :happy:
 
Har vært på OUL der i dag. Fikk en veldig hyggelig jordmor som var nøye og forklarte hele veien. Ho fortalte også kjønn på den lille :)
 
Har vært på OUL der i dag. Fikk en veldig hyggelig jordmor som var nøye og forklarte hele veien. Ho fortalte også kjønn på den lille :)
Der var jeg på OUL i dag også :) God opplevelse ;)
 
:):):)
Noen som har vært på omvisning? Eller fødselsforberedende kurs?

Jeg har termin 4. September og fikk vite på OUL at man må ringe og bestille time. Tenker ikke det er nødvendig før til sommeren, men det er kanskje lang ventetid?

Hvordan er det med kurs? Bør jeg booke allerede? Tilbyr de kurs?

Jeg har termin 8 september og lurer egentlig på det samme.. Har du ringt og spurt? Eller fått noe svar på det? :);)
 
:):):)

Jeg har termin 8 september og lurer egentlig på det samme.. Har du ringt og spurt? Eller fått noe svar på det? :);)

Så gøy! Har ikke klart å ringe enda, men tenker på det hver gang at nå MÅ jeg huske det. Håper det fortsatt er noen plasser. Hadde vært fint å komme på omvisning tidlig august, når det virkelig nærmer seg:)
 
Noen som har oversikt over hvordan det er med badekar?
Det er vel 4 badekar som deles over 8 rom om jeg ikke husker helt feil.
Dvs at hvis det ligger noen på naborommet som var i karet først, så får du dessverre ikke brukt det. Men har du et sterkt ønske om det kan du jo høre om det finnes ledige føderom med tilgang til badekar :)
 
Så gøy! Har ikke klart å ringe enda, men tenker på det hver gang at nå MÅ jeg huske det. Håper det fortsatt er noen plasser. Hadde vært fint å komme på omvisning tidlig august, når det virkelig nærmer seg:)
Virker som det er lurt å ringe snart, som lilleJ skriver over her ;) er det omvisning på sykehuset bare? Eller fødselsforberedende kurs også? :)
Er fødselsforberedende kurs på helsestasjon der jeg går, men usikkert om jeg rekker det da det blir i månedsskifte august/september engang.. Men fins evt kurs på Det gule huset i Moss tror jeg :)
 
Back
Topp