Vogntråd

Er så i villrede om vi skal ha søskenvogn eller om vi bare skal bruke vogna etter storebror. Blir 22 måneder våre, og synes det kan virke kjekt når vi skal få lillebror/søster til å sove og storebror fremdeles ikke har barnehageplass. Samtidig blir det kanskje kjekt når storebror skal leveres og hentes i barnehage etterhvert. :shy:
Samme her, vi får 24 måneder mellom våre - så jeg tenker jo at det er logisk med søskenvogn siden vi triller mye i byen, men vanskelig å vite, kan se for meg at hun til våren plutselig ikke vil sitte i vogn lenger. Vi kommer uansett til å bruke «gamlevognen» til sovevogn i barnehagen når baby kommer, så vi må jo må ha en vogn til. Kommer i så fall til å kjøpe en Bugaboo Donkey, vi har en Fox nå og er veldig fornøyde.
 
Om de plutselig har en periode de ikke vil sitte i vogn, så kan det endre seg etter kort tid igjen. Min ville helst gå selv en lengre periode, så solgte søskenvogna, noen måneder etterpå ville han gjerne sitte i vogn igjen (18,5 mnd mellom mine). Hadde dog beholdt vogna om vi hadde trilla mer til type butikk, levering i barnehage og sånt. Kjøpte en nordic cab ei stund etterpå, og den har vært mye brukt som vogn (er sånn multivogn så kan brukes som sykkel, joggevogn, vogn med lite hjul foran, pulk + at vi kan bruke den med to hjul og dra den - og det er plass til 2 i den).

Vi brukte aldri søskenvogna til soving for begge to da, de overlappa hverandre til tider så når en nettopp hadde sovna ville den andre opp. Tungvint om de skulle sovet ved siden av hverandre da, og risiko for at de hadde vekket hverandre.
 
Jeg har 1,7 km med bratt (!) motbakke fra sentrum og hjem - så ønsker meg så inderlig en e-priam:D Men den er så hinsides dyr…
 
Om de plutselig har en periode de ikke vil sitte i vogn, så kan det endre seg etter kort tid igjen. Min ville helst gå selv en lengre periode, så solgte søskenvogna, noen måneder etterpå ville han gjerne sitte i vogn igjen (18,5 mnd mellom mine). Hadde dog beholdt vogna om vi hadde trilla mer til type butikk, levering i barnehage og sånt. Kjøpte en nordic cab ei stund etterpå, og den har vært mye brukt som vogn (er sånn multivogn så kan brukes som sykkel, joggevogn, vogn med lite hjul foran, pulk + at vi kan bruke den med to hjul og dra den - og det er plass til 2 i den).

Vi brukte aldri søskenvogna til soving for begge to da, de overlappa hverandre til tider så når en nettopp hadde sovna ville den andre opp. Tungvint om de skulle sovet ved siden av hverandre da, og risiko for at de hadde vekket hverandre.
Tror vi kommer til å gå for en brukt bogaboo donkey..
 
Er så i villrede om vi skal ha søskenvogn eller om vi bare skal bruke vogna etter storebror. Blir 22 måneder våre, og synes det kan virke kjekt når vi skal få lillebror/søster til å sove og storebror fremdeles ikke har barnehageplass. Samtidig blir det kanskje kjekt når storebror skal leveres og hentes i barnehage etterhvert. :shy:

Ja!!! Hadde ikke klrt meg uten søskenvogn med så liten aldersforskjell. Synes det er så tungt å bære baby eller smårolling mens man triller vogn. Og i den alderen har ungene en tendens til å løpe alle mulige veier enn dit dere skal :hilarious:
Du får garantert brukt for det ved mindre du bruker i utgangspunktet bruker bil 90% av tiden.
Vi bruker vogn masse til vår yngste, og hun er jo 2 år og 8mnd. Gikk masse selv for et halvt år siden - nå skal hun ikke gå, bare trilles eller bæres og jeg orker ikke kamp og trassen 2åring hver gang vi er ute av døra. Så da blir der vogn.
 
Har en bugaboo fox som første bruker, og en bugaboo donkey søskenvogn som vi kjøpte da vi venta første vi mista. En venninne låner den nå- håper jeg får bruk for den selv.
Hvordan funger bugaboo fox på vinterføre? Står mellom to vogner og er litt usikker på om hjulene på fox’en fungerer i vanlig norsk vinter? :)
 
Hvordan funger bugaboo fox på vinterføre? Står mellom to vogner og er litt usikker på om hjulene på fox’en fungerer i vanlig norsk vinter? :)
Funker veldig greit i tettbygde strøk (jeg bor like utafor Oslo), men i de verste snødagene i fjor var det tungt ved dårlig brøyting.
 
Noen som har tenkt til å kjøpe brukt barnevogn? Jeg hadde egentlig det, men ser at for bugaboo donkey (søskenvogn) så selges de til omtrent nypris. :meh:
 
Noen som har tenkt til å kjøpe brukt barnevogn? Jeg hadde egentlig det, men ser at for bugaboo donkey (søskenvogn) så selges de til omtrent nypris. :meh:
Eg jakter på billig, brukt søskenvogn. Regner med at den stort sett vil bli brukt i nærområdet, så er ikkje så kresen på kva type, men ønsker helst ein som har to seter i høyden, ikkje i bredden. Tviler på at vi får søskenvogn der dei sitter ved siden av kvarandre inn i bagasjerommet på Kia Soul.
 
Noen som har tenkt til å kjøpe brukt barnevogn? Jeg hadde egentlig det, men ser at for bugaboo donkey (søskenvogn) så selges de til omtrent nypris. :meh:
Kjøpte både Foxen til førstemann og Donkeyen som tvillingene skal bruke brukt. Vært helt uproblematisk, flott vogner til overkommelig pris. Kjøpte donkey like før første mist i fjor, så den har en venninne lånt imens, men får den tilbake nå.

Lønner seg å legge inn søk og følge med- ei venninne fikk tak i en helt fin donkey av litt eldre modell til 2000kr!! Måtte riktignok kjøre fra Oslo til Nittedal for å hente, men det var det verdt.

En av fordelene, synes jeg, med å kjøpe ting brukt er at jeg blir ikke så redd for dem- for det er uansett noen bruksmerker der fra før som regel. Så er ikke sååå stress om man får en liten ripe eller dult på ting.
 
Noen som har tenkt til å kjøpe brukt barnevogn? Jeg hadde egentlig det, men ser at for bugaboo donkey (søskenvogn) så selges de til omtrent nypris. :meh:
De nyeste er ganske dyre. Jeg bydde 4000 på finn for ei som lå ute til 5000, og fikk den! Den var noen år gammel, men så helt grei ut ☺️
 
Noen som har tenkt til å kjøpe brukt barnevogn? Jeg hadde egentlig det, men ser at for bugaboo donkey (søskenvogn) så selges de til omtrent nypris. :meh:
Vi tenkte å kjøpe en brukt Donkey, sist jeg sjekket lå det flere ute til greie priser. Men jeg ser at prisene spriker veldig. Jeg er ikke villig til å betale så mye mer 7000-ish for en brukt vogn uten garanti.
Vi kjøpte en brukt Fox til 1,5-åringen, har vært veldig fornøyd - er veldig enkelt og rimelig å få tak i nye deler om noe må byttes ut.
 
Funker veldig greit i tettbygde strøk (jeg bor like utafor Oslo), men i de verste snødagene i fjor var det tungt ved dårlig brøyting.
Enig - tungt når det ikke er brøytet, men jeg har tenkt at det kanskje gjelder de fleste vogner?

Mannen hadde pappaperm fra desember og frem til sommeren, og kom i toppform i vinter ved å gå to daglige turer i snøvær i marka. Måtte bytte ut hjulene på vognen i vår, de hadde rustet av all snøen og saltet :hilarious:
 
Tusen takk for svar @CanisBebis @Maseguri @Sesamfrø93 @Rugelykke @Kvitveisen :love017 Da høres det ut som jeg ikke har lett godt nok etter de eldre modellene. :happy119 Det var godt å høre egentlig, for fikk litt skrekken når de fleste lå ute til bare 2-3 tusen under nypris. Vet jo ikke hvor lenge eller mye vi vil bruke søskenvogn, så vil jo aller helst ikke bruke så fryktelig mye penger på den om den viser seg å bare bli brukt i 4 måneder liksom. :whacky011 Får ta en ordentlig titt, og sette på varsel etter hvert. Tusen takk for tips! :gen053
 
Noen som har tenkt til å kjøpe brukt barnevogn? Jeg hadde egentlig det, men ser at for bugaboo donkey (søskenvogn) så selges de til omtrent nypris. :meh:
Jeg hadde også tenkt å kjøpe brukt Donkey, men som du påpeker så selges de veldig dyre dersom man vil ha en pent brukt og ikke så gammel. Mtp at man også mister garantien ved bruktkjøp, ble det like greit å kjøpe en hel ny på tilbud. Både Barnas Hus, Babyshop og kjøpbarnevogn har tilbud på Bugaboo nå. Den holder seg jo tydeligvis godt i pris så vi får jo forhåpentligvis en del tilbake når vi selger den igjen ;)
 
Back
Topp