Ja mange av mine venninner byttet til sittedel ved 6 mnd. Jeg har hatt flere bilstoler, maxicosi, besafe og tilslutt cybex cloud z, alle disse kan brukes med samme adapter. Jeg er kjempe fornøyd med Cybex cloud z, denne stolen kan babyen legges ned til soveposisjon når den ikke er i bilen og den kan vende bilstolen når den er på basen slik man kan med flere av de større bilstolene. Dette er greit når man skal mate på tur, ta bilstolen inn og ut av bilen/ ta babyen ut av bilstolen når den enda er på basen og når man skal stramme selene. Den har også god skygge. Jeg har en Bmw x6 og hadde problemer med at de andre bilstolene ble stående veldig skrått på basene og det gjorde at hode falt mot brystet når han sovnet når han ble noen mnd. Denne basen står helt rett og jeg følte meg mye tryggere når jeg kjørte med han når han sovnet. I tillegg er denne stolen opp til 13 kg og 86 cm som er 1,5 år, vi brukte stolen opp til dette da han elsket å sitte i denne stolen. Maxi cosi går opp til 13 kg og 75 cm som vil si ca 9 mnd ettersom i klær er 74cm 9 mnd.
Takk for gode tips og info!!