Vogntråd

Tillea

Glad i forumet
Septemberlykke 2021
Oktoberfest 2024 ❤️
Det er jo tidlig, men jeg har allerede begynt å se på vogner:angelic: Noen andre som har det?

Vi står foreløpig mellom Cybex Priam i helsort eller Silver Cross Wave Eclipse (den nye helt sorte) :love7

Noen som har argumenter for eller imot disse to?

Også veldig spent på å høre hva slags vogner dere andre kunne tenke dere :Heartred
 
Vi har en Stokke Trailz fra før som vi kommer til å bruke igjen. Skulle jeg kjøpt ny ville jeg gått for Bugaboo Fox 2 fordi jeg synes den er lekker:p
 
Så langt orker ikke jeg å tenke enda :hilarious: tenker vi har sommerferien til sånt:)
 
Har Emmaljunga mondial etter storebror som vi kommer til å bruke så lenge vi bruker liggedelen :happy: Elsker hvor stor og romslig den er! Så bruker den leeenge. Selger nok den når vi bytter til sittedel fordi vi ofte må ha med i bil og Emmaljungaen tar så stor plass :)
 
Har en emmaljunga edge duo som vi kjøpte ny til første i 2017, kommer til å bruke den - veldig fornøyd med den
 
Kommer til å kjøpe thule urban glide om/når vi kommer så langt :D
 
Har emmaljunga edge duo, bruker den fortsatt til nr 1, men regner med å bruke den og kjøpe et søskenbrett
 
Skal spandere på oss ny vogn denne gangen :) Har en Babyjogger City Elite fra 2015, men etter noen år som sovevogn i barnehagen frister det ikke like mye å ta i bruk den til nye babyen (selv om den egentlig fungerer helt som den skal :rolleyes:). Har ikke sett så mye på hva som finnes enda, men denne gangen vil jeg gjerne ha muligheten til å ha ungen vendt begge veier når vi går over til sportsdelen. Ser at Britax smile3 har fått veldig gode anmeldelser :)
 
Så kjekt med tips om vogn! Er så mange år siden sist her, så aner virkelig ikke. Ikke at jeg har tenkt å leite helt enda, men vet jeg ønsker en praktisk vogn. Kanskje en joggevogn.
Hadde emmaljunga Edge duo til barna, så en tfk tvillingsvogn. Elsket den tunge emmaljungaen, så hadde det til nr to også. Nå er jeg usikker. Praktisk å ha en jeg kan ha understell fra bilsete osv sikkert mtp at denne må være med på treninger osv med søsknene.
 
Bugaboo donkey duo :gen014 -småen på 20mnd trenger en sitteplass en stund til han også.
 
Eg har brukt Emmaljunga mondial duo og Emmaljunga Edge duo! Begge to tar aaaltfor stor plass i bilen. Sist nevnte blir brukt til sovevogn i bhg no og det er den heilt super til :) har ein city elite to som me bruker visst me er ute me vogn no(sportsdel) veldig fornøyd med den, men usikker på korleis det er med bagdel til den vogna....

Er mykje bra vogner der ute, ein må nesten prøva. På barnas hus får ein lov å prøva barnevogn/bilsete og sånt i bilen, da er heilt supert :)
 
Bugaboo donkey duo :gen014 -småen på 20mnd trenger en sitteplass en stund til han også.
20 mnd nå eller september 2021? Mini her er 19 mnd, men aner ikke hvor lenge man trenger vogn og om søskenvogn er lurt da :angelic: Han er jo nesten 2,5 år til høsten
 
20 mnd nå eller september 2021? Mini her er 19 mnd, men aner ikke hvor lenge man trenger vogn og om søskenvogn er lurt da :angelic: Han er jo nesten 2,5 år til høsten

Jeg har en som ble 2,5 nå i september, da hadde vi knapt brukt vogna siste halvåret :) Men det er jo selvfølgelig forskjeller på barna!
 
Jeg har en som ble 2,5 nå i september, da hadde vi knapt brukt vogna siste halvåret :) Men det er jo selvfølgelig forskjeller på barna!
Det er noe med det ja :p Vanskelig å si.. Bruker så og si ikke vogn lenger.. Men får se an. God tid :D
 
Det er noe med det ja :p Vanskelig å si.. Bruker så og si ikke vogn lenger.. Men får se an. God tid :D

Ja, dette er jo et stykke frem i tid :hilarious: Husker vi kjøpte vogn på Black Friday med nr 1, da var jeg vel 8 uker på vei eller noe :rolleyes:

Det man må vurdere er jo hvor ofte man blir nødt til å ha babyen og storesøsken alene, og hvor ofte man da må ha 2,5-åringen i vogn. Hvis man som regel kommer til å være to voksne sammen ville jeg heller ha gått for ei lett reisetrille til storesøsken :) Så lenge storesøsken går i barnehage kommer jo vogna absolutt oftest til å bli brukt bare til babyen (med mindre man henter storesøsken i bhg med vogna da)..
 
Fint med mangen erfarne på dette, så kan me som er grønn på dette ha nokon å henvende oss til når me kjem så langt:hilarious:
 
Vi har Bugaboo fox2 til minstemann og vurderer om vi skal selge den og heller kjøpe Bugaboo donkey. Går en del så greit å ha vogn hvor jeg kan ha de to minste i. Men vet ikke helt om donkey går i bilen. Må prøve først.
 
20 mnd nå eller september 2021? Mini her er 19 mnd, men aner ikke hvor lenge man trenger vogn og om søskenvogn er lurt da :angelic: Han er jo nesten 2,5 år til høsten
Min siste brukte også lite vogn. Men tvillingvogn var gull i starten for meg. Var alene med de stort sett hele tiden. 20 mnd mellom de. Yngste kvittet jeg meg med vanlig vogn ved ca to års alder, da ble den aldri brukt lengre.
 
Ja, dette er jo et stykke frem i tid :hilarious: Husker vi kjøpte vogn på Black Friday med nr 1, da var jeg vel 8 uker på vei eller noe :rolleyes:

Det man må vurdere er jo hvor ofte man blir nødt til å ha babyen og storesøsken alene, og hvor ofte man da må ha 2,5-åringen i vogn. Hvis man som regel kommer til å være to voksne sammen ville jeg heller ha gått for ei lett reisetrille til storesøsken :) Så lenge storesøsken går i barnehage kommer jo vogna absolutt oftest til å bli brukt bare til babyen (med mindre man henter storesøsken i bhg med vogna da)..
Tror faktisk jeg klarte å vente til januar før vi kjøpte til første som ble født i mai :D

Det er sant! Vi er dessverre avhengig av bil for å komme oss til barnehagen, så sånn sett tror jeg ikke vi kommer til å få behov for søskenvogn :happy:
 
Min siste brukte også lite vogn. Men tvillingvogn var gull i starten for meg. Var alene med de stort sett hele tiden. 20 mnd mellom de. Yngste kvittet jeg meg med vanlig vogn ved ca to års alder, da ble den aldri brukt lengre.
Da er det lurt med søskenvogn ja! :happy: Blir spennende å se hva vi får behov for
 
Back
Topp