Vogntråd

Drar opp igjen denne. Nå som vi har fått brukt vognene litt, er dere fornøyd med valget? :D

Jeg er fortsatt veldig glad i vår britax b-motion, men nå er lillegutt over gjennomsnittet lang og vi må sløyfe bagen snart. Da gikk det opp for meg... at sportsdelen er kun fremovervendt. Jeg er definitivt IKKE komfortabel med å snu han fra meg, og jeg tror ikke han ville like det heller (han liker ikke bagdelen når han er våken, men bilstol på vognunderstellet syns han er topp. Men da ser han for det meste på meg selvom han får med seg ting rundt òg).

Så da måtte jeg krype til korset likevel... såg at bugaboo måtte være perfekt, men de ligger langt over budsjett selv brukt.. og så ramlet jeg tilfeldigvis over britax smile, og skjønner ikke at jeg ikke tenkte på den før jeg brukte mange timer i vognjungelen og såg på andre merker :p da får vi jo fortsatt beholde bonusen med at bilstolen kan stå på.. :Heartbigred så i går ankom vår nye brukte britax smile òg :angel11

og det betyr i praksis at sittedelen til smile også passer oppi adapterene vi allerede har på b-motion (for å bruke bag og bilstol) så jeg kan faktisk velge hvilket understell jeg vil bruke den aktuelle dagen :p meget fornøyd med den nye løsningen :D

Veldig fornøyd med vår Britax smile 3 :happy:
Elsker at den er så lett å trille. Og at vi bare kan klikke bilsetet oppå understellet. Superkjekt :)
Men :playful: Jeg innså at vi måtte ha en vogn til, som var bedre på skogsveier fulle av snø. Vi har skog med mange stier og grusveier like utenfor døra. På sensommeren gikk det fint med Britax'en (på grusvei vel og merke, ikke sti). Men nå på vinteren, på veier som ikke er helt brøyta til enhver tid så funker det dårlig.
Har alltid drømt om en Emmaljunga, men har slått det fra meg pga. at den er så stor og ikke ville fått plass i bilen (BMW 1-serie). Men nå kjøpte vi jo splitter ny bil (Hyundai Ioniq 5) i fjor sommer, så da måtte jeg bare :joyful:
Fant en pent brukt 2017-modell Emmaljunga mondial deluxe på finn :love017 Og den er helt super på vinterføre :happy: Gleder meg til å teste på litt mer skogsstier også når snøen forsvinner :happy119
Så nå er Britax'en fast "bilvogn", understellet ligger alltid i bagasjerommet :happy: Når vi går over på nytt bilsete kommer sittedelen til å bli med i bilen også :)
 
Last edited:
Veldig fornøyd med vår Britax smile 3 :happy:
Elsker at den er så lett å trille. Og at vi bare kan klikke bilsetet oppå understellet. Superkjekt :)
Men :playful: Jeg innså at vi måtte ha en vogn til, som var bedre på skogsveier fulle av snø. Vi har skog med mange stier og grusveier like utenfor døra. På sensommeren gikk det fint med Britax'en (på grusvei vel og merke, ikke sti). Men nå på vinteren, på veier som ikke er helt brøyta til enhver tid så funker det dårlig.
Har alltid drømt om en Emmaljunga, men har slått det fra meg pga. at den er så stor og ikke ville fått plass i bilen (BMW 1-serie). Men nå kjøpte vi jo splitter ny bil (Hyundai Ioniq 5) i fjor sommer, så da måtte jeg bare :joyful:
Fant en pent brukt 2017-modell Emmaljunga mondial deluxe på finn :love017 Og den er helt super på vinterføre :happy: Gleder meg til å teste på litt mer skogsstier også når snøen forsvinner :happy119
Så nå er Britax'en fast "bilvogn", understellet ligger alltid i bagasjerommet :happy: Når vi går over på nytt bilsete kommer sittedelen til å bli med i bilen også :)
Så morsomt å lese erfaringen din :joyful:
Jeg har siklet på britax smile, men ikke hatt samvittighet til å kjøpe siden vi har Emmaljunga mondial. Som vi kjøpte nettopp for å ha en stødig vogn til vår førstefødte som er januarbaby.
Og jeg tror virkelig ikke du finner noe stødigere, føler jeg ruller rundt med en tanks :hilarious:
Håper du blir fornøyd med den :)
 
Så morsomt å lese erfaringen din :joyful:
Jeg har siklet på britax smile, men ikke hatt samvittighet til å kjøpe siden vi har Emmaljunga mondial. Som vi kjøpte nettopp for å ha en stødig vogn til vår førstefødte som er januarbaby.
Og jeg tror virkelig ikke du finner noe stødigere, føler jeg ruller rundt med en tanks :hilarious:
Håper du blir fornøyd med den :)

Det er virkelig en god vogn altså :love017
Kjøpte den i begynnelsen av desember, så har fått trilla noen turer nå :happy: Superfornøyd :)
 
Back
Topp