Vogntråd

Å ja, vi ser og ser. Emmahjulingen nxt 90 og stokke trailz lå på topp, men det var liksom noe vi ikke likte med begge. Emma er litt tung og klønete å slå sammen og traff liksom ikke helt og stokke sin sittedel ser så ukomfy ut for kidden. Men begge har fin ligge og sittedel høyde , god demping, tåler skog og mark og har plass til handleposer osv. Nå har vi falt for maxi-cosi sin Lila XP og da tror jeg det blir den. Alle de samme egenskapene pluss at man kan flate ut sittedelen sånn at det er godt å sove der - og at den er lett, og fin å klappe sammen.

Å ja, vi ser og ser. Emmahjulingen nxt 90 og stokke trailz lå på topp, men det var liksom noe vi ikke likte med begge. Emma er litt tung og klønete å slå sammen og traff liksom ikke helt og stokke sin sittedel ser så ukomfy ut for kidden. Men begge har fin ligge og sittedel høyde , god demping, tåler skog og mark og har plass til handleposer osv. Nå har vi falt for maxi-cosi sin Lila XP og da tror jeg det blir den. Alle de samme egenskapene pluss at man kan flate ut sittedelen sånn at det er godt å sove der - og at den er lett, og fin å klappe sammen.
Stokke sin sittedel er den beste for de små barna er min erfaring, ergonomisk er mye bedre enn flat når de er små.

Blir nok emmaljunga nxt90 på oss. Vi hr next 30 til storesøster, men jeg tror ikke den kan ha babybag..

Sist jeg var gravid fram til det gikk galt så hadde vi nesten kjøpt oss en Emmaljunga NXT90. Nå i ettertid så synes jeg den var stor, klumpete og helt uten demping. Jeg beveger meg mest på skogsveg og på "steinlagte" gater - så vel som i bysmiljø. Egentlig trenger vi ei vogn med litt demping og som er litt lett og ledig, men samtidig har plass til den store ungen vi antakeligvis får :p (Jeg er 1,75, samboer er 2,05 :p ). Må nok gå til scratch og prøve vogner i butikkene igjen. Cybex, ABC etc etc...Det er så mye merker her nede ifht. i Norge uansett...

Har forøvrig tenkt å bære babyen mye i sjal/sele, men man må jo ha ei vogn fordetom. Meh :p

Hadde egentlig bestemt oss for emmaljunga nxt90, men etter å ha lest en del blandede tilbakemeldinger om at den er tung og folk er missfornøyde med sportsdelen har vi blitt veldig usikker..
Men idag forelsket vi oss i bugaboo fox, for en praktisk og snerten vogn :woot: 99% sikker på at vi skal kjøpe denne!

Hadde egentlig bestemt oss for emmaljunga nxt90, men etter å ha lest en del blandede tilbakemeldinger om at den er tung og folk er missfornøyde med sportsdelen har vi blitt veldig usikker..
Men idag forelsket vi oss i bugaboo fox, for en praktisk og snerten vogn :woot: 99% sikker på at vi skal kjøpe denne!

Ikke prøvd den selv, men synes den ser veldig fin ut :):)

Jeg har fox og ei venninne har nxt90. Fox er SÅÅÅ mye bedre å trille! Mye lettere. Nxt90 er ganske stiv i forhold og virker mye tyngre. Jeg er ikke superbegeistret for sportsdelene til fox (elsker bagen!!), men kjørekomforten er så mye bedre enn andre vogner at det får gå. Er glad i den altså, bare elsker den ikke :hilarious:

Har flere vogner og noen er bedre i sportsdelen, men mye tyngre å trille. Gleder meg vilt til å gjøre om foxn til bagdel igjen :D

Jeg har forhåndsbestilt bugaboo fox 2 :love7

Vi hadde egentlig landet på bugaboo fox, men etter å ha fått anbefalt britax smile 3 så liker jeg den bedre og bedre! Problemet er at jeg bare har sett den på bilder:hilarious: barnas hus er den barneutstyrsbutikken vi har i nærheten, og de fører ikke britax lenger. Bor utenfor Bergen så skrik ut dersom noen vet om en butikk som har den inne!!
Jeg ser jo at den kanskje kommer til å vare lengre enn fox:rolleyes: men fox er så fiiiiiiiiin. Smile 3 er ikke stygg heller da...vanskelig. Den er kanskje bedre enn fox på allslags terreng også siden den har lufthjul og muligens bedre demping?

Vi hadde egentlig landet på bugaboo fox, men etter å ha fått anbefalt britax smile 3 så liker jeg den bedre og bedre! Problemet er at jeg bare har sett den på bilder:hilarious: barnas hus er den barneutstyrsbutikken vi har i nærheten, og de fører ikke britax lenger. Bor utenfor Bergen så skrik ut dersom noen vet om en butikk som har den inne!!
Jeg ser jo at den kanskje kommer til å vare lengre enn fox:rolleyes: men fox er så fiiiiiiiiin. Smile 3 er ikke stygg heller da...vanskelig. Den er kanskje bedre enn fox på allslags terreng også siden den har lufthjul og muligens bedre demping?

Barnevognservice på Askøy fører Britax.

Jeg har forhåndsbestilt Bugaboo Fox 2 xsmile9

Jeg har sett på Emmaljunga NXT90, men vi har ikke bestemt oss for noe enda. Vi har en Emmaljunga Edge Duo som vi bruker på førstemann, men jeg ønsker meg en mindre vogn. Da vi kjøpte Edge Duoen, så hadde vi ikke bil og ønsket oss en stødig vogn med god plass. Sånn sett er Edge Duo perfekt, men den er også tungvint å legge sammen og tar mye plass. Nå har vi bil, men den er ganske liten. Må av med hjulene for å få plass til understellet i bagasjerommet, og sportsdelen må være i baksetet. Ikke akkurat ideelt. Det blir antageligvis en Emmaljunga til. Er fornøyd med kvaliteten på vogna vi har, og ønsker meg noe lignende bare litt mindre ;) og så hadde det vært fint med muligheten til å gjøre om vogna til søskenvogn.

Vi har bestemt oss for en NTX90 F ☺️ Gleder meg til vi skal bestille den og få den i hus. Orker ikke gjøre det før i sommer da, hehe.

Synes det er såååå vanskelig.

jeg synes Emmaljunga Duo er finest av alle, men den er jo stor. Er den større i "barnelengde" enn f.eks NXT90? Jeg har hørt at NXT90 fort blir liten i sportsdelen for lange barn. Da mannen min er 2 meter og jeg er godt over gjennomsnittet for damer så tipper jeg at barnet vårt ikke blir spesielt kortvokst.

Dessuten ønsker jeg en vogn laget i Europa. Ser at f.eks Bugaboo og ABC Design lages i Kina. Så det utelukker jo de. Sukk. Skal ikke være lett.

Lages Stokke enda i Norge? Vet jaggu ikke. Synes ikke Stokkevognene er noe særlig fine, særlig ikke den "NXT90" (trailz?) som jeg opplevde som hard og plastikkaktig. Go xplory ser ikke ut IMO.

Back
Topp