At Stokke trailz er en stor og tung vogn synes jeg er helt feil.. Av de jeg har prøvd (Stokke trailz, emmaljunga nxt90 og emmaljunga Edge duo), så er stokkevogna helt klart den som veier minst. De andre to er kjempetunge i forhold. Så den er kanskje stor, men absolutt ikke tung!
Så vil jeg også få si at hvis du vil bruke den på grus og å trille tur på skogssti, så vil jeg ikke anbefale Stokke trailz. Den har null demping. Eneste dempinga kommer fra lufthjula, og det er ikke mye. Det blir fort veldig humpete, så den er ikke noe god på annet enn børstet asfalt, selv om den heter trailz

Misvisende navn. Nå er ungen var blitt såpass stor at han tåler å sitte oppi selv om det humper, men da han var liten turte jeg nesten ikke ut og trille på vinteren, for det var så ujevnt underlag og jeg var redd han skulle få sånn shaken baby-greie

Tok følge med ei fra barselgruppa til helsestasjon en gang, og vi måtte gå veldig sakte for at ikke ungen min skulle bli kasta rundt oppi bagen. Hennes lå helt superstødig oppi hennes vogn. Husker ikke helt hva hun hadde.. muligens babyjogger? Usikker..
På tross av det, etter at jeg har prøvd de emmaljungavognene som har litt mer demping og jeg var så sint på stokkevogna at jeg bare ville kaste skiten (fordi den ikke har demping), så er den nå min yndlingsvogn igjen (og emmaljungavognene får det til å klikke for meg)

Jeg bruker den lite på skogssti, mest på asfalt, og på reise og sånt, og da er det gull verdt med stor plass under vogna, så man kan legge masse varer fra handletur eller bagasje under der. Så det er en god vogn til bybruk, handling og reise, men ikke skogsturer med humpete sti. Fingruset sti går jo bra, men finnes nok bedre vogner for skikkelig grusveier. Vel, det er min mening iallfall