Vogntråd

Vi hadde en Simo vogn til de to vi har fra før, stor og god vogn, god å trille. Men den var et herk å få ut og inn av bil, tok stor plass og var veldig tung. Men det er jo en evighet siden og vognverden har heldigvis gått videre siden den gang.
Blir nok noen runder å prøvetrille før vi bestemmer oss ja.
Hadde Simo duo med første vi også, men det tok ikke så lang tid før vi byttet den ut. Det ble for tungt rett og slett, også hadde vi hund og trengte en vogn som passet ved siden av buret i bilen.

Jeg drømmer om en Stokke vogn scoot eller trailz(de er så pene å se på:love017 og ser ut til at de har mange snedige løsninger), men vet ikke om det er vogna for oss. Vi er en relativt aktiv familie. Er mye ute på tur og da helst på skogssti eller grus. Noen som har erfaringer?
Ellers har jeg sett litt på emmaljunga mondial deluxe.
Da er ikke scoot vogna for dere - jeg synes den var mer som en veldig god reisevogn. Jeg ville virkelig vurdert Babyjogger city elite eller Babyjogger summit til en aktiv familie som går mye turer, men ellers sett på stokke trailz og bugaboo fox.

stokke scoot, city elite og summit har flat sportsdel
Stokke trailz og bugaboo fox har ergonomisk sportsdel.

stokke trailz er den desidert største og tyngste vogna, men med veldig liten sportsdel
Stokke scoot er simpel men med dyp sportsdel som vil være god å hvile i, relativt lett og liten sammenslått
City elite er ei stor vogn som veier kjempelite, har stor sportsdel som varer ut hele vognperioden
Summit har håndbrems og er veldig lik city elite, men med noe mindre sportsdel enn city elite
Bugaboo fox er ei allsidig vogn, men varer for mange heller ikke ut vognperioden

Hadde Simo duo med første vi også, men det tok ikke så lang tid før vi byttet den ut. Det ble for tungt rett og slett, også hadde vi hund og trengte en vogn som passet ved siden av buret i bilen.

Skal gå for noe lettere og mer praktisk denne gangen. Men det er jo såååå mye å velge i.

Da er ikke scoot vogna for dere - jeg synes den var mer som en veldig god reisevogn. Jeg ville virkelig vurdert Babyjogger city elite eller Babyjogger summit til en aktiv familie som går mye turer, men ellers sett på stokke trailz og bugaboo fox.

stokke scoot, city elite og summit har flat sportsdel
Stokke trailz og bugaboo fox har ergonomisk sportsdel.

stokke trailz er den desidert største og tyngste vogna, men med veldig liten sportsdel
Stokke scoot er simpel men med dyp sportsdel som vil være god å hvile i, relativt lett og liten sammenslått
City elite er ei stor vogn som veier kjempelite, har stor sportsdel som varer ut hele vognperioden
Summit har håndbrems og er veldig lik city elite, men med noe mindre sportsdel enn city elite
Bugaboo fox er ei allsidig vogn, men varer for mange heller ikke ut vognperioden

Takk for tips, men ønsker vogn med 4 hjul.
Jeg må nok ut å se på vogner og prøvetrille etterhvert tenker jeg. Umulig å bestemme seg ut i fra å se på bilder. Og når alt kommer til alt så velger vi nok brukervennlighet fremfor utseende.

Takk for tips, men ønsker vogn med 4 hjul.
Jeg må nok ut å se på vogner og prøvetrille etterhvert tenker jeg. Umulig å bestemme seg ut i fra å se på bilder. Og når alt kommer til alt så velger vi nok brukervennlighet fremfor utseende.
Britax smile 3 (eller 2) er innmari god å trille (vi har 2). Ikke helt fan av sportsdelen, men har vel funnet ut at jeg foretrekker ergonomisk sportsdel.

Britax smile 3 (eller 2) er innmari god å trille (vi har 2). Ikke helt fan av sportsdelen, men har vel funnet ut at jeg foretrekker ergonomisk sportsdel.

Den var jo veldig pen å se på. Den skal absolutt vurderes.
Hvordan er det med demping på den? Tung å trille i snø? Hvordan er den på ujevnt underlag?

Den var jo veldig pen å se på. Den skal absolutt vurderes.
Hvordan er det med demping på den? Tung å trille i snø? Hvordan er den på ujevnt underlag?
Det har ikke vært snø her i vinter, så det vet jeg ikke. Ville sikkert tatt City elite hvis det var snø, men iom man kan låse forhjula vil jeg tro den er ok nok? Synes uansett vogner med "vekta bak " (3'hjulinger) er best på snø. Ok på ujevnt underlag, litt demping.

Sjekk ut barnvagnsgalen og barnevognhobby på insta, de viser frem og tester ulike vogner.

:happy7

Tenker det er greit med ei vogn man kan trille greit på grus i alle fall, blir vel vanskelig å få med seg vogn på fjellet og i skogen uansett hvilken man velger og da er det nok greit med bæretøy.
Ser ikke for meg at vi kommer til å begynne å gå så mye på verken kjøpesenter eller i bygater og har vel egentlig inntrykk av at Stokke vognene egner seg best til det, men hadde vært veldig greit om noen kommer med motargumenter på det.
Ei vogn er jo en stor investering, er så redd for å angre på valget.

At Stokke trailz er en stor og tung vogn synes jeg er helt feil.. Av de jeg har prøvd (Stokke trailz, emmaljunga nxt90 og emmaljunga Edge duo), så er stokkevogna helt klart den som veier minst. De andre to er kjempetunge i forhold. Så den er kanskje stor, men absolutt ikke tung!

Så vil jeg også få si at hvis du vil bruke den på grus og å trille tur på skogssti, så vil jeg ikke anbefale Stokke trailz. Den har null demping. Eneste dempinga kommer fra lufthjula, og det er ikke mye. Det blir fort veldig humpete, så den er ikke noe god på annet enn børstet asfalt, selv om den heter trailz :p Misvisende navn. Nå er ungen var blitt såpass stor at han tåler å sitte oppi selv om det humper, men da han var liten turte jeg nesten ikke ut og trille på vinteren, for det var så ujevnt underlag og jeg var redd han skulle få sånn shaken baby-greie :hilarious: Tok følge med ei fra barselgruppa til helsestasjon en gang, og vi måtte gå veldig sakte for at ikke ungen min skulle bli kasta rundt oppi bagen. Hennes lå helt superstødig oppi hennes vogn. Husker ikke helt hva hun hadde.. muligens babyjogger? Usikker..

På tross av det, etter at jeg har prøvd de emmaljungavognene som har litt mer demping og jeg var så sint på stokkevogna at jeg bare ville kaste skiten (fordi den ikke har demping), så er den nå min yndlingsvogn igjen (og emmaljungavognene får det til å klikke for meg) :hilarious: Jeg bruker den lite på skogssti, mest på asfalt, og på reise og sånt, og da er det gull verdt med stor plass under vogna, så man kan legge masse varer fra handletur eller bagasje under der. Så det er en god vogn til bybruk, handling og reise, men ikke skogsturer med humpete sti. Fingruset sti går jo bra, men finnes nok bedre vogner for skikkelig grusveier. Vel, det er min mening iallfall :p

At Stokke trailz er en stor og tung vogn synes jeg er helt feil.. Av de jeg har prøvd (Stokke trailz, emmaljunga nxt90 og emmaljunga Edge duo), så er stokkevogna helt klart den som veier minst. De andre to er kjempetunge i forhold. Så den er kanskje stor, men absolutt ikke tung!

Så vil jeg også få si at hvis du vil bruke den på grus og å trille tur på skogssti, så vil jeg ikke anbefale Stokke trailz. Den har null demping. Eneste dempinga kommer fra lufthjula, og det er ikke mye. Det blir fort veldig humpete, så den er ikke noe god på annet enn børstet asfalt, selv om den heter trailz :p Misvisende navn. Nå er ungen var blitt såpass stor at han tåler å sitte oppi selv om det humper, men da han var liten turte jeg nesten ikke ut og trille på vinteren, for det var så ujevnt underlag og jeg var redd han skulle få sånn shaken baby-greie :hilarious: Tok følge med ei fra barselgruppa til helsestasjon en gang, og vi måtte gå veldig sakte for at ikke ungen min skulle bli kasta rundt oppi bagen. Hennes lå helt superstødig oppi hennes vogn. Husker ikke helt hva hun hadde.. muligens babyjogger? Usikker..

På tross av det, etter at jeg har prøvd de emmaljungavognene som har litt mer demping og jeg var så sint på stokkevogna at jeg bare ville kaste skiten (fordi den ikke har demping), så er den nå min yndlingsvogn igjen (og emmaljungavognene får det til å klikke for meg) :hilarious: Jeg bruker den lite på skogssti, mest på asfalt, og på reise og sånt, og da er det gull verdt med stor plass under vogna, så man kan legge masse varer fra handletur eller bagasje under der. Så det er en god vogn til bybruk, handling og reise, men ikke skogsturer med humpete sti. Fingruset sti går jo bra, men finnes nok bedre vogner for skikkelig grusveier. Vel, det er min mening iallfall :p

Veldig greit med flere erfaringer.
Jeg synes stokke vognene er de absolutt peneste og kunne virkelig tenkt meg en sånn.
Men når alt kommer til alt så er det jo komfort til babyen som er det aller viktigste. Så er brukervennlighet et kjempepluss. Ønsker gjerne bilstol som kan festes rett på understellet uten adapter. Men det ser jeg man kan gjøre på flere vogner enn bare Stokke.

Jeg synes stokke vognene er de absolutt peneste og kunne virkelig tenkt meg en sånn.
Men når alt kommer til alt så er det jo komfort til babyen som er det aller viktigste. Så er brukervennlighet et kjempepluss. Ønsker gjerne bilstol som kan festes rett på understellet uten adapter. Men det ser jeg man kan gjøre på flere vogner enn bare Stokke.

Ja, det tror jeg også det er flere vogner som støtter:) Eller flere bilstoler som støtter, heter det kanskje :p Vi bor i Trondheim, og vinteren her er helt håpløs.. Det verste er at fortauene aldri blir måkt, så når det blir mildt igjen blir den nedtråkka snøen til is også blir det superhumpete.. Men da er egentlig alle vognene jeg har prøve helt håpløse, så sånn sett urettferdig å slå hardest ned på Stokke der, men jeg ble bare så imponert over den vogna til ho i barselgruppa. Jeg nesten trodde det ikke selv. Den hadde helt utrolig demping :angel8 Så det finnes helt klart vogner med god demping, men man må bare finne dem :p Tror hun hadde en type babyjogger. Kan være verdt å sjekke ut :) Var også en veldig liten og nett vogn, så så kjekk ut å pakke i bil også :)

Det jeg liker med stokkevogna er at det er så god plass i både bagdel og sittedel. Mange andre vogner er så smale og korte.. Så komfortmessig er Stokke veldig bra på setene da. Bare skulle vært mer demping understellet. Synes man kunne forventet det til den prisen :rolleyes::shy: Føler det er fordeler og ulemper med alt. Så vanskelig :p

Har du sjekker ut den nyeste fra Stokke? Stokke Beat?

Er det noen som har tips til en sportsvogn som ikke veier så mye, har fire hjul (helst ikke svingbare for skal trilles på grus), god demping og som er enkel å slå sammen? Har i dag en 9 år gammel Brio vogn som vi er veldig fornøyd med, men tenker den nye babyen skal få denne da den har både bag og sportsdel og veier en del så kan heller datteren min som vil være 1,5 år når babyen kommer få en ny og lettere vogn.

Noen som vet om disse lette fancy vognene tåler at ungen reiser seg opp? Vil helst ikke ha en vogn som faller over isåfall :nailbiting:

Back
Topp