Vogntråd

Jepp! Her blir det enten Emmaljunga Edge Duo S eller Emmaljunga NXT90F. Jeg vil ha edge duo og samboeren vil ha nxt90f :p Eneste forskjellene på de to vognene som jeg kan se er utseende, kanskje andre her har erfaringer med disse to vognene?:)
 
Jepp! Her blir det enten Emmaljunga Edge Duo S eller Emmaljunga NXT90F. Jeg vil ha edge duo og samboeren vil ha nxt90f :p Eneste forskjellene på de to vognene som jeg kan se er utseende, kanskje andre her har erfaringer med disse to vognene?:)
Fine vogner! Har hørt om mange som er ivrige på akkurat de to. Har ikke vært borti dem selv, men kan det se ut som nxt90f er mere nett, altså at den tar mindre plass og er enklere å slå sammen?
 
Jeg har prøvd både nxt90 og Edge duo :)

Gutten vår har en Edge duo som sovevogn i barnehagen nå, kjøpte den brukt, for ville ikke kjøpe en helt ny til bruk kun i barnehagen (alt av trekk kan tas av og vaskes, så det gikk veldig greit!). Er fornøyd med den som sovevogn, da det er god plass i sittedelen til vognpose og den kan legges helt flatt :) Den kan også slås sammen uten å ta av setet, så det er også veldig kjekt for kjapp pakking i bil etter endt barnehagedag. Er ikke så veldig fornøyd med kurven under. Det er vanskelig å putte ting oppi og få de ut igjen, fordi setet er altfor lavt. Så da man må nesten legge seg ned på bakken for å se hva som er i kurven. Da er jeg mye mer fornøyd med stokkevogna, som har en helt fantastisk kurv, pluss at festet til sete og bag er mer opp i høyden, så man kan putte ganske store ting oppi kurven - utrolig kjekt!

Har også hatt en nxt90, ikke f, men ergonomisk sete. Denne har heller ikke så stor kurv under, men den var kanskje litt lettere å se oppi, da setet på nxt er litt mindre. Men det er jo ulemper med det også, da det ble fort trangt oppi den. Når dunposen skulle oppi ble det veldig trangt.. Den er liten både sidelengs og oppover langs ryggen, så ungen satt med hodet gnissende oppi kalesja :p Jeg gikk på barnas hus for å se på sånn flat Seat til nxt90, men de sa at det er kortere i ryggen enn ergonomisk sete, så da endte jeg opp med å selge nxt90, og skaffet da en Edge duo isteden. Han var akkurat begynt i barnehagen da jeg byttet vogn, kanskje 1 år og 2 mnd.

Veldig fornøyd med Edge duo som sovevogn i barnehagen, da har det ikke så mye å si med kurven. Til vanlig hjemmebruk og når vi skal ut og reise har vi Stokke trailz. Er utrolig fornøyd med lastemulighetene på den. Men det kommer jo selvfølgelig an på hva man har bruk for :):) Alle har forskjellige krav :happy:
 
Vi er så fornøyde med Emmaljunga Nxt90! Den er nett, fungerer godt i alle biler, og har ordentlig gode hjul som passer like bra i skog som i by. Også synes jeg den er pen! Kommer lett til å ha den igjen med nr. 2! :D
 
Jeg har prøvd både nxt90 og Edge duo :)

Gutten vår har en Edge duo som sovevogn i barnehagen nå, kjøpte den brukt, for ville ikke kjøpe en helt ny til bruk kun i barnehagen (alt av trekk kan tas av og vaskes, så det gikk veldig greit!). Er fornøyd med den som sovevogn, da det er god plass i sittedelen til vognpose og den kan legges helt flatt :) Den kan også slås sammen uten å ta av setet, så det er også veldig kjekt for kjapp pakking i bil etter endt barnehagedag. Er ikke så veldig fornøyd med kurven under. Det er vanskelig å putte ting oppi og få de ut igjen, fordi setet er altfor lavt. Så da man må nesten legge seg ned på bakken for å se hva som er i kurven. Da er jeg mye mer fornøyd med stokkevogna, som har en helt fantastisk kurv, pluss at festet til sete og bag er mer opp i høyden, så man kan putte ganske store ting oppi kurven - utrolig kjekt!

Har også hatt en nxt90, ikke f, men ergonomisk sete. Denne har heller ikke så stor kurv under, men den var kanskje litt lettere å se oppi, da setet på nxt er litt mindre. Men det er jo ulemper med det også, da det ble fort trangt oppi den. Når dunposen skulle oppi ble det veldig trangt.. Den er liten både sidelengs og oppover langs ryggen, så ungen satt med hodet gnissende oppi kalesja :p Jeg gikk på barnas hus for å se på sånn flat Seat til nxt90, men de sa at det er kortere i ryggen enn ergonomisk sete, så da endte jeg opp med å selge nxt90, og skaffet da en Edge duo isteden. Han var akkurat begynt i barnehagen da jeg byttet vogn, kanskje 1 år og 2 mnd.

Veldig fornøyd med Edge duo som sovevogn i barnehagen, da har det ikke så mye å si med kurven. Til vanlig hjemmebruk og når vi skal ut og reise har vi Stokke trailz. Er utrolig fornøyd med lastemulighetene på den. Men det kommer jo selvfølgelig an på hva man har bruk for :):) Alle har forskjellige krav :happy:

Stokke trailz har vært min våte drøm:hilarious: Har vært helt sikker på at det skulle bli den hvis jeg skulle få flere barn. Men nå må vi velge en søskenvogn tror jeg. Noen med erfaring med bugaboo donkey duo?? Den ser så fin ut, også ser det ut som at kan erstatte ett sete med en oppbevaringsdel når man skal trille med bare ett barn.
 
Vi har begge falt for bugaboo fox! Var å såg på den og cybex PRIAM og synes bugaboo var aå mye bedre å trille, pluss at setet på cybex var så slarkete.

Jeg har tidligere hatt Brio Go (som nå heter britax) til begge og vi var så utrolig fornøyd med den vogna, så jeg har hele tiden tenkt at dersom hi får nummer tre så skal vi ha den igjen. Men så fikk jeg plutselig for meg å prøve en ny vogn denne tredje og siste gangen.

som trille har vi hatt bugaboo bee (en av de eldste modellene) og den var vi også vanvittig fornøyd med!! Brukte den til gutten var 3,5 år (hadde den med i dyreparken, var veldig greit å ha når vi skulle gå rundt der i dagesvis) og den er imponerende god plass i, samtidig som den har mange justeringsmulighetene og god kalesje. Så jeg tenker å anskaffe en slik også, når barnet blir litt større, som kan bo i bilen og være med på ferier o.l. Helt knall trille:D
 
Er det noen som har prøvd Petite cherie vognene? :happy:
 
Stokke trailz har vært min våte drøm:hilarious: Har vært helt sikker på at det skulle bli den hvis jeg skulle få flere barn. Men nå må vi velge en søskenvogn tror jeg. Noen med erfaring med bugaboo donkey duo?? Den ser så fin ut, også ser det ut som at kan erstatte ett sete med en oppbevaringsdel når man skal trille med bare ett barn.

Hihi, ja, Stokke er veldig fin vogn :D Men søskenløsningen på den er dårlig synes jeg.. Har også sett mye på søskenvogn :angelic: Har vurdert både bugaboo donkey duo og emmaljunga double viking. Veldig kjekt med donkey at den kan brukes også til bare en! Den ser så fin ut :angelic::Heartred
 
Hihi, ja, Stokke er veldig fin vogn :D Men søskenløsningen på den er dårlig synes jeg.. Har også sett mye på søskenvogn :angelic: Har vurdert både bugaboo donkey duo og emmaljunga double viking. Veldig kjekt med donkey at den kan brukes også til bare en! Den ser så fin ut :angelic::Heartred
Så på en instruksjonsvideo tidligere i dag, det at man kan gjøre vogna smalere når man tar av en del er virkelig helt supert! Jeg skulle gjerne dratt å sett på en i butikken med en gang:D Det er så mye fint å velge imellom, og det fungerer dårlig for en som meg med besluttningsvegring:hilarious:
 
Tror ganske sikkert at vi ender med bugaboo fox :)
 
Jeg har litt lyst på Stokke Trailz denne gangen.
Er det noen som vet om bagen er stor og god på denne?
 
Så på en instruksjonsvideo tidligere i dag, det at man kan gjøre vogna smalere når man tar av en del er virkelig helt supert! Jeg skulle gjerne dratt å sett på en i butikken med en gang:D Det er så mye fint å velge imellom, og det fungerer dårlig for en som meg med besluttningsvegring:hilarious:

Hihi enig! Jeg har hatt tre vogner og gutten min er bare 1 år og 5 mnd :rolleyes: Og da har jeg holdt igjen. Har hatt så lyst til å prøve den bugaboo, men ikke hatt samvittighet til å kjøpe enda en vogn :angelic: :hilarious:
 
Jeg tror vi må klare oss med de vi har, kanskje med en søskenvogn i tillegg.

Har en babyjogger City elite med bag, verdens beste vogn å trille, men dumt at sportsdelen er fremovervendt. Har derfor også en britax smile 2, den har gigantisk kurv under, er utrolig god og trille, men ho sitter ikke helt perfekt i sportsdelen- den er flat uten at den er helt flat, så ho sklir litt ned. Har også en mountain buggy urban jungle som sovevogn i barnehagen, den er nettere enn elite, også god å trille, men noe "skranglete ".

Også har vi hatt en stokke crusi, den hadde latterlig dårlig hjul, men veldig fornøyd med bagen og sportsdelen. Grei varekurv. Tror trailz er steget opp iom den har bedre hjul og sånn håndtak med mange innstillinger.
 
Jeg har litt vogndilla. :joyful: Og dermed litt erfaring. Spør gjerne om dere lurer.

Har følgende vogner:
Emmaljunga Edge duo (med sportsunderstell)
Mountain buggy urban jungle
Babyjogger city mini gti 2
Bugaboo fox med søskebrett/sete
Også har vi en eldre Simovogn (sovevogn i bhg)

Har også hatt Emmaljunga Double viking 735, men solgte den i høst da søskenvognbehovet ble dekket av Bugaboo fox med søskenbrett/sete. Skulle ikke ha flere tette var planen. Angrer litt nå. Likte den jeg.

Klarer ikke kvitte meg med flere vogner enda. Alle er liksom god på forskjellige ting. Jeg er håpløs. Skikkelig håpløs.

Det verste er at jeg har lyst på en babyjogger city elite også! :hilarious:
 
Mannen har sett på Bugaboo-vogn, så stor sannsynlighet for at det blir en sånn her etter hvert ;)
 
Vi har Emmaljunga Edge Duo og Emmaljunga Scooter 4. Veldig fornøyd med begge to. Bor nesten på landet, så er avhengig av god demping og gode hjul :) Hadde først Babyjogger, men var ikke helt fornøyd og solgte raskt etter vi flyttet hit.
 
Back
Topp