Synes det er såååå vanskelig.
jeg synes Emmaljunga Duo er finest av alle, men den er jo stor. Er den større i "barnelengde" enn f.eks NXT90? Jeg har hørt at NXT90 fort blir liten i sportsdelen for lange barn. Da mannen min er 2 meter og jeg er godt over gjennomsnittet for damer så tipper jeg at barnet vårt ikke blir spesielt kortvokst.
Vi har Edge Duo og jeg vil si at sportsdelen ser romsligere ut enn NXT90-sportsdelene, hvert fall i bredden og så har Edge duo større kalesje (eller hva man skal kalle det). Men usikker på om det er veldig stor forskjell i lengden :/ Jeg har jo ikke NXT90 å sammenligne med her hjemme, men har ei venninne som har en av Viking-modellene med det som må være en Ergo sportsdel og det virker som ungen kommer lengre frem/høyere enn i Edge duo. I Edge duo sitter ungen litt mer skjermet og lavere, på en måte, og jeg synes det er god plass til tykk vognpose. Men må legge til at vi måtte polstre litt da ungen skulle gå fra babybag til sportsdel da hun var litt over et halvt år. Hun så veldig liten ut i sportsdelen, hehe. Edge duo kommer nok til å være romslig nok så lenge vi trenger vogn, tror jeg.
Har hørt masse positivt fra bekjente så jeg satser på at vi blir fornøyd. Vi har bestilt indigo blue og den ser så fin ut. Selve vogna kommer snart, men bagen var bestillingsvare og kommer ikke før i juni 
barnas hus er den barneutstyrsbutikken vi har i nærheten, og de fører ikke britax lenger. Bor utenfor Bergen så skrik ut dersom noen vet om en butikk som har den inne!!
3 er ikke stygg heller da...vanskelig. Den er kanskje bedre enn fox på allslags terreng også siden den har lufthjul og muligens bedre demping?
Er det noen som har noen konkrete tips og råd etter hva man bør se/kjenne etter når man skal dra å se på/prøve vogn? Greit den skal være god å trille, men det er sikkert flere egenskaper med en vogn det kan være kjekt å se etter? Vi tenkte å teste litt i dag, og hadde vært så nydelig med et par tips! Ellers står jeg nok der ganske blank