Vogntråd

Synes det er såååå vanskelig.

jeg synes Emmaljunga Duo er finest av alle, men den er jo stor. Er den større i "barnelengde" enn f.eks NXT90? Jeg har hørt at NXT90 fort blir liten i sportsdelen for lange barn. Da mannen min er 2 meter og jeg er godt over gjennomsnittet for damer så tipper jeg at barnet vårt ikke blir spesielt kortvokst.

Vi har Edge Duo og jeg vil si at sportsdelen ser romsligere ut enn NXT90-sportsdelene, hvert fall i bredden og så har Edge duo større kalesje (eller hva man skal kalle det). Men usikker på om det er veldig stor forskjell i lengden :/ Jeg har jo ikke NXT90 å sammenligne med her hjemme, men har ei venninne som har en av Viking-modellene med det som må være en Ergo sportsdel og det virker som ungen kommer lengre frem/høyere enn i Edge duo. I Edge duo sitter ungen litt mer skjermet og lavere, på en måte, og jeg synes det er god plass til tykk vognpose. Men må legge til at vi måtte polstre litt da ungen skulle gå fra babybag til sportsdel da hun var litt over et halvt år. Hun så veldig liten ut i sportsdelen, hehe. Edge duo kommer nok til å være romslig nok så lenge vi trenger vogn, tror jeg.

Jeg klarer ikke bestemme meeeg. Jeg har stått litt på smile 3, men har lest at den kan føles "slarkete"?
Tenker også på at samboer ønsker en baby til etter denne, og jeg håper det er muligheter for det. Så da er jeg jo litt i tankebås om jeg kanskje burde kjøpe en vogn som kan bli søskenvogn også!?
Her går man mye på grus og skog. Samtidig som mye ut og inn av bil, og både korte og lange byturer.
Vi er jevnhøye osv så det går på alt det andre. Hehe. Vogn må være noe av det vanskeligste jeg har vært borti :dead: :p

Hva hadde dere tenkt?

Jeg klarer ikke bestemme meeeg. Jeg har stått litt på smile 3, men har lest at den kan føles "slarkete"?
Tenker også på at samboer ønsker en baby til etter denne, og jeg håper det er muligheter for det. Så da er jeg jo litt i tankebås om jeg kanskje burde kjøpe en vogn som kan bli søskenvogn også!?
Her går man mye på grus og skog. Samtidig som mye ut og inn av bil, og både korte og lange byturer.
Vi er jevnhøye osv så det går på alt det andre. Hehe. Vogn må være noe av det vanskeligste jeg har vært borti :dead: :p

Hva hadde dere tenkt?
Leste det om smile 3 jeg også, men tok en råsjans og bestilte den usett :bag: Har hørt masse positivt fra bekjente så jeg satser på at vi blir fornøyd. Vi har bestilt indigo blue og den ser så fin ut. Selve vogna kommer snart, men bagen var bestillingsvare og kommer ikke før i juni :shifty::p

Leste det om smile 3 jeg også, men tok en råsjans og bestilte den usett :bag: Har hørt masse positivt fra bekjente så jeg satser på at vi blir fornøyd. Vi har bestilt indigo blue og den ser så fin ut. Selve vogna kommer snart, men bagen var bestillingsvare og kommer ikke før i juni :shifty::p

Ja, det er akkurat den jeg har forelsket meg i også :p den er jo så fiiin. Jeg vurderte å gjøre det jeg også, men samboer er mer pirkete enn meg så han vil se på den først :p hehe

Vi hadde egentlig landet på bugaboo fox, men etter å ha fått anbefalt britax smile 3 så liker jeg den bedre og bedre! Problemet er at jeg bare har sett den på bilder:hilarious: barnas hus er den barneutstyrsbutikken vi har i nærheten, og de fører ikke britax lenger. Bor utenfor Bergen så skrik ut dersom noen vet om en butikk som har den inne!!
Jeg ser jo at den kanskje kommer til å vare lengre enn fox:rolleyes: men fox er så fiiiiiiiiin. Smile 3 er ikke stygg heller da...vanskelig. Den er kanskje bedre enn fox på allslags terreng også siden den har lufthjul og muligens bedre demping?
De har den på barnevognservice på Askøy senteret. Butikken ligger i 3 etasje :)

De har den på barnevognservice på Askøy senteret. Butikken ligger i 3 etasje :)
Ja, fant det ut! Skulle egentlig dra å se på den etter OUL, men så måtte jeg jo dra alene pga korona, så vi endte med å bestille den usett samme kveld :bag: gleder meg til den kommer!

Har den beste vogna i verden fra storesøster. En i'coo peak air. Den selges ikke lenger. Vi hadde flaks. Den er suveren på vinterveier. Fantastisk å ha i Nord-Norge. Stor og god bagdel som passer bra mtp at storesøster var ei ganske stor jente. Slektes på pappaen sin. Hun er 6 år nå, men hun er allerede 128 cm. Tar meg igjen snart.

Ja, fant det ut! Skulle egentlig dra å se på den etter OUL, men så måtte jeg jo dra alene pga korona, så vi endte med å bestille den usett samme kveld :bag: gleder meg til den kommer!
Jeg har testet den ut i butikken den virker ut som en god vogn og veldig lett å slå sammen :)

Har kjøpt Thule Urban Glide 2 og er superfornøyd (enn så lenge;)) Var et veldig godt tilbud tidligere på den, med både bag og alt. Liker veldig godt å gå mye i skogen / på traktorveier og bor "på landet". Det er også veldig mye snø på vinteren her jeg bor, så jeg gikk rett og slett for det praktiske. De store bakhjulene skal visstnok være helt supre på sånne forhold. Det er også en fin høyde på vognen, den har bremser og god plass til oppbevaring i understellet. Kanskje ikke den peneste vognen å se på, men gleder meg veldig til å trille med den i høst :) Stod mellom denne og Bugaboo, håper ikke jeg vil andre. Andre som har erfaring med denne vognen?

Har kjøpt Thule Urban Glide 2 og er superfornøyd (enn så lenge;)) Var et veldig godt tilbud tidligere på den, med både bag og alt. Liker veldig godt å gå mye i skogen / på traktorveier og bor "på landet". Det er også veldig mye snø på vinteren her jeg bor, så jeg gikk rett og slett for det praktiske. De store bakhjulene skal visstnok være helt supre på sånne forhold. Det er også en fin høyde på vognen, den har bremser og god plass til oppbevaring i understellet. Kanskje ikke den peneste vognen å se på, men gleder meg veldig til å trille med den i høst :) Stod mellom denne og Bugaboo, håper ikke jeg vil andre. Andre som har erfaring med denne vognen?
Jeg har sikla på den vogna så lenge, men har en babyjogger City elite så kan ikke kjøpe en som er nesten lik. :( Synes den er råfin, og det virker som om den er utrolig god å trille.

Jeg har sikla på den vogna så lenge, men har en babyjogger City elite så kan ikke kjøpe en som er nesten lik. :( Synes den er råfin, og det virker som om den er utrolig god å trille.

Håper det! Hører mye bra om Babyjogger også. Sikkert like på mange måter.:)

Sniker :p

Jeg har en Emmaljunga City Cross fra førstemann så kommer nok ikke til å kjøpe meg noen ny vogn da jeg rett og slett ikke har god nok grunn til det!

MEN :D Skulle jeg kjøpt så hadde det blitt UppaBaby Vista eller EmmaljungaNX90 :oops:

Her har jeg så lite peiling som det går an å få det! :whacky059 Er det noen som har noen konkrete tips og råd etter hva man bør se/kjenne etter når man skal dra å se på/prøve vogn? Greit den skal være god å trille, men det er sikkert flere egenskaper med en vogn det kan være kjekt å se etter? Vi tenkte å teste litt i dag, og hadde vært så nydelig med et par tips! Ellers står jeg nok der ganske blank :dance018

Her har jeg så lite peiling som det går an å få det! :whacky059 Er det noen som har noen konkrete tips og råd etter hva man bør se/kjenne etter når man skal dra å se på/prøve vogn? Greit den skal være god å trille, men det er sikkert flere egenskaper med en vogn det kan være kjekt å se etter? Vi tenkte å teste litt i dag, og hadde vært så nydelig med et par tips! Ellers står jeg nok der ganske blank :dance018
Hva man skal se etter avhenger mye av deres bruksområder..
Tenk over hvor vognen skal trilles, må den passe for to med stor høydeforskjell. Er det lang vinter (greit med stor bag for vognposer).
Hvilke egenskaper med vogna er viktig for dere? Må sportsdelen kunne brukes begge veier, solskjerming, ergonomisk eller flat. Svingbare fremhjul, tre/fire hjul. Osv osv :)

Hva man skal se etter avhenger mye av deres bruksområder..
Tenk over hvor vognen skal trilles, må den passe for to med stor høydeforskjell. Er det lang vinter (greit med stor bag for vognposer).
Hvilke egenskaper med vogna er viktig for dere? Må sportsdelen kunne brukes begge veier, solskjerming, ergonomisk eller flat. Svingbare fremhjul, tre/fire hjul. Osv osv :)

Tusen takk! Da har vi litt mer å gå etter :hello2

Tusen takk! Da har vi litt mer å gå etter :hello2
Så bra! Rop ut om du trenger konkrete tips til vogner å sjekke ut, men da må noen av kriteriene være med :p
Greit å ta stilling til hvor mye plass man har i bilen også! Jeg har hatt stor vogn til de to første (byttet flere ganger med nr to), har valgt noe helt annet denne gangen :)

Jeg klarer ikke å finne den med liggedel på nett... Hvilken side kjøpte du fra? Den hørtes perfekt ut for oss!

Etter mye googling og litt test i butikk, har jeg landet på Stokke Beat :) Etter erfaring fra førstemann hvor jeg hadde en stor og klumpete Emmaljunga, vil jeg ha en mindre og lettere type. Da syntes jeg alt med vognen bare var slit og herk, så håper dette bidrar til en bedre opplevelse og flere trilleturer :)

(Den emmaljungen jeg hadde var en eldre type jeg kjøpte brukt siden jeg var student da, så er sikker på at de nyere modellene til emmaljunga er bedre enn det je opplevde)

Etter mye googling og litt test i butikk, har jeg landet på Stokke Beat :) Etter erfaring fra førstemann hvor jeg hadde en stor og klumpete Emmaljunga, vil jeg ha en mindre og lettere type. Da syntes jeg alt med vognen bare var slit og herk, så håper dette bidrar til en bedre opplevelse og flere trilleturer :)

(Den emmaljungen jeg hadde var en eldre type jeg kjøpte brukt siden jeg var student da, så er sikker på at de nyere modellene til emmaljunga er bedre enn det je opplevde)
Stokke beat er vel egentlig en trille, så den er "enklere " enn ei vogn.

Back
Topp