- bagdelen skal kun brukes i 4-8 måneder, så hvor høy/lav den er eller stor/liten den er er ganske irrelevant når det kommer til å avgjøre vognvalget. Det viktigste er å være fornøyd med sittedelen - den kan brukes i årevis!Her har jeg så lite peiling som det går an å få det!Er det noen som har noen konkrete tips og råd etter hva man bør se/kjenne etter når man skal dra å se på/prøve vogn? Greit den skal være god å trille, men det er sikkert flere egenskaper med en vogn det kan være kjekt å se etter? Vi tenkte å teste litt i dag, og hadde vært så nydelig med et par tips! Ellers står jeg nok der ganske blank
![]()
- vektbegrensning på sittedelen, noen sittedeler tåler kun 15 kg, andre går til 22kg.
- ergonomisk eller flat sittedel?
- hvor langt ut kan man dra kalesjen for solskjerming? Det finnes ekstra solskjerm man kan tre på, men det er en fordel med god solskjerm.
- vendbar sittedel?
tips til vogner å sjekke ut:
- Babyjogger city elite, trehjuling med største sittedelen og beste kalesjen av alle. Uslåelig trillekomfort og flat sportsdel. Minus er at sportsdelen kun kan være forovervendt. 22kg maxvekt
- Bugaboo buffalo/fox, firehjuling med ergonomisk sete og fantastisk kalesje. 17kg maxvekt.
- Britax smile, firehjuling med flatt sete og fantastisk kalesje, 22 kg maxvekt
Er det noen som har noen konkrete tips og råd etter hva man bør se/kjenne etter når man skal dra å se på/prøve vogn? Greit den skal være god å trille, men det er sikkert flere egenskaper med en vogn det kan være kjekt å se etter? Vi tenkte å teste litt i dag, og hadde vært så nydelig med et par tips! Ellers står jeg nok der ganske blank

hehe.
Jeg skal kjøpe Stokke Trailz. Men er så usikker på fargen, vil helst ha sort, men har lest at denne fort kan se skitten ut eller falme litt? Noen som har noen erfaringer der?
Uten tvil!
Ikke for stor og klumpete, men ren i designet, praktisk og god å trille. Vi er by og asfalt-mennesker så er ikke så opptatt av at alt må tas med i en stor veske under vognen eller megademping til naturgåing da 
Den er så lekker! Og så herlig å kjøre, myk og god synes jeg. Jeg er kjempefornøyd!