Vogntråd

Her har jeg så lite peiling som det går an å få det! :whacky059 Er det noen som har noen konkrete tips og råd etter hva man bør se/kjenne etter når man skal dra å se på/prøve vogn? Greit den skal være god å trille, men det er sikkert flere egenskaper med en vogn det kan være kjekt å se etter? Vi tenkte å teste litt i dag, og hadde vært så nydelig med et par tips! Ellers står jeg nok der ganske blank :dance018
- bagdelen skal kun brukes i 4-8 måneder, så hvor høy/lav den er eller stor/liten den er er ganske irrelevant når det kommer til å avgjøre vognvalget. Det viktigste er å være fornøyd med sittedelen - den kan brukes i årevis!
- vektbegrensning på sittedelen, noen sittedeler tåler kun 15 kg, andre går til 22kg.
- ergonomisk eller flat sittedel?
- hvor langt ut kan man dra kalesjen for solskjerming? Det finnes ekstra solskjerm man kan tre på, men det er en fordel med god solskjerm.
- vendbar sittedel?

tips til vogner å sjekke ut:
- Babyjogger city elite, trehjuling med største sittedelen og beste kalesjen av alle. Uslåelig trillekomfort og flat sportsdel. Minus er at sportsdelen kun kan være forovervendt. 22kg maxvekt
- Bugaboo buffalo/fox, firehjuling med ergonomisk sete og fantastisk kalesje. 17kg maxvekt.
- Britax smile, firehjuling med flatt sete og fantastisk kalesje, 22 kg maxvekt
 
Jeg har fox og ei venninne har nxt90. Fox er SÅÅÅ mye bedre å trille! Mye lettere. Nxt90 er ganske stiv i forhold og virker mye tyngre. Jeg er ikke superbegeistret for sportsdelene til fox (elsker bagen!!), men kjørekomforten er så mye bedre enn andre vogner at det får gå. Er glad i den altså, bare elsker den ikke :hilarious:

Har flere vogner og noen er bedre i sportsdelen, men mye tyngre å trille. Gleder meg vilt til å gjøre om foxn til bagdel igjen :D
Kan jeg spørre hva det er med sportsdelen til fox du ikke helt er fornøyd med?
 
- bagdelen skal kun brukes i 4-8 måneder, så hvor høy/lav den er eller stor/liten den er er ganske irrelevant når det kommer til å avgjøre vognvalget. Det viktigste er å være fornøyd med sittedelen - den kan brukes i årevis!
- vektbegrensning på sittedelen, noen sittedeler tåler kun 15 kg, andre går til 22kg.
- ergonomisk eller flat sittedel?
- hvor langt ut kan man dra kalesjen for solskjerming? Det finnes ekstra solskjerm man kan tre på, men det er en fordel med god solskjerm.
- vendbar sittedel?

tips til vogner å sjekke ut:
- Babyjogger city elite, trehjuling med største sittedelen og beste kalesjen av alle. Uslåelig trillekomfort og flat sportsdel. Minus er at sportsdelen kun kan være forovervendt. 22kg maxvekt
- Bugaboo buffalo/fox, firehjuling med ergonomisk sete og fantastisk kalesje. 17kg maxvekt.
- Britax smile, firehjuling med flatt sete og fantastisk kalesje, 22 kg maxvekt

Tusen takk for godt, utfylt svar! Vi har til nå prøvd Babyjogger city elite, Bugaboo Fox og Emmaljunga NX90. Begge fikk ordentlig god feeling på Babyjogger, så det spørs om vi lander litt mot den. Helt utrolig god trillekomfort! Eneste er ja, at sportsdelen ikke kan vendes. Men det går vel bra?
Vognen med liggedel ble også høyere enn de andre to vognene, og av en eller annen grunn så likte vi det ganske godt. :)
 
Tusen takk for godt, utfylt svar! Vi har til nå prøvd Babyjogger city elite, Bugaboo Fox og Emmaljunga NX90. Begge fikk ordentlig god feeling på Babyjogger, så det spørs om vi lander litt mot den. Helt utrolig god trillekomfort! Eneste er ja, at sportsdelen ikke kan vendes. Men det går vel bra?
Vognen med liggedel ble også høyere enn de andre to vognene, og av en eller annen grunn så likte vi det ganske godt. :)
Det går heeelt fint å ha sittedelen snudd fra seg ja. Det er en smakssak :) nå står babyjoggeren vår i barnehagen som sovevogn siden den er så god å dyp, men guri jeg savner å trille tur med den altså! Den er så god å trille :)
 
Vært å prøvd smile 3, og jeg digger den :) liker godt at alt er så "enkelt" med den både med å legge sammen og bytte utstyret med knapp. Man kan bare løfte av bag med en hånd og er utrolig lett og fin. Stor kurv under er også ett pluss. Låsing av hjul, og skal være perfekt på alt av føre vi går på ihvertfall. Som er alt fra by til grus og snøveier. Var redd den skulle være "slarkete" som jeg har sett noen har kommentert, men det syns jeg virkelig ikke den var :)
Både jeg og samboer er veldig enige om at valget lander på den :)
 
Det går heeelt fint å ha sittedelen snudd fra seg ja. Det er en smakssak :) nå står babyjoggeren vår i barnehagen som sovevogn siden den er så god å dyp, men guri jeg savner å trille tur med den altså! Den er så god å trille :)

Åh, det ble jeg glad for å høre! Babyjogger er nok vår absolutte favoritt til nå, så var litt redd for å høre om sittedelen var et ultraminus. Men da er det jo veldig greit!! Meget mulig an til at det kan bli den :)

Satt å scrollet litt på vogner her om dagen, og for nysgjerrighetens skyld - før vi bestemmer oss helt for Babyjogger; er det noen som er kjent med Moweo Curro Lux 3?
 
Åh, det ble jeg glad for å høre! Babyjogger er nok vår absolutte favoritt til nå, så var litt redd for å høre om sittedelen var et ultraminus. Men da er det jo veldig greit!! Meget mulig an til at det kan bli den :)

Satt å scrollet litt på vogner her om dagen, og for nysgjerrighetens skyld - før vi bestemmer oss helt for Babyjogger; er det noen som er kjent med Moweo Curro Lux 3?
Moweo er et billigmerke, har aldri prøvd vogn derfra, men har en blant annet en reiseseng derfra og kvaliteten er helt ok.
 
Synes vogn er helt forferdelig vanskelig :( Kanskje særlig fordi man har lite praktisk erfaring. Skal prøve flere vogner i dag og i morgen, men i går var vi på første butikk.

Edge Duo: Min absolutte favoritt rent utseendemessig, og kvalitetsmessig. Superior sportsdel. Stor og klumpete, tung å styre, blir jo nesten ikke mindre når man klapper den sammen.

NXT90: Synes den er litt skranglete, og synes ikke den visuelt er smashing. Men bedre å styre enn Duoen, lettere, enklere å klappe sammen. Kvalitetsmessig bedre enn andre vogner (utenom Edge Duoen :p ).

ABC Design Salsa: Utrolig lettvektig vogn, morsomt design (fox, små rever på innsiden), liten når den slås sammen, utrolig lett på hånda. Men kvalitetsmessig underlegen, stoff og alt føles mye mer billig og den har ikke lufthjul.

Vi har OK stor bil, men tenker at siden jeg er mye alene pga mannens arbeid så er det greit å ha en vogn som er lett å ta fra hverandre/håndtere. Aner ikke hvor vi kommer til å gå mest med vogn. Føler generelt jeg ikke vet så mye, og at vogn er kjempevanskelig :p

Får se om vi ikke får prøvd bugaboo og britax i dag.
 
Noen som har erfaring med Beemo Flexi Travel 3? Vi har emmaljunga fra forrige mann. Baby bag er helt vidunderlig!❤️ Og super god å trille. Men jeg likte ikke sportsdelen. Den er av skinn, ble veldig klam om sommeren og vinterposen låg dårlig i den. Det er en litt stor vogn, tung å løfte, og nå har bhg bestemt at alle vogner MÅ hjem HVER dag..så ønsker en lettere vogn siden den må slås sammen hver dag og løftes inn/ut av bil. Kan ligge til at jeg er utrygg på 3 hjul. Føler 4 hjul er mer stødig..
 
Jeg skal hente min Britax smile 3 i dag og er så spent :D Har nemlig ikke sett den eller prøvd den:bag: hehe.
 
Synes vogn er helt forferdelig vanskelig :( Kanskje særlig fordi man har lite praktisk erfaring. Skal prøve flere vogner i dag og i morgen, men i går var vi på første butikk.

Edge Duo: Min absolutte favoritt rent utseendemessig, og kvalitetsmessig. Superior sportsdel. Stor og klumpete, tung å styre, blir jo nesten ikke mindre når man klapper den sammen.

NXT90: Synes den er litt skranglete, og synes ikke den visuelt er smashing. Men bedre å styre enn Duoen, lettere, enklere å klappe sammen. Kvalitetsmessig bedre enn andre vogner (utenom Edge Duoen :p ).

ABC Design Salsa: Utrolig lettvektig vogn, morsomt design (fox, små rever på innsiden), liten når den slås sammen, utrolig lett på hånda. Men kvalitetsmessig underlegen, stoff og alt føles mye mer billig og den har ikke lufthjul.

Vi har OK stor bil, men tenker at siden jeg er mye alene pga mannens arbeid så er det greit å ha en vogn som er lett å ta fra hverandre/håndtere. Aner ikke hvor vi kommer til å gå mest med vogn. Føler generelt jeg ikke vet så mye, og at vogn er kjempevanskelig :p

Får se om vi ikke får prøvd bugaboo og britax i dag.
Hva med uppababy eller britax? Forholdsvis nette og lette 4hjulinger, uppababy er stilige, britax er ikke så verst de heller.
 
Jeg skal hente min Britax smile 3 i dag og er så spent :D Har nemlig ikke sett den eller prøvd den:bag: hehe.
Spennende! Vi har ca 100 vogner og trenger virkelig ikke flere, men syns den ser ordentlig bra ut.
 
:greet025 Jeg skal kjøpe Stokke Trailz. Men er så usikker på fargen, vil helst ha sort, men har lest at denne fort kan se skitten ut eller falme litt? Noen som har noen erfaringer der?:smiley-bounce012
 
Vi skal gå for Stokke Beat:angelic: Uten tvil! :happy: Ikke for stor og klumpete, men ren i designet, praktisk og god å trille. Vi er by og asfalt-mennesker så er ikke så opptatt av at alt må tas med i en stor veske under vognen eller megademping til naturgåing da :joyful:
 
Se hva jeg har henta i dag :love017 Den er så lekker! Og så herlig å kjøre, myk og god synes jeg. Jeg er kjempefornøyd!
 

Vedlegg

  • 36ED0F06-3A56-45A8-9597-8FA74A36078B.jpeg
    36ED0F06-3A56-45A8-9597-8FA74A36078B.jpeg
    29,8 KB · Visninger: 61
  • 0D400F36-78EC-4616-B32E-90F9F1AE510D.jpeg
    0D400F36-78EC-4616-B32E-90F9F1AE510D.jpeg
    43,9 KB · Visninger: 62
Åååh nei nå må jeg pakke ut vogna altså!

Jeg kommer til å kjøpe trille for å smekke bilstolen på til byturer eller butikkturer. Hovedvogna blir brukt til gåturer og soving hjemme. :shy:
 
Se hva jeg har henta i dag :love017 Den er så lekker! Og så herlig å kjøre, myk og god synes jeg. Jeg er kjempefornøyd!
Den er veldig fin :) og så fin farge! :)
 
Åååh nei nå må jeg pakke ut vogna altså!

Jeg kommer til å kjøpe trille for å smekke bilstolen på til byturer eller butikkturer. Hovedvogna blir brukt til gåturer og soving hjemme. :shy:
Vi kjøper sikkert trille til bilen når han er ferdig med bag-perioden☺️ Har sett litt på bugaboo ant og den blir jo en liten trillekoffert når su legger den sammen, skikkelig artig!! Har hatt bugaboo bee før og var kjempefornøyd med den. Vi håper at Ant passer i "frunken" på bilen vår (tesla model 3). :)
 
Åååh nei nå må jeg pakke ut vogna altså!

Jeg kommer til å kjøpe trille for å smekke bilstolen på til byturer eller butikkturer. Hovedvogna blir brukt til gåturer og soving hjemme. :shy:
Og ja - du MÅ pakke ut vogna nå!! :D
 
Back
Topp