Joda, bilstolen er av merket Berber som er et ISO 9001:2008 sertifisert merke. Dette betyr at selskapet som står bak merket er godkjent etter en internasjonal standard som tilsier de har bestått grundige undersøkelser som går på at de skal konsekvent produsere varer som er godkjent uten unntak av både reglement for produktet, dens bruk og kunde.
Den har en europeisk godkjenning med sikkertssertifikat ECE R44/04.
ECE R44 04 er en Europeisk godkjenningsstandard. Her testes barnestoler i frontal og bakfra kollisjon i 50 km i timen med testdukker og måleinstrumenter for å se hvor godt barnestolene beskytter testdukkene. I dag må alle barnestoler som selges i Norge være ECE R44 03 eller ECER44 04 godkjent, hvor 04 har den nyeste/høyeste kravene. Dette er den samme som Maxi Cosi, BeSafe, Britax og mange andre "norsk brukte merker" har
Jeg legger ikke barnet mitt i hva som helst jeg heller, sikkerheten er jo viktigst.
Har googlet meg i hjel om både merket, iso-kravene og sertifiseringen
Eneste forskjellen er at den er for barn opp til 10 kg, ikke 13 som er vanlig for nyfødtstoler så må bytte den ut om et halvårs tid.
Godkjente bilstoler for meg er de som faktisk får være med i norske tester og kommer godt ut, samt de som blir solgt hos norske barneutstyrsforhandlere