Vogn

Her blir det nok emmealjunga, elsker den vogna :D Hadde vel rundt 10 forskjellige sist gang, så har prøvd litt av hvert :D

Vurderer å reise til Sverige og handle vogn der. Hele svigerfamilien er jo svenske og bor der så vi skal uansett dit å hilse på i mai. Er det billigere med barnevogn der? Noen som vet?

Sparer man så mye på det lenger da? Må huske på at krona er lav nå. Da jeg sjekket tidligere var Emmaljunga feks faktisk billigere i Norge pga valutaforanringene

Jo, det er det jeg er litt redd for selv. Har gått mye trilleturer med mine niese og nevø og de lå begge i en Simo kombivogn.. men jeg kan ikke huske hvor tungt det var ;) Vurdere også en vogn som er enklere å svinge med... Var ute og kikket litt i går og skjønner at dette ikke blir bare lett ;) Mye fint og praktisk å velge i!

Simo er tyngre enn Emmaljunga sa de i butikken til meg, ihvertfall hvis du skal ha duo. Emmaljunga veier 16 og simo ca 20 tror jeg. Jeg bor på landet og kommer til å bruke vogna masse i skogsterreng.

Går for Emmaljunga duo da jeg må ha en stødig og stabil vogn som kan kjøres i all slags vær. Det blir fort snø oppi der jeg bor så den må kunne tåle det. Skulle gjerne hatt en med svingbare hjul, men det er vanskelig i slikt terreng da hjulene vil hoppe hit og dit. Så det blir fast understell. Er så få ganger vi er i urbane strøk at jeg må velge en vogn som passer daglig livet vårt. Får heller vurdere å kjøpe en ekstra litt lettere "reisevogn" på tilbud eller brukt hvis jeg ser videre behov. Jeg liker personlig ikke simo da jeg syns denne har alt for mye fjæring. Det er nok smak og behag. Jeg ser ikke for meg å gå i skogen med en vogn sm gjør at ungen blir liggende å gynge for hvert skritt jeg tar.

Mange som kommer med tips og råd om at vogna ikke må være for tung, og at det blir tyngre enn man tror å drive å løfte den inn og ut av bil og lignende. Kan godt være det. Jeg tenker jeg får ta det som opptrening etter fødsel :-P Har også to store polarhunder som skal være med på tur og må ha en vogn som er stødig og stabil når jeg går med hundene

tror vi har landa på denna. http://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/emmaljunga-2015-super-nitro-electric-blue.html
sivgerfamilien er svenske å bor i karlstad så det blir ikke noe omvei å få hentet den heller :) sparer omtrent en 1000 lapp på å kjøpe den der fant jeg ut. + at de tar inn alle fargne så jeg er sikker på å få den jeg vil ha :) skal bestille til uka må bare få satt inn spare pengene på konto først, har spart på 50, 100 lapper & mynt i årevis, + det vi har spart opp til å bruke på vogn. så da fant vi ut at det ble jo penger til å kjøpe ny vogn likevell :D

Godt det er lenge til fødsel, for jeg har allerede ombestemt meg noen ganger ;)

Var egentlig sikker på Simo - elsker kvaliteten, det robuste, liggekomfort for baby og ikke minst; dempingen! Men så kom jeg på hvor knotete det var å gå i butikken å handle når jeg hadde Simo til førstemann (Simo sportsvogn, het den 123 tro?), så nå tror jeg at jeg slår på stortromma og kjøper en Bugaboo buffalo :D

Kommer nok til å bruke simo vogna etter storesøster. Her går jeg masse turer på sti og skogsvei, og det er så bra demping på den (hun ble gynget i søvn med en gang) . Tung å løfte inn i bil og gå med i butikker, men det er så sjeldent at det går veldig bra. Likte også godt at det er Kombivogn, så da kunne jeg bare bære bagen med inn hvis hun sov i stedet for å styre med vogna. Og vendbart håndtak var vel det beste av alt, fint å enkelt vippe over hvis babyen fikk sol i øynene. Slapp å styre med en dum solskjerm. ;-)

Har emmaljunga citycross etter frøkna, så blir den til turvogn. Men kommer nok til å kjøpe en babyjogger city mini 4hjuls til å ha i bilen til shopping og div. Der kan man ha adapter for bilsete som vi kan bruke sammen med sportsdelen, altså uten å demontere vogna for å skifte mellom bilsete og liggedel...

Last edited:
Vi henta denne i dag. Litt tidlig, kanskje. Men fant ut at det er greit å fordele utgiftene litt. Betalte 2000,- for komplett edge. I tillegg fikk jeg med søskenbrett og fire bøker om bla. svangerskap og fødsel i prisen :-) :-D

Vedlegg

• 1425587848613.jpg
    1425587848613.jpg
    39,3 KB · Visninger: 101
Vi henta denne i dag. Litt tidlig, kanskje. Men fant ut at det er greit å fordele utgiftene litt. Betalte 2000,- for komplett edge. I tillegg fikk jeg med søskenbrett og fire bøker om bla. svangerskap og fødsel i prisen :-) :-D
Vi og har alt handla vogn. Vi må fordele utgiftene utover framover, da vi skal sette opp hytte til våren. Vi kjøpte Emmaljunga Edge Duo m/sportsdel brukt til 2000kr, og vi er helt sikre på vårt valg :) er jo morsomt å handle og da, pluss at det ikke blir så store utgifter på kort tid :) kjempefin vogn du har kjøpt deg! :p

Vi og har alt handla vogn. Vi må fordele utgiftene utover framover, da vi skal sette opp hytte til våren. Vi kjøpte Emmaljunga Edge Duo m/sportsdel brukt til 2000kr, og vi er helt sikre på vårt valg :) er jo morsomt å handle og da, pluss at det ikke blir så store utgifter på kort tid :) kjempefin vogn du har kjøpt deg! :p

Godt å høre flere har kjøpt! Samme som vår det, eller?
Gleder oss til neste kjøp - hva enn det blir:p

Godt å høre flere har kjøpt! Samme som vår det, eller?
Gleder oss til neste kjøp - hva enn det blir:p
Ja, den ser nå lik ut bortsett fra fargen :) tror jeg blir veldig fornøyd med den vognen :p Vi tenker å kjøpe bilstol neste gang, det blir vel det dyreste å kjøpe iom at jeg ikke vil kjøpe det brukt :p

Har tatt en rååsjans å kjøpt meg Tutek Turran, aldri sett en med egne øyne men etter mye googling og lovnader fra selger som importerer fra Polen (luksusmerke der nede) så tok jeg sjansen :D skulle få refusjon dersom jeg ikke ble fornøyd. syns den er råå fin!
7400,- for vogn med liggedel, sportsdel, bilstol, adapter, regntrekk, myggnetting, stellevesken og fikk et sett sorte hjul gratis i tillegg til de hvite :D får den snart!
ImageUploadedByBV Forum1425760949.998342.jpg
ImageUploadedByBV Forum1425760974.943054.jpgImageUploadedByBV Forum1425760982.810936.jpgImageUploadedByBV Forum1425760994.967581.jpg

Last edited:
Ja, den ser nå lik ut bortsett fra fargen :) tror jeg blir veldig fornøyd med den vognen :p Vi tenker å kjøpe bilstol neste gang, det blir vel det dyreste å kjøpe iom at jeg ikke vil kjøpe det brukt :p

:-) fine vogner syns jeg! Farge valgte dere da?
Vi får kanskje arve/kjøpe bilstol av et søskenbarn av knøttet - den vet vi er sikker, og ikke vært i kræsj :-)

Fin vogn, men bilstolen blir vell ikke etter norsk standard og godkjenning? :) Nå er jeg veldig nazi på akkurat det punktet da.. kjøper ikke hva som helst :p

Fin vogn, men bilstolen blir vell ikke etter norsk standard og godkjenning? :) Nå er jeg veldig nazi på akkurat det punktet da.. kjøper ikke hva som helst :p
Har helt ærlig ikke lest meg opp på bilstoler enda, så det vet jeg ikke. Men vet de velger kvalitet. Mulig den heter besafe ellernoe..:p

Vi har emmaljunga edge duo og emmaljunga scooter etter de to første barna våre så vi har de vognene vi trenger! ;)

Joda, bilstolen er av merket Berber som er et ISO 9001:2008 sertifisert merke. Dette betyr at selskapet som står bak merket er godkjent etter en internasjonal standard som tilsier de har bestått grundige undersøkelser som går på at de skal konsekvent produsere varer som er godkjent uten unntak av både reglement for produktet, dens bruk og kunde.

Den har en europeisk godkjenning med sikkertssertifikat ECE R44/04.
ECE R44 04 er en Europeisk godkjenningsstandard. Her testes barnestoler i frontal og bakfra kollisjon i 50 km i timen med testdukker og måleinstrumenter for å se hvor godt barnestolene beskytter testdukkene. I dag må alle barnestoler som selges i Norge være ECE R44 03 eller ECER44 04 godkjent, hvor 04 har den nyeste/høyeste kravene. Dette er den samme som Maxi Cosi, BeSafe, Britax og mange andre "norsk brukte merker" har :)
Jeg legger ikke barnet mitt i hva som helst jeg heller, sikkerheten er jo viktigst.
Har googlet meg i hjel om både merket, iso-kravene og sertifiseringen :D
Eneste forskjellen er at den er for barn opp til 10 kg, ikke 13 som er vanlig for nyfødtstoler :) så må bytte den ut om et halvårs tid.

Last edited:
:-) fine vogner syns jeg! Farge valgte dere da?
Vi får kanskje arve/kjøpe bilstol av et søskenbarn av knøttet - den vet vi er sikker, og ikke vært i kræsj :-)
Det ble svart :) Ville først ha hvit, men fant fort ut at det ikke er så lurt :p
Vi har sett på Maxi cosi med base, så det blir nok den :)
Gleder meg mest til å kjøpe seng, vugge, klær og slike ting :D

Back
Topp