Åjada, etter EL bruker jeg den til å sjekke symptomer, big time. Virkelig.
Men i bunn og grunn er jo hele poenget at den finner EL via tempen. Det finnes det andre som gjør også da, men FF har dette andre i tillegg, som gjør det verd å betale for, ja.
Og humrøet mitt, ja det har vært crappy hele dagen, ungene har nå heldigvis overlevd uten store skader (men jeg fikk en stor trøsteoppgave da jeg kom til å realitetsorientere den brann-fikserte femåringen litt vel mye. Han vil bli brannmann, å slukke branner er GØY! Jeg fortalte ham at å slukke branner er VIKTIG, men ikke GØY, at brannmenn gjør en veldig viktig jobb, men de synes ikke det er gøy, at brann er ødeleggende. Jeg forklarte ham den delen han ikke har tenkt på, at brann ødelegger hus, møbler, leker... Kan byggmestern bygge nytt hus? Ja, og man kan kjøpe nye møbler og nye leker, men det blir ikke de samme tingene som vi er glade i. Ei ny dukke er ikke de samme dukkegutten som den han elsker. (Nei, den måtte få et nytt navn, sier han) Og bildene... bildene får vi ikke igjen, sa jeg. Og da begynte han å stoooooortute, mens han pekte på et bilde av ham fra bhg, sammen med det maleriet han lagde mens bildet ble tatt. Han vil ikke at det skal bli booohooohooorteeeeeeeeeeeee!
Altså, det er viktig at guttungen skjønner at brann ikke er STAS, men det ble litt mye på en gang, rett før leggetid... Crappy mom...
Det gikk nå bra, vi fikk tørket tårer og sunget litt og snakket om hvor lite sannsynlig det er at huset vårt noen gang brenner, og om hva vi skal gjøre om brannalarmene piper, og om hvorfor det er viktig å gå ut, nemlig at ungene våre er det aller, aller, aller viktigste, viktigere enn bildene. Jeg passet på å ikke utbrodere for heftig her for å ikke sette tankene hans inn på at han kunne ta alvorlig skade eller i verste fall dø, bare fokus på at vi elsker dem og vil at de skal ha det bra, og at de derfor skal gå ut, ut i sandkassa og vente der.
Jaja, nå skal sliten, trøtt mamma lalle. Jeg er trøtt. Jeg er lei. Jeg er sliten. Av dagen, av syklus og prøving og venting og hele greia. Og mest av alt bare trøtt.
God natt.