Vi som temper!

Noen erfarene ff-tempere her som kan fortelle hvorfor noen av dere har stiple-linje EL-kryss, mens jeg har heltruket-linje-kryss?

ff er usikker på når el er når de har satt inn striplet kryss.

Når ff er sikker på el, er det heltrukken linje :)
 
Får ikke helt dreisen på ff. Ihvertfall ikke appen. Jeg har 23 dagers syklus og måtte sette EL manuelt (tok cb tester)Dette med coverline sljønner jeg ikke helt, er det noe å bry seg om?

Hv


------------------------------------------------------

IKM uke 39/PP2
Har en gutt født juli '12.
 
Får ikke helt dreisen på ff. Ihvertfall ikke appen. Jeg har 23 dagers syklus og måtte sette EL manuelt (tok cb tester)Dette med coverline sljønner jeg ikke helt, er det noe å bry seg om?

Hv


------------------------------------------------------

IKM uke 39/PP2
Har en gutt født juli '12.

Jeg er ikke heeeelt sikker. Men trur at tempen helst ikke skal under coverline etter el. Tempen skal være høyere enn coverline helt frem til Ikm (eller fortsette å være høy ved graviditet).

Før el "skal" tempen være under coverline. Og coverline bestemmes utifra tempen før el og økningen etter el.
Den settes jo ikke før ca. 3 dager etter el.

Håper det var forståelig :)
 
Hvorfor måtte du sette EL manuel?

Testet du, men tempen var ikke enig?

Coverline er 0,05 grader over den høyeste av tempene før tempstigningen, tempstignigen begynner 1 dpo og det berkeftes av temping 3 dpo, når du har tre temper over coverline.

Man kan velge at ff skal sette EL utfra tester, også, så du MÅ slett ikke sette den manuelt da?
 
Begynte å tempe på dag 5, kanskje derfor ff ikke var enig? Ble satt altfor sent. Dessuten har jeg kort syklus og der skjønte den heller ikke....jeg har ikke brukt fryktelig mye tid på å sette meg inn i ff, men umiddelbart synes jeg der er litt krøkkete.


------------------------------------------------------

IKM uke 39/PP2
Har en gutt født juli '12.
 
Hei tempe damer må bare spørre dere om noe, tempen min sank mere idag, har hatt masse murringer i og stikkinger på høyre side, tror jeg har el idag. Sekreten var watery i morrest, men da vi hadde sex idag var det masse lysebrun utflod. Noe erfaringer med det? :/


*Før Svangerskapet*
*Vi som temper*
*Håper på en 2014 baby*
 
Begynte å tempe på dag 5, kanskje derfor ff ikke var enig? Ble satt altfor sent. Dessuten har jeg kort syklus og der skjønte den heller ikke....jeg har ikke brukt fryktelig mye tid på å sette meg inn i ff, men umiddelbart synes jeg der er litt krøkkete.


------------------------------------------------------

IKM uke 39/PP2
Har en gutt født juli '12.

Den bruker litt tid på å lære å kjenne syklusen din. Men når du venner deg til den så kan den være ett veldig godt verktøy.
Den bryr deg ikke om korte eller lange sykluser egentlig. Den går utifra lav og høy temp og bestemmer seg utifra det.

Pluss eventuelle tester, slim, livmortappen osv.
Hvis du startet på dag 5 og den ikke forstår at det er dag 5 og ikke dag 1 så kan det bli litt forvirring tenker jeg.
 
Hei tempe damer må bare spørre dere om noe, tempen min sank mere idag, har hatt masse murringer i og stikkinger på høyre side, tror jeg har el idag. Sekreten var watery i morrest, men da vi hadde sex idag var det masse lysebrun utflod. Noe erfaringer med det? :/


*Før Svangerskapet*
*Vi som temper*
*Håper på en 2014 baby*
Er jo noen som spotter litt når de har eggløsning. Det høres jo uansett ut som bra timing på sengekosen :p
 
Den bruker litt tid på å lære å kjenne syklusen din. Men når du venner deg til den så kan den være ett veldig godt verktøy.
Den bryr deg ikke om korte eller lange sykluser egentlig. Den går utifra lav og høy temp og bestemmer seg utifra det.

Pluss eventuelle tester, slim, livmortappen osv.
Hvis du startet på dag 5 og den ikke forstår at det er dag 5 og ikke dag 1 så kan det bli litt forvirring tenker jeg.
Ok, da har jeg misforstått ff.den er i seg selv et verktøy for å finne el?

Dere med erfaring...treffer ff på el?


------------------------------------------------------

IKM uke 39/PP2
Har en gutt født juli '12.
 
Ok, da har jeg misforstått ff.den er i seg selv et verktøy for å finne el?

Dere med erfaring...treffer ff på el?


------------------------------------------------------

IKM uke 39/PP2
Har en gutt født juli '12.

Hvis du temper på samme tid og når kroppen er helt i hvile, så vil eggløsningen bli påvist den 3.dagen med høy temp. Kroppen begynner umiddelbart å produsere progesteron når du har hatt el, noe som fører til at kroppens temperatur stiger. Jeg har bare tempet i 2 perioder, og traff bra 1. periode, mens jeg tror jeg hadde el dagen etter ff mener jeg hadde det denne perioden. Men jeg hadde usammenhengende søvn de dagene, og det påvirker jo temperaturen.
 
Ja, FF treffer. Om du bare gir den det den skal ha. Hviletempen din, tatt til samme tid hver morgen hele syklusen, med en gang du våkner, før du gjør noe annet. Helst supplert med sekret og evt tester. Så treffer den, rett og slett fordi det eneste den gjør er å analysere det du gir den, og siden kroppen produserer progesterin som øker kroppstempen etter EL, så treffer den. Ja, gitt at du gir den korrekte, konsise data.

Så har man sånne som meg, som temper når nå enn jeg våkner (=vekkes av ungene) og har ustabile sykluser og pco, noe som har vist seg å gjøre EL-tester ubrukelige, jeg kan ha flere runder med slim, sekret er ikke helt til å stole på, og tempingen altså noe ujevn... ja, da blir det ikke alltid like lett for den å finne den, men det går, det gjør det.
 
Ok, da har jeg misforstått ff.den er i seg selv et verktøy for å finne el?

Dere med erfaring...treffer ff på el?


------------------------------------------------------

IKM uke 39/PP2
Har en gutt født juli '12.

Stemmer. Den skal hjelpe med å finne el/gi deg en oversikt over syklusen din.

Vær obs på at den finner ikke el før 3 dager ETTER økende temp, så du kan altså ikke se el FØR den kommer på grafen.

Jeg syns den oftest treffer el på meg. Ikm har kommet i snitt 14 dager etter påvist el gjennom 8 sykluser, så jeg tørr påstå at den fungerer ganske bra sånn.

Men jeg foreslår at du leser litt på introduksjons-mailene du fikk når du lastet ned ff, slik at du forstår hvordan den brukes. Det er rimelig mye å sette seg inn i hvis man ikke har gjort det før
 
Jeg sliter bittelitt med å se hva ANNET enn et redskap til å fastslå el FF skulle kunne være jeg da, men det skyldes antakelig at jeg har kjent til den og hvordan den brukes i 7 år, og således lenge før alle disse app'ene som liskom viser når du har el bare basert på å telle dager, kom. De app'ene anser jeg som bortkastede penger. Har du stabil suklus med EL på en viss dag i syklusen hver gang, så er det jo bare å telle. Er du ikke av dem som er så heldig, så gir slike utregninger deg nada.

(Neida, jeg er ikke så sur og grinebiter som det virker som i dag, jeg har bare et virkelig crappy humør i dag, jeg har selvinnsikt nok til å ikke det da....)
 
Jeg sliter bittelitt med å se hva ANNET enn et redskap til å fastslå el FF skulle kunne være jeg da, men det skyldes antakelig at jeg har kjent til den og hvordan den brukes i 7 år, og således lenge før alle disse app'ene som liskom viser når du har el bare basert på å telle dager, kom. De app'ene anser jeg som bortkastede penger. Har du stabil suklus med EL på en viss dag i syklusen hver gang, så er det jo bare å telle. Er du ikke av dem som er så heldig, så gir slike utregninger deg nada.

(Neida, jeg er ikke så sur og grinebiter som det virker som i dag, jeg har bare et virkelig crappy humør i dag, jeg har selvinnsikt nok til å ikke det da....)

Jeg bruker det masse til å sammenlikne med andre sine grafer for å se om jeg kaaaanske har en gravid-graf, eller til å se hvor stor sannsynligheten for graviditet er i forhold til "symptomer" jeg legger inn hver dag osv. I tillegg har jeg en del annet jeg noterer i forhold til kropp og helse (private ting) som jeg da har oversikt over.

Så mest av alt for å fastslå el.
Litt for å ha oversikt over kroppen min :)

Eneste app'en jeg betaler for er ff ;)

Alle kan være i crappy humør av og til, det går bra
 
Åjada, etter EL bruker jeg den til å sjekke symptomer, big time. Virkelig.

Men i bunn og grunn er jo hele poenget at den finner EL via tempen. Det finnes det andre som gjør også da, men FF har dette andre i tillegg, som gjør det verd å betale for, ja.

Og humrøet mitt, ja det har vært crappy hele dagen, ungene har nå heldigvis overlevd uten store skader (men jeg fikk en stor trøsteoppgave da jeg kom til å realitetsorientere den brann-fikserte femåringen litt vel mye. Han vil bli brannmann, å slukke branner er GØY! Jeg fortalte ham at å slukke branner er VIKTIG, men ikke GØY, at brannmenn gjør en veldig viktig jobb, men de synes ikke det er gøy, at brann er ødeleggende. Jeg forklarte ham den delen han ikke har tenkt på, at brann ødelegger hus, møbler, leker... Kan byggmestern bygge nytt hus? Ja, og man kan kjøpe nye møbler og nye leker, men det blir ikke de samme tingene som vi er glade i. Ei ny dukke er ikke de samme dukkegutten som den han elsker. (Nei, den måtte få et nytt navn, sier han) Og bildene... bildene får vi ikke igjen, sa jeg. Og da begynte han å stoooooortute, mens han pekte på et bilde av ham fra bhg, sammen med det maleriet han lagde mens bildet ble tatt. Han vil ikke at det skal bli booohooohooorteeeeeeeeeeeee!

Altså, det er viktig at guttungen skjønner at brann ikke er STAS, men det ble litt mye på en gang, rett før leggetid... Crappy mom...

Det gikk nå bra, vi fikk tørket tårer og sunget litt og snakket om hvor lite sannsynlig det er at huset vårt noen gang brenner, og om hva vi skal gjøre om brannalarmene piper, og om hvorfor det er viktig å gå ut, nemlig at ungene våre er det aller, aller, aller viktigste, viktigere enn bildene. Jeg passet på å ikke utbrodere for heftig her for å ikke sette tankene hans inn på at han kunne ta alvorlig skade eller i verste fall dø, bare fokus på at vi elsker dem og vil at de skal ha det bra, og at de derfor skal gå ut, ut i sandkassa og vente der.

Jaja, nå skal sliten, trøtt mamma lalle. Jeg er trøtt. Jeg er lei. Jeg er sliten. Av dagen, av syklus og prøving og venting og hele greia. Og mest av alt bare trøtt.

God natt.
 
Åjada, etter EL bruker jeg den til å sjekke symptomer, big time. Virkelig.

Men i bunn og grunn er jo hele poenget at den finner EL via tempen. Det finnes det andre som gjør også da, men FF har dette andre i tillegg, som gjør det verd å betale for, ja.

Og humrøet mitt, ja det har vært crappy hele dagen, ungene har nå heldigvis overlevd uten store skader (men jeg fikk en stor trøsteoppgave da jeg kom til å realitetsorientere den brann-fikserte femåringen litt vel mye. Han vil bli brannmann, å slukke branner er GØY! Jeg fortalte ham at å slukke branner er VIKTIG, men ikke GØY, at brannmenn gjør en veldig viktig jobb, men de synes ikke det er gøy, at brann er ødeleggende. Jeg forklarte ham den delen han ikke har tenkt på, at brann ødelegger hus, møbler, leker... Kan byggmestern bygge nytt hus? Ja, og man kan kjøpe nye møbler og nye leker, men det blir ikke de samme tingene som vi er glade i. Ei ny dukke er ikke de samme dukkegutten som den han elsker. (Nei, den måtte få et nytt navn, sier han) Og bildene... bildene får vi ikke igjen, sa jeg. Og da begynte han å stoooooortute, mens han pekte på et bilde av ham fra bhg, sammen med det maleriet han lagde mens bildet ble tatt. Han vil ikke at det skal bli booohooohooorteeeeeeeeeeeee!

Altså, det er viktig at guttungen skjønner at brann ikke er STAS, men det ble litt mye på en gang, rett før leggetid... Crappy mom...

Det gikk nå bra, vi fikk tørket tårer og sunget litt og snakket om hvor lite sannsynlig det er at huset vårt noen gang brenner, og om hva vi skal gjøre om brannalarmene piper, og om hvorfor det er viktig å gå ut, nemlig at ungene våre er det aller, aller, aller viktigste, viktigere enn bildene. Jeg passet på å ikke utbrodere for heftig her for å ikke sette tankene hans inn på at han kunne ta alvorlig skade eller i verste fall dø, bare fokus på at vi elsker dem og vil at de skal ha det bra, og at de derfor skal gå ut, ut i sandkassa og vente der.

Jaja, nå skal sliten, trøtt mamma lalle. Jeg er trøtt. Jeg er lei. Jeg er sliten. Av dagen, av syklus og prøving og venting og hele greia. Og mest av alt bare trøtt.

God natt.

Sov godt da Sara.
Alle har sine dårlige dager, og ungene tar nok ingen skade av det en gang i blandt :)

Håper dagen i morgen blir bedre for deg. Vet du har vært her veldig lenge så forstår godt at du er lei og sliten.
Vi må bare bite tenna våre sammen, og gjøre det beste ut av det vi har akkurat nå, helt til vi får det vi ønsker oss så inderlig.
 
Håper det ;) hvordan går det der da?


*Før Svangerskapet*
*Vi som temper*
*Håper på en 2014 baby*
Joda, nå har jeg justert el tidspunktet på ff til å være mandag og ikke søndag. Dvs. da er jeg 12 dpo og ikke 13 som ff mener. Spotter fortsatt ikke - det er jeg glad for. Skal ikke teste i morra, siden jeg fikk blenda på cb pluss i dag. Jeg tenker jo som så at jeg BURDE fått en skyggestrek om ikke annet, hvis jeg er så heldig å ha en spire i magen.. Men ikm er mandag. Så skal uansett vente til mandag. Da vet jeg nok hvordan ståa er :) Skal prøve å være litt mer positiv, selv om jeg vet jeg blir skuffet HVIS tanta dukker opp. Kjære vene - det blir jo alle som er her inne :) Vi VIL jo ikke ha mensen - vi vil bli GRAVIDE ALLE sammen :) Med det sier jeg god natt, og satser på høy temp i morra kl 0600 ;)
 
Da satser vi på høy temp i morgen og positiv test på mandag :) sov godt!


*Før Svangerskapet*
*Vi som temper*
*Håper på en 2014 baby*
 
Klokka er snart seks.

Jeg må se prikkeline sin temp før jeg sover videre.

11 dpo og usikker på om jeg skal teste i dag, helst vente, blenda i går.
 
Back
Topp