Vi som temper(Ny)

Hei folkens! Dere kan fjerne meg fra hovedinnlegget. Jeg er snart 10 uker på vei, og lurer på om det faktisk går bra denne gangen. Jeg håper jo naturligvis det, og dermed er jeg forhåpentligvis helt ferdig med tempingen :)

Jeg ønsker dere alle sammen masse lykke til med prøvingen. Vi prøvde leeeenge, og hadde gitt opp. Plutselig satt den! En gang blir det også deres tur :) Vær positive og ha troen på at dette går riktig vei (ikke lett, vi har holdt på siden 2009..).

Ja, syns de ser like ut rett før jeg hadde el.. Men selv får jeg aldri positiv eltest noen annen gang på døgnet enn med morgenurin..
Jeg satt nettopp og leste at de testene jeg bruker kam brukes når som helst på døgnet. Skal prøve å ta en imorgen når jeg temper. Helg og opp 06.25, baah!! Men det er godt å få legge seg igjen da :D

Ja, syns de ser like ut rett før jeg hadde el.. Men selv får jeg aldri positiv eltest noen annen gang på døgnet enn med morgenurin..
Jeg satt nettopp og leste at de testene jeg bruker kam brukes når som helst på døgnet. Skal prøve å ta en imorgen når jeg temper. Helg og opp 06.25, baah!! Men det er godt å få legge seg igjen da :D

Hei folkens! Dere kan fjerne meg fra hovedinnlegget. Jeg er snart 10 uker på vei, og lurer på om det faktisk går bra denne gangen. Jeg håper jo naturligvis det, og dermed er jeg forhåpentligvis helt ferdig med tempingen :)

Jeg ønsker dere alle sammen masse lykke til med prøvingen. Vi prøvde leeeenge, og hadde gitt opp. Plutselig satt den! En gang blir det også deres tur :) Vær positive og ha troen på at dette går riktig vei (ikke lett, vi har holdt på siden 2009..).
Gratulerer så masse :D kos deg masse! Vil du jeg skal arkivere grafen din? :)

Ja, det samme kan jeg med mine el-tester.. Er bare at jeg tror jeg ikke produserer nok LH-hormon i løpet av dagen til at det slår ut på test. Eller at jeg tisser for ofte.. Alt ettersom.. :P Lykke til i morgen!!! :D

Hvor lang syklus har dere og på hvilken CD pleier eggløsningen å komme? Og hvor lang bør lutealfasen vere? Hadde jeg bare startet temping og testing tidligere og ikke tenkt at jeg skulle få det til like lett som alle andre rundt meg :oops:

Jeg har hatt varierende sykluser, men ca rundt 25 dager de siste mnd. Jeg får EL veldig tidlig i syklusen, som oftest mellom CD10 og CD12. Har også hatt 13 dagers lutealfase, utenom forrige, da var den bare 11 dager.

Ja, det tror jeg det står på mange... Men for å unngå falsk positive og falsk negative, er det sånn (for de fleste) at det er best å teste mellom 11 og 15, når man ikke har tisset på fire timer og ikke drukket på to timer...

Det finnes en graf som forklarer det, men den vet jeg ikke hvor er... Men sånn er det altså for de fleste;) På morgenen er det fare for falsk positiv, mens det er fare for falsk negativ på kvelden.

Sorry for rotete innlegg, men her ble det et litt dårlig forsøk på multitasking:p

Ja, det tror jeg det står på mange... Men for å unngå falsk positive og falsk negative, er det sånn (for de fleste) at det er best å teste mellom 11 og 15, når man ikke har tisset på fire timer og ikke drukket på to timer...

Det finnes en graf som forklarer det, men den vet jeg ikke hvor er... Men sånn er det altså for de fleste;) På morgenen er det fare for falsk positiv, mens det er fare for falsk negativ på kvelden.

Sorry for rotete innlegg, men her ble det et litt dårlig forsøk på multitasking:p

Jeg trodde det var fare for falsk negativ om morgenen??? :O

Jeg trodde det var fare for falsk negativ om morgenen??? :O
Nei, for da har man hatt så mange timer til å samle opp LH i urinen uten å drikke, at testen kan bli positiv, selv om man egentlig ikke har en LH-topp enda. Urinen er altså så konsentrert at man kan få positivt utslag selv om produksjonen ikke egentlig er høy nok. Det er i tidlige morgentimene lh-produksjonen tar seg opp, og mot kvelden er produksjonen lav. Derfor kan man få falsk positiv om kvelden selv om man egentlig er i en LH-topp...

Og det er nok derfor du (og noen andre) bare får positive på morgenen. Du er kanskje ikke så "god" til å konsentrere LH i urin i løpet av dagen, men i løpet av natten blir det nok til at du får en positiv test. Tror nok ikke det er noen som kun får positive tester på sen kveld;)

Hehe.. Nei.. Jeg drikker ca 0,5-1 liter på 2 timer. Går riktignok ikke på do så ofte, men drikker mye væske. Så direkte konsentrert er den nok aldri i løpet av en dag.. Men når den først blir positiv om morgenen er den superpositiv. Men jeg tisser mellom 1 og 3 hver natt, så kanskje det hjelper på påliteligheten? ;)

Nei, for da har man hatt så mange timer til å samle opp LH i urinen uten å drikke, at testen kan bli positiv, selv om man egentlig ikke har en LH-topp enda. Urinen er altså så konsentrert at man kan få positivt utslag selv om produksjonen ikke egentlig er høy nok. Det er i tidlige morgentimene lh-produksjonen tar seg opp, og mot kvelden er produksjonen lav. Derfor kan man få falsk positiv om kvelden selv om man egentlig er i en LH-topp...
Jeg har alltid testet i 16-17 tiden, og har hatt positive tester tidligere. Jeg har bare aldri tenkt over, registrert, satt det i sammenheng med noe annet, så jeg har ikke oversikt over hvordan "jeg fungerer" så og si i det hele tatt. Men nå skal det bli andre boller (og bolle i ovnen) :D

Jeg har nesten hatt litt stikkinger i eggstokkene og puppene idag. Hm. Det er jo alt for tidlig til at det kan være eggløsnings symtomer :-P

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg har nesten hatt litt stikkinger i eggstokkene og puppene idag. Hm. Det er jo alt for tidlig til at det kan være eggløsnings symtomer :p

Så har vi jo de som fortsatt får TR når de er gravide Molly ;)

Jeg må bare spørre; hvordan er dere ift alkohol? Helt avholds? Avholds i en viss periode? Jeg har kunnet tatt meg både et og fem glass vin når mannen er hjemme (offshore), men tenkte at nå skal jeg la være. Noen erfaringer/meninger?

Jeg har nesten hatt litt stikkinger i eggstokkene og puppene idag. Hm. Det er jo alt for tidlig til at det kan være eggløsnings symtomer :-P

Jeg har: ømme pupper. Kvalm. Svimmel. Trøtt (lagt meg nå, sovet siden jeg la ungene) den murringen i hoftene jeg får dpo.

Og ja, CD 7, ikke 7 dpo.

Kroppen surrer. Sliten. Antakelig pga at jeg siden nyttår har jobbet 40 timer mer enn full tid. En måned igjen av årsoppgjøret!

Back
Topp