Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei fine dere
Jeg er 30 år, vi har prøvd å bli gravid i to år og fikk endelig vår første graviditet ved hjelp av IVF. Lykken var stor og sorgen enda større når vi fikk vite på fredag (9+2) at vår spire som vi jo hadde sett hjertet banke på for halvannen uke siden, ikke lenger levde. I dag har vi fått det bekreftet av 2 leger til, og fikk mifegyne. I morgen skal eg starte på cytotec. Ønsker å få det overstått, gruer meg fælt til selve aborten. Når det først endte på dette viset er det godt å ha ett forum med omsorgsfulle jenter å kunne komme til
Sender deg varme tanker Har vært igjennom abort så sent som uke 12, å så tidlig som uke 8. Det verste er det psykiske, syntes jeg. Får du være på sykehuset, eller må du gjøre det hjemme? Uansett, så tenker jeg på deg og ønsker deg lykke til Sender masse babystøv, å håper spiren sitter fort igjen! Det sies jo at det skal være enklere å bli gravid rett etter.. Om det er en trøst
Tusen takk for omtanken kommer godt med her jeg ikke får sove fordi jeg bare venter på morgendagen. Jeg må gjøre det hjemme, men kunne få komme inn på sykehuset om smertene ble for mye eller blødningene for store sa de. Ønsker i utgangspunktet sterkere saker enn Paracet, da det aldri har hjulpet mot menssmerter på meg. Men frister jo ikke akkurat å karre seg ut i bilen mens man aborterer heller tusen takk for lykkeønskninger og babystøv, sender masse av det i din retning også.
Etter mange år som ufruktbar, måtte jeg til slutt ta en operasjon og fjernet over 20 muskelknuter fra livmoren. Ventet et år før vi begynte å prøve, ble gravid etter første mensen.
Fikk medium blødninger i uke 7, men ingen nevneverdig smerte... Tok flere dager med usikre tårer før jeg sjekket hos fastlegen, som tok GU og så at livmorhalsen fortsatt var lukket, og så at det var håp. Ble sendt til sykehuset som raskt bekreftet en ufullstendig spontan abort
ble sendt hjem med stikkpiller og smertestillende. Samboer dro på heimevernsøvelse den kvelden, så jeg ringte en venninne som sendte både mann og barn ut neste dag, så jeg kunne komme dit blødde mye den kvelden, og opplevde lite effekt av pillene dagen etter. Fikk letta på det psykiske trykket da
dagen derpå igjen, på selveste kvinnedagen2020, fullførte jeg aborten mens jeg gikk tur med bikkja...
Nå er vi gravide igjen. Uke7
Så langt ingen blødninger i det hele tatt
Ikke fortalt så mange om aborten, dette var litt terapi
Skjønner deg godt.. Jeg fikk også bare paracet, flere 1 grams.. Tror iallefall det er greit å helgardere seg med det, en 500mg paracet tar ikke mye smerte. Har du prøvd Naproxen før? Det er jo et preparat for menssmerter. Nei, det forstår jeg Tusen hjertelig takk
Ja kjørte på med 1 grams paracet og voltaren, hjalp ikke nevneverdig men jeg overlevde Har prøvd naproxen før uten at det har hjulpet, men takk for tips uansett.
Så trist å se alle historiene her, spesielt når vi vet hvor mye sorg og smerte som ligger bak hvert enkelt tilfelle.
Vi mistet vår lille i mars 2020, akkurat da Norge stengte ned. Jeg var i slutten av uke 21 på vei da alt ble oppdaget på det som skulle være en uskyldig vekstkontroll, og jeg tok første pille etter to dager.
Hele prosessen og fødselen var svært preget av koronasituasjonen, noe som har plaget meg veldig i ettertid.
Det ble ingen obduksjon grunnet koronasituasjonen, men heldigvis utførte de prøver av navlestrengen som ga oss et svar likevel: det var Trisomi 18.
Det eneste livet handler om nå er å bli gravid igjen og få et friskt barn. Det føles ut som den eneste trøsten som finnes. Jeg håper forumet kan være godt å ha for å snakke med andre med lignende erfaringer.
Ting blir vel bedre med tiden håper jeg...