Vi som hører på BV Vi som har mistet *Presentasjonstråd*

Troillmor

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Himmelbarn
Junibarna 2015
:greet015 Sånn for å bli litt bedre kjent og som en oversikt over hvem som desverre hører hjemme her.

skriv litt om deg selv, hvordan og når man mista.

Skriver opp alle nicka opp her i HI.
stars1.jpg

:greet015 ønsker så inderlig en liten spire
:greet015 Troillmor
:greet015 Tullehøna
:greet015 Astroem
:greet015 Englemamma <3 2013
:greet015 Lykketrollet80
:greet015 may37
:greet015 1Blå1Rosa1iHjertet
:greet015 huldra1982
:greet015 Bruker274mar
:greet015 solstreif
:greet015 Nica
:greet015 FruSolbakken
:greet015 Jættemor
:greet015 Sørlandsjente-83
:greet015 Villmy
:greet015 mayaen80
:greet015 gla'jenta78
:greet015 waghau
:greet015 Sadi
:greet015 _venter_
:greet015 Camilla Johnsen
:greet015 Trilletrill
:greet015 nemi32
:greet015 Slij3
:greet015 Lena
:greet015 Eri
:greet015 Hope90 tidligere Stoltmor90
:greet015 pernille85
:greet015 Tinker-Bell
:greet015 AnetteJasmine
:greet015 englemamma93
:greet015 klementin
:greet015 Plexy
:greet015 Jodlesmurf
:greet015 Enkefalos
:greet015 P.I.J
:greet015 s.m.å.e.n
:greet015 Lucy
:greet015 Tinemor
:greet015 malla mari
:greet015 Lykkeliten_86
:greet015 1påjord1ihimmelen
:greet015 lillparven
:greet015 Nida2111
:greet015 rocketrollet
:greet015 Anni43n
:greet015 Guesswho
:greet015 Englemamma til Oktoberskatt <3
:greet015 Prippen
:greet015 badeanda
:greet015 Duangdaw
:greet015 januarbarna88
:greet015 Pastella
:greet015 Minimoni
:greet015 Tillan_baby
:greet015ceolry
:greet015 Soletti
:greet015 Trollmor
:greet015m&m mini
:greet015 Tove
:greet015 Puusemor
:greet015 Geminigirl
:greet015 Newbee
:greet015 Mamma til ei lita luring <3
:greet015 Englemamma14❤️
:greet015 Smiley:)
:greet015 boyswillbeboys❤️
:greet015 Nekinna91
:greet015 Lillesooolstråle
:greet015 Camilla1995
:greet015 kujenta
:greet015 Siljean
:greet015 Lille Lulle 3
:greet015Lykkelit1

:greet015 Lindajo
:greet015 soli
:greet015 Bethlisa
:greet015 Sylvanas
:greet015 Nystart1975
:greet015mamma-til-C
:greet015 Kattungen
:greet015 Frklillemone
:greet015 Orkidee

:greet015 Beibibeibi
:greet015 Englemamma
:greet015 L.S
:greet015 Lilleønskebabyenvår
:greet015 Fru Hubro
:greet015 Bentleif
:greet015 Jeanett_90

  • :greet015
 
Last edited:
tilfelle jeg trenger mer plass
 
begynner jeg da :)

82mod fra sørlandet, vært prøvere siden 2010, endte opp med at vi trengte hjelp til å bli gravide, 3.forsøk fikk vi endelig en positiv test... *lykkerus* og med tvillinger, gleden varte i ca 5mnd, dobbel glede som ble til dobbel sorg... begynte å miste fostervann i uke 16+3 hos tvilling 1, mistet fostervann hos tvilling 2 i uke 20+, mistet vår kjære Alexander i uke 22, to dager senere mistet vi også vår siste skatt Liam, 22+2, bunnløs sorg...de er alltid i våre hjerter...<3 <3
 
Jeg er og 82modell... fylte mine 31år i lykkeliguvitenhet.
Lykkelig gift med min trønderprins, og til høsten 2013 har vi 8års bryllupsdag.
22. Oktober skulle vi vært en lykkelig familie på 5, termin var 16. samme mnd... nå sloss jeg med sorgen istede for.

20. april fikk jeg bittesmå blødninger som varte gjennom disse neste dagene.
etter tur innom både legen og jm, henviste heldigvis jm meg videre til ul fordi ho ikke fant hjertelyden.
Ulen den 23. april viste at det ikke lengre var liv i magen, lille var antagelig død 1-2 uker tidligere
24. april... dagen jeg var 15 fulle uker fødte jeg min bittebittelille Munin.
Jeg har lært masse om takknemlighet men vi vil alltid, alltid være et familiemedlem for lite.
 
86 modell. Har n sønn på 4.
Fikk vite på oul at jenta i magen hadde hjertefeil. Ble sendt inn til Ullevål for fostervannsprøver. En uke senere fikk vi vite at hun hadde trisomi 18. Uforenelig med liv :'(
Fødte 20+5
Hadde lille jenta i senga ettepå. Hun var så søt <3 og så liten. Hun lå i en brødkurv, Stakar.
Ble gravid igjen bare 25 dager etter fødsel. Men dette gikk heller ikke bra. Det ble svangerskap utenfor livmoren og nesten en mnd på sykehus med 4 operasjoner og to runder cellegift.
 
89modell, og har en sønn som blir 2 år i august..

På tidlig UL så hadde fosteret litt hevelse i kroppen, ble oppdaget med et slumptreff, men fikk høre at 99% av tilfellene med dette, så var det normalt, var kun pga at fosteret er såppas ungt.. Men vi valgte å ta morkakeprøve for å være sikker (sambo som ville).. Prøven kom til bake negativ, alt var normalt, så lille hadde ingen genfeil ol.:) Sjekket også sjekket opp 2mnd senere, med ny ul i uke 16, ble grundig sjekket av spesialist, men alt var normalt/perfefkt, så lille Ailo ble dermed friskmeldt :)
på OUL så var det plutselig veldig lite fostervann (kritisk lite), og fikk forespeilet at dette kom til å gå ille..
var tilbake på ny UL uka etterpå, men da var det tomt, så ble igangsatt for fødsel 2 dager etterpå..

siden jeg ikke merket noe til noe vannavgang, så tror de det kan ha vært at nyrene sluttet å funke/ukke fungert optimalt, eller noe med urinveier ol som gjørde til at det ble produsert svært lite fostervann..

ble dårlig 1 uke etter fødsel, og måtte legges inn på sykehuset å nytt, som endte med utskraping, og deretter stabiliserte kroppen seg igjen..
 
88 modell fra Østfold.

Nå er det snart 6 uker siden det utenkelige skjedde!

Mistet vår lille Tobias i uke 34.
Skulle på ul på riksen 12.04.13 helt uvitende om hva som skulle komme til å skje. Vi fikk da beskjed om at hjerte hans hadde stoppet å slå og lille Tobias var død.<3
Dro videre til Fredrikstad sykehus hvor fødselen skulle settes i gang med "ballong", dro hjem på kvelden med ballong og det hele, for å få pakket med litt klær og for å fortelle nærmeste familie hva som hadde skjedd. Møtte så opp på Fredrikstad sykehus 13.04 og det hele var i gang.
Fødte lille Tobias klokken 17.57 den kvelden.

Savnet er enormt! <3

Han var så utrolig flott å se på der han lå, utrolig nydelig var han, ingen skader eller skrammer, så ut som en helt vanlig liten nyfødt baby som bare sov. <3 Da jeg sto der så var håpe om at han skulle våkne så inderlig stort, selvom jeg egentlig var veldig klar over at det ikke kom til å skje. Vi fikk holde han og kose masse med han den dagen og dagen etterpå.
 
Jeg er 80 modell og har vært lykkelig gift med min fantastiske mann i 9 år til sommeren.

Vi har prøvd siden 2007. Ble gravid med èn gang, men spontanaborterte i uke 7. Ble gravid igjen, endte i operasjon i uke 10 etter at ul viste at det lå i egglederen. Pga. jeg hadde gått så lenge og egglederen da naturligvis var helt ødelagt, fikk vi lov å komme til ul etter bare 6 uker ved neste graviditet for å slippe å måtte fjerne denne også. Regnet ikke med dette også skulle ligge i egglederen, men det gjorde det. Ble ny operasjon. Neste graviditet endte også i operasjon. Denne gangen fikk vi vite at det var en sjanse for at det kunne skje da jeg hadde et arr i egglederen etter forrige operasjon.

Med begge egglederene operert bort, var ivf neste steg. 1.ferske forsøk: festet seg ikke. 1.frysforsøk: festet seg...lykke:) Kjente magesmerter i uke 7, disse kom og gikk. Gikk til lege, fikk beskjed om at det ikke var vits med ul siden jeg skulle ha en i uke 8, og sjansen for at det skulle ligge utenfor livmoren nå var veldig minimal til ingen. Dessuten er buken stor og det ville ta lang tid før den evt ville fylles så mye opp at jeg ville få vondt av det. Jeg roet meg med dette og tenkte det bare var vanlige luftsmerter. 3 dager før ul ble jeg hasteoperert. Embryoet hadde da klart å snike seg ut operasjonssåret og blødde ut i buken. Jeg hadde 1,8 liter blod i buken og en Hb på 5,8 etter operasjon.

2.ferske forsøk: festet seg ikke. 1.frysforsøk: festet seg, men måtte avslutte pga for liten vekst. 2.frysforsøk: festet seg...lykke, men spent på første ul. Håper det/de ligger der det/de skal.

Håper på dobbel lykke, men blir supergald uansett bare det ligger der det skal og ikke ender i operasjon.
 
Hei ! Jeg er 38 år er samboer med verdens beste mann og vi har vært sammen i 22 år.Vi har 4 barn sammen.I 2004 mistet vi vår lille skatt Herman en uke før termin .Vi har ikke fått noen grunn på hvorfor han død . :angel13
 
Hei!
Jeg er 30 år, har en gutt på 8 år, og en jente på 5 år, har vært gift med mannen i i 3 år.

Januar 2011 oppdaget jeg at jeg var blitt (veldig) uplanlagt gravid, hadde egentlig bestemt oss for at vi hadde nok med de to vi hadde.
På første ul i uke 9 så alt fint ut, men pga at jeg hadde en følelse av at noe ikke stemte fikk jeg komme på en ny ul i uke 13, og da... Da oppdaget de først noe de trodde var hull i hjertet, og det ble tatt morkakeprøve for å utelukke kromosonfeil, testen var helt fin. Og vi tenkte at dette klarer vi!
Så ble de ul annen hver uke for å se hvordan det utviklet seg, og for hver ul vi var på ble det mer og mer som var galt, alt som kunne gå galt med hjertet hadde vel egentlig gått galt.... Med alt som var galt med hjertet var det ikke forenelig med liv dessverre...

Så i uke 20 ble nydelige Nathaniel født. Han lignet så på storebroren sin!
 
31 år

Gutt født 29.07.09

MA juni 2012, uke 14

Tør snart å prøve på nytt.... trur je :love2
 
Har en gutt på 6,5 år, og har prøvd i 4,5 år å få en ny liten hjerteknuser! Har endt i 3 spontanaborter, den siste for 2,5 år siden, alle i uke 6-8 :/ De 2 siste endte med utskraping, og jeg mistenker at det ble noe kluss etter det, har hatt mye ubehag i underlivet både under eggløsning og mens etter det, men legen har sakt at alt er normalt.....! Gikk 6 uker før legen oppdaget at det siste fosteret var dødt...:/ Har alltså prøvd i over 4 år uten resultater, og er inne i systemet for utredning, noe som går UTROLIG seint ettersom legen plutselig tok permisjon på ubestemt tid, uten at noen tar over vår sak..........!
 
hei. er 88 modell og bor i Telemark,opprinnelig fra Lofoten.
har ei tulle på snart 3 år og har vært gift i 4 år til onsdagen(12.06)
var gravid i uke 16+6 da vanne gikk hjemme sendt på kvelden, hadde da hatt sterkt ubehag hele svangerskapet men leger og jordmor trodde det bare var musklene som var stramme og strakk deg og derfor vondt..jeg følte hele tiden noe var galt og at det var en gutt. viste seg at jeg hadde rett da lille prinsen vår ble født 5 februar kl 22ca..fikk se den lille gutten min<3 han hadde dødd i løpe av natt til 5feb.så han var rød og kavalt av mangel på O2.stakkar nurke. kjente siste sparket kl 04 ca.
så trodde jeg at jeg var gravid igjen men viste seg å være falsk positiv test grunnet rest hormoner...men tok sin tid å få bekreftet så gikk gjennom alle følelser på nytt... nå er jeg 8 uker på vei. redd. men også litt kald tørr ikke helt å føle noe enda. så får se...
 
Oppdatert :)
 
Jeg er 34 år, har en datter på 15 fra ett tidligere forhold og en sønn på snart 4 med min kjære samboer. Vi har vært sammen i 12 år :)
Ble gravid i august 2012, med termin 09.05.13. Alt gikk greit i svangerskapet bortsett fra en ulidelig kvalme da... hadde noen småblødninger, men fikk beskjed om at det var normalt. Men i uke 16 begynte smertene og blødningene ble store. Sambo fikk tilslutt dratt meg med på legevakten kl 5 om morningen, da hadde jeg mistet over en liter blod og bare segnet om...
Så aldri den lille, så den hadde nok vært død ihvertfall ett par uker, Er egnetlig glad jeg ikke så noe, for da klarer jeg å ha det litt på avstand, blir litt mer upersonlig på en måte. Men det vil alltid være en for lite :(

Etter SA gikk 6 uker med masse blødninger, så jeg hadde utskrapning 3 dager før jul. Etter det har kroppen stabilisert seg, så jeg håper vi kan starte å prøve igjen på slutten av sommeren.
 
Lista er oppdatert, så Nica du er nå inne på lista :flower
 
Jeg er 82-modell, fra Drammensområdet. Har ei jente på 5, 5 fra tidligere. Gift i snart 2 år med mannen i mitt liv ♡ Ble fort gravid da vi (jeg!) turte å prøve ifjor sommer. Slet med Hyperemesis (ekstrem svangerskapskvalme) i første svangerskapet, og var så redd for å bli syk igjen. Det ble jeg også.På ul 17+4 fikk vi vite at alt stod bra til, og var kjempeletta og overlykkelige, fordi jeg hadde hatt flere blødninger fra uke 6, og også magesmerter. Hadde fått medisiner mot kvalmen og begynte å håpe på at siste halvdel av svangerskapet skulle bli bedre. 18+0 gikk slimproppen hjemme, og jeg ble kjørt til føden.Utenfor hovedinngangen på sykehuset gikk plutselig vannet. Legen fant et lite bankende hjerte på ul. Jeg husker bare at det var hvitt der det skulle vært svartAlt vannet var borte. Av og på med rier, rykkvis urolig søvn. Kjente gradvis færre og svakere spark. Bråvåkna 4:30 dagen etter, og bare visste at Veslejenta vår var død. Hun kom lydløst til verden samme kveld, 2.november 2012, kl.20:20. Jordmor gjemte henne vekk under et papirhåndkle på trillebordet. Da jeg rett før jeg skulle trilles ut for å få ut morkaken i narkose, spurte om å få se henne, ble hun servert oss på sengekanten liggende i et pussbekken. Fikk knapt sett skikkelig på henne. Dagen etter fikk vi holde henne ordentlig. Hun var så kald, det kjentes helt opp til skuldrene mine. Nydelig var hu, ligna sånn på pappa'n sin ♡ Sliter veldig med at helsepersonell insisterer på å kalle hendelsen senabort. Jeg opplever i høyeste grad at jeg fødte. Mannen min og jeg kaller det tidlig dødfødsel. Jeg savner VVeslejenta våres sånn. Bærer på så mye smerte.
 
Hei jeg er 21 år fikk mitt første barn 19. september i 2011. den fineste jenta jeg noen gang har sett. da hun var lita hadde hun innkapslet lungebetennelse og legen sa hver gang jeg var med henne at er hun ikke bedre i neste uke så kom til bake. jeg ga nesten opp da hun var to månder ble vi endelig sendt på sykehus og da hadde hun litt rusk på lungene sine, da var den begynt å gå over av seg selv, jeg ble veldig sint siden jeg hadde vært med henne så mange ganger og kun fått til svar er hun ikke bedre om ei uke kom til bake. jeg var 5 ganger med henne. nå har hun astma og pollen allergi, å i julen som var var jeg høygravid med mitt andre barn, å da jeg var på sykehuset fikk hun puste stopp da hun var hos min mor og far., så jeg håpet når mitt andre barn skulle komme skulle han være frisk og alt vell. Dennis kom 11 januar i en kjempe fart, han hadde navelstrengen rundt halsen to ganger så han var litt blåd da han kom ut, men likevell den fineste mannen jeg hadde sett. jeg prøvde og amme han i to månder mene han la ikke på seg siden alt han spiste kom opp igjen. så jeg begynte med morsmelk erstattning å endelig vokste han å la på seg normalt. jeg var så glad å stolt over å ha to vakre barn. Dennis Olai var veldig lett og ha med og gjøre, han var en aktiv og blid å sprudlne gutt,3 juni var han litt pistrete så jeg holdt han i hånden og koste med han til han sovnet. dette var ikke normalt men jg tenkte han hadde sikkert bare litt vondt i magen, men om natten begynte han å gråte å jeg var trøtt så jeg la han i sengen vår så han skulle slippe og ligge alene, da vi våkent morgenen den 4 var han død.. mitt værste mareritt var skjedd å miste et barn.. ;( 'jeg savner han sånn jeg tenker på han vær dag, er på gravgården hverdag å ser at det ser fint ut. jeg vet ikke om jeg tørr å få flere barn, selv om det er det fineste i hele verden ! men man skal være takknemmelig for det man har, og har fått hatt. jeg er enda en stolt mor til to !
 
Hei! 83-modell med to flotte gutter på 9 og 6 år.
Samboer med en fantastisk flott mann!
Vi fant ut for ikke så lenge siden at vi var gravide, min 3 og hans 1.

Hadde en del blødninger, men ingen smerter. Gikk til lege for å sjekke hcg nivå, som sank ganske kraftig!
SA i uke 6...
 
Hei
78 modell fra nordland som har tre flotte barn på 13, 5 og 8 mnd. Fødte en gutt i uke 25 i 2011 som vi kun fikk beholde i 40 timer. Har ikke fått noe klart svar på hvorfor fødselen startet men de trodde det var en infeksjon.
 
Back
Topp