Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Håper virkelig det blir positive nyheter for dere denne pp! [emoji5][emoji256] Vi er på vår 3.pp med Letrozol. Venter på eggløsning nå [emoji5] CD 11 [emoji5]

Takk[emoji5] Vi skulle alle vært så heldige!! Håper for deg også[emoji6] Når forventer du el?
 
[emoji5]Takk for det [emoji5] Ja, det skulle vi! [emoji5] Jeg tror el kommer 10.12 og IKM 24.12. Hva med deg?

Er veldig usikker, forrige pp med letrozol kom el på cd21. Når jeg ble gravid med kommende storebror gikk jeg også på letrozol, da hadde jeg el cd24, så vil vel tro en gang mellom 15-18 des da[emoji28] Men den må GJERNE komme tidligere også[emoji38]
 
349EED88-6E8A-4DB5-8577-9640CF7A34BB.jpeg
Vært gjennom 4 kurer med letrozol, endelig nå har jeg fått positiv test:woot:
 
** eller skulle det stå
 
Når kan man forvente EL når man tar Letrozol? Er det veldig individuelt?

Noen med en tett/manglende eggleder som har blitt gravide med Letrozol? [emoji4]
 
Er veldig usikker, forrige pp med letrozol kom el på cd21. Når jeg ble gravid med kommende storebror gikk jeg også på letrozol, da hadde jeg el cd24, så vil vel tro en gang mellom 15-18 des da[emoji28] Men den må GJERNE komme tidligere også[emoji38]

Det blir spennende da! [emoji5]
 
Når kan man forvente EL når man tar Letrozol? Er det veldig individuelt?

Noen med en tett/manglende eggleder som har blitt gravide med Letrozol? [emoji4]

Tror d er litt forskjellig når man kan vente el på letrozol, for min del har jeg hatt på cd24 (når jeg ble gravid første gang) og nå sist på cd21, venter i spenning hva denne mnd ender på[emoji846]
 
Tror d er litt forskjellig når man kan vente el på letrozol, for min del har jeg hatt på cd24 (når jeg ble gravid første gang) og nå sist på cd21, venter i spenning hva denne mnd ender på[emoji846]

Når du har EL på cd24, har du veldig lang syklus da? Føler jeg har ustabil syklus. Får som regel tr på dag 25-26, men alt mellom dag 24-28 er normalt for meg. Og tenker da at EL kommer en plass mellom dag 11-13. Tester eller temper ikke, det gjør meg bare stresset [emoji85] hvor mange runder med Letrozol hadde du før du ble gravid første gang? Jeg er på fjerde(?) runden nå og har tidligere prøvd pergo uten resultat. Første runde med Letrozol hadde jeg skikkelig eggløsningssmerter, klarte omtrent ikke røre meg fordi det var så vondt, men ikke merket noe de påfølgende gangene. Er redd det ikke funker siden jeg ikke kjenner noe.
 
Når du har EL på cd24, har du veldig lang syklus da? Føler jeg har ustabil syklus. Får som regel tr på dag 25-26, men alt mellom dag 24-28 er normalt for meg. Og tenker da at EL kommer en plass mellom dag 11-13. Tester eller temper ikke, det gjør meg bare stresset [emoji85] hvor mange runder med Letrozol hadde du før du ble gravid første gang? Jeg er på fjerde(?) runden nå og har tidligere prøvd pergo uten resultat. Første runde med Letrozol hadde jeg skikkelig eggløsningssmerter, klarte omtrent ikke røre meg fordi det var så vondt, men ikke merket noe de påfølgende gangene. Er redd det ikke funker siden jeg ikke kjenner noe.

Ja, jeg har pcos, så ustabil syklus, alt mellom 28 og 40 dager er normalt her. Har funnet ut at jeg har lutealfase på 11 dager, så syklusen jeg ble gravid ville normalt da vært på 35 dager totalt[emoji4] Så ut i fra dette kan d jo kanskje tenkes at man er innenfor d som er normalen for seg selv, til og med på letrozol[emoji38]
Ble gravid på første runde med forrige barn, etter 19 pp uten hell før d.
Jeg merker ikke når jeg har el, så jeg tar el.tester (tempet forrige gang, men d lar seg vanskelig kombinere med en liten en som våkner om natten etc[emoji28]).
Du har ikke oppfølging av gyn eller noe? Kunne fått rekvisisjon på blodprøve 7 dpo, så kan dem jo konstatere om du har hatt el eller ikke.
Evt prøve deg på en syklus med temping, da får du også svar på om du har el[emoji6]
 
Ja, jeg har pcos, så ustabil syklus, alt mellom 28 og 40 dager er normalt her. Har funnet ut at jeg har lutealfase på 11 dager, så syklusen jeg ble gravid ville normalt da vært på 35 dager totalt[emoji4] Så ut i fra dette kan d jo kanskje tenkes at man er innenfor d som er normalen for seg selv, til og med på letrozol[emoji38]
Ble gravid på første runde med forrige barn, etter 19 pp uten hell før d.
Jeg merker ikke når jeg har el, så jeg tar el.tester (tempet forrige gang, men d lar seg vanskelig kombinere med en liten en som våkner om natten etc[emoji28]).
Du har ikke oppfølging av gyn eller noe? Kunne fått rekvisisjon på blodprøve 7 dpo, så kan dem jo konstatere om du har hatt el eller ikke.
Evt prøve deg på en syklus med temping, da får du også svar på om du har el[emoji6]

Da forstår jeg. Så du MÅ teste/tempe for å finne EL når du har ustabil syklus?

Joda, har oppfølgning fra gyn. Men ikke hørt noe snakk om blodprøver. Hvis jeg ikke var blitt gravid innen januar så får vi henvisning til en fertilitetsklinikk, men vet ikke om jeg er helt klar for det. Vi har et barn fra før, så vet jo jeg kan bli gravid. Bare at nå har jeg bare 1 fungerende eggleder [emoji30] kanskje jeg skulle prøvd temping et par sykluser, vil så gjerne klare det på egenhånd. Men hvordan måler man denne temperaturen?
 
Da forstår jeg. Så du MÅ teste/tempe for å finne EL når du har ustabil syklus?

Joda, har oppfølgning fra gyn. Men ikke hørt noe snakk om blodprøver. Hvis jeg ikke var blitt gravid innen januar så får vi henvisning til en fertilitetsklinikk, men vet ikke om jeg er helt klar for det. Vi har et barn fra før, så vet jo jeg kan bli gravid. Bare at nå har jeg bare 1 fungerende eggleder [emoji30] kanskje jeg skulle prøvd temping et par sykluser, vil så gjerne klare det på egenhånd. Men hvordan måler man denne temperaturen?

Ja, d er eneste måten, siden d aldri er to like sykluser[emoji28]
Okei, jeg fikk rekvisisjon på blodprøve forrige syklus for å konstatere at jeg hadde el, gyn ville egentlig at jeg skulle inn på innvendig ul for å se ang el, men siden jeg bor så dumt til var d greit at vi bare tok blodprøve[emoji4] Du kan jo evt høre me gyn om d kan være et alternativ for deg å ta blodprøve fordi du lurer på om du kanskje ikke har el... Men vil tro at når du har så stabile sykluser har du el også[emoji5]

D skal være en gruppe her inne som heter "vi som temper", tror første innlegget der skal være fyllt med mye nyttig info. Kort fortalt skal du ta tempen (gjerne vaginalt og med et termometer som har 2 desimaler) til samme tid hver morgen etter minimum 3-4 timers sammenhengende søvn. Legger du tallene inn i en app (er flere av dem), så vil du se på grafen at tempen stiger en del etter el[emoji4] Jeg f.eks tempet kl.06 hver morgen, hadde på vekkeklokke og la meg bare til å sove igjen så fort tempen var tatt.
 
Runde 4 på femar og CD 5 idag! Skikkelig usikker på om jeg skal bestille time til GU for å få ovitrelle sprøyte denne pp, ble gravid med den i oktober, men mistet! Ett vanskelig valg.. ???? Hjelp?
 
Bruker Letrozol i 1 pp. Fikk El.
Ser ut som det kaaaansje har klaffet allerede nå. Eller hva tenker dere? :happy::happy::happy: er bare 8/9 dop
 

Vedlegg

  • 6F6B5322-D37A-49E9-BD67-12E3796E10F4.jpeg
    6F6B5322-D37A-49E9-BD67-12E3796E10F4.jpeg
    142,2 KB · Visninger: 87

Er du gravid? [emoji7]
 
Back
Topp