Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Sist mnd som var min første på letrozol kjente ting begynte å jobbe fra dagen etter jeg begynte på første pille.
Denne pp hvor jeg går på dobbel dose, kjenner jeg ingenting enda :confused:
Håper det fungerer selv om da! :cool:
 
Sist mnd som var min første på letrozol kjente ting begynte å jobbe fra dagen etter jeg begynte på første pille.
Denne pp hvor jeg går på dobbel dose, kjenner jeg ingenting enda :confused:
Håper det fungerer selv om da! :cool:

Hadde det på samme måte med enkel dose forrige mnd. Går ikke på letrozol, men clomifen. Fikk skikkelig hodepine og litt hetetokter. Fryktelig vondt med el. Nå med dobbel har jeg ikke kjent noe før i går, på syklusdag 15. Merker at el er på vei :happy:
 
Hadde det på samme måte med enkel dose forrige mnd. Går ikke på letrozol, men clomifen. Fikk skikkelig hodepine og litt hetetokter. Fryktelig vondt med el. Nå med dobbel har jeg ikke kjent noe før i går, på syklusdag 15. Merker at el er på vei :happy:

Da håper jeg det skjer noe litt lenge ut i syklusen ;)
 
Hei dere :happy:
Jeg har PCOS.
Har 1 pp nå med Letrozol (dobbel dose) og Metformin.. hadde El i går.
Kjenner kroppen jobber som bare det, kvalmen stiger. Og jeg gleder meg masse til testing neste uke :happy093 Håper det går bra for dere også :Heartred
 
Hei dere :happy:
Jeg har PCOS.
Har 1 pp nå med Letrozol (dobbel dose) og Metformin.. hadde El i går.
Kjenner kroppen jobber som bare det, kvalmen stiger. Og jeg gleder meg masse til testing neste uke :happy093 Håper det går bra for dere også :Heartred

Håper du har vært så heldig at det sitter en spire allerede nå! Krysser fingrene for deg! :happy:
 
Jeg kjøpte grapefrukt juice på butikken i dag etter å ha lest tips om det her på BV [emoji2] Det smaker ikke noe godt, men det er absolutt verdt det dersom det hjelper på å bli gravid [emoji5]
 
Jeg kjøpte grapefrukt juice på butikken i dag etter å ha lest tips om det her på BV [emoji2] Det smaker ikke noe godt, men det er absolutt verdt det dersom det hjelper på å bli gravid [emoji5]

Men er det noen som vet om juicen kan påvirke virkningen av Letrozol? Leste akkurat på nettet om at noen reseptbelagte medisiner kan bli påvirket av juicen.
 
Jeg kjøpte grapefrukt juice på butikken i dag etter å ha lest tips om det her på BV [emoji2] Det smaker ikke noe godt, men det er absolutt verdt det dersom det hjelper på å bli gravid [emoji5]

Drikker du ett glass om dagen da? Eller mer? Kanskje jeg skal prøve det samme. [emoji4]
 
Men er det noen som vet om juicen kan påvirke virkningen av Letrozol? Leste akkurat på nettet om at noen reseptbelagte medisiner kan bli påvirket av juicen.

Har lest at det kan gi "overdose" av noen medisiner. Vet dessverre ikke hvilke. Hadde likt å vite det samme selv, da jeg bruker Clomifen [emoji4]
 
Jeg startet med det i dag [emoji2] Har tatt et lite glass. Vet ikke hvor mye man må drikke hver dag for at det evt skal ha noe virkning. Ja, det skader jo ikke å teste det ut [emoji5]
 
Ser ikke Clomifen der, så da kan det hende jeg prøver :)
Hei!

Clomifen er ikke et registrert legemiddel i Norge lenger, og ville derfor ikke dukket opp i felleskatalogen uansett om det reagerte med grapefrukt eller ikke. Så jeg sjekket ordentlig for deg, for grapefruktjuice kan fort skape veldig store problemer selv i små mengder!
Jeg fant kort fortalt, at clomifen brytes ned av andre enzymer enn det grapefruktjuice blokkerer, så det går fint altså [emoji4] bare å hive innpå [emoji13]

Men ser at det er mange her inne som drikker grapefruktjuice, og når man bruker medisiner eller kosttilskudd i tillegg (som mange gjør når de prøver å bli gravid) kan det fort bli krøll. Spør legen eller på apoteket, de vet hvordan de skal sjekke ordentlig [emoji4]
 
Back
Topp