Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

9252d24cef279b43eecfc3bfa2b7a62a.jpg


Så, jeg har aldri fått skikkelig positiv EL test.
Jeg er veldig veldig spent på testen de neste par dagene.
Det kan være at LH toppen er så kort at jeg ikke har fanget den, men jeg håper jeg vil få en skikkelig positiv test denne pp.
Hvis ikke, håper jeg virkelig at GU kan hjelpe meg [emoji173]️[emoji173]️
 
Når det står at jeg skal begynne på femar på 3 mensdag, betyr det at når jeg har tatt provera og den første blødningen, altså den 3 dagen med blødning, eller skal jeg vente til at jeg faktisk får mensen? Noen som vet? O.o

Da skal du nok begynne 3 dagen med blødning. Jeg har alltid gjort det og det har funket bra [emoji4]
 
Tror dette er ca normalt?
Jeg har sååå ømme pupper. Brystvortene mine grufullt ømme. Å ha på BH gjør vondt :(
 
Da er søknad til IVF sendt inn, og jeg har fått resept på Clomifen mens vi venter på svar på søknaden! :D

Masse lykke til! Vi sendte også søknad til IVF forrige uke. Håper vi begge kommer fort til [emoji5] Hvor er din henvisning sendt?
 
153587881b36b010a270715a365a849b.jpg


Aldri har jeg hatt en så tydelig ELtest og ikke minst alle symptomer på EL. Det er jo vondt! [emoji28] Men herregud for en deilig vondt det er [emoji173]️ Første runde med Leterozol, og det er helt tydelig at de har effekt på meg likevel. Det kjipe er bare at mannen er bortreist til fredagskveld ☹️ Men, jeg jubler av glede for at jeg i det hele tatt har EL! [emoji7][emoji1374] Vi får prøve igjen neste syklus, da er forhåpentligvis syklusen kortere også. Er på CD22 i dag, og vanligvis har jeg fått noe som kan antyde smått til EL rundt dag 35 - 45.

Kan ikke forvente graviditet denne PP, men lykkelig likevel [emoji173]️ Fikk sendt henvisning til IVF forrige uke også, så nå ser vi lyset i enden av tunnelen etter 2 års prøving.
 
Masse lykke til! Vi sendte også søknad til IVF forrige uke. Håper vi begge kommer fort til [emoji5] Hvor er din henvisning sendt?
Den er sendt til Oslo universitetssykehus, så det tar nok en stund. Gynekologen regnet med at vi får time i april :happy: Hvor er deres søknad sendt?
 
Den er sendt til Oslo universitetssykehus, så det tar nok en stund. Gynekologen regnet med at vi får time i april :happy: Hvor er deres søknad sendt?

Vår er sendt til Haukeland Universitetssykehus. Gyn visste ikke hvor lang ventetiden var der nå, men vet om ei som ventet 4 mnd ved henvisning sendt dit i november. Så håper på april/mai [emoji173]️
 
Da er jeg en del av dere :) Har en litt spesiell livmor, og skal nå prøve Letrozol før å se om jeg får eggløsning og klarer å få til et barn til uten å operere livmora :) fjerne deler av skilleveggen.
Så CD 5 i dag og tatt første pille med Letrozol [emoji106] fire dager til med piller også får vi se om vi får EL da :) håper jeg slutter å blø snart også!!

Her er bilde av livmoren min:
3f47a2a911ad42e3cca795428eee55b2.heic

[emoji23] merkelig å ha bilde av den faktisk[emoji12]

Har født ei datter i april 2016, og prøvd over ett år på nr 2 nå. Vært gjennom to abort før snuppa og to så langt i prøvingen på nr 2. Ikke hadd EL siden september, så blir spennende å se om Letrozol funker :)
 
Hei
Jeg har gått 2 runder på enkel letrozol kur fra CD 3 til 7.
Jeg har alltid hatt 28-29 syklus dager, men de to siste syklusene med letrozol har jeg fått tr 3 dager tidligere. Luteal fasen ble forkortet til 12 sager. Jeg har ikke oppfølgingstime hos gynekologen min og vet ikke om jeg skal fortsette med letrozol eller ikke. Nå er jeg veldig skuffet over at det ikke skjer noe selv om jeg går på letrozol [emoji19] og i tillegg har jeg nå kortere syklus
 
Hei
Jeg har gått 2 runder på enkel letrozol kur fra CD 3 til 7.
Jeg har alltid hatt 28-29 syklus dager, men de to siste syklusene med letrozol har jeg fått tr 3 dager tidligere. Luteal fasen ble forkortet til 12 sager. Jeg har ikke oppfølgingstime hos gynekologen min og vet ikke om jeg skal fortsette med letrozol eller ikke. Nå er jeg veldig skuffet over at det ikke skjer noe selv om jeg går på letrozol [emoji19] og i tillegg har jeg nå kortere syklus

Letrozol påvirket ikke min korte lutealfase, men det går an å prøve vitamin b6 (minst 2 tabl - fås uten resept), evt be om progesteronstøtte, for å forlenge den. Jeg har brukt b6 og crinone - fikk lf på 13 dager istedenfor 9-11. Denne pp skal jeg prøve med crinone kun 2.hver dag, men samme dose b6. Spennende om det blir forskjell.
 
Letrozol påvirket ikke min korte lutealfase, men det går an å prøve vitamin b6 (minst 2 tabl - fås uten resept), evt be om progesteronstøtte, for å forlenge den. Jeg har brukt b6 og crinone - fikk lf på 13 dager istedenfor 9-11. Denne pp skal jeg prøve med crinone kun 2.hver dag, men samme dose b6. Spennende om det blir forskjell.

Takk for svaret [emoji171]
Tar du to tabletter vitamin b6 daglig hele syklusen?
Håper at du merker forskjell med crinone
 
Noen som har merket at de er ømme i livmorsområdet ca en uke etter EL?
 
Noen som har merket at de er ømme i livmorsområdet ca en uke etter EL?

Jeg bruker Letrozol for første gang denne pp, og jeg kjenner det godt i livmoren. Ingen sannsynlighet for at jeg er gravid. Men er bare 3 dager siden jeg hadde EL da, ikke en uke.
 
Jeg bruker Letrozol for første gang denne pp, og jeg kjenner det godt i livmoren. Ingen sannsynlighet for at jeg er gravid. Men er bare 3 dager siden jeg hadde EL da, ikke en uke.

Kan hende det kun er bivirkning ja
 
Back
Topp