Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Kan noen fortelle meg hva en spontan eggløsning er? Når jeg søker det opp får, kommer det bare opp i sammenheng med ivf. Har kun gått på Clomifen. Gynekologen min sa ved forrige time at jeg hadde hatt det. Er det bare en måte å si eggløsning på? :think005
 
Er det en forskjell mellom Femar og Letrozol? For apoteket har gitt meg Letrozol istedenfor Femar, står «tilsvarer Femar» på pakken jeg har fått...

Jeg fikk også resept på femar, men apoteket hadde kun Letrozol. Men slik jeg skjønner det er det vel ikke noe forskjell [emoji848]
 
Er det en forskjell mellom Femar og Letrozol? For apoteket har gitt meg Letrozol istedenfor Femar, står «tilsvarer Femar» på pakken jeg har fått...

Har forstått det slik at det er akkurat samme produktet, bare forskjellige produsenter[emoji4]
 
For meg har det vært ganske stabilt på samme tidspunkt som før jeg begynte. Ca CD 16. Fikk beskjed om å begynne på CD 5. Har begynt på CD 4 også.

Takk :) Da håper jeg at min ikke er langt unna :) har ikke hadd EL siden september. Og de gangene jeg har hadd EL har det kommet på rundt CD 22,26 og 37... :p er på CD 8 i dag og skal ta siste pille i morgen :)
 
Hei! Dette er første runden min med letrozol. Får dere noe ekstra smerter rundt El når dere har gått på letrozol/femar?
 
Takk :) Da håper jeg at min ikke er langt unna :) har ikke hadd EL siden september. Og de gangene jeg har hadd EL har det kommet på rundt CD 22,26 og 37... :p er på CD 8 i dag og skal ta siste pille i morgen :)

Vil tro den retter opp mer hos deg enn hos meg - jeg har hatt el av meg selv, og selv om el har vært noen dager senere i noen av pp, har den stort sett kommet rundt samme tid.

Håper du får el denne gangen, og om ikke altfor mange dager!
 
CD 15 og ingen tegn til EL enda, åååh som jeg håper at den kommer snart[emoji848]
 
Lurer på om jeg faktisk kan ha hatt en sa nå, ellers er tr veldig merkelig denne gangen. Startet med bittelitt lyst blod på torsdag som fortsatte på fredagen, helt til det plutselig kom en del fredag kveld. I dag har jeg blødd mye, og det kom ut en ganske stor klump (sorry for ekle detaljer). Kan jeg begynne med hormoner til mandag, eller bør jeg vente til neste mens dukker opp? :sorry: Har forresten ikke fått en positiv g-test, men har heller ikke tatt fler enn en, og den kan ha vært tatt for tidlig (er en stund siden).
 
Last edited:
Dere som har brukt Letrozol: var øm/tung livmor en bivirkning dere har merket uten å være gravid? Jeg er vanvittig støl og kjenner at livmoren jobber på spreng (vondt)! Er 5 dpo, og lurer på om det kan være tidlig gravidtegn eller bivirkning av Letrozol. Aldri hatt det slik før. Er på min første Letrozolkur.
 
Dere som har brukt Letrozol: var øm/tung livmor en bivirkning dere har merket uten å være gravid? Jeg er vanvittig støl og kjenner at livmoren jobber på spreng (vondt)! Er 5 dpo, og lurer på om det kan være tidlig gravidtegn eller bivirkning av Letrozol. Aldri hatt det slik før. Er på min første Letrozolkur.

Nei, men jeg har generelt hatt lite bivirkninger. Første dagen jeg tok hadde jeg noe, men siden har jeg følt meg helt som normalt. Har tatt Letrozol 3 mnd.
 
Dere som går/gikk på Letrozol hadde dere pause annen hver mnd?[emoji848] tenker at om jeg ikke får EL på enkel kur nå, vil jeg jo ikke vente en syklus før jeg kan prøve med dobbel [emoji43]
 
Dere som går/gikk på Letrozol hadde dere pause annen hver mnd?[emoji848] tenker at om jeg ikke får EL på enkel kur nå, vil jeg jo ikke vente en syklus før jeg kan prøve med dobbel [emoji43]

Har hatt en pause, og skulle egentlig hatt en til, men det er fordi det er vanskelig å få time som passer hos gyn, og han ville egentlig følge meg opp hver gang. Siste pp tok jeg Letrozol likevel, med hans viten, men ikke velsignelse.

Skal vel på med 4.pp nå.
 
Dere som går/gikk på Letrozol hadde dere pause annen hver mnd?[emoji848] tenker at om jeg ikke får EL på enkel kur nå, vil jeg jo ikke vente en syklus før jeg kan prøve med dobbel [emoji43]

Jeg har hatt 3 pp med Clomifen, ikke Letrozol, og jeg fikk beskjed av gyn om at jeg kan ta piller hver måned. Dette er fordi jeg har pcos. Hun sa at andre som ikke har det blir bedt om å ta pausemåneder :happy:
 
Okey, jeg har jo ikke pcos så er sikkert derfor :) Kan se ut til at det nærmer seg EL her nå, testene blir i alle fall sterkere [emoji106] så blir vel EL på rundt CD 22 kanskje :) er på CD 18 i dag.
Så blir det en pause om det ikke klaffer selvsagt siden mannen reiser bort rundt EL :p og siden legen sa jeg skulle ha pause mellom hver gang :p

Tantelilla; jeg skal faktisk ikke ha noe oppfølging. Har bare fått beskjed om å ringe om jeg blir gravid for oppfølging eller ta kontakt om det ikke klaffer etter noen mnd [emoji848]
 
Back
Topp